TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Katalüsaatori asendamine
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=5106
1. leht 1-st

Autor:  Vigri [ 27.01.2009 9:58 ]
Teema pealkiri:  Katalüsaatori asendamine

Tekkis mõte mootoril "hingamist" natukene vabamaks muuta ja seeläbi ehk mõned lisahobujõud saada.
Küsimus selles, et kas oleks mõtekas asendada katalüsaator resoga, või panna lihtsalt sobivas mõõdus toru selle asemele.
Ehk oskab keegi soovitada ka mõnda head kohta, kus vastavalt etteantud mõõtudele ka vastav jupp valmis tehtaks.
Mootoriks on 2,8 v6 bitrubo.
Paar pilti ka:
Pilt
Pilt
Pilt

Autor:  Ragnar [ 27.01.2009 10:31 ]
Teema pealkiri: 

Pigem panna sirge toru kat'i asemele. Ega sul lambdat peale kat'i pole ? Üldjuhul mõõdu järgi seda teha ei saa, pead ikka auto kohale viima, sest see töö nõuab täpset sobitamist. www.ecutec.ee kindlasti aitab sind.

Autor:  Mihkel [ 27.01.2009 11:12 ]
Teema pealkiri: 

Kui kat-i kontrolllambdat pole, siis võid vabalt sinna sirge toru asemele panna.
Vanakooli kattide cpsi pole ka ilmselt teab mis tasemel.

Variant on sinna panna sportkatt vahele, millel vähemalt 100cpsi kärg, sellega saad ka ülevaatuselt probleemideta üle ning võimsusekadu on minimaalne.

Autor:  Vigri [ 27.01.2009 11:46 ]
Teema pealkiri: 

Ragnar kirjutas:
Pigem panna sirge toru kat'i asemele. Ega sul lambdat peale kat'i pole ? Üldjuhul mõõdu järgi seda teha ei saa, pead ikka auto kohale viima, sest see töö nõuab täpset sobitamist. www.ecutec.ee kindlasti aitab sind.

Lambdat peale kat'i pole.
Hetkel seisab auto pukkide otsas, ilma kastita, nii et enne kevadet ei liigu ta paraku kuhugi. Samas on mul kat hetkel alt ära, sellepärast mõtlesingi, et kui saaks selle järgi sirge toru vahele, siis poleks vajagi hakata uuesti seda vana kat'i alla toppima.

To Mihkel:
Mis nende sportkattide hinnaklass muidu on?

Autor:  Mihkel [ 27.01.2009 12:47 ]
Teema pealkiri: 

~3k on vist sellise tutika kat-i hind.

Autor:  hents99 [ 27.01.2009 12:58 ]
Teema pealkiri: 

"Universal motorsports catalytic converter with 200 cpsi
metal monolith and welded on heat shield."

ca 3000.-

Autor:  jeff01 [ 27.01.2009 21:17 ]
Teema pealkiri: 

Kui tahad jaapanlaslikku mikromootori inetut häält siis pane toru, kui meeldib pigem vaiksem aga madalam hääl siis resonaator. (Olen kogenud resoka ja lihtsalt toru heli vahet ja mulle meeldis resokaga variant ikka oluliselt rohkem.....lihtsalt toruga oli kõrvadel halb käiguga pidurdades aga resonaatori paigaldusega muutus otseläbi summuti oluliselt vaiksemaks ja kadus ebameeldiv heli) Kui aga resokat ostma juba hakkad siis see vähemalt kolmandik kui mitte pool katalüsaatori hinnast ja tasub siiski katalüsaatori ostule mõelda kui plaan hiljem ka ülevaatuspunkte ametlikult läbida. Mineku vahe on ehk rohkem mõistuses kinni kuna sa ise loodad et ilma katalüsaatorita läheb paremini edasi :) arvan et stock autol vaid 1-3kw Kataka järgi vahetüki teeb tegelikult iga asisem sumpakeevitaja ka ilma autota ära.

Autor:  Vigri [ 27.01.2009 23:34 ]
Teema pealkiri: 

jeff01 kirjutas:
Kui tahad jaapanlaslikku mikromootori inetut häält siis pane toru, kui meeldib pigem vaiksem aga madalam hääl siis resonaator. (Olen kogenud resoka ja lihtsalt toru heli vahet ja mulle meeldis resokaga variant ikka oluliselt rohkem.....lihtsalt toruga oli kõrvadel halb käiguga pidurdades aga resonaatori paigaldusega muutus otseläbi summuti oluliselt vaiksemaks ja kadus ebameeldiv heli) Kui aga resokat ostma juba hakkad siis see vähemalt kolmandik kui mitte pool katalüsaatori hinnast ja tasub siiski katalüsaatori ostule mõelda kui plaan hiljem ka ülevaatuspunkte ametlikult läbida. Mineku vahe on ehk rohkem mõistuses kinni kuna sa ise loodad et ilma katalüsaatorita läheb paremini edasi :) arvan et stock autol vaid 1-3kw Kataka järgi vahetüki teeb tegelikult iga asisem sumpakeevitaja ka ilma autota ära.

Teoorias peaks see juurde saadud võimus seal ikka suurem kui 1-3kW olema, sest antud mootorit tehti nii kat'iga kui ka ilma kat'ita varianti ja nende võimuses vahel oli 25hp (225hp versus 250hp).

Autor:  jeff01 [ 28.01.2009 10:05 ]
Teema pealkiri: 

selge, se võib muidugi nii olla kui tegu on võimsama autoga ja seda enam kui tegu on turbokaga. Võimalik, et osa võimsuse vahest on kusagil mujal kinni (võib vabalt olla nii et ka aju mapid on katalüsaatoriga variandil tagasihoidlikumad, surveaste teine või klapimõõt teine. 3,4L BMW puhul on vahe 5kw aga katalüsaatoriga mootoril on ka madalam surveaste, samas peaks seda kompenseerima 1mm suurem sisselaske klapp nii et võta sa kinni)
Edu ja rohkem torqqi sulle siis uue sumpaga :!:

Autor:  taxu [ 28.01.2009 16:03 ]
Teema pealkiri: 

Üks asi on need mõned kilovatid. Teiselt poolt aga, kui oled harjunud sõitma masinaga, millel töötav katt all, siis tolle puudumisel hakkab tagant tulev rõve hais varsti närvidele käima. Endal igatahes oli niimoodi. Sõites ei tunne muidugi midagi, aga kui kuskil seista nats aega, siis läheb asi juba käest ära.

Autor:  Ar21 [ 04.02.2009 16:21 ]
Teema pealkiri: 

1992-1994 Subaru Legacy 2,0Turbo Jaapani-Usa ilma kattideta versioon 210 hj, kaheosalise katiga euroopaversioon 200 hj.
Kataloogist avastanud ainult veiei erinevate süüteküünalde kasutamise, muud vahet ei tea.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/