TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

klapivahe
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=4989
2. leht 2-st

Autor:  Astrona [ 12.01.2009 18:57 ]
Teema pealkiri: 

ivar kirjutas:
Klapivahed vist kipuvad aja jooksul paigast ära minema. Suurem vahe annab pikemaks ajaks kindlustunde.
Kui on viitsimist tihedalt kontrollida, siis ma arvan et võiks üsna väikseks jätta.

Noh eks iga 10K km tagant võiks ju kontrollida koos kolbide vahetusega :lol:

Suurem vahe annab kindlustunde aga pigem lühemaks ajaks - kuna kuludes vahed ikkagi suurenevad. Arvan vähemalt et tõukur + nukk kuluvad kiiremini kui klapipesa.

Samas pole kindel, et kohe kolisema ei hakka, ja pärast kitsamaks teha enam ei saa.

Autor:  ivar [ 12.01.2009 20:45 ]
Teema pealkiri: 

Olen kuulnud, et enamus masinatel suurenevad, aga mõnedel kipuvad ka vahest vähenema.
Arvasin, et ehk kuulub nissan viimaste hulka.
Kunagi omasin v6 sierrat, peale ostu sai kohe klapid paika reguleeritud. Hiljem, teistkordsel kontrollimisel olid mõned vahed suurenenud ja mõned vähenenud. Põhjuse kontrollimiseks andis üks streikiv silinder. (selgus, et olematu klapivahe tõttu)
Cologne v6 muidugi pole just kõige moodsama klapiajamiga, aga mulle teadaolevalt on sama asja ette tulnud ka näiteks Honda krossimootorratta 4T mootoritel.

Autor:  Astrona [ 17.08.2009 20:05 ]
Teema pealkiri: 

Mõõtsin mingi aeg tagasi JUN 264 nukile tehtud meh-tõukurite (by Jaan) vahed CA18DET kaanes.
Väljalaske poolel oli 0.3, 0.35, 0.35, 0.35, 0.40, 0.35, 0.3, 0.3. Ehk keskmiselt 0.35mm aga keskmistel püttidel oli vahed suuremad. Arvatavasti Jaan tegigi 0.3mm vms külmalt silmas pidades. Ja kuskilt kuulsin veel, et selle kaanega üldse vahe soojalt on sama.
Miks siis Tomei soovitab 0.45mm? See on ju tuntav klapitõusu kadu!
Antud tõukurid kolisesid sõiduajal olenemata pööretest või koormusest, ja neid tagasi panna ei taha. Nuki overlap 0.3mm vahega tundus olevat 9+9kraadi, 0.1-0.5mm (silmajärgi vaatasin kui klappliikuma hakkas) klapitõusu juures - mis on ju vähe ja 0.25mm väiksema vahega käiks nukk ju palju pikemalt.
Hetkel on hüdrokad sees, aga plaan on panna SL poolele meh tõukurid ja nukk tagasi, et kah vahed ära mõõta ning lasta parajad tõukurid teha.

Saan aru, et külmalt tuleb suurem vahe jätta kui vahe soojenedes väheneb, aga kui vahe soojenedes ei muutu, võiks ju jätta 0.15mm.

Autor:  Raceboy [ 17.08.2009 20:51 ]
Teema pealkiri: 

Vahe muutub soojenedes alati.

Autor:  Astrona [ 17.08.2009 22:31 ]
Teema pealkiri: 

Raceboy kirjutas:
Vahe muutub soojenedes alati.

Muutub, aga mis suunas ja kui palju???
Kui klapisäär paisub pikemaks, siis vahe läheb väiksemaks
klapipea paisub, vahe läheb suuremaks
nukkvõll paisub, vahe väiksemaks
kaas paisub, siis vist väiksemaks, kuna nukkvõll tõuseb
tõukur paisub, vahe väheneb

Kuidagi pidi see veel ploki paisumisest kah sõltuma.
Ja eriti veel paisumiskiirusest.

Aga miks on vaja, et peale paisumist veel vahe jääks 0.3-0.4mm - mõne ju nõuavad? Ülekuumenemise pärast? Aga mis hüdrotõukur ülekuumenemise korral teeb?

Autor:  traktorist [ 17.08.2009 22:58 ]
Teema pealkiri: 

ULME...... :-D

Autor:  Astrona [ 18.08.2009 11:35 ]
Teema pealkiri: 

traktorist kirjutas:
ULME...... :-D
Selles mõttes jah, et seda on suht võimatu välja arvutada, ainult mõõtmine aitab.
Mis sa silmas pead? Et kogu ulatuses (mitte ainult max-lift) 0.3mm klapitõusu ja +10% lahtihoidmis nurka on pohhui?
* Nukid kuluvad kiiremini suurema vahega
* müra on kordi suurem
* seal on 3-15hj peidus.
* kui ajastada nukke just ülekatte järgi 1mm tõusu juures, siis muutub ka ajastus arvatavasti täpsemaks.

Seda infi netist väga ei leia - on kolme tüüpi mehhanne
* need kes netis käivad
* need kes netis ei käi, aga nende sõbrad käivad
* need kes netis ei käi, ja sõpru pole :lol:
See inf on vist rohkem nende viimaste käes :lol:
EDIT: ja siis on veel need kes kirjutavad jaapani keeles :)

Autor:  jeff01 [ 18.08.2009 12:30 ]
Teema pealkiri: 

Muutujaid on tõesti palju aga reeglina muutub soojenedes vahe siiski väiksemaks. Kaasaesemates mootorites jääb se ehk kümnendiku sisse aga vanasti reguleeriti erinevad silindridki erinevalt arvestades seda, et mootori esimene ots jäi jahedamaks kui tagumine.

Autor:  Astrona [ 18.08.2009 14:00 ]
Teema pealkiri: 

jeff01 kirjutas:
Muutujaid on tõesti palju aga reeglina muutub soojenedes vahe siiski väiksemaks. Kaasaesemates mootorites jääb se ehk kümnendiku sisse aga vanasti reguleeriti erinevad silindridki erinevalt arvestades seda, et mootori esimene ots jäi jahedamaks kui tagumine.

Nu aga CA'l peaks olema 2. ja 3. "kuumimad" pütid. Arvatavasti 4. pole nii kuum, kuna kaanetihendil on seal vee avad lahti. Jaan tegi vast kõik tõukurid sama vahega, aga soojast peast (15min peale sõitu) oli just 2. ja 3. (0,35-0.40) suurima vahega. 1. ja 4. kas ei muutunud või vahed suurenesid (0.30). Samas imelik et 1. ja 3. püti klapivahed erinevad ligi 0.1mm, samas kui temperatuuride vahe pole ju eriti suur, kui üks soojeneb näiteks 20->90 ja teine 20-100C. Ah peab minema küsima, võibolla kartiski ta, et keskmised kuumenevad rohkem ja jättis suuremad vahed...

Autor:  Mihkel [ 18.08.2009 14:21 ]
Teema pealkiri: 

Ma ei välistaks varianti, et lihtsalt 1 kümmnendik kõikumist löödi käega.

Autor:  Astrona [ 22.08.2009 8:23 ]
Teema pealkiri: 

leidsin nuki otsast märkmed "n135 0.010" millest viimane on siis tõenäoliselt 0.01" ehk 0.254mm. Aga kas külmalt või soojalt?

Autor:  Astrona [ 24.08.2009 0:48 ]
Teema pealkiri: 

Mõõtsin ära 15min peale mootori suretamist sisselaske klapivahed. 1. oli 0.2, 4. oli 0.3mm ja ülejäänud 0.25mm. Ja kolisevad vähem kui vanad pekkis hüdrokad. Mõõtsin ka tunni-kahe pärast uuesti, kui nukkvõll oli mingi 30C, siis olid vahed väiksemaks läinud ~0.05 võrra, või tiba rohkem. Ütleme et iga +20kraadiga suureb vahe 0.03mm.

CA18DET klapivahed on külmalt väiksemad kui soojalt.

Arvestades et alla -20C seda masinat niikuinii käima ei pane, siis peaks vahed tegema 20C juures 0.1mm ja 100C juures oleks siis vahed 0.22mm vms ja saaks võibolla ka -30C'ga sõita.

EDIT: Ja nüüd siis leidsin ka netist midagi taolist
Tsiteeri:
MATT_BACK_VASS09-24-2006, 10:59 PM
GTi-R spec is .004" in .006" ex when cold. .007" in .009" when hot.
0.10 & 0.15mm külmalt ja 0,18 & 0,23

Autor:  Astrona [ 30.03.2010 18:12 ]
Teema pealkiri: 

Ikka ei anna rahu... mis pagana pärast ma peaks jätma külmalt klapivahed 0.45mm, kui soojenedes vahed suurenevad???

Kas mootori käies, võib nukkvõll loperdada vms? ei usu.
Äkki see vahe sellepärast, et mõõtmisel võib juhtuda, et kulunud puks jms tõttu on klapp veidi viltu, või siis lihtsalt tahmatükk vahel...
Ütleme, kui nukk on 264 kraadi, siis 0.4 vahega jääb sealt näiteks alles 220 kraadi ja kui mõõta 1mm klapitõusu pealt, siis mingi 170 kraadi vms ja pealegi on siis sportnuki tõus hoopis väiksem kui stock... no mida.
Hmm, ikkagi paneks 0.1 vahed.

Autor:  zoom1 [ 30.03.2010 18:35 ]
Teema pealkiri: 

Kes sulle ütles et 0,45 mm vahed külmalt? Ilmselgelt liiga palju, kui veel soojenedes vahed suurenevad. :roll:

Autor:  Astrona [ 31.03.2010 1:20 ]
Teema pealkiri: 

zoom1 kirjutas:
Kes sulle ütles et 0,45 mm vahed külmalt? Ilmselgelt liiga palju, kui veel soojenedes vahed suurenevad. :roll:
Ei leia enam originaal dokumenti, aga siin lingi all on sealt tehtud copy-paste.
http://forum.nissanexa.com/archive/index.php/t-6319.html

RB20 http://www.tomei-p.co.jp/_2003web-catalogue/e074_cam_RB20.html

Z32 0.45 0.38 http://www.ooparts-international.co.jp/index/car/listbybrand/tomei/camshaft/index.html

EDIT: Leidsin 2010 kataloogi... Hmm minu teada kuulutasid nad üldse 2009, et lõpetati CA nukkide tootmine, hinnad lasti alla jms...

CA18 0.45 0.38
lk 3 http://www.tomei-p.co.jp/manuals/pdf/cam_specifications.pdf

Aga võibolla on neil see ligi-meelitamise sujuv rämp tehtud 0.0-0.8mm ja väiksema vahega, lükkaks klapi lihtsalt natuke pikemaks ajaks praokile, enne korraliku avamist. Ja see, et väiksema vahega saab 3-5% kogu ulatuses rohkem klapitõusu, ei kompenseeri näiteks seda, et üldiselt on kõrgel pöördel TIP juba kõrge ja ülekatte ajal tuleb lihtsalt rohkem heitgaase värskesse segusse... Samas ülekatet saab ju dochil regullida - selle võrra keeraks nukke natuke rohkem laiali.

Ja üldsegi on mul variant kasutada 264mehh nuki asemel 256hüdro nukki, kaob klapivahe probleem ja need on ka juba tehases "paika keeratud"... Tuleks vaid tõukurid ära puhastada, need hüdrokad muidu kolisevad tihtipeale rohkem kui suure vahega meh-tõukurid. Powerband on 256 nukil aga antud ...6250, mis on tiba vähe. Aga nuh, krt mõõdan enne TIP'i ära, võibolla see ei soovita 2bariga niikuinii üle 7000 lasta, siis hea, kui spoolile kaasa-aitavad nukid peal. Ja kui jõudu vähe võib ju 5-6000rpm vahele boosti juurde keerata :evil:
Krt, ei viitsi ise katsetama kah hakata, eks panen selle moto veel hüdrokatega ja kui teise mootorisse 270nukki hakkab panema, eks siis paneb 0.1mm külmalt 0.2mm soojalt ja vaatab mis saab.

Seda kah, et kas võib õige jutt olla, et kuni 8000 on hüdrokad ok, aga sealt edasi oleks vaja alles meh tõukureid?
Lihtsalt jäigemaid vedrusid vaja, et 7500 peal klapid ujuma ei hakkaks?

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/