Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 6:52

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: klapivahe
PostitusPostitatud: 05.01.2009 2:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Käsil on mehhaaniliste tõukurite parajaks lihvimine.

Mis on õige klapi vahe külmalt?
mootor ca18det

Croweri kataloog ütleb KA24DE, milllel peaks sama kaas olema, et
IN: 0.20 ja EX: 0.25mm külmalt.
http://www.crower.com/pdf/2008/111-139.pdf LK 122

Tomei manual ütleb SR20DET kohta 0.14...0.17mm, mis tuleb nookuri-kordajaga 1.43 läbi korrutada ja tulemus sama 0.20...0.25mm
http://www-personal.umich.edu/~taesoo/SRHead/Tomei%20Manual/TomeiManualEnglish.pdf

Siis lugesin veel Crane cams lehelt et vajadusel võib maksimaalselt kuni 0.1 veel vähemaks jätta.
http://www.cranecams.com/?show=techarticle&id=2
siis räägivad veel, et alumiinium kaane ja malm plokiga on vahe külmalt kuni 0.15mm väiksem - soojalt suureneb.

Hiljem ma enam klapivahet suuremaks ei saa ajada, väiksemaks ajan lihvides ja midagi pärast vahele panna ei ole. (Toorikud mis tõukurite sisse käivad on praegu ca 2mm pikemad kui vaja.)

Kas on ok, kui jätan külmalt esialgu 0.15/0.20 ja kui peale 1. soojaks ajamist probleem ei esine - vahed on sees, siis jätan nii :?:
Ei tahaks klapitõusu niisama väiksemaks ja kolisevamaks ajada, eriti kui regullida ei saa.

RFL'il vist lasti 20/25 aga kolises soojalt kah hullemini kui Zigull. Ei tea kas tal see 20/25 võibolla ka 25/30 oli soojalt või külamalt

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Viimati muutis Astrona, 30.03.2010 17:55, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.01.2009 17:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
Tomei ise soovitab ca18det'ile:
Cold valve clearance IN 0.45mm EX 0.38mm +-0.01mm.

minul lubati teha 0.2-0.3, aga ma üle ei kontrollinud, äkki mõni on seal 0.35 vms. mehann kuulas pärast stetoskoobiga, et 4tk teevad häält ja teised on suht vaiksed. nüüd uued nukid olemas ja aega kah, et korralikult uued teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.01.2009 16:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
õige oleks vist kogu kaas lasta ahjus 110C peale ja mõõta, palju tõukur tõusis. ja veel parem kui nukkvõll oleks kah peal ja mingi test-tõukur sees, millega saaks siis mõõta palju vahe muutus. Ja siis jätaks veel 0.05mm varuks.

.45mm sisselaske klapivaheks tundub ikka tiba suur. Eriti kui tegemist on hydokatele mõeldud nukiga, see peaaegu väldiks sujuvat klapi avamise algust "0...1mm tõusu-ramp"i. Ramp'idest nii palju, et opelil kunagi ENEMi nukki mõõtsin, et too lasi 30kraadiga vaikselt 1mm tõusu ja siis lajatas klapi järgmise ca 60 kraadiga lahti 12mm - hoidis 200kraadi ja siis 30 kraadiga 1mm peale ja sealt kah natuke sujuvalt a la 30 kraadiga klapp kinni.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.01.2009 18:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
Astrona kirjutas:
.45mm sisselaske klapivaheks tundub ikka tiba suur. Eriti kui tegemist on hydokatele mõeldud nukiga.


kui hydokas=hüdrotõukur, siis täpsustaks, et need nukid on ikka mõeldud mehaanilistele tõukuritele.
http://www.tomei-p.co.jp/_2003web-catal ... index.html
vasakult vali camshaft ja seejärel ülevalt ca18det


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.01.2009 19:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
RFL kirjutas:
kui hydokas=hüdrotõukur, siis täpsustaks, et need nukid on ikka mõeldud mehaanilistele tõukuritele.
http://www.tomei-p.co.jp/_2003web-catal ... index.html
vasakult vali camshaft ja seejärel ülevalt ca18det

Einho sa võibolla ostsid endale nüüd meh-tõukuritele mõeldud nukkvõlli, aga enne oli ikka stock nukid ju!?

Väga hea link!
IN 0.45 ja EX 0.38 tähendab vist et meil on need soodiumiga VL klapid?!
Selle lingi all on niii Lash kui Solid nukid.
mul on põhimõteliselt need PONCAM'id - 32mm jämedad Lash Type 256deg 8.5mm 1441256085
Hydroka nukkidele ennegi meh tõukurid pandud. Mäletan nagu, et meh-nukk hüdrotõukuritega on palju hullem kui vastupidi.

Pole hektel olnud plaanis nukkisid vahetada. Mulle meeldis just see, et mul tõmbas 2-3K RPM 0-boostiga päris hästi ja 3. käiguga 4500RPMi peal oli juba 300HP. Kuna koda tuleb nüüd suurem, siis karmima nukiga tuleks kogu powerband veelgi hiljem. Samas tundes ennast, oleks praegu küll jah õige hetk ka kohe 29mm base-circle'ga nukk võtta, et pärast ei peaks uusi tõukureid tegema.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.01.2009 21:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
RFL kirjutas:
Tomei ise soovitab ca18det'ile:
Cold valve clearance IN 0.45mm EX 0.38mm +-0.01mm.

minul lubati teha 0.2-0.3, aga ma üle ei kontrollinud, äkki mõni on seal 0.35 vms. mehann kuulas pärast stetoskoobiga, et 4tk teevad häält ja teised on suht vaiksed. nüüd uued nukid olemas ja aega kah, et korralikult uued teha.

Sul oli EX klapi vahed suuremad, ja kui sul mõni 30 asemel 35 oli, olid need ikkagi väiksem kui tomei soovitus. Sinu praktikast hüdroka nukiga võib öelda, et 20 on SL nukile ok, aga kuna tomei soovitab VL nukile väiksema vahe jätta, siis võiks sinna üldse 0.15mm teha :)
Kuna sul on aga nüüd meh-profiiliga nukk, siis nüüd teed 45/38?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.01.2009 0:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
kuna tuleb E85 ja mootori temperatuur seega oluliselt madalam, siis plaanis teha .21 +-.01


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.01.2009 0:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.11.2007 12:21
Postitusi: 341
Asukoht: tln
Firmade erinevus tuleneb sellest, et erinevad tootjad annavad erinevad vahed kui sul on stock sees siis pead stocki järgi ka vahed tegema ja kui sa paned poncamid sisse siis pead vaatama mis nemad vaheks annavad. Kangemad tegelased soovitavad külmast peast vahed paikka panna! Mul on endal ka neh tõukurid ja jube porr on neid täpselt paikka saada( sr20det gtir). Puht minu soovitus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.01.2009 1:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
RFL kirjutas:
kuna tuleb E85 ja mootori temperatuur seega oluliselt madalam, siis plaanis teha .21 +-.01

Kui termostaat sama, siis mootor peaks peale üles-soojenemist ikka 90..100C olema.

Kui katan põlemiskambri, klapipead ja VL pordid keraamikaga, põletan E85, kasutan boosti all vesipritset ja on FMIC+vesicooler, suurem radikas + õlijahutus, et siis peaks üldse 0-vahe jätma? Termostaadi panen ikka üle 60C ja kui kaas peaks 80C vms minema, preagu garaazis on kohati -5C - selle 85C tempiga midagi ikka paisub.
Või on klapid muidu mingi 200C ja siis jahedama põlemisega on nad näiteks 150, ja tuleb hoopis seda arvestada.
Tundub, et seda ei saagi ilma katsetamata teada. jama on selles, et ei saa vahe pärast väiksemaks lihvida.

Peaks vist mõtlema üldse klapikambri kaantele mingid kiir-ühendused, et saaks jooksavalt maha tõmmata. Ja võib-olla ikka tõukurid reguleeritavaks teha.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.01.2009 11:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
Astrona kirjutas:
Ja võib-olla ikka tõukurid reguleeritavaks teha.

tomei ju pakub sulle seda varianti. võta neilt tõukurid ja šimmid.

muuseas, kunagi sai alustatud pm sama arutelu, aga kahjuks kuskile väga see välja ei viinud: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... haanilised

mind aga huvitaks tõukurite materjal. Kirs tegi mulle "tööriistaterasest" ehk siis markeering peaks olema U10 või H12M, aga kas ei oleks parem kasutada CrMo?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.01.2009 14:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
RFL kirjutas:
mind aga huvitaks tõukurite materjal. Kirs tegi mulle "tööriistaterasest" ehk siis markeering peaks olema U10 või H12M, aga kas ei oleks parem kasutada CrMo?

Mul on alumel, kui mälu ei peta.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.01.2009 14:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
RFL kirjutas:
kuna tuleb E85 ja mootori temperatuur seega oluliselt madalam, siis plaanis teha .21 +-.01

Plaanid mõlemad teha .21? Enne oli sul VL oma suurem, mis kirjade järgi peaks olema hoopis väiksem. Et siis pigem .21 VL'ele ja SL'le .25 vms.

Soovitad ka mulle .20 teha? Supler mul kah 0.01 täpsusega.

Väike mõte on, et laseks .20 ja peale 1. soojenemist mõõdaks vahed üle - ja laseks veel täpseks. Aga mis peaks olema kuumalt vahe? 0.10?
Miks kuumalt üldse nõutakse tihtipeale .30 ja suuremaidki vahesid?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.01.2009 19:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
Astrona kirjutas:
Enne oli sul VL oma suurem, mis kirjade järgi peaks olema hoopis väiksem. Et siis pigem .21 VL'ele ja SL'le .25 vms.

Soovitad ka mulle .20 teha? Supler mul kah 0.01 täpsusega.


kõik olid "võrdsed". lihtsalt kuna kaanega läks ropult kiireks lõpus, siis ei jõutud suurt täpsust taga ajada. vl ja sl plaaniti võrdselt.

ma ei soovita midagi. kui Jaan ütles, et tolerants on .2-.3 ja E85ga jääb temperatuur madalamaks, siis teen nad .2-.22 ehk tolerantsi alla otsa ja loodan, et klõbin jääb sellega suht vaikseks nii külmalt, kui ka kuumalt.
mida sa supleriga mõõta tahad? pilu mõõdetakse ju pilukaliibriga ja lihvija/treial suplerit küll usaldama ei hakka, isegi kui ta näitab sajandikku. õige ikka mikromeetriga mõõta töötlemisel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.01.2009 21:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
RFL kirjutas:
Astrona kirjutas:
Enne oli sul VL oma suurem, mis kirjade järgi peaks olema hoopis väiksem. Et siis pigem .21 VL'ele ja SL'le .25 vms.

Soovitad ka mulle .20 teha? Supler mul kah 0.01 täpsusega.


kõik olid "võrdsed". lihtsalt kuna kaanega läks ropult kiireks lõpus, siis ei jõutud suurt täpsust taga ajada. vl ja sl plaaniti võrdselt.

ma ei soovita midagi. kui Jaan ütles, et tolerants on .2-.3 ja E85ga jääb temperatuur madalamaks, siis teen nad .2-.22 ehk tolerantsi alla otsa ja loodan, et klõbin jääb sellega suht vaikseks nii külmalt, kui ka kuumalt.
mida sa supleriga mõõta tahad? pilu mõõdetakse ju pilukaliibriga ja lihvija/treial suplerit küll usaldama ei hakka, isegi kui ta näitab sajandikku. õige ikka mikromeetriga mõõta töötlemisel.

Praegu tõukurid ca 5mm pikemad kui vaja. PLaan teha nii, et panen mõned pikemad tõukurid sisse, keeran nukkvõlli baasringi-kohaga peale ja mõõdan supleriga ära palju klapid avanesid. Siis teada palju vaja lühemaks teha.
See 0.01mm supler võib küll 0.01 valetada, aga 3x mõõta, siis mingi 0.02mm täpsus on esialgu piisav.
Noh ja siis lihvin nad nii, et vahe oleks 0.10mm - panen uuesti ja mõõdan juba "leht-kaliibriga", et palju on vaja veel lihvida, et 0.20mm saada. Ja siis kunagi peale 1. soojendamist (laseks ilma ventikata asja korralikult soojaks) vaatab üle kas vahed ikka sees. ja võtab uuesti nukid maha kui 0.2mm osutub liiga väikseks.

Kas Jaan on CA spetsialist, pigem võttis ta need numbrid oma kogemustest malm ploki ja alu kaanega mootorite alal. Samas miks Tomei, kellel peaks know-how'd olema 100x rohkem, soovitab praktiliselt 2x suuremaid vahesid, aru mai saa?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12.01.2009 18:26 
Eemal

Liitunud: 10.09.2005 21:47
Postitusi: 398
Asukoht: Harjumaa
Klapivahed vist kipuvad aja jooksul paigast ära minema. Suurem vahe annab pikemaks ajaks kindlustunde.
Kui on viitsimist tihedalt kontrollida, siis ma arvan et võiks üsna väikseks jätta.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11