Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 14:09

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 71 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 17:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.02.2005 16:41
Postitusi: 774
Asukoht: Randvere
Tsiteeri:
Lahendus tuleb teha sama mis Viljaril, tuua paak salongi. Loodan et järgmise aasta reeglid lubavad ka torusid läbi salongi vedada.


Reeglid keelasid jahutussüsteemi torustiku vedu läbi salongi, sest kui 100c vesi sulle lõhkemise puhul peale lendab, siis ei taha küll salongis viibida. IC torustiku vedu läbi salongi on lubatud. Tegin enne kodutöö ära.

50C intace temp on normaalne, kuid parem, kui kõrgemale ei tõuseks.
Meil oli Haapsalus isegi +70c, kuid seetõttu, et jääkoti tükk oli pumba ees ja viga kohe ei leidnud.

_________________
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 18:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
RICE BURNER kirjutas:
Tsiteeri:
Lahendus tuleb teha sama mis Viljaril, tuua paak salongi. Loodan et järgmise aasta reeglid lubavad ka torusid läbi salongi vedada.


Reeglid keelasid jahutussüsteemi torustiku vedu läbi salongi, sest kui 100c vesi sulle lõhkemise puhul peale lendab, siis ei taha küll salongis viibida. IC torustiku vedu läbi salongi on lubatud. Tegin enne kodutöö ära.


Ma tegin ka :-D

Minule hooaja alguses BHRA tehniline ütles, et on vaja alamkomitee kokkukutsumist et otsustada, läheb aega minimaalselt 2-3 nädalat. Siis vist oli nädal I EMV etapini :) Ma ei teadnud siis kuidas asjad käivad...

_________________
Kopikas Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 18:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
RICE BURNER kirjutas:

50C intace temp on normaalne, kuid parem, kui kõrgemale ei tõuseks.


Normaalseks loetakse enamasti mitte üle 10-15 kraadi rohkem ümbritseva suhtes.
Sealt edasi on päris palju jõudu jahutuse taga kinni.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 18:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Mina logi teha see nv ei saa, jahutusvent lõpetas töölepingu ning viis endaga kaasa ka vent+tuled+ic pump + juhtme.
Sain teha vaid ilma pumbata 0-100 tõmbeid(esimene käik) 2 tükki.
Mõlemal juhul selle ajaga tõusis IAT temp ~7,5 kraadi.
Õhutemp väljas oli 14 kraadi.

Võibolla riskin homme minna veel proovima, kuna kripeldama jäi see, et 0->100 datalogi järgi oli terve igavik, 5 sekundit.

Boost hetkel piiratud 7psi peale ka, aga ikkagi vähe.

Edit: tahaks saada vähemalt 0-100 võrdlustõmbed pumbaga/pumbata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 19:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
käisin garaazis, see pump on PAD 12V, 850-1050L/h 0.1bar.
http://www.boschmotorsandcontrols.co.uk/elektromotoren/aggregate/wasserumwaelzpumpen/0392023004/index.htm
Momendil kiire, vastan hiljem.

Üks põhjuseid on vist see, miks dual IC ei kasutata, et 2. IC tõmbab tempi ainult 5-15C alla, ja sellega jama ja massi rohkem kui kasu. IC-vee-radikale võiks mingi vaakumiga juhitava kraani vahele panna, nagu salongisoojendusteski, ja et asi liiga lihtne poleks, siis tuleks seda vaakumit juhtida veel solenoidiga :) noh ja siis võiks ju solenoidile kontrolleri kah teha :lol: et avaks kraani ise kui paagist hakkab juba sooja tulema :lol:

Üritasin vesicoolerit sättida aku kohale ja 1 on kindel, et FMIC tuleb praeguse jahutus-radika koha peale - kuna jahutus-radikas oleks muidu risti ees vesicoolerisse mineva õhu torule. Arvatavasti tuleb jahutusradikas siis 10-15cm mootorile lähemale, ja seega peaks IC effektiivsus veelgi tõusma.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.10.2008 16:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
850-1050L/h on ca 250g/sek ja kui kärje maht on 1L, siis vesi vahetatakse kärjes ära 4sekiga. Suurema mahu juures pumpab seda läbi kauem ja samas kütab kah selle võrra kauem, ehk vee väljund temp on on suht konstantne sõltumata kärje vee mahust.

Eelpool arvutatud 14KW IC-soojendus-võimsusega, jõuab 4 sekiga, enne kui vesi väljub coolerst, vee kütta +13,5C. Ja 12sek jooksul jõuab pumbata 3L vett, mis on põhimõtteliselt vähem kui kärje ja voolikute maht kokku - ehk jää-paagi võiks teoorias isegi enne 402m starti maha tõsta :) ja miili peal paak täis panna ja pumpaks täpselt ühe ringi.
Kui sisse tuleb 18C siis välja peaks tulema 31.5C ja >25C vee võiks lasta paaki juba ka läbi radika 400m peal vahet pole.

Poole võimsama pumbaga vahetaks vee poole kiiremini ja cooleri vee-väljund-temp langeks 5-7kraadi, kärje keskmine temp 2-4kraadi ja IAT langeks võibolla 1-3kraadi, mis on suht mõtetu, kuna tuleb ka poole rohkem vett ja suurem pump kaasa võtta.

Arvutasin teoreetilised IAT'd @ 402m lõpus.
25C välistemp
70% turbo effektiivus
70% FMIC effektiivsus (25C)
80% vesiIC effektiivsus

FMIC + VesiIC_18C @ 1.0bar 30C
FMIC + VesiIC_18C @ 1.5bar 31C
FMIC + VesiIC_25C @ 1.0bar 35C
FMIC + VesiIC_25C @ 1.5bar 37C
VesiIC üksi 18C @ 1.0bar 42C
VesiIC üksi 18C @ 1.5bar 48C
VesiIC üksi 25C @ 1.0bar 48C
VesiIC üksi 25C @ 1.5bar 54C
FMIC üksi @ 1.0bar 50C
FMIC üksi @ 1.5bar 60C

Aga kui on hästi natuke teine olukord: FMIC 68% ja 35C, turbo 69%, välisõhk 28C
FMIC + VesiIC_25C @ 1.55bar 39C
VesiIC_25C üksi @ 1.55bar 55,4C
FMIC üksi @ 1.55bar 72C

See dual-süsteemi keerukus, hind ja mass tunduvad peaaegu piisava vabandusena, miks kõik neid ei kasuta. Võibolla ruumi-puudus ja jebimine seal juures saavad otsustavaks... Kui dragi ei sõida siis kogu jebimine kaob ära. Keerukus taandub kah hinna alla kui lasta kõik töö mujal teha. Alles jääks ainult ruumi-puudus... Kuskil peab konks olema.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.10.2008 18:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Soovitan soojalt lisaks arvutusele ka reaalne pirukasse muna ära teha.
Ühenda kokku vesiIC, 10m toru, oma pump jms vidinad.
Pane süsteem käima 10L ämbriga jääpaagi asemel. Mingil hetkel tõsta tagasivoolu toru teise ämbrisse ja käivita stopper. Saad reaalse flow selle pumbaga selles süsteemis.

Nagu juba ütlesin, minul 15L/min pump suutis minu süsteemis vaid 4L/min kuigi arvutuste kohaselt oleks pidanud umbes 11-12 olema see number.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.10.2008 19:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Mina ootan kah reaalset tulemust :)
Isiklikult arvan, et radikad, pumbad, torud, vesi,paak jne pudipadi kaaluga ja koormus genekale neelavad selle asja kasuteguri ära aga mine sa tea.....
Kas lihtsam ja tõhusam pole CO kustuti pagassi panna, mis gaasiga rakendub ja sõites coolerit jahutab :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.10.2008 20:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Õhk-õhk süsteemi eelis on lihtsus ja suhteliselt väike kaal. Puuduseks pikk torustik ja väike salvestusvõime.
Vesi-õhk süsteemi eeliseks lühike õhutorustik ja suur salvestusvõime. Puuduseks suurem mass, keerukus ja energiavajadus vee ringi ajamiseks.
Kui nüüd ühte autosse panna kokku mõlemad süsteemid, siis näeme et saame mõlema süsteemi kõik puudused, aga kahjuks mitte mõlema kõiki plusse. Esiteks lühikest õhutoru ju ei saa kui ette monteeritud õhk-õhk süsteem kasutusel. Seega üks veesüsteemi pluss kadunud. Teiseks on mõlemad süsteemid kokku ilmselt raskemad kui sama efektiivne õhk-õhk süsteem.
Mis plusse meil siis üle jääb? No võrreldes ainult õhk-õhk süsteemiga oleme lisanud salvestusvõime. Aga tundub et see on ka ainus kasu mis saime. Sama saaksime ka ainult vesi-õhk süsteemiga.
Kokkuvõttes paistab mulle nii et mõlemat süsteemi korraga panna küll mõtet ei ole. Pigem teha üks või teine efektiivsem kui jahutusest puudu jääb.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.10.2008 23:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
Mina ootan kah reaalset tulemust :)
Isiklikult arvan, et radikad, pumbad, torud, vesi,paak jne pudipadi kaaluga ja koormus genekale neelavad selle asja kasuteguri ära aga mine sa tea.....
Kas lihtsam ja tõhusam pole CO kustuti pagassi panna, mis gaasiga rakendub ja sõites coolerit jahutab :-D

Ei jõua ise kah ära oodata, et reaalseid tulemusi saaks.
Vat mida võimsam on mootor, seda rohkem on sellest jahutusest kasu.
Mul oli kasutusel suht suur cooler 780mm laius (600x300x75mm kärg).
Nüüd kui teooria suht õige, ja kui turbost võtta viimast (kompressori effektiivsus 75%'lt 70%'le), jääb see cooler väikseks ja laseks lõpuks täis koormusel üle 60C, mis on küll parem kui paljud tehase coolerid jms, aga vesicooler tõmbax 30..25C tempi alla, mis peaks andma +5% võimsust (500hj + 25hj).
Täisvõimsusel tuleks mul 155C õhk turbost.
250hj juures turbo kuumutaks 25C õhu 95C peale ja IAT oleks:
FMIC'ga <45C (jahutab -50C)
Vesicooleriga <37C (jahutab -58C ehk 8C parem)
FMIC +Vesicooler <27C (jahutab -68C ehk 10C parem)
Dual vs Vesicooler, saaks dual 10C parema tulemus ehk 2%=5hj juurde, mille suht nullib +1.5% massi kasvu. 0.5% performanci kasvu pärast ei hakka seda jebimist ette võtma.

1KW Genekas üle 3hj ei tohiks võtta ka siis kui paneme 50A pumba ja see 10-15kg lisamisega auto hj/tonn suhe läheb ikkagi paremaks ;). 3-4A koormus genekale pole küll mingi argument, siis võiks juba hakata vaatama, kas ikka on 4 pihustit vaja - võtavad voolu ju.

CO2 oleks tõesti dragi jaoks ok, aga igapäevaselt CO2 balloone vahetada on ikka mõttetu, lased veel lund täis ja õhuvool kaob üldse ära.

taxu kirjutas:
Esiteks lühikest õhutoru ju ei saa kui ette monteeritud õhk-õhk süsteem kasutusel.

Pigem teha üks või teine efektiivsem kui jahutusest puudu jääb.
Mul FMIC hakkab asendama sirget 3" toru ja vastupidi mõeldes, ei lisa vesicooler olulist takistust.

Ütleme kui 600x300x75mm FMIC jahutab 60C'ni, siis kui suur peab olema FMIC, et saada sama tulemus mis dual'iga? 600x450x300mm? Selle duali effektiivsus peaks arvutuslikult olema ulmelised 93-95%.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.10.2008 10:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Kuhu sa paned vee välisringi jahuti? FMIC ette? Selle taha? Kummagil juhul röövib üks teiselt efektiivsust.
Iseenesest muidugi kasutatakse küll ju topeltsüsteeme, aga selleks lisaks kipub olema vee sissepritse. Teoreetiliselt võimaldab see saavutada efektiivsuseks 110%, ehk et alla ümbruse tembi sisselaskes.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Viimati muutis taxu, 20.10.2008 10:44, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.10.2008 10:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
ma kujutan juba vaimusilmas Astrona autot ette :)

Stange talaks on tal erinevad radikad... katavad terve esiotsa :)
Stange nahaks kasutatakse ventilaatoreid :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.10.2008 11:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
taxu kirjutas:
Kuhu sa paned vee välisringi jahuti? FMIC ette? Selle taha? Kummagil juhul röövib üks teiselt efektiivsust.
Iseenesest muidugi kasutatakse küll ju topeltsüsteeme, aga selleks lisaks kipub olema vee sissepritse. Teoreetiliselt võimaldab see saavutada efektiivsuseks 110%, ehk et alla ümbruse tembi sisselaskes.

"Coolingmist Water-Methanol-injection trunk-mount" komplekt 380cc/min düüsiga ootab kah paigaldust, aga sellele ma nii palju ei panusta. Kui CO2 kah lisaks oleks quattro-IC - aga kardan, et siis bensiin ei aurustu enam :lol:
Kunagi hakkan arvatavasti neid fancysid ebavajalikke vidinaid eemaldama, aga esialgu arvan, et neist kõigist on kasu.
mart154 kirjutas:
ma kujutan juba vaimusilmas Astrona autot ette :)
Stange talaks on tal erinevad radikad... katavad terve esiotsa :)
Stange nahaks kasutatakse ventilaatoreid :-D

JaJah. Nii, et auto masskese on esistanges :) ja auto liigub sellel jõul, et nii palju juppe pudeneb maha.
PiltPilt
Aga tegelikult kolib jahutusradikas 15cm taha poole tehes ruumi FMIC'le, mis kolib 35cm taha poole, et saaks otse torud vedada läbi FMIC kompressorist vesiICsse, ja ei jää üldse väljast näha. IC-vee- ja õli-radikad tulevad stangesse küljepeale aukudesse. Jahutusradikas jääb FMIC taha nagu ikka ja kõik ülejäänud radikad on ilma takistuseta.

Kui suur peab olema vee-radikas, et see 100kmh kiirusel jahutaks selle 14KW vesiIC poolt köetud vee ära :?: RICE RACERil oli suur radikas, aga ka topelt võmsust. Seega loodan, et esipinnalt 4x väiksem aga poole paksem radikas teeb töö ära - ülekeskmise salongi-soojendus-radikas ntx. Arvestada tuleb eriti seda, et seal radikas hakkab voolama kõigest 35C +/- 5C vesi. Muidu võiks panna ju 40KW tsikkli jahutusradika, aga seal on välis- ja töötempi vahe suurem ca 70C vs ic-vee-radikal 10C.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.10.2008 17:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Jutt käis enne ikkagi natuke teisest pumbast
"PCA 12 V" 0.3bar 1200L/h 3.5A". Tegelikult on hoopis
"PAD 12 V" 0.1bar 900L/h 0.9A - voolu ei võta, aga vastusurvest kah jagu ei saa. Peale lähevad 19mm sisemõõduga voolikud ja PAD pumba enda sisemõõt on 18.4mm ehk suurem kui enne olin arvanud.
PCA pumpaks topelt - 1750L/h survega 0.1bar.
Lugesin ka eelpool mainitud artikli läbi:
Võimsam pump näiteks "Jabsco Cyclone 58030" pumpab 0.1bariga 6000L/h. Aga Boschi PCA pump on palju vaiksem - mis pidi oluline olema :lol: Testi tulemused näitasid ka, et jahutus jäi samaks. Ja bosch pumba ja 19mm voolikutega oli vastusurve 0.24bar. PAD'ile nii suur surve ei sobi. Kui jõuan poodi, lähen mõõdan täna ära.
Pilt

Uurisin veel lisaks vesipritset: kui IAT on juba 30C'ni jahutatud, siis sinna eriti vett enam "sisse ei mahu" - 500hp juures võiks pihustada ainult kuni 100cc/min, mis tõmbaks IAT ca 11C alla. Ja 50:50 vesi/metanooli seguga kuni 200cc, tõmmates tempi ca 12C alla. Ühesõnaga mu 380cc/min düüsiga ainult vett pihustades peale seda dual-coolerit oleks uputamine. Aga isegi ilma IAT langetuseta peaks vesipritse kaane tempi mõned kraadid madalamal olema ja ka EGT 40-100C madalamal, ja mis põhiline: Peak-Pressure peaks langema oluliselt (50->40bar?), aidates detonatsiooni ära hoida, mis ongi vesipritse põhi-point, aga see on OT.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.10.2008 22:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Sain lõpuks voolikud kätte, ja käisin pumpa mõõtmas, aga ebaõnnestus, kuna mul oli garaazis ainult 4L vett :)
Voolikusse läks juba 2L ära ja järgmised 2L olid mingi 5sekiga järgmises kanistris :) kui juba pump kuivale jäi :(, ja ilma veeta ei soovitata teda käitada.
Ühesõnaga mõõdan siis kui kogu süteem juba lõplikult paigas.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 71 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11