Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 12:43

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 71 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.10.2008 18:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Väga huvitav oleks näha, palju kogu selle kompoti reaalne kasutegur on lõpuks.
Kahjuks pole Eestis mind suutnud keegi veel reaalse näitega veenda, et vesi-õhk cooleril installil ja jebimisel mõtet oleks.

Indreku Lada pealt olen näinud ja ka ise tunda saanud palju selle vesi-õhk süsteemi korraliku töölesaamisega jamasid on.
Küll on pump lahja, küll on õhk sees jne.

Krt peaks otsima huvi pärast mõne enda Bemmi logi 400m ürituselt ja vaatama palju IAT tõusis 400m jooksul.
Muidugi mul on filter eraldamata kohe kolle kõrval.

Topelt cooleritest läbijooksutamine tekitab ju topelt pressure loss-i?

Ei ole ka täheldanud väga massilist vesi-õhk tüüpi cooleri lahendust kiiretel drag-i autodel.

Lisaks tekib ju vesi-õhk cooleriga topelt soojusülekanne, mis võtab kõik omakorda aega.
Niipalju kui silma jäänud on, siis on vist ainuke suurem eelis sellel drag-is (kui toimib ideaalselt), kuna rinkal on pidev õhuvool cooleril ja see peaks jahutama tunduvalt paremini kui topelt soojusülekandega.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.10.2008 18:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Fog kirjutas:
Eks katseta see pumba teema omal nahal ära. Kõik oleneb torude suurusest ja paksusest, minul on 8m! torusi seega natuke teine teema. mootor nimelt õiges kohas.
Mina soovitaks küll kasutada vett vaid võistlustel, ehk torudega tooks WIC juurest kaassõitja jalgade juurde tuleseina peale, sinna aiavooliku sulguriga kiirliited vmt. Jääpaak oleks kaassõitja istmele(vööd) või põrandale(mingi muu kinnitus) installitud koos pumbaga, pump sigaretisüütajasse.
Ma ka kirjutan enne kui mõtlen, aga äkki leiab mingi idee ridade vahelt.

Mis mõttes vett vaid võistlustel? Et ülejäänd aja sõidaks õhk-õhk jahutusega??? Kui seadistuse teen veega, siis sõidan ka veega. Asi isegi nii hull, et esialgu tuleb ka vesipritse, mis tähendab, et seadistan ja sõidan ainult koos sellega, kuni olen veendunud selle mõtetuses :)
Seadistuse peaks tegema maximaalselt sooja veega, et siis jahedamaga oleks süüde tibake hiline ja detonatsiooni oht väiksem.

Ei. Paagi panen pagassi - see ei mahuks vist sinna ABS asemele ära. Mul õige-veoline masin ju - kõik pagassi. ICE käib ju pagassis - supakat pole, siis vähemalt on päris ICE :lol:
Voolikuid tuleb jah 2x4m IC ja paagi vahele ja +1-2m kui kasutada vee radikat. ca 10m, seega ainuüksi vooliikutesse läheb ca 2.3L vett. Kogu auto läheb mingi 1% raskemaks :shock:
Radika võiks panna ka auto taha auto alla, kuigi väike plaan on ta esistange äärde (teisele poole jääks õliradikas.)
Kõrvalistuja istet niikuinii koguaeg pole ega ka ta turvavöid.
Toidet ei pane sigaretisüütajast :) Nali? Pumbal ei tohi olla väljalülitamisvõimalust kui mootor käib. Põhimõtteliselt nagu bena-pumpki. Selle elektri-värgi ja 4-5ventika toite üle peaks natuke mõtisklema.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.10.2008 18:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
nagu ma aru saan, on su auto väljunditeks 1/4 ja 1 miil?

Rinkale ei plaani eriti sattuda? St, üle paari minuti korraga ei sõida boosti all?

Nahui, sa seda asja nii keeruliseks siis ajada tahad?
Et ikka igal sõidul oleks midagi, mida debugida? :)

Lisaks, miks sul on siis 20 radikat ja 30 ventikat vaja? :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.10.2008 18:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:

Selle vesi-cooleri pressure loss on väidetavalt alla 0.1psi!!!
Vana cooleri pressure lossi plaanin ju vähendada 360kraadi võrra vähema arvu põlvedega.
Loodan, et kasutegur on 100% :lol:
Ei tea miks seda ei tehta. Seda tahakski teada saada. Eks see jebimine on kindlasti 1 põhjus.

topelt soojusülekanne - topelt aeg?
Mõtled, seda et vett vaja jahutada ka õhuga? Noh dragil loodaks ilma selleta. Ja muidu, kas on kahju kui on topelt?

Rinkal pole kiirem õhuvool. Veerandmiilil viimane 300m on keskmise kiirusega 140-150kmh rääkimata miilist, ja just siis kui on kõigerohkem jahutust vaja on ka kiirus kõige suurem. Millisel eesti rinkal sa saavutad suurema keskmise kiiruse?
Dragil sobib ta sellepärast eriti hästi, kuna kogu kaasa võetud vet võib kasutada ühe korra - juba soojendatud vett teoorias ei pea kasutama - võiks vastu maad lasta :lol:. Rinkal soojeneks vesi 17C asemel varem või hiljem 40C'ni ja kokkuvõttes tasuks FMIC ära, kui just kogu auto esiosa pole 1 suur vee radikas.

Mismoodi on see halb, et see soojusülekanne võtab kauem aega? Panen ventikad varem tööle :) alustan ülekannet varem, :lol:. Või siis üldsegi see on nagu pluss, kui asi on inertsiga veel jahe, enne kui hakkab soojenema. Kogu vee-jahutus peab olema aga nii hea, et konstantselt suudaks vee hoida 30C peal ja olekski asi ka rinkal sama hea kui FMIC, aga loomulikult on vesiIC keerukam ja raskem süsteem, kui FMIC.
2. asi on võibolla ka see, et rinkal on mass veel tähtsam kui dragis, kuna kurvi kiirus ja pidurdamine sõltub kah otseselt massist. 1% massi lisamisega 1.5% võimsust juurde saada rinkal ei tasu ära.
Mina loodan lihtsalt, et ta tõmbab peale FMIC'd õhu natuke veel jahedamaks = turvalisemaks, ja kui +15hj juurde tuleb on muidugi tore kõrvalnäht :).

Põhimõõteliselt hulga vastasseisu ilma oluliste vastuargumentideta :)? Seisukoht: "tahaks tulemusi näha"?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Viimati muutis Astrona, 26.10.2010 10:37, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.10.2008 19:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
mart154 kirjutas:
nagu ma aru saan, on su auto väljunditeks 1/4 ja 1 miil? Rinkale ei plaani eriti sattuda? St, üle paari minuti korraga ei sõida boosti all? Nahui, sa seda asja nii keeruliseks siis ajada tahad?
Et ikka igal sõidul oleks midagi, mida debugida? :)
Lisaks, miks sul on siis 20 radikat ja 30 ventikat vaja? :D

Einoh ikka tahaks pühapäeviti ja niisama peale tööd kah sõita ja võimalust rinkal käia ei tahaks kah ära võtta, aga kui rinka päevaks peab 10min rohkem ette valmistama pole probleem.
põhiliselt tahaks nagu ikka miili lõpuni sõita, ja seda ikka alla 30sekundi :)
Asi on isiklik: miil pani mulle - tahax vastu panna.
Miilil oli 1 probleemidest ka jahutuse probleem - 20-30ventikat on ju coool! Normaalsel autol on 140hj ja 2-3 ventikat, no ja mul plaanis 6tk pole ju palju :)
Küll ma neid asju eemaldama hakkan, kui kõik liiga jahe on, auto mass koormaks juba muutub ja debuggimisest kopp ees.
"Debugger is my middle name"

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.10.2008 21:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Astrona kirjutas:
Normaalsel autol on 140hj ja 2-3 ventikat, no ja mul plaanis 6tk pole ju palju :)


No maitea. mul ligi 200hp ja üks vent on enam kui küll. Sisse lülitada, siis puhub terve kapotialuse külmaks :)

Tean, et sama radikat ja ventikat kasutatakse ka 500hp puhul :)
Ja pole ma veel näinud, et keegi näiteks õli või coolerit antud autol eraldi ventileeriks :)


Ehk siis alustaks sellest, et konstrueeriks korraliku radiaatori??
Ma võin sulle kinkida 2 kärge :) otsavannid lihtsalt keevitada vastavalt vajadustele. Aga kiirusta, pühapäeval lähvad prügimäele

Teiseks. äkki konstrueeriks korraliku air to air intercooleri, võimaldaks sellele korraliku õhuvoolu...
Kui sul stardihetkel ikka veel jahutust juurde vaja on, äkki kostitad IC-d ühe CO2 kustutiga.

Ahjaa... Ja kõige esimese asjana seadistaks juhtaju :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.10.2008 22:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.08.2006 22:55
Postitusi: 232
Asukoht: Tartumaa
Mihkel kirjutas:
Krt peaks otsima huvi pärast mõne enda Bemmi logi 400m ürituselt ja vaatama palju IAT tõusis 400m jooksul.
Muidugi mul on filter eraldamata kohe kolle kõrval.

Otsi ülesse ja anna mulle ka teada, hakkas täitsa huvitama. Otsin endagi oma ülesse!

_________________
No comment!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 0:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
Nii vaatasin ka suvalist logi, ja valetasin enne et 10 sekundiga temp alla kukub. Räägin siiski IAT-st.

Logi Leedust, soe ilm, jääd suht palju sees:
Start 17.1C
1 käik lõpp: 24.2C
2 käik lõpp: 34.4C
3 käik lõpp: 43.9C
4 käik lõpp: 52.3C
5 käik 402m lõpp 55.8C

5 sekundit peale finišit: 36.7C
10 sekundit peale finišit: 30.2C
15 sekundit peale finišit:27.3C
20 sekundit peale finišit:25.2C
30 sekundit peale finišit: 22.1C
40 sekundit peale finišit: 20.6C

_________________
Kopikas Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 1:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Mihkel kirjutas:
...Niipalju kui silma jäänud on, siis on vist ainuke suurem eelis sellel drag-is (kui toimib ideaalselt), kuna rinkal on pidev õhuvool cooleril ja see peaks jahutama tunduvalt paremini kui topelt soojusülekandega.

Minuteada põhiline põhjus miks üldse vesi-õhk tüüpi jahutiga jamada, on viimase suur salvestusvõime. Just ralli- ja rinkalaadsetes olukordades annab see kõige parema efekti, kuna täisgaasi antakse suhteliselt lühikeste juppidena, võrreldes kiirendusvõistlusega. Kurvist väljudes annad täit ja saad vee vähe soojaks, järgmisse kurvi sisenedes on taas aega uus jahe vesi peale pumbata. Teiseks, kui aint vesijahuti ongi, siis saadakse õhutorustik ülilühike, mis on teine vesi-õhk süsteemi eelis. Ja jällegi tuleb kasuks rinkal ja rallis, kuna parandab mootori reaktsioonikiirust.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 9:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Hmm, peab garaazis tubli olema ja äkki saab ka nädalavahetuse lõpuks logid "pump sees" ja "pump väljas"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 12:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.03.2006 14:54
Postitusi: 273
Asukoht: Tallinn
valdz kirjutas:
Nii vaatasin ka suvalist logi, ja valetasin enne et 10 sekundiga temp alla kukub. Räägin siiski IAT-st.

Logi Leedust, soe ilm, jääd suht palju sees:
Start 17.1C
1 käik lõpp: 24.2C
2 käik lõpp: 34.4C
3 käik lõpp: 43.9C
4 käik lõpp: 52.3C
5 käik 402m lõpp 55.8C

5 sekundit peale finišit: 36.7C
10 sekundit peale finišit: 30.2C
15 sekundit peale finišit:27.3C
20 sekundit peale finišit:25.2C
30 sekundit peale finišit: 22.1C
40 sekundit peale finišit: 20.6C

kas start oli külma mootoriga :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 12:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.02.2005 16:41
Postitusi: 774
Asukoht: Randvere
Tsiteeri:
Mul on kärg teistpidi ja vee-kärjel ei pruugi tekkida temp erinevusi. Vesi käib ühest otsast sisse teisest välja.
Aga pumba võiks panna vist sooja poole peale imema, et ta ise ei soojendaks vett, kuigi see kah praktiliselt olematu. Samas kui õhk on sees, siis oleks parem kui paagist pumbatakse ikka coolerisse mitte vastupidi.


Pump pane kindlasti kõige madalamasse kohta ja ka suruma coolerisse, et coolerist parmini õhk välja suruda.
Kuna vastusurve on olematu,siis see umbes 6l paak käib coolerist üsna kiiresti läbi ja vee ringluse pärast ilmselt muretsema ei pea.

_________________
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 12:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.02.2005 16:41
Postitusi: 774
Asukoht: Randvere
Tsiteeri:
Start 17.1C
1 käik lõpp: 24.2C
2 käik lõpp: 34.4C
3 käik lõpp: 43.9C
4 käik lõpp: 52.3C
5 käik 402m lõpp 55.8C


Meie sõidud olid suurusjärgus samade tulemustega, kui kasutasime ühte pumpa kahe cooleri ja veeradiaatoriga.
Peale kahe pumba paigutamist ja veeradiaatori eemaldamist langes IT temp umbes 10-15C

_________________
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 13:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Need toodud logid temperatuuri kohta on lõpus väga kõrged, eriti arvestades alguse madalaid temperatuure.
Kaks varianti, kas turbode efektiivsus on kukkunud või jahutuse oma kehvavõitu. Valdzi HX40 puhul kahtlustaks viimast.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.10.2008 17:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2005 15:16
Postitusi: 218
Asukoht: Jüri
Reims kirjutas:
kas start oli külma mootoriga :roll:


Ei mitte kunagi pole külma mootoriga startinud. Jahutus temp stardi hetkel 84C. Sees on 74C termostaat. Kui stage jõuan siis IAC 15C, sealt siis tõuseb 17C kuna start on 5500+ rpmiga. Vaatasin ka logi algusesse , seal peaks ju IAT = õhu temp = 25.5C.

Minu puhul kindlasti jahutus kehvavõitu. Samuti pumbad on kõige madalama kohapeal (Pagasniku põhja all), aga torud pikad + soojusvahetus läbi eraldi radika, mis asub vee/jääkastis, ning arvan et 12 sekundi jooksul ei jõuta eriti märkimisväärset mahtu vett coolerist läbi suruda.

Lahendus tuleb teha sama mis Viljaril, tuua paak salongi. Loodan et järgmise aasta reeglid lubavad ka torusid läbi salongi vedada.

_________________
Kopikas Racing


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 71 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11