Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 21:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: DIY ebc
PostitusPostitatud: 01.10.2008 11:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
Panen siis eraldi teemasse, et mitte "N75 töö voldid" teemat off-toppida :)

Tänaseks asi nii kaugel, et olemas juba plaadi söövitamise joonis ja kõik võimalikud lisad, mida peaks boost controlleril vaja olema.

Pisut asjade progressi:

Pilt

Ja siis:

Pilt

Ja viimaks:

Pilt

Lähemalt siis sellest, mida antud plaat teha võimaldab:

1) Juhtida kõva varuga (kuni 10A) solenoidi
2) võtta analoog signaali MAP andurilt (selliselt, nagu MS'is kasutusel on)
3) Võtta analoog signaali 0-5v vabalt valitud seadmelt (näiteks TPS)
4) Võtta impulss-signaali (näiteks RPM), võimalik lugeda ka otse plaadilt ilma eraldi RPM juhtmeta (pinge filtrist, kuna rpm otseselt seotud geneka vahelduvvoolu sagedusega)
5) Kui aju juhtis enne boost solenoidi, siis on võimalik ka aju signaal ühendada antud kontrollerisse interuptina, st millal iganes aju mõtleb, et boosti peaks maha võtma, on võimalik seda teha/kuvada ka selle kontrolleriga.
6) Ühendada lai valik LCD display'sid (alates 1x8 tähemärki kuni 4x40 tähemärki display.) Katsetused ja programm tuleb 2 rida x 16 tähemärki valgustusega displayl.
7) Kontroller võimeline ise LCD valgustust kontrollima (võimlaik ka potekaga asendada jumperit ringi tõstes)

Juhtimisest:
Otsustasime teha asja lihtsa ja ilma arvuti interface'ita. 4 nuppu menüüdes liikumiseks. Menüüd ja solenoidi juhtimine vastavalt signaalidele ja kõik muud asjad, mida millal kuvada on veel vaja istuda ja välja mõelda.

EDIT: mainin veelkord ära, et jupp on eksperimentaal faasis ning programm veel täiesti kirjutamata. Arvatavasti tulevad muudatused ka komponentide tähistustes(mida kergem eestist kätte saada).

Kui kellegil on mõtteid, kuidas antud signaalidega toimetama peaks, millal mida muuta, kuidas seadistus menüüd võiksid välja näha, andke julgelt siia teemasse teada.

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.10.2008 9:21 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Mis programmiga sa skeemi valmis tegid?
gerber formaati saaks?
Kui saab siis ma võin aidata pcb valmistamisega,mitte söövitades.
Saab kohe vajalikud läbivad augud ka ära teha.
Raha ma selle ühe eest ka küsima ei hakka,kuna ennastki huvitab,et eestis midagi valmis tehtud saab.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.10.2008 12:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
2 kahte solenoidi saab juhtida?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.10.2008 9:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
_siim_ , plaat on tehtud EAGLE Layout Editor'is. Super hea oleks kui saaksid teha ühe eksemplari, et saaks hakata kiiremini testima ja programmeerima.
Samas mul on kahtlane tunne, et peab veel üht-teist ümber hakkama tegema.

Astrona, mul endal pole vajadust 2 solenoidi juhtida ja pole uurinud täpsemalt, mille jaoks oleks vaja kahte eraldi juhtida, samasse väljundisse on võimalik neid järgi ühendada küll, aga siis nad toimetavad sama moodi ja sama loogika järgi täpselt.

Hetkel mõtted liiguvad umbes sinna poole, et:

Seadistus menüü: sisestad boost targeti ja sisestad gain'i. (mis asi mis täpsemalt on, saab iga üks googli abil uurida.) Solenoidi duty cycle ja sellest tulenev läbilaske võime oleneb juba solenoidist endast. Üldjuhul peaks saama ca 75 erinevat positsiooni saavutada. Siiani on asi lihtne.

Edasi saab ära määrata ühe nn sündmuse, mis controller teeb, kui ta saab sisendi vanast solenoidi juhtahelast? Idee oli teha menüü, kus on lihtsalt kirjas "Kui interupt siis target = target - [(ise valid)]" näiteks.

Keeruliseks läheb asi siis, kui mängu võtta RPM signaal ja/või TPS. Jällegi ise ma vajadust ei näe muud, kui rpm'i järgi ära kaardistada graafik ja vaadata, kus toimus interupt (tänu detonatsioonile näiteks) ning hiljem selles pöörde vahemikus käskida solenoidi pisut avanema ning rõhku vähendama. Ühesõnaga ideed ideed.... kuidas kasulikult kasutada RPM ja TPS signaale?

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.10.2008 11:53 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Eagle iseenesest sobib,lihtsalt tuleb see gerberiks genereerida.
Kui saad asja niikaugele,et plaati vaja,siis võta ühendust.

Kas konverdid ise ringi?(You can convert Eagle files to Gerber within Eagle)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.10.2008 13:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
V mootori ja bi turbo puhul tuleks siis 2 EBC'd panna?

Kiiruse-sisendit ei tule? Et saaks näiteks 1. ja 2. käiguga hoida madalamat rõhku?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.10.2008 13:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
Astrona kirjutas:
V mootori ja bi turbo puhul tuleks siis 2 EBC'd panna?

Kiiruse-sisendit ei tule? Et saaks näiteks 1. ja 2. käiguga hoida madalamat rõhku?


Noh 2 saab panna täpselt sama moodi toimima, mis oleks suht loogiline ju.

Kiiruse sisendi võib panna, kui sa oled nii hea ja räägid täpsemalt, milline on selle signaali kuju, kust seda võtta jne...
edit: mida rohke abi, seda kiiremini asi edeneb, (mul on päeva töö ka olemas :D )

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.10.2008 15:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
Fos kirjutas:
mida rohke abi, seda kiiremini asi edeneb, (mul on päeva töö ka olemas :D )


ma aitan motiveerida ja kingin kasti õlut , kui selle asja ükspäev tööle saad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.10.2008 16:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Fos kirjutas:
Astrona kirjutas:
V mootori ja bi turbo puhul tuleks siis 2 EBC'd panna?

Kiiruse-sisendit ei tule? Et saaks näiteks 1. ja 2. käiguga hoida madalamat rõhku?


Noh 2 saab panna täpselt sama moodi toimima, mis oleks suht loogiline ju.

Kiiruse sisendi võib panna, kui sa oled nii hea ja räägid täpsemalt, milline on selle signaali kuju, kust seda võtta jne...
edit: mida rohke abi, seda kiiremini asi edeneb, (mul on päeva töö ka olemas :D )

Noh pole mõtet vist ühe konkreetse signaali järgi seda teha.
Aga üldiselt võiks sisend lugeda pulsse (pinge kõikumisi). Kes tahabühendada, peab oma signaali pinge ise õigele tasemele tõstma enne kui taha ühendab.

Settingute alla teed väikse "Hz x KPa" tabeli.
100 Hz 150 KPa (0-20kmh - hakka WG avama, ära üle 0.5bar lase)
300 Hz 170 KPa (60kmh - 1. käik läbi 2. käik sees - ära üle 0.7bar kohe lase)
600 Hz 230 KPa (120kmh - luba boostil tõusta 0.7bar'lt sujuvalt 1.3bar peale - interpoleeri nii et 90kmh peal hoiaks 1bar)
900 Hz 300 KPa (150kmh - 2bar boosti)

Põhimõtteliselt juba 4'st punktist tabelis piisaks, et mingisugune pidamine saavutada.

Nähes, kui kallid on EBC'd olen isegi mõelnud taolise asja peale. Aga plaadi joonistamiseni pole asi kunagi jõudnud.

2 turbot töötavad paraku erinevalt (ideaalis poleks kahte solenoidi vajagi), ja WG asend ja seega ka solenoidi juhtimine peaks olema eraldi. Aga noh 1. prototüübiga ei maksa hulluks kah minna :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.10.2008 17:03 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
see on kusjuures suht hea mõte,kuna suvi otsa nägin mismoodi meil pidamist polnud,kohe oli liiga palju jõudu käepärast.

videode taustalooks võiks panna Iron Maideni- Holy Smoke.... :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: DIY ebc
PostitusPostitatud: 06.10.2008 9:53 
Eemal

Liitunud: 26.11.2007 16:27
Postitusi: 18
Asukoht: Tallinn
Fos kirjutas:
Panen siis eraldi teemasse, et mitte "N75 töö voldid"

EDIT: mainin veelkord ära, et jupp on eksperimentaal faasis ning programm veel täiesti kirjutamata. Arvatavasti tulevad muudatused ka komponentide tähistustes(mida kergem eestist kätte saada).

Kui kellegil on mõtteid, kuidas antud signaalidega toimetama peaks, millal mida muuta, kuidas seadistus menüüd võiksid välja näha, andke julgelt siia teemasse teada.


Sorry avameelsuse pärast aga nii viletsat trükplaati pole enam tükk aega kohanud. Mis seal kõik valesti, läheks väga pikaks seletamiseks. Parem on see uuesti otsast peale ümber teha. Ehk siis kui on viitsimist, võiksid jagada eagle faili, et vähem joonistamist oleks ja proovime selle asja korralikult teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: DIY ebc
PostitusPostitatud: 06.10.2008 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
-arx- kirjutas:
Fos kirjutas:
Panen siis eraldi teemasse, et mitte "N75 töö voldid"

EDIT: mainin veelkord ära, et jupp on eksperimentaal faasis ning programm veel täiesti kirjutamata. Arvatavasti tulevad muudatused ka komponentide tähistustes(mida kergem eestist kätte saada).

Kui kellegil on mõtteid, kuidas antud signaalidega toimetama peaks, millal mida muuta, kuidas seadistus menüüd võiksid välja näha, andke julgelt siia teemasse teada.


Sorry avameelsuse pärast aga nii viletsat trükplaati pole enam tükk aega kohanud. Mis seal kõik valesti, läheks väga pikaks seletamiseks. Parem on see uuesti otsast peale ümber teha. Ehk siis kui on viitsimist, võiksid jagada eagle faili, et vähem joonistamist oleks ja proovime selle asja korralikult teha.


Kõik on chool, plaat sai poole tunniga kokku visatud, elemendi tähised on suvaliseld, peas on õiged tähised olemas, lihtsalt ei viitsinud pikast nimekirjast otsida (valitud kuju järgi). Kuna algselt oli plaan ise söövitada plaat, siis pole eriti vaeva ja radadega nähtud, niiet rahu, küll asi paraneb, aga tänud kriitika eest.

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: DIY ebc
PostitusPostitatud: 06.10.2008 11:24 
Eemal

Liitunud: 26.11.2007 16:27
Postitusi: 18
Asukoht: Tallinn
Fos kirjutas:

Kõik on chool, plaat sai poole tunniga kokku visatud, elemendi tähised on suvaliseld, peas on õiged tähised olemas, lihtsalt ei viitsinud pikast nimekirjast otsida (valitud kuju järgi). Kuna algselt oli plaan ise söövitada plaat, siis pole eriti vaeva ja radadega nähtud, niiet rahu, küll asi paraneb, aga tänud kriitika eest.


Ma arvan et nii väga "chool" ei ole midagi, vastupidi - se võib sul põlema minna kuna tõenäoliselt hakkab genema, mürast ma ei räägigi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.10.2008 11:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.02.2005 16:41
Postitusi: 774
Asukoht: Randvere
Tsiteeri:
Settingute alla teed väikse "Hz x KPa" tabeli.
100 Hz 150 KPa (0-20kmh - hakka WG avama, ära üle 0.5bar lase)
300 Hz 170 KPa (60kmh - 1. käik läbi 2. käik sees - ära üle 0.7bar kohe lase)
600 Hz 230 KPa (120kmh - luba boostil tõusta 0.7bar'lt sujuvalt 1.3bar peale - interpoleeri nii et 90kmh peal hoiaks 1bar)
900 Hz 300 KPa (150kmh - 2bar boosti)


Kui kiirusesignaali kasutada, siis see peab olema esiratta(mittevedava ratta) ABS-i andurilt võetud, sest muidu muutub see kasutuks, sest kui rattad ringi käivad, siis tõstetakse ka boosti, mis pole vajalik.
Omast kogemusest arvan, et käigupõhisest reguleerimisest piisab ja veel on väga tähtis saada reguleerida boosti tekkimise kiirust, millega saab ratta palju sujuvamalt maha. Hästi toimis see funktsioon Greddy brofec b peal, millega sai pikalt katsetatud. Ja kõige tähtsam on hoida ära boost spiki, mis teeb mootori seadistamise raskeks ja teel sõites pidamise kaotusele kaasa aitab.
Twin turbo süsteem töötab paremini, kui on kasutuses kaks solenoidi, sest üks ei pruugi suurte turbote puhul piisavalt kiiresti reageerida. Omal kogemus olemas.
Aga jõudu ettevõtmisel, sest nii õpitaksegi asja sisu paremini tundma.

_________________
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.10.2008 15:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
RICE BURNER kirjutas:
Omast kogemusest arvan, et käigupõhisest reguleerimisest piisab

Et siis paar lülitit ühendada MCU digi-sisenditesse - 1. ja 2. käik peaks olema piisav, aga kui tükki küljest ei võta, siis ka 3. ja 4. käik.
Samu sisendeid võix kasutada ka muul otstarbel - näiteks lüliti on konsoolis või käigukangi küljes, millega valid teise rõhu piiri.
Võib kasutada ka mootori turvalisuse huvides - kui miski on mäda, siis miski relee kuskil tõmbab otsa maasse ja boosti piiratakse.(näiteks bena-paagi taseme tuluke).
Edu, natuke kriitikat ja rohkem konstruktiivseid ideid!

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11