TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

DIY ebc
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=4523
1. leht 3-st

Autor:  Fos [ 01.10.2008 11:33 ]
Teema pealkiri:  DIY ebc

Panen siis eraldi teemasse, et mitte "N75 töö voldid" teemat off-toppida :)

Tänaseks asi nii kaugel, et olemas juba plaadi söövitamise joonis ja kõik võimalikud lisad, mida peaks boost controlleril vaja olema.

Pisut asjade progressi:

Pilt

Ja siis:

Pilt

Ja viimaks:

Pilt

Lähemalt siis sellest, mida antud plaat teha võimaldab:

1) Juhtida kõva varuga (kuni 10A) solenoidi
2) võtta analoog signaali MAP andurilt (selliselt, nagu MS'is kasutusel on)
3) Võtta analoog signaali 0-5v vabalt valitud seadmelt (näiteks TPS)
4) Võtta impulss-signaali (näiteks RPM), võimalik lugeda ka otse plaadilt ilma eraldi RPM juhtmeta (pinge filtrist, kuna rpm otseselt seotud geneka vahelduvvoolu sagedusega)
5) Kui aju juhtis enne boost solenoidi, siis on võimalik ka aju signaal ühendada antud kontrollerisse interuptina, st millal iganes aju mõtleb, et boosti peaks maha võtma, on võimalik seda teha/kuvada ka selle kontrolleriga.
6) Ühendada lai valik LCD display'sid (alates 1x8 tähemärki kuni 4x40 tähemärki display.) Katsetused ja programm tuleb 2 rida x 16 tähemärki valgustusega displayl.
7) Kontroller võimeline ise LCD valgustust kontrollima (võimlaik ka potekaga asendada jumperit ringi tõstes)

Juhtimisest:
Otsustasime teha asja lihtsa ja ilma arvuti interface'ita. 4 nuppu menüüdes liikumiseks. Menüüd ja solenoidi juhtimine vastavalt signaalidele ja kõik muud asjad, mida millal kuvada on veel vaja istuda ja välja mõelda.

EDIT: mainin veelkord ära, et jupp on eksperimentaal faasis ning programm veel täiesti kirjutamata. Arvatavasti tulevad muudatused ka komponentide tähistustes(mida kergem eestist kätte saada).

Kui kellegil on mõtteid, kuidas antud signaalidega toimetama peaks, millal mida muuta, kuidas seadistus menüüd võiksid välja näha, andke julgelt siia teemasse teada.

Autor:  _siim_ [ 02.10.2008 9:21 ]
Teema pealkiri: 

Mis programmiga sa skeemi valmis tegid?
gerber formaati saaks?
Kui saab siis ma võin aidata pcb valmistamisega,mitte söövitades.
Saab kohe vajalikud läbivad augud ka ära teha.
Raha ma selle ühe eest ka küsima ei hakka,kuna ennastki huvitab,et eestis midagi valmis tehtud saab.

Pilt

Autor:  Astrona [ 02.10.2008 12:32 ]
Teema pealkiri: 

2 kahte solenoidi saab juhtida?

Autor:  Fos [ 03.10.2008 9:38 ]
Teema pealkiri: 

_siim_ , plaat on tehtud EAGLE Layout Editor'is. Super hea oleks kui saaksid teha ühe eksemplari, et saaks hakata kiiremini testima ja programmeerima.
Samas mul on kahtlane tunne, et peab veel üht-teist ümber hakkama tegema.

Astrona, mul endal pole vajadust 2 solenoidi juhtida ja pole uurinud täpsemalt, mille jaoks oleks vaja kahte eraldi juhtida, samasse väljundisse on võimalik neid järgi ühendada küll, aga siis nad toimetavad sama moodi ja sama loogika järgi täpselt.

Hetkel mõtted liiguvad umbes sinna poole, et:

Seadistus menüü: sisestad boost targeti ja sisestad gain'i. (mis asi mis täpsemalt on, saab iga üks googli abil uurida.) Solenoidi duty cycle ja sellest tulenev läbilaske võime oleneb juba solenoidist endast. Üldjuhul peaks saama ca 75 erinevat positsiooni saavutada. Siiani on asi lihtne.

Edasi saab ära määrata ühe nn sündmuse, mis controller teeb, kui ta saab sisendi vanast solenoidi juhtahelast? Idee oli teha menüü, kus on lihtsalt kirjas "Kui interupt siis target = target - [(ise valid)]" näiteks.

Keeruliseks läheb asi siis, kui mängu võtta RPM signaal ja/või TPS. Jällegi ise ma vajadust ei näe muud, kui rpm'i järgi ära kaardistada graafik ja vaadata, kus toimus interupt (tänu detonatsioonile näiteks) ning hiljem selles pöörde vahemikus käskida solenoidi pisut avanema ning rõhku vähendama. Ühesõnaga ideed ideed.... kuidas kasulikult kasutada RPM ja TPS signaale?

Autor:  _siim_ [ 03.10.2008 11:53 ]
Teema pealkiri: 

Eagle iseenesest sobib,lihtsalt tuleb see gerberiks genereerida.
Kui saad asja niikaugele,et plaati vaja,siis võta ühendust.

Kas konverdid ise ringi?(You can convert Eagle files to Gerber within Eagle)

Autor:  Astrona [ 03.10.2008 13:32 ]
Teema pealkiri: 

V mootori ja bi turbo puhul tuleks siis 2 EBC'd panna?

Kiiruse-sisendit ei tule? Et saaks näiteks 1. ja 2. käiguga hoida madalamat rõhku?

Autor:  Fos [ 03.10.2008 13:42 ]
Teema pealkiri: 

Astrona kirjutas:
V mootori ja bi turbo puhul tuleks siis 2 EBC'd panna?

Kiiruse-sisendit ei tule? Et saaks näiteks 1. ja 2. käiguga hoida madalamat rõhku?


Noh 2 saab panna täpselt sama moodi toimima, mis oleks suht loogiline ju.

Kiiruse sisendi võib panna, kui sa oled nii hea ja räägid täpsemalt, milline on selle signaali kuju, kust seda võtta jne...
edit: mida rohke abi, seda kiiremini asi edeneb, (mul on päeva töö ka olemas :D )

Autor:  RFL [ 03.10.2008 15:26 ]
Teema pealkiri: 

Fos kirjutas:
mida rohke abi, seda kiiremini asi edeneb, (mul on päeva töö ka olemas :D )


ma aitan motiveerida ja kingin kasti õlut , kui selle asja ükspäev tööle saad

Autor:  Astrona [ 03.10.2008 16:39 ]
Teema pealkiri: 

Fos kirjutas:
Astrona kirjutas:
V mootori ja bi turbo puhul tuleks siis 2 EBC'd panna?

Kiiruse-sisendit ei tule? Et saaks näiteks 1. ja 2. käiguga hoida madalamat rõhku?


Noh 2 saab panna täpselt sama moodi toimima, mis oleks suht loogiline ju.

Kiiruse sisendi võib panna, kui sa oled nii hea ja räägid täpsemalt, milline on selle signaali kuju, kust seda võtta jne...
edit: mida rohke abi, seda kiiremini asi edeneb, (mul on päeva töö ka olemas :D )

Noh pole mõtet vist ühe konkreetse signaali järgi seda teha.
Aga üldiselt võiks sisend lugeda pulsse (pinge kõikumisi). Kes tahabühendada, peab oma signaali pinge ise õigele tasemele tõstma enne kui taha ühendab.

Settingute alla teed väikse "Hz x KPa" tabeli.
100 Hz 150 KPa (0-20kmh - hakka WG avama, ära üle 0.5bar lase)
300 Hz 170 KPa (60kmh - 1. käik läbi 2. käik sees - ära üle 0.7bar kohe lase)
600 Hz 230 KPa (120kmh - luba boostil tõusta 0.7bar'lt sujuvalt 1.3bar peale - interpoleeri nii et 90kmh peal hoiaks 1bar)
900 Hz 300 KPa (150kmh - 2bar boosti)

Põhimõtteliselt juba 4'st punktist tabelis piisaks, et mingisugune pidamine saavutada.

Nähes, kui kallid on EBC'd olen isegi mõelnud taolise asja peale. Aga plaadi joonistamiseni pole asi kunagi jõudnud.

2 turbot töötavad paraku erinevalt (ideaalis poleks kahte solenoidi vajagi), ja WG asend ja seega ka solenoidi juhtimine peaks olema eraldi. Aga noh 1. prototüübiga ei maksa hulluks kah minna :)

Autor:  _siim_ [ 03.10.2008 17:03 ]
Teema pealkiri: 

see on kusjuures suht hea mõte,kuna suvi otsa nägin mismoodi meil pidamist polnud,kohe oli liiga palju jõudu käepärast.

videode taustalooks võiks panna Iron Maideni- Holy Smoke.... :)

Autor:  -arx- [ 06.10.2008 9:53 ]
Teema pealkiri:  Re: DIY ebc

Fos kirjutas:
Panen siis eraldi teemasse, et mitte "N75 töö voldid"

EDIT: mainin veelkord ära, et jupp on eksperimentaal faasis ning programm veel täiesti kirjutamata. Arvatavasti tulevad muudatused ka komponentide tähistustes(mida kergem eestist kätte saada).

Kui kellegil on mõtteid, kuidas antud signaalidega toimetama peaks, millal mida muuta, kuidas seadistus menüüd võiksid välja näha, andke julgelt siia teemasse teada.


Sorry avameelsuse pärast aga nii viletsat trükplaati pole enam tükk aega kohanud. Mis seal kõik valesti, läheks väga pikaks seletamiseks. Parem on see uuesti otsast peale ümber teha. Ehk siis kui on viitsimist, võiksid jagada eagle faili, et vähem joonistamist oleks ja proovime selle asja korralikult teha.

Autor:  Fos [ 06.10.2008 11:13 ]
Teema pealkiri:  Re: DIY ebc

-arx- kirjutas:
Fos kirjutas:
Panen siis eraldi teemasse, et mitte "N75 töö voldid"

EDIT: mainin veelkord ära, et jupp on eksperimentaal faasis ning programm veel täiesti kirjutamata. Arvatavasti tulevad muudatused ka komponentide tähistustes(mida kergem eestist kätte saada).

Kui kellegil on mõtteid, kuidas antud signaalidega toimetama peaks, millal mida muuta, kuidas seadistus menüüd võiksid välja näha, andke julgelt siia teemasse teada.


Sorry avameelsuse pärast aga nii viletsat trükplaati pole enam tükk aega kohanud. Mis seal kõik valesti, läheks väga pikaks seletamiseks. Parem on see uuesti otsast peale ümber teha. Ehk siis kui on viitsimist, võiksid jagada eagle faili, et vähem joonistamist oleks ja proovime selle asja korralikult teha.


Kõik on chool, plaat sai poole tunniga kokku visatud, elemendi tähised on suvaliseld, peas on õiged tähised olemas, lihtsalt ei viitsinud pikast nimekirjast otsida (valitud kuju järgi). Kuna algselt oli plaan ise söövitada plaat, siis pole eriti vaeva ja radadega nähtud, niiet rahu, küll asi paraneb, aga tänud kriitika eest.

Autor:  -arx- [ 06.10.2008 11:24 ]
Teema pealkiri:  Re: DIY ebc

Fos kirjutas:

Kõik on chool, plaat sai poole tunniga kokku visatud, elemendi tähised on suvaliseld, peas on õiged tähised olemas, lihtsalt ei viitsinud pikast nimekirjast otsida (valitud kuju järgi). Kuna algselt oli plaan ise söövitada plaat, siis pole eriti vaeva ja radadega nähtud, niiet rahu, küll asi paraneb, aga tänud kriitika eest.


Ma arvan et nii väga "chool" ei ole midagi, vastupidi - se võib sul põlema minna kuna tõenäoliselt hakkab genema, mürast ma ei räägigi

Autor:  RICE BURNER [ 06.10.2008 11:30 ]
Teema pealkiri: 

Tsiteeri:
Settingute alla teed väikse "Hz x KPa" tabeli.
100 Hz 150 KPa (0-20kmh - hakka WG avama, ära üle 0.5bar lase)
300 Hz 170 KPa (60kmh - 1. käik läbi 2. käik sees - ära üle 0.7bar kohe lase)
600 Hz 230 KPa (120kmh - luba boostil tõusta 0.7bar'lt sujuvalt 1.3bar peale - interpoleeri nii et 90kmh peal hoiaks 1bar)
900 Hz 300 KPa (150kmh - 2bar boosti)


Kui kiirusesignaali kasutada, siis see peab olema esiratta(mittevedava ratta) ABS-i andurilt võetud, sest muidu muutub see kasutuks, sest kui rattad ringi käivad, siis tõstetakse ka boosti, mis pole vajalik.
Omast kogemusest arvan, et käigupõhisest reguleerimisest piisab ja veel on väga tähtis saada reguleerida boosti tekkimise kiirust, millega saab ratta palju sujuvamalt maha. Hästi toimis see funktsioon Greddy brofec b peal, millega sai pikalt katsetatud. Ja kõige tähtsam on hoida ära boost spiki, mis teeb mootori seadistamise raskeks ja teel sõites pidamise kaotusele kaasa aitab.
Twin turbo süsteem töötab paremini, kui on kasutuses kaks solenoidi, sest üks ei pruugi suurte turbote puhul piisavalt kiiresti reageerida. Omal kogemus olemas.
Aga jõudu ettevõtmisel, sest nii õpitaksegi asja sisu paremini tundma.

Autor:  Astrona [ 06.10.2008 15:42 ]
Teema pealkiri: 

RICE BURNER kirjutas:
Omast kogemusest arvan, et käigupõhisest reguleerimisest piisab

Et siis paar lülitit ühendada MCU digi-sisenditesse - 1. ja 2. käik peaks olema piisav, aga kui tükki küljest ei võta, siis ka 3. ja 4. käik.
Samu sisendeid võix kasutada ka muul otstarbel - näiteks lüliti on konsoolis või käigukangi küljes, millega valid teise rõhu piiri.
Võib kasutada ka mootori turvalisuse huvides - kui miski on mäda, siis miski relee kuskil tõmbab otsa maasse ja boosti piiratakse.(näiteks bena-paagi taseme tuluke).
Edu, natuke kriitikat ja rohkem konstruktiivseid ideid!

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/