RFL kirjutas:
Vabandage, aga ma ei saanud vastust ikkagi.
Astrona vastusest saan aru, et etanool jahutab vähem, kui vesi, kuid kui ta mingil määral ikkagi jahutab sisselaskekoldesse sisenevat õhku, siis oleks minumeelest mingi kasu asjast ikkagi.
Ei vabanda, said küll vastuse
Ei maksa unustada, miks sisselaske õhku on vaja jahutada. Selleks et silindris oleks enne süütamist jahedam segu! Pole olulist vahet, kas jahutamine toimub 30BTDC või lihtsalt ilm on külm. See kui nüüd põhipihustitelt võtta kütust vähemaks ja lasta see osa läbi cooler jne... Siis see viib küll IAT näidu alla, aga silindrit jahutab praktikas sama kogus kütuse-aurustmise-effekti.
Kõrvaleffekt tekib muidugi sellega, et see enne IC'd pihustamise korral aurustub see kütus enne sisselaskeklapini jõudmist natuke paremini, ja sisselaskes jahutamine "pakib õhku kokku" ning silindrisse jõuab tihedam õhk (0.1%). Mis reaalselt tõstab hoopiski silindris olevaid rõhkusid ja temperatuure, ka tiba võimsust, aga see lahendus sama boosti juures detonatsiooni piiri ei kõiguta. See kõrval-effekt pole aga WI teema - WI teema on see, et sisse pihustatud vee võrra mahub vähem õhku silindrisse
Kui sisselaskes aurustub 1 vee tilk, siis see võrra lüüakse piltlikult sisselaskest õhku välja tagasi.
Etanool sama kütteväärtuse juures jahutab kordades rohkem kui bensiin, aga samas sama koguse juures jah vesi on suht ideaalne aine.
---------------------------
Praktikast: 380cc sai tellitud ~400+hj järgi, aga tookord oli muid probleeme ja oli alla 350hj, samas GT28 ja spool hea. Vaatangi vastavast seadest järgi, palju kütust läks olulistes punktides: Pihustid: 4x750cc=3000cc
3300RPM 600cc /// 20%DC = 7.5ms/37.5m // 0.7bar spool. WI-ON
4000RPM 1150cc /// 38%DC = 11.5ms/30ms // 1.5bar spooli lõpp
7700RPM 2150cc /// 72%DC = 10.8ms/15ms // piiraja
Võrreldes kütuse kogusega soovitatakse WI-manti lisada 25%.
380cc / 600cc = 63% TOIMUS UPUTAMINE
380cc / 1150cc = 33% 8% üle
380cc / 2150cc = 17.5% 8% alla
Kui nüüd relee keerasin 1.5 bar peale, siis 63-17.5% asemel toimis süsteem 33-17.5%'ga, mis on sellise ilma PWM juhtimiseta süsteemi puhul ideaalne. Jutu point on selles, et 1 kruvi liigutus ja süsteem on kasutuskõlbmatult seadest väljas.
Praktika oli see, et BOV'ist tuli mõnuga auru
Võtsin WI tagant ära, ja paarutasin veel mõned minutid AC Sügis 2009 üritusel, ja aur ei paistnud lõppevat
Siit mõte, et võiks ju ka loom-katseid näiteks ühe Vetti peal teha, kasutades suurt FMIC'd vee paagina
BOV'ist tulev aur oli ütleks et veel parem kui selle CoolingMisti enda düüsist tulev
* pumpa pole vaja - kasutame olemasolevat mootorit ja turbot auru pumpamiseks ja tekitamiseks
* paaki pole vaja, vee:pirdi segu oleks cooleris
* PWM'iga WI aju pole vaja, vastavalt õhukogusele suureneb ka coolerist tulev auru kogus - nagu karpa
Peale nende lülide ellimineerimise, mis kasvatab töökindlust kordades...Süsteemis puuduks ka kõik signaali- ja survevoolikud, ning juhtmed. Ning läbi geneka ja pumba mootorit pidrudav parasiit kaoks kah. Kaob ka oht, et kui lolli peaga WI boostisignaali volla on sama volla, mis MAP anduritki toidab, et tolle WI toru purunemisel MAP saaks vale signaali ja mootor sulaks. Yeah
To Ahto: Tubli töö. Coolingmist kah lainurk ja 150psi.
Kas oled katsetanud ka diisli pump-pihusteid?