Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 16:42

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Water Injection
PostitusPostitatud: 03.12.2004 14:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 18:41
Postitusi: 1533
Asukoht: Tallinn
Hakkas mind siis selline asi huvitama nagu Aquamist ( tootjaid on ka teisi) kuna Briti Fiat Coupe klubi rahvas on hakanud installima endale Aquamisti Water Injection süsteeme. Ühel kutil õnnestus powerit suht edukalt kasvatada. Enne Aquamisti installimist oli dünos saadud 268hj ja täpselt sama setupiga ja ainult Aquamisti lisamisega ( hakkab pihustama kui rõhk läheb üle 1bar'i ) 290hj nii, et jahutab ta suhteliselt edukalt. Minu küsimus seisnebki selles, et kas süsteem tasuks ennast ära või kaaluda teisi variante? Ntx. intercooleri nitrojahutus vms. Kui suur on võimalus, et midagi peeti võiks minna jne.

Ragnar

_________________
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2004 15:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:25
Postitusi: 250
Asukoht: Tallinn
On jäänud mulje, et asjal on mõtet, kui sul on auto mootor juba hästi piiri peale aetud (aitab detonatsiooni ära hoida) või ei ole sul näiteks IC võimalik paigutada. Muidu on rahaliselt kasulikum installida suurem IC või tõsta rõhku. Teine asi on, kui suudad vee sissepritse ise valmistada, sest esiteks jahutab vesi õhku (st. silindrisse mahub õhku rohkem) ja kui kasutada vee ja alkoholi segu, siis segu oktaanarv silindris kasvab, st. saab kasutada rohkem boosti, keerata süüdet varasemaks jne. - rohkem powerit.

Miinus on see, et kui sul tuunimisel arvestatud veepritse kasulike mõjudega, siis võib vee otsa saamisel detonatsioon tekida ja mootor laiali lennata.

Intercooleri N2O jahutuse asemel kasutaks näiteks CO2 jahutust (testitud, per*e dyno järgi paistis töötavat). Nitro on ikka mootorisse pihustamiseks mõeldud.

_________________
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2004 20:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.11.2004 23:24
Postitusi: 14
Asukoht: Tallinn, Estonia
Siin räägin rohkem oma seisukohast:

Kui tegu on puhtatõulise turbo autoga (mitte aretatud), siis on parim lahendus veepritse teiste modide ees (nitro, lisa pihusti jne). Nitro võiks jääda vabalthingavate mootorite juurde. Kui paigaldada lisa pihusti, siis seda peab ikka väga täpselt tegema, mõtekam ja efektiivsem oleks lihtsalt tõsta kütuse rõhku ja paigaldada võimekamad pihustid - nii töötab süsteem ühtlasemalt ja ökonoomsemalt, samuti ka on võimsuse kasv protsentides suurem.
Vee pritse head omadused on järgmised: Pihustatav vee tolm lõhustatakse silindris plahvatuse mõjul vesinikuks(annab paremat matsu), samuti jääb sealt üle ka vett, mis jahutab ka küttesegu, ning peseb mootorit. Kuna enamus põlemis jäägid pestakse lahti ja uhutakse väljalaske kaudu välja, siis püsib mootor puhas, samuti ka turbo! Miskeid suuri miinuseid ei oskagi tuua peale selle, et talvel kasutada ei saa, sest vesi külmub, peab kasutama destilleeritud vett, mudu pead calgonit sisse kallama varsti :D Ja mis puutub alkoholiga segamisse, siis metanool/etanool reageerivad alumiiniumigaj ja see on mootori osadele surm. Ise tegemisest niipalju et see umbes sama aretamine nagu 5 pihusti aga veel hullem, sest vee kogus peab ikka väga täpne olema (täpset pihustit on vaja ja pumpa).

_________________
RS - Built for Speed


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.12.2004 23:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 18:41
Postitusi: 1533
Asukoht: Tallinn
Mõtlesin nitro jahutuse all seda, et pihustada nitrot cooleri kärjele sama asja teeb välja ka CO pihustamine, aga nitro mõtlesin juhul kui autole on installitud nitro ka poweri tõstmiseks, et kasutada kahel eesmärgil.
TO jk: antud näite puhul ei ole auto veel piirile peale aetud ja kasutusel on Evo 6 FMIC aga lisajahutuseks on kasutusel aquamist. See panigi mõtlema, et korraliku cooleri puhul sisselaske õhu edasine jahutamine andis hea tulemuse.
Ilmselt siis vist ei ole eriti tark kasutada veepihustus süsteemi ? Mõtlen, et korralik FMIC + CO jahutus äkki ??? Igapäevaseks kasutuseks CO mõttetu, aga just weekend racer setupi puhul.

_________________
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.12.2004 0:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:25
Postitusi: 250
Asukoht: Tallinn
CO2 jahutus ei maksa peaaegu midagi ja sooja ilmaga on asjast kindlasti kasu. CO2 miinuseks on, et ringraja peal seda vist ei kasuta kuna CO2 saab üsna ruttu otsa. Aquamisti veepritse hinnad algavad 325 UK naelast, st et alguses saab raha effektiivsemalt kasutada. Odavamaid veepritse süsteeme leiab samuti ja neist on ka kindlasti mingi kasu, aga mina jätaks veepritse modi kuhugi lõppu ja tegeleks modidega, mille tulemus on rohkem etteaimatav.

_________________
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.12.2004 11:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
veepritset kasutatakse ainult 1 eesmärgil ja so detonatsiooni kontrollimine. Juba loogiliselt võttes vesi kustutab tuld, mis tähendab seda, et kui vett pritsida rohkem kui vaja röövitakse energiat=võimsust. Õige kogus vett õigel hetkel(ainult siis kui vaja) tähendab väga täpset seadistamist ja keerulist juhtimist. Minu arvamus on, et WI on vajalik ainult racing masinatel, mis töötavad pidevalt detonatsiooni piiril ja ilma/halva vahejahutusega autodel. WIle on palju paremaid ja lihtsamaid alternatiive.

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.12.2004 17:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:24
Postitusi: 273
Saksas on väga levinud metanoli ja vee segu lisamine. Kuigi ise seda ei poolda. Kui ikka juhtub, et vee pihusti annab otsad ja tilk kukub silindrisse siis on kolviga by-by. Mida vähem lisa vidinaid seda väiksem on protsent et midagi tuksi läheb.

Mis loll jutt see on et metanol on mootori surm. Metanol jahutab ka mootorit väga efektiivselt. Metanoliga sõitvad Dragi autod ei kasutagi jahutus süsteeme ega radikaid. Ärge proovige kodus, ja ärge proovige metanoli segada bensiiniga või pihustada teda juurde kodus ja omal käel. Metanoli puhtalt ei kasutata.

_________________
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.12.2004 0:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.11.2004 23:24
Postitusi: 14
Asukoht: Tallinn, Estonia
jutt oli sellest, etmetanol põhjustab alumiinium osade oksüdatsiooni/korrosiooni ja võib need tuksi keerata. Dragsteritle on loomulikult sellest poogen sestmootorile tahaksepärassuuremat sõitu kap.rem :D

_________________
RS - Built for Speed


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.12.2004 21:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:24
Postitusi: 273
ja mina ei rääkinud dragsteritest vaid isegi tavalistest hotrod klassi autodest. Meil paljud siin eestiski sõidavad metanoli seguga ja HRX-le me müüme metanoli segu et nad kartidega sõita saaksid. Raineri Audi teine dunopink Soomes läks metanoli seguga. Ei juhtu sellega midagi. Puhtalt teda muidugi ei tohi kasutada kuna ta on ikka liiga kuiv. Selleks siis segu.

_________________
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.12.2004 20:48 
Eemal

Liitunud: 30.11.2004 2:06
Postitusi: 3
wilddog kirjutas:
Siin räägin rohkem oma seisukohast:

Kui tegu on puhtatõulise turbo autoga (mitte aretatud), siis on parim lahendus veepritse teiste modide ees (nitro, lisa pihusti jne). Nitro võiks jääda vabalthingavate mootorite juurde. Kui paigaldada lisa pihusti, siis seda peab ikka väga täpselt tegema, mõtekam ja efektiivsem oleks lihtsalt tõsta kütuse rõhku ja paigaldada võimekamad pihustid - nii töötab süsteem ühtlasemalt ja ökonoomsemalt, samuti ka on võimsuse kasv protsentides suurem.
Vee pritse head omadused on järgmised: Pihustatav vee tolm lõhustatakse silindris plahvatuse mõjul vesinikuks(annab paremat matsu), samuti jääb sealt üle ka vett, mis jahutab ka küttesegu, ning peseb mootorit. Kuna enamus põlemis jäägid pestakse lahti ja uhutakse väljalaske kaudu välja, siis püsib mootor puhas, samuti ka turbo! Miskeid suuri miinuseid ei oskagi tuua peale selle, et talvel kasutada ei saa, sest vesi külmub, peab kasutama destilleeritud vett, mudu pead calgonit sisse kallama varsti :D Ja mis puutub alkoholiga segamisse, siis metanool/etanool reageerivad alumiiniumigaj ja see on mootori osadele surm. Ise tegemisest niipalju et see umbes sama aretamine nagu 5 pihusti aga veel hullem, sest vee kogus peab ikka väga täpne olema (täpset pihustit on vaja ja pumpa).


Ma natuke kahtlen selles vee lõhustumises hapnikuks ja vesinikuks. Ta peaks ikka ainult aurustuma. Vastasel juhul peaks mootor lühikse ajaga õhtal olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.12.2004 21:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.11.2004 23:24
Postitusi: 14
Asukoht: Tallinn, Estonia
ega seda vasinikku sealtpalju tule ja vee aur ikkagi lõhustub sellise surve ja kuumuse all. Muideks isegi miskil vene veokal oli selline asi stockis (ökonomaiser oli vist) kust vett karpasse miskit pidi lasti vms

_________________
RS - Built for Speed


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.12.2004 22:01 
Eemal

Liitunud: 30.11.2004 2:06
Postitusi: 3
wilddog kirjutas:
ega seda vasinikku sealtpalju tule ja vee aur ikkagi lõhustub sellise surve ja kuumuse all. Muideks isegi miskil vene veokal oli selline asi stockis (ökonomaiser oli vist) kust vett karpasse miskit pidi lasti vms


Kisub vähe ot-ks aga kas peab tuletõrjujaid hakkama hoiatama, et nad tulekoldeid veega ei kustuaks :) Kui sellel veokal silindrid vett päris täis pritsida siis läheb ta ka ökonoomsemaks, kuna kütte segu mahub sinna seda vähem :p Tegelt, juhul kui ta lõhustub siis peale plahvatust muutub veeks. Kuda see pikemaajaliselt sumpsile mõjub?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.12.2004 13:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.11.2004 23:24
Postitusi: 14
Asukoht: Tallinn, Estonia
just seda ta teebki, et vesi sealt läbi jookseb, aga mitte sirinal, sest tegu on ikkagi bensiinimootoriga :)

_________________
RS - Built for Speed


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.12.2004 21:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:24
Postitusi: 273
kõvad füüsikud :lol:

_________________
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2005 22:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.12.2004 1:09
Postitusi: 236
Tavaline CO2 tulekustuti võtke ja laske sahmakas vahetult enne starti vahejahuti peale.

Välja tuleb "kuiv jää" temperatuuril -78.5° C

400m aeg võib kukkuda 0.5 või isegi 1 sekund :!:

Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11