Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 13:06

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.08.2008 23:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Mitte et sa hakkad seda tegema, aga miks peaks turboautol laskma segu 14:1 peale isegi kui see võimalik on? Sellise seguga põleb kütus nii aeglaselt, et mingist jõust pole haisugi.

Üldiselt öeldakse, et WI on kehva ja/või ebapiisava IC pärast vajalik. Õigustatud on see ainult mootorite puhul millel kõrge surveaste (üle 10:1)+boost ja sedagi vaid teatud sisselasketemperatuuridest alates.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.08.2008 19:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Raceboy kirjutas:
Mitte et sa hakkad seda tegema, aga miks peaks turboautol laskma segu 14:1 peale isegi kui see võimalik on? Sellise seguga põleb kütus nii aeglaselt, et mingist jõust pole haisugi.

Jõu ja kütusekoguse suhe oleks ju parem - ehk ökonoomsus parem :) Seda muidugi täisgaasil pole mõtet, aga enne max boosti oleks isegi pointi - kuna ei soovita maksimum võimsust, mix mitte kalli kütuse asemel vett kasutada. Kui jah ega see vee metanooli segu kah palju odavam vist tule.

Raceboy kirjutas:
Üldiselt öeldakse, et WI on kehva ja/või ebapiisava IC pärast vajalik. Õigustatud on see ainult mootorite puhul millel kõrge surveaste (üle 10:1)+boost ja sedagi vaid teatud sisselasketemperatuuridest alates.

halva CR disaini puhul on jah kasulik, aga see ei tähenda otseselt, et ta muidu pole kasulik.
never say never :)
Arvan, et kui 8.5:1 surveastmega hoida kõrgemat boosti kui 10:1 madal-boosti masin, siis sama "peak pressure" juures on WI kasutamine ühte moodi õigustatud.
Isiklikult mul ju pirakas IC, aga WI tõmbaks ikkagi tempi ju veel alla - võibolla isega jahedamaks kui NA motodel. Ega ei pea vist kartma ka seda, et liiga jaheda sisselaske tõttu kütus ei aurustu nii hästi ja effektiivsus langeks, kuna vee aurustumine põlemiskambris aitab vist ka kütuse laiali aurustumisele kaasa.
Kui paneks cooleri ava asemel voolujoonelisema stange ja kasutaks väikest-kerget coolerit koos WI'ga + tõstaks veel surveastmega effektiivsust - võidaks kokkuvõttes ju kiirenduses ja ka spoolimiskiiruses :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.08.2008 13:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Panin celicale WI peale ja mõõtsin dynos kuivalt ja veega- midagi muud peale vee lisamise ei muutnud. Vahe puudus. Ehk et ei teinud halvemaks ega ka paremaks. Pihusti asub peale vahejahutit (vesi-õhk) ja enne seguklappi. Turborõhk 1bar.
Mida sellest järeldada, on iseasi. Võimalik et sisselaske temp andur ei jõua reageerida, ega tea seetõttu palju tegelt õhku on, vaid arvestab lihtsalt etteantud parameetrite järgi ja liidab sellele välisõhu temp anduri näidu. Seega võis vesi temp-i küll alla võtta ja rohkem õhku sai silindrisse, aga tulemuseks oli lihtsalt lahjem segu- viimast ma ei mõõtnud.
Vee detonatsioonivastaseid omadusi ei ole saanud proovida, kuna mul originaalaju ja sellega ei õnnestu rõhku tõsta- fuelcut tuleb lihtsalt vastu ja seda ei saa välja lülitada.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.08.2008 13:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
taxu kirjutas:
Panin celicale WI peale ja mõõtsin dynos kuivalt ja veega- midagi muud peale vee lisamise ei muutnud.

Mis vahekorras sul õhu ja veekogused on?
Ilma segu mõõtmata võib tõesti ainult oletada.
See on isegi ju positiivne, et midagi halvemaks ei läinud. Sest vesi küll jahutab õhku, mis tõttu too muutub tihedamaks, aga samas vesi aurustub ja võtab ise osa ruumist ära, mistõttu hapniku/Liiter jällegi vähem ehk kokku võttes kompenseerivad teine-teist. Olen arusaanud, et täpselt õige veekoguse puhul võib isegi võimsus kasvada. Ja mis põhiline, mootori kuumenemisel ei pidavat võimsust vähemaks minema, et siis vesipritsega on kuuma mootoriga sama võimsus, mis külma mootoriga - muidu on aga külmemad võimsamad vms.

Aga põhi-eesmärk on WI'l ikkagi see, et kui praegu saaksid keerata kuni 1bar enne kui detoneerib, siis vesipritsega saaksid näiteks kuni 1.4bar ja võimsuse kasv oleks vaieldamatu. WI'd on kasutatud ka "ralli-kütuse" asemele koos tava kütusega - detonatsiooni kindlus saavutatakse, aga rallikütus põleb ikkagi kiiremini, mistõttu läheb vähem võimsust kaduma liigse eelsüütenurga tõttu....

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.08.2008 14:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.12.2005 18:53
Postitusi: 114
WI hakkab pigem tööle silindris, kui sisselaske tempi madalamaks tahate saada pritsige hoopis vett/co2 intercooleri peale.

taxu kui sa segu, sisselaske- ja väljalaske tempi ei mõõtnud siis mis sa seal dünos üldse targemaks said?

terv
erich

_________________
128 KW ja 415 NM @ Dynomax
171 km/h @Saabspeed2009
ET 17,13@130km/h by G-Tech


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.08.2008 19:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
erikred kirjutas:
taxu kui sa segu, sisselaske- ja väljalaske tempi ei mõõtnud siis mis sa seal dünos üldse targemaks said?


Tempide teadmine mulle midagi hetkel ei anna. Tahtsin lihtsalt mõõta kuidas see väljundit mõjutab. Kuna kasutan virtuaaldynot, siis polnud selle teada saamine kallis lõbu.
Vee kogus mida sisse lasin, on suhtes kütusega- signaal võetud pihusti pealt. Ja on arvestuslikult u. 1/10 kütusest.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.08.2008 19:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
taxu kirjutas:
erikred kirjutas:
taxu kui sa segu, sisselaske- ja väljalaske tempi ei mõõtnud siis mis sa seal dünos üldse targemaks said?


Tempide teadmine mulle midagi hetkel ei anna. Tahtsin lihtsalt mõõta kuidas see väljundit mõjutab. Kuna kasutan virtuaaldynot, siis polnud selle teada saamine kallis lõbu.
Vee kogus mida sisse lasin, on suhtes kütusega- signaal võetud pihusti pealt. Ja on arvestuslikult u. 1/10 kütusest.

Kas su "virtuall düno" üldse näitab alla 2% erinevusi?
1/10 kütusest on alla 1% õhust, mis juttude järgi on alla poole sellest, mis võiks olla. Isegi vihmase ilmaga sõites ilma WI'ta oleks veekogus suurem :). Võiksid lisadada ühe sama suure pihusti veel cooleri ette kah.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2008 9:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Ta näitas küll väikest kasvu- mingi protsent, paar. Aga see pole asi mille pärast tasuks vett sisse lasta. Destilleeritud vesi nimelt maksab ka ikka mingi 9 eeki liiter, ehk et mitte päris tasuta lisavõimsus.
Ise kaldun arvama, et WI põhipoint seisneb just selles, et annab võimaluse vajadusel kütuse oktaanarvu muuta. Ehk et väikse gaasiga lased kuivalt, aga kui kütus ise ei suuda enab detonatsiooni tõrjuda, lased vee peale ja saad veel rõhku lisada. Ja päris pikalt saab lisada, kui katsetulemusi lugeda. http://www.rbracing-rsr.com/downloads/naca_H2O.pdf

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2008 10:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
taxu kirjutas:
Ta näitas küll väikest kasvu- mingi protsent, paar. Aga see pole asi mille pärast tasuks vett sisse lasta. Destilleeritud vesi nimelt maksab ka ikka mingi 9 eeki liiter, ehk et mitte päris tasuta lisavõimsus.
Jah, ja korralik kütus 50EEK/L.
Vee pihusti sul 10% kütuse pihustitst, ja kui linnas-maanteel agressiivselt sõita, et keskmine kulu näiteks 20L/100km, ja sellest 20% ajast oli boosti nii palju, et pihustati vett, siis kulub vett 0.4L/100km. Siis on see 3,6EEK ja kütust läheb samal ajal 20x19EEK=380EEK jagu. Racing kütust kasutades, oleks läinud aga 1000eek, seega tänu WI'le säästad ju üle 600EEK'u iga 100km'ga :)

taxu kirjutas:
Ise kaldun arvama, et WI põhipoint seisneb just selles, et annab võimaluse vajadusel kütuse oktaanarvu muuta. Ehk et väikse gaasiga lased kuivalt, aga kui kütus ise ei suuda enab detonatsiooni tõrjuda, lased vee peale ja saad veel rõhku lisada. Ja päris pikalt saab lisada, kui katsetulemusi lugeda. http://www.rbracing-rsr.com/downloads/naca_H2O.pdf

jah Detonatsiooni kindlus kasvab, aga kütuse oktaanarv jääb ikka samaks - vaevalt et vesi kütuse molekule ümber kujundab. Jah mingi 0.3-0,5bar pealt ta tavaliselt aktiveeritakse. Aga kui mootor muidu kannatab 1.5bar ilma detonatsioonita, siis pole WIst alla selle rõhu muidu erilist kasu, kui just tänu veepritsele uue süüte timmimisega võimsust juurde ei saa. Ja mingi Audi TT vms, millel detoandur koguaeg enivei punases, võib aju juba ise tänu veepritsele süüte paika timmida jne.

Mis pumpa kasutad, ja äkki tahad oma WI süsteemi maha müüa, kuna ta niikuinii ju ainult 1% aitas ;)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2008 19:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Oktaanarvu mõõdetaksegi minu teada just detonatsioonikindluse järgi. Ehk et ega ka tolueenid ja muud mögad, mida oktaanarvu tõstmiseks lisatakse, mingit keemilist reaktsiooni kütuses ei tekita. Jääb ikka vaid mehaaniline segu.

Süsteem mida kasutan, on põhiosas Coolingmisti oma- pump, kontroller, paak, klapid, voolikud jmt. Pikemalt olen sellest kirjutanud Celica foorumis: http://forum.celica.ee/viewthread.php?tid=2244&page=3. Hetkel andis aga mootor järgi ja ootab remonti. Siis saab hakata täpsemalt proovima, mida WI abil teha saab. Nii ma tegelt just mootorist viimase elu välja lasingi, et läksin WI-d häälestama. Rahulikult sõites pidas veel küll, aga kui ägedaks ajasin, siis andis järgi. Aga noh, tegelt oleks niikuinii juba ammu pidanud ta laiali võtma- kohe ostes oleks tegelt pidand võtma ja üle käima.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.08.2008 9:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
taxu kirjutas:
Oktaanarvu mõõdetaksegi minu teada just detonatsioonikindluse järgi. Ehk et ega ka tolueenid ja muud mögad, mida oktaanarvu tõstmiseks lisatakse, mingit keemilist reaktsiooni kütuses ei tekita. Jääb ikka vaid mehaaniline segu.
Süsteem mida kasutan, on põhiosas Coolingmisti oma

Päris kallis komplekt siis vist, kui sul isegi spets kontroller kah sebitud. Kui saladus pole, siis palju see komplekt koos saatmisega maksma läks?

oot oot, tolüeenil endal peaks olema oktaanarv 120 vms, mis tõttu sellega segamisel tõuseb ka kogu segu oktaanarv. Neid oktaanarve vist tõesti saadakse arvutuslikult, mitte aga suure mikroskoobiga :)
Mina olen asjast nii aru saanud, et kõrgema oktaanarvuga kütust kasutades on silindris sama rõhu ja temperatuuri juures detonatsioonikindlus kõrgem. Aga vesipritse põhieelis on selles, et laseb aurustumisega temperatuuri nii alla, et võid väiksema oktaanarvuga bensiini kasutada ja summaarne detonatsioonikindlus on sama.
Noh sama lugu kui uduse või talve ilmaga, et bensiin ikka 98, aga detonatsioonikindlus suurem. Või näiteks miilisõidul on detonatsioonikindlus vöheneb iga meetriga :lol:

Kõige rohkem oleneb aga loomulikult mootorist ja seadest, mõne detoneerib 98 bensiin kah juba vabalthingavana, teisel aga käib ilusti 1.5bar peal.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.08.2008 10:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Oktaanarvu kohta võib täpsemalt sealt teada saada: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Maksis see süsteem kokku mingi 10 ligi. Tõesti liiga odav just ei tulnud.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.08.2008 14:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
taxu kirjutas:
Oktaanarvu kohta võib täpsemalt sealt teada saada: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Maksis see süsteem kokku mingi 10 ligi. Tõesti liiga odav just ei tulnud.

Meid ei huvitagi otseselt oktaan vaid see, et detonatsiooni poleks, ja seda saab ka ilma oktaaniarvu tõstmata kindlustada.

10K maksta + paigaldamine + perioodiline testimine + täitmine (1-5k eek aastas, kui ainult käia testsõitudel ja võistlustel vms)...
paneb alternatiividele mõtlema:
* 50EEK/L korralikku racing kütust kasutada (ja tava kütusega piirata rõhku näiteks 1.3bar peale)
* 13EEK/L bioetanoolile minek - E85
* CO2 cooleri väline jahutamine

Racing kütuse kasutamine oleks kõige töökindlam variant, kuna ei lisandu ühtegi uut lüli, mis võiks alt vedada. Üldiselt öeldakse vist, et väldi WI't kui võimalik.
Et E85 korralikult seadesse saada on vaja aga standalone aju. Mul on küll põhimõtteliselt progetav aju, aga ma näiteks ei oska oma romulaatori ja olemas oleva tarkvaraga, muuta külm-käivitus-reziime. Ja E85 saadavus pole kah eriti kiita - ehk läheb paremaks, kuigi nii palju kui "sportimiseks vaja" leiab ikka - kasvõi segab ise kokku.
CO2 läheb vist kalliks - ei kujuta ette palju maksab kui sõidan 2h aastas korraliku boosti alla nii et CO2 kraan lahti.

Aga kui E85 või Racing kütusest ikka ei piisa, et 1.7-1.8bariga sõita - siis tuleb ikka jälle WI peale mõelda. Samas kui ei plaanigi >225hj/L võtta, siis võib WI raha ja aja tõesti mujale kulutada. Need kurikuulsad 80ndate F1 mootorid kasutasid kah enne tolueeni kasutusele võttu veepritset, aga see aktiveeriti vist alles 2.5bar boosti pealt.

Pole ju normaalne et WI maksab rohkem kui kõik kolvid kokku.
Tellin ikka vist ühe ca komplekti ära (komplekt + transa + km jms = 3500-4500) - ei plaani enne kevadet plokki puurida ja uusi kolbe panna äkki WI aitab mootorit koos hoida (ehk kolvid odavamad kui WI :lol:).

Mind aga köidab WI puhul see, et sama võimsuse juures mootor kuumeneb vähem - nii nad väidavad, et ta oleks rohkem nagu jahutussüsteemi kui toitesüsteemi osa.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.08.2008 23:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Kui on sellised valikud, et kas lasta detonatsiooni tõrjumiseks silindrisse rohkem kütust, või siis kütust ikka niipalju kui põlemiseks vaja ja see "rohkem" osa on vesi- sellises olukorras ma kujutan ette on wi-l otstarve. Pealegi on vee aurustumissoojus u 4 korda suurem kui bensul. Ehk et piisab 4 korda väiksemast kogusest et tagada sama jahutusefekt.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.08.2008 13:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
taxu kirjutas:
Kui on sellised valikud, et kas lasta detonatsiooni tõrjumiseks silindrisse rohkem kütust, või siis kütust ikka niipalju kui põlemiseks vaja ja see "rohkem" osa on vesi- sellises olukorras ma kujutan ette on wi-l otstarve. Pealegi on vee aurustumissoojus u 4 korda suurem kui bensul. Ehk et piisab 4 korda väiksemast kogusest et tagada sama jahutusefekt.

Jah, aga kui kütuseks on piiritusel baseeruv kütus nagu näiteks E85.
1. piiritus raiskab põlemisel 30-50% vähem hapnikku kui bensiin, ehk teisi sõnu läheb teda sama lambda saamiseks rohkem sisse = aurustumis soojust võetkse silindrist rohkem kui bensiini puhul.
2. Peale selle on E85 oktaanarv kõrgem (väidavad vist 105 vms)
3. on odavam kui 98 bensiin
...siis tundub E85 mõtekam, kuna tolle kasutamiseks tehtav4ad muudatused ei lisa kapotialla jubinaid mis võivad halvasti mineku puhul moto ära sulatada.
Kahjuks ei oska öelda, kui palju on piirutse ja bensiini erisoojused ja aurustumis soojuse vahe. Võimalik, et vähem bensiini võtab rohkem energiat aurustumisel kui piiritus, aga ei usu - kemma 3 :).
Aga nii palju kui kuulnud olen, siis E85 peale üle minnes on võimsus kasvud olnud suuremad kui WI kasutamisega - kuigi E85 ja WI võrdlemine pole alati aus.

Tuleb veel arvestada ka seda, et vesipritse puhul on vee kogus 15-25% vs bensiini kogusest - E85 puhul läheb kütust rohkem ja protsentuaalselt langeks WI vee hulk 10-15%'le. See paneks juba E85 jahutusvõime veega samasse suurusjärku.
Arvatavasti E85'ele enam metanooli ega ammugi mitte etanooli pole mõtet juurde pihustada - seega WI 50/50 puhul oleks E85'ele WI lisamise kasu veelgi väiksem.
keeruliseks teen selle lihtsa asja :)

Muidugi tuleb ka arvestada, et need populaarsemad süsteemid on päris rasked. Ja kui veel 2 gallonit segu kah sisse panna, siis on auto kuni 1% raskem :) Ja 1% auto massi eemaldamine maksab mul varsti ca 20K eek :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 81 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11