TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Auto kaal kergemaks
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=3877
5. leht 6-st

Autor:  Astrona [ 03.06.2008 11:56 ]
Teema pealkiri: 

jeff01 kirjutas:
Minu jaoks kaalumise teema läbi vist :?
Miinimumkaal saavutatud...
Eest taha võiks aga asju viia küll veel.

Palju õnne!
Ja mis su miinimumkaal on? Krt äkki mul kah ;)
Eest ikka kasulik eemaldada, saad võtta rohkem bena kaasa ja pidamist võita.

Autor:  jeff01 [ 03.06.2008 12:19 ]
Teema pealkiri: 

3,5 liitrisel on se 1150kg koos juhiga, ma kärbeskaallane kaalun vast 70kg nii et auto suht tühja paagiga oli siis 1080kg (Minu autol kaalub mootor koos käigukastiga liialdamata 200 + kg :-D ) 1,8 liitrise mikromootoriga (nagu ta tehasest tuli) oli tal passis 1125kg

Autor:  Astrona [ 03.06.2008 12:48 ]
Teema pealkiri: 

jeff01 kirjutas:
3,5 liitrisel on se 1150kg koos juhiga, ma kärbeskaallane kaalun vast 70kg nii et auto suht tühja paagiga oli siis 1080kg (Minu autol kaalub mootor koos käigukastiga liialdamata 200 + kg :-D ) 1,8 liitrise mikromootoriga (nagu ta tehasest tuli) oli tal passis 1125kg

1080kg oli koos sinuga - kiiver peas?
1100kg ju su miinimumkaal, ehk arvestades et sa ise kaalud ca 70kg võid auto teha 1030kg'seks. Seega mingi 50kg võid veel eemaldada :lol:

Autor:  jeff01 [ 03.06.2008 18:27 ]
Teema pealkiri: 

Väga tore, nüüd lugesin uuesti reeglid läbi ja aeti mulle seal ikkagi pada. Tõesti võib mu auto kaaluda 1100 koo sminuga mitte 1150kg nagu ma varem teadsin. Kergendus missugune, kuna mul veel ees terve sisu sees ja kõrvalistuja iste ja sumps kaaluvad kokku juba 45kg nii et kaalumine jätkub :-D

Autor:  Astrona [ 07.06.2008 13:28 ]
Teema pealkiri: 

http://www.bhra.ee/index.php/page,tehnilisedreeglid2005
Tsiteeri:
Võistluskorras auto kaal koos juhiga (ehk võistluskaal) ei tohi olla väiksem kui alljärgnevalt sätestatud:

o 0-1000 cm3 450 kg + iga algav 100 cm3 üle 1000 cm3 lisab 40 kg.

o 2001 cm3 850 kg + iga algav 100 cm3 üle 2001 cm3 lisab 20 kg.

o 3001 cm3 1050 kg + iga algav 100 cm3 üle 3001 cm3 lisab 10 kg.

o 5001 cm3 1250 kg + iga algav 100 cm3 üle 5001 cm3 lisab 5 kg, kuid kokku mitte üle 1400 kg.

Tsiteeri:
3001 cm3 1050 kg + iga algav 100 cm3 üle 3001 cm3 lisab 10 kg.
Natuke segane sõnastus. Võib vääriti aru saada nagu 3099 puhul poleks nagu ükski 100cc alanud, aga loogika koha pealt õige peaks olema see et 3002cc ongi juba 1. algav 100cc ehk kuni 3001-3100 on 1060kg
mu 1809cc turbo on samaväärne 3075cc'ga
1060kg. On õnnestunud 5kg endal kah alla võtta, seega võiks mu auto kaaluda 985kg, mis on suht raske saavutada, aga samas päris fun 400hj'ga :)

Autor:  T6nis [ 07.06.2008 20:28 ]
Teema pealkiri: 

Astrona kirjutas:
mu 1809cc turbo on samaväärne 3075cc'ga


paljud nissanid veel on 1809cc, ei usu et sul 83mm kolvid sees on :)

Autor:  noottaur [ 02.07.2008 1:47 ]
Teema pealkiri:  ..

Väiksem bensupaak ning kõik mutrid-poldid alumiiniumist.

Autor:  erik [ 02.07.2008 21:17 ]
Teema pealkiri:  Re: ..

noottaur kirjutas:
Väiksem bensupaak ning kõik mutrid-poldid alumiiniumist.


Alumiinium ei kõlba poldi - mutri materjaliks. Vähemalt vastutusrikastes sõlmedes. Arvan, et panid selle postituse siia täiesti lambist.

Autor:  noottaur [ 02.07.2008 21:44 ]
Teema pealkiri:  ..

Mõnedel autodel selline asi isegi tehtud kuid jh mitte iga polt-mutter pole siis alumiiniumist omaga vastu vahetatud.

Autor:  Astrona [ 03.07.2008 9:01 ]
Teema pealkiri:  Re: ..

noottaur kirjutas:
Mõnedel autodel selline asi isegi tehtud kuid jh mitte iga polt-mutter pole siis alumiiniumist omaga vastu vahetatud.

Et kui sharniirid 3 poldiga, siis ühe paned alumiinium-poldi? :)

Siin teemas käis juba läbi see, et kõik poldid võib teha õigesse mõõtu, et polt ei oleks pikalt mutrist läbi, vaid pingutamisel jõuab täpselt mutrist läbi.
Üldiselt on suht viimane samm, kuna aega läheb sellele palju ja võit pole eriti suur.

Vastutusrikastes kohtades paneks tõesti pigem tugevama poldi, ja mitte Vastutusrikkad lülid tuleks üldse autost eemaldada :lol:

Autor:  erik [ 03.07.2008 22:50 ]
Teema pealkiri:  Re: ..

noottaur kirjutas:
Mõnedel autodel selline asi isegi tehtud kuid jh mitte iga polt-mutter pole siis alumiiniumist omaga vastu vahetatud.


Too üks näide, kerepaneelide kinnitusvahendid ei lähe arvesse.

Autor:  traktorist [ 04.07.2008 0:59 ]
Teema pealkiri: 

mu autol on mitte tähtsad poldid alumiiniumist ja neid on ikka veits.eks natuke ajusid ragistades tuleb mõni koht meelde kuhu võiks panna äkki.... ;)

Autor:  Raceboy [ 04.07.2008 9:34 ]
Teema pealkiri: 

traktorist kirjutas:
mu autol on mitte tähtsad poldid alumiiniumist ja neid on ikka veits.eks natuke ajusid ragistades tuleb mõni koht meelde kuhu võiks panna äkki.... ;)


No kui su autol on, siis ei tohiks probleem olla ka öelda, kus oled kasutanud. Aga õigus, see on ju konkurentidele saladuse väljalobisemine.

Üldiselt võiks keskenduda põhilisele. Näiteks 1 kraadi süütenurga varasemaks keeramine annab 1+bar boosti juures enamasti rohkem juurde kui kõikide mutrite-poltide alumiiniumist variantide vastu vahetamine. Lihtsalt väike näide. Ja teatud piirist alates on auto kergemaks tegemine kõige kallim viis performance'i parandamiseks.

Isiklikult ei paneks isegi mitteolulisse kohta alumiiniumist polti.

Autor:  traktorist [ 04.07.2008 18:18 ]
Teema pealkiri: 

tähtsad on mootor,kast,sillad,uksed,kapott,turvavööd,istmed ja paak...
neet on ju ka tore asi muidu.mul oli võtta lihtsalt neid ja mis siis vahet on kas panen uue tavalise poldi või alum.poldi lahti võetud asjadele ning neandertaalaste poolt ära nussitud poltide asemele...

Autor:  jeff01 [ 13.09.2008 20:39 ]
Teema pealkiri: 

Astrona kirjutas:
Võib vääriti aru saada nagu 3099 puhul poleks nagu ükski 100cc alanud, aga loogika koha pealt õige peaks olema see et 3002cc ongi juba 1. algav 100cc ehk kuni 3001-3100 on 1060kg


Oled selles muidu kindel? Mida rohkem seda sõnastust vaatan tundub mulle et 3001-3099cc miinimumkaal on 1050 ja 3100-3199 kaaluks 1060kg :roll:

Tsiteeri:
3001 cm3 1050 kg + iga algav 100 cm3 üle 3001 cm3 lisab 10 kg.

5. leht 6-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/