Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 16:07

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 78 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Auto kaal kergemaks
PostitusPostitatud: 06.05.2008 0:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Siia võiks kirjutada, kuidas autot kergemaks saada, alustades konditsioneeri ja taguistmete eemaldamisest, lõpetades värvi maha nühkimisega. Samas "ideid" et väiksem turbo on kergem jne paluks mitte pakkuda.

Milline oleks kõige kergem ja samas mõistliku hinnaga aku, mis 1.8T mootori käima tõmbaks? Surveaste ju turbokatel madalam ja elektri-seadmeid seisu ajal ei kasuta.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 11:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
Seoses värvi maha nühkimisega on päris tore legend tegelikult: http://en.wikipedia.org/wiki/Silver_Arrows

Kaalu saab üsna tublisti alla lisaks konditsioneeri ja istmete eemaldamisele kui mürasummutusmatid välja koorida ja põhjaalt mastiks maha nühkida. Me muidugi ei tea, kui hardcore sa sellega minna tahad.

Klaasid asendada õhukese polükarbonaadiga
Kapott, pagasiluuk, uksed klaasplastist või süsinikplastist.

Kergemad veljed - pöörleva massi kiirendamine!

Aku kohta esimene googeldus: http://www.brailleauto.com/productcart/ ... dproduct=8


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 12:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.02.2006 2:57
Postitusi: 232
Asukoht: Tallinn
Motoratta oma
Pilt

Pilt

aku kaalub max 2 kg.
Probleemita kaivitub Type-R'i 2.0 mootori, kuid sober selle akuga ei soida iga paev, vaid voistlustel!

_________________
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
Powered by Honda-Racing!
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 12:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.01.2006 9:32
Postitusi: 183
Asukoht: viljandi
http://www.slowboyracing.com/estore/pro ... t=0&page=2


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 12:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Akudele viidates, siis Honda ainult mootorratta akusid oma uuematel mudelitel vist kasutabki.
Igatahes soundi inimestele on nad aku nime mõnitamine. :-D

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 13:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Palju kergendamis-nippe kehtib dragi kohta, aga samas ringrajal juba oleks kahjuks, nagu näiteks väiksemad pidurid ja esirattad. Mul suurem cooler, turbo, summuti, strutbarid, pidurid ja tagurattad jne lisavad ca 50kg tehase massile juurde.
Omaette teema on ka põhjamastiksi eemaldamine, roostest ei taha ma midagi kuulda. Eelmise masina keretöödel läks auto peale mingi 20kg mastiksit, pahtlit, krunti ja värvi. alla 10kg oleks sellest teoreetiliselt eemaldatav, aga rooste arvelt.
Kerged rattad on jah mitmetpidi kasulik, samamoodi kergem hooratas ja kardaan, kuigi jah kardaani raadius on nii väike, et seal vist olulist inertsi vähenemist loota pole.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 22:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Ise olen seni eemaldanud:
Jagaja ja originaal juhtmestiku (umbes 5kg)
Õhulugeja ja originaal torustiku ja korpused (kilo kuni mitu)
Roolivõimu pumba (4kg) ja ka lati vahetanud (umbes 3-4kg) kergema vastu (lisaks: torud, õli, õlinõu)
ABSi, tema andurid ja juhtmed ning aju (7kg vast)
Aknapesu süsteem (paarsada grammi kuna kojamehed alles)
Tagumise aknalaua ja 4 kõlarit (10kg)
Tagaistme ja tagumised polstrid (5-7kg)
Pagasiruumi poolstrid, logarid koobastest (2-3kg)
Tagavara ratta koopa pagassi põhjast (4kg)
jne pudinaid mis kõik ei meenu. (Põhjamatis oli liialdamata 5L vett sees :-D )


Plaanis vist tagumiste klaaside ring, kapott, esistange ja põll ehk kunagi kergemate asjadega asendada :roll:

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Viimati muutis jeff01, 07.05.2008 12:50, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 23:01 
Eemal

Liitunud: 15.01.2005 1:15
Postitusi: 244
Asukoht: Tallinn
Sellise jälgimise juures tuleks ka juht väga tõsise "luubi alla" võtta, usun , et paljudel juhtudel saab ka sealt päris mitu (kümmend) kg maha :D....
Kas selle pigimati kraapimise asemel poleks siiski lihtsam veits jõudu masinale juurde tekitada? :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 23:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
altz kirjutas:
Sellise jälgimise juures tuleks ka juht väga tõsise "luubi alla" võtta, usun , et paljudel juhtudel saab ka sealt päris mitu (kümmend) kg maha :D....
Kas selle pigimati kraapimise asemel poleks siiski lihtsam veits jõudu masinale juurde tekitada? :)

Üritan kiirendushooajaks 7kg allavõtta :lol: ja aluspesu mitte kanda :lol: :lol:
Linnavahel on aga soovitav kergemaid tüdrukuid sõidutada ;)
Masinale tekitame jõudu nii palju kui kannatab, kaalujälgimine on teine teema.

mul audil oli kah vaiba all 5L vett. Mu nissanil aga 5kg liiva tagutiiva koopas.
Ei tea kas 4punkti rihmaga võib juba laepolstri eemalda? Päiksesirmid enivei. Sportrool vist kah kergem? Üritan ka salongi esiosa pealtnäha politseisõbralikuks jätta. El-akendest peab vist kah loobuma - ustes on üldse vist natuke stuffi, mida pole vaja kui aknad alla ei käi.

jeff, millega sa tagavararattakoopa asendasid? Kardan, et roolivõimuta on mu auto puhul võimatu linnas sõita ja rinka peal väsiksid kah vist käed enne finishit :) Jama on ka selles, et pean lisama õli jahutuse ja jah.ve.radikas tuleks kah väidetavalt suurema vastu vahetada.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 23:23 
Eemal

Liitunud: 15.12.2007 13:24
Postitusi: 80
Asukoht: Tallinn, viimsi
viska auto seest k6ik tühjaks, jäta aint korv(1 v6i 2 oleneb sellest kas sul kedagi vaja vedada v6i mitte)
lõika relakaga k6ik ebavajalikud keredetailid ära aga ära mingeid talasid maha lõika!!!
armatuur tee uus(juhul kui oskad) - tihti peale originaal armatuur kaalub väga palju.
ja k6ik ebavajalik elektroonika viska autost välja.
ja muidugi kerg sulamist velg.

muidugi sa v6id auto põhja ka ümber teha aga see on juba omaette teema - mina ei oska seda teha ega julgekski üksi teha :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.05.2008 23:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Siin on ka see point, et kas tasub üldse suurt autot kergemaks teha - parem kohe võtta kerge aluseks. Mul 2. auto on Citroen AX, mille tühimass on on 645 ja selle annaks veel 600 peale ajada. 2-3 liitrist yamaha mootorit taha sillale tõsta, ja tagusild panna... ja kokkuvõttes kergem ja kiirem masin. Tahaks 200SX ikka väljast vaadatuna jätta nii viisakaks, et iga politsei fooritaga kõrval seistes kurjaks ei saaks - sellepärast sai ka taguosa toonitud.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.05.2008 1:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 11:55
Postitusi: 229
kuna enamus ei saa lugeda 6speedonline foorumit, siis teen ühe pikema copy-paste siia...jutt küll põhiliselt 996tt kohta, kuid mitmed asjad ühtivad ning relative poweri tabel on ka ehk huvi pakkuv


Want to trim some weight off of your turbo? You arent alone. This thread is for detailed inputs on weight reduction for the 996 Twin Turbo. Please no guesstimates or they wont be added to the list.

WHY IS WEIGHT LOSS IMPORTANT?!?!?!?!?!?!
Ive been wondering how weight loss translates in terms of hp so I did some rough calculations that might be interesting to you all. If you assume a 3500 lb car with 500 hp, each 100 lbs of weight loss translates to this amount of power. Math experts please correct me if im wrong.

Weight....actual HP.........lbs/hp.............relative power
3500.......500.................7.0................ .500
3400.......500.................6.8................ .514.7
3300.......500.................6.6................ .530.3
3200.......500.................6.4................ .546.9
3100.......500.................6.2................ .564.5
3000.......500.................6.0................ .583.3

So a 300lb weight loss is the equivalent of adding 47 hp if my calculations are correct. Interesting to note that going from 3500 to 3400 is only equivalent to 14.7 hp and going from 3100 to 3000 is equivalent to gaining 18.8 hp. It would be interesting to make tables like this for cars with 600hp and 700 hp and so on. (rwm514)

Requirements for being included in the weight loss thread. #1 Replacement Part #2 Brand of said part i.e. GT3 Recaro seats, GTR Brembo BBK #3 Actual weight difference between both parts, weight lost by installing new part or the weight of the new part itself.

This method will allow us to eliminate some of the guess work for those of us trying to trim some weight.

More discussion on the topic of weight reduction for the 996 TT here http://www.6speedonline.com/forums/s...ad.php?t=70932


Battery: Stock - 52 lbs
Odyssey PC680 14.99 lbs (Sallymobile)
Odyssey PC925 26.0 lbs (Sallymobile)
Odyssey PC1200 38.2 lbs (Sallymobile)
Optima Red Top battery = 39.4lbs (jimmer23)

Spare Tire and Tools Removal:
- 39.2 lbs (Al Norton)

Wiper Delete:
-3.8 lbs (Al Norton)

RWD Conversion:
Differential, drive shaft, both axles - 68-71 lbs (rwm524 )
Front differential 52.0 lbs. Driveshaft 6 lbs, 10 oz. Half shafts 12 lbs. 2 oz. the pair. Total for removing these items -71.0 lbs. (Al Norton)

Brakes:
Brembo 14" kit w/ 6-piston caliper (fronts only)
OEM caliper weighs 10.1lbs vs. Brembo caliper weighs 7.8lbs
OEM disc weighs 23.4lbs vs. Brembo disc weighs 16.9lbs - 17.6 lbs total

Rotora 355 mm rotors with 6 piston fronts and 4 pistons rears... rotors 17LBS, 6 piston calipers 7 lbs., 4 piston rears 6 lbs
-19 lbs lost in front
- lbs lost in rear (MARKSKI)

Seats:
Rear Seat Removal - 22.1 lbs (Al Norton)
GT3 Seats - 58 lbs (Al Norton)

Clutch/Flywheel Items:
-Stock clutch/pressure plate/disc/flywheel - 46 lbs (Al Norton)
-Clutch Actuator - 7 lbs (cjv)
-LWFW and Sachs Pressure PLate - 19 lbs (rwm 514)

Exhaust Items:
996 Twin Turbo Sports Imported Racing Catalytic Converters with Muffler Bypass Pipes -50lbs (f1crazydriver)
Tubi Style exhaust(first gen) : 35.2lbs Stock Exhaust : 57.6lbs net loss 22.4lbs (TXGold)


Other Interior:
Subwoofer Removal - 12.2 lbs (Al Norton)

Body Parts:
-Bumper Supports -Front bumper support and all hardware 14.2
Rear bumper support, rear heatshield, and all hardware 21.4 (TXGold)
-Roof
-GT2 Roof Skin
-Doors
-Hood
-Stock hood 40lbs. Carbon Fiber Hood 16lbs. (luckyluke)
-Custom carbon hood 5lbs. 35lb savings. (lucky luke)
-Spoiler/Deck Lid & Carbon Fiber Roof - 35 lbs (luckyluke)
-Techart Wing, removal of wing motor mechanism - 30-35 lbs (DMK)
-Carbon /Kevlar Bumpers
-Rear Bumperrettes - 2 lbs 7 oz for the pair (Al Norton)

Wheels: (hollows listed twice)
Factory 996 Turbo Hollows
8x18" at 22 lbs 2oz
11x18" at 26 lbs 5 oz

Factory 996 Turbo Solids
8x18" at 26 lbs 2 oz
11x18" at 31 lbs 6 oz

Factory GT2 wheels uses Turbo solids in wider spec:
8.5x18" at 28lbs 11 oz
12x18" at 33 lbs 0 oz

Factory GT3 wheels
8x18" 22 lbs 10 oz.
11x18" 27 lbs. 11 oz.

Factory GT2 wheels (later years, GT3 style)
8.5x18" 25 lbs. 2 oz.
12x18" 29 lbs.

Turbo II Hollow Spoke (BBS)
18x8 offset 50 996.362.136.04 21.27 lbs
18x11 offset 45 996.362.142.03 26.23 lbs
18x11 offset 45 996.362.142.11 26.23 lbs

Turbo I Hollow Spoke
18x7.5 offset 993.362.134.05 18.96 lbs
18x8 offset 993.362.136.00 19.62 lbs
18x10 offset 993.362.140.00 25.13 lbs
18x10 offset 993.362.140.01 23.37 lbs
18x10 offset 993.362.140.01A 23.94 lbs

Turbo Look II (BBS)
18x8 offset 50 996.362.136.01 26.23 lbs
18x11 offset 45 996.362.142.01 31.96 lbs
18x12 offset 45 996.362.142.31 32.4 lbs

AFTERMARKET WHEELS

-BBS E88 race wheels
18x9 18.8lbs
18x12 19.4lbs

-BBS RS-GT
18x8 20.6 lbs
18x11 24.5 lbs


-19" Dymags for 997S
16 lbs., 0 oz. front
19 lbs., 0 oz. rear

-Fiske Profil 13:
8.5X18 = 21 lbs.
12X18 = 22.5 lbs


Tires:
Pirelli P Zero Nero Stock sizes front 23.14 lbs rear 27.11 lbs

Nitto NT-01 245/40ZR18 is 25.35 lbs. 315/30ZR18 is 29.98 lbs (AL Norton)

Continental Sport Contact 2 Stock Sizes front 23.14 lbs rear 25.35 lbs


Toyo Proxes R888
225/40 18 22.7 lbs
235/40 18 24.69 lbs
265/35 18 26.23 lbs

Yokohama Advan A048
225/40 18 22.92 lbs

Kumho Ecsta V70 A
225/40 18 22.92 lbs

Lightest Turbo List:

Stock- 3475 lbs (including default gas weight of 20lbs at 1/4 tank)

_________________
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.05.2008 9:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Ei tasu unustada ka, et kergem auto veereb, keerab ja pidurdab paremini.
Kui tegemist pole dragsteriga, siis suhteline HP gain võiks sisaldada ka neid numbreid. Näiteks 10% raskemale masinale tuleks panna 10% paremad (raskemad) pidurid ja jämedamad stabikad, et saaks võrrelda kergemaga. Ühesõnaga 10% eemaldamine teeb auto ntx 12% paremaks.
Lihtsa arvutusega (kui pidurdus ja juhitavus annab veel 2% suhtelist võimsust) 400HP 1200KG masin ajades 1080kg peale oleks ringil võrdne 453HP 1200kg masinaga (+0.25bar :) ). Sealt veel 108kg näpistades oleks võrdne juba 514HP masinaga - ja dragil 500HP masinaga.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.05.2008 11:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2006 14:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tallinn, Vigala
lisaks veel, et kui tahad näiteks drag'il kiire olla, pead arvesse võtma lisaks kaalule ka aerodünaamika...selliste kiiruste juures juba mängib rolli.
ülevalt poolt pole vist midagi erilist teha...väljaarvatud mingi madal ilma vaheta tiib, mis pikendaks luuki ja teeks tagumise otsa natukene nõgusaks
lisaks vaata auto põhi üle.
Massi küll tuleb väheke juurde aga siiski :)

_________________
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.05.2008 12:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Astrona kirjutas:
jeff, millega sa tagavararattakoopa asendasid? Kardan, et roolivõimuta on mu auto puhul võimatu linnas sõita ja rinka peal väsiksid kah vist käed enne finishit :) Jama on ka selles, et pean lisama õli jahutuse ja jah.ve.radikas tuleks kah väidetavalt suurema vastu vahetada.


Tegelikult on seal veel suur auk kuhu oli plaanis jahutusradikas paigaldada aga esialgu see sinna ei tule ja ilmselt tavaline õhem terasplekk või aluplekk.
Roolivõimu kohta niipalju, et kui autole võimuta latti ei pakuta, siis niisama loomulikult pumpa ei saa eemaldada. Minu autol saab aga võimu süsteemi maha müüa ja vähemalt 2 võimuta latti osta, mis tavarehviga pole absoluutselt raskem (Võibolla oli võim veidi rikkis, aga mina ei tunne mingit vahet kitsaste rehvidega) Lisaks vähenes 1 lekke oht millega oleksin ehk võistluselt kõrvale jäänud. Kui veel porschet pidasin, siis täheldasin seda, et ringrajal on võimuta latil eelis täpsuses ja rooli tunnetuses võimuga lati ees. Ise olen igatahes rahul kuna rool ei muutunud raskemaks ja üle 10kg sain sealt alla, lisaks tarbib ka roolivõimu pump jõudu, mida mu autol niigi vähe :)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 78 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11