TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

nukkade valik turbomootorile
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=3148
1. leht 1-st

Autor:  RFL [ 21.10.2007 13:49 ]
Teema pealkiri:  nukkade valik turbomootorile

mida pidada silmas nukkade valikul turbomootorile?
kui suur nurk hakkab segama tühikäiku?
kas nukid mõjutavad turbo lagi?
kui palju kasu võib üldse oodata korralikust nukist?
kas suure tõusuga nukkade jaoks on vaja kolbe modida, et klapid vastu kolbe ei läheks?

näiteks tooks Tomei poolt pakutava valiku CA18DET mootorile:

nurk ja tõus
256° 8.50
260° 8.80
270° 8.80
260° 9.25
260° 10.25
270° 9.25
270° 10.25

originaal on sisse 240° 7.80 ja välja 248° 8.50

üle 8.8 tõusu puhul on vajalikud mehaanilised tõukurid ja high performance klapivedrud.
enda autot ehitan lihtsalt hobiautoks. ei ole eesmärgiks tippvõimsus, vaid sõidetavus, seega sooviks, et alt ots väga tühjaks ei jääks pööretel. enda loogika ütleb, et peaksin valima kas 260 8.8 või kui "korralikult" pea ette võtta siis 260 9.25 mehaaniliste tõukuritega, sest nii 270 kraadi kui ka 10.25 tõus tunduvad tähendavat minusuguse võhiku jaoks mõnusa tänavalliiklemise kaotust. oskab keegi öelda, kas mu kartused on ka põhjendatud?
soovikski siia teemasse abi enda nukkide valiku tegemisel ja ka üldist turbomootori nukkvõllide valikute arutelu. oodatud oleks tähtsamate punktide arusaadavad lahtiseletamised ingliskeelsete linkide asemel.

Autor:  Raceboy [ 21.10.2007 13:52 ]
Teema pealkiri: 

Lisaks klapitõusule ja kraadidele on turbomootori puhul vähemalt sama oluline klappide ülekate. Turbomootori puhul kehtib reegel mida vähem, seda parem. Kes aegluubis mootoritööd filmituna otse põlemiskambris näinud on, saab väga hästi aru, miks turbomootoril võimalikult väike ülekate ehk overlap vajalik on.

Ja "vihaste" nukkvõllidega väheneb alumise otsa pöördemoment paratamatult.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/