Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 17:19

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 21.10.2007 13:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
mida pidada silmas nukkade valikul turbomootorile?
kui suur nurk hakkab segama tühikäiku?
kas nukid mõjutavad turbo lagi?
kui palju kasu võib üldse oodata korralikust nukist?
kas suure tõusuga nukkade jaoks on vaja kolbe modida, et klapid vastu kolbe ei läheks?

näiteks tooks Tomei poolt pakutava valiku CA18DET mootorile:

nurk ja tõus
256° 8.50
260° 8.80
270° 8.80
260° 9.25
260° 10.25
270° 9.25
270° 10.25

originaal on sisse 240° 7.80 ja välja 248° 8.50

üle 8.8 tõusu puhul on vajalikud mehaanilised tõukurid ja high performance klapivedrud.
enda autot ehitan lihtsalt hobiautoks. ei ole eesmärgiks tippvõimsus, vaid sõidetavus, seega sooviks, et alt ots väga tühjaks ei jääks pööretel. enda loogika ütleb, et peaksin valima kas 260 8.8 või kui "korralikult" pea ette võtta siis 260 9.25 mehaaniliste tõukuritega, sest nii 270 kraadi kui ka 10.25 tõus tunduvad tähendavat minusuguse võhiku jaoks mõnusa tänavalliiklemise kaotust. oskab keegi öelda, kas mu kartused on ka põhjendatud?
soovikski siia teemasse abi enda nukkide valiku tegemisel ja ka üldist turbomootori nukkvõllide valikute arutelu. oodatud oleks tähtsamate punktide arusaadavad lahtiseletamised ingliskeelsete linkide asemel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.10.2007 13:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Lisaks klapitõusule ja kraadidele on turbomootori puhul vähemalt sama oluline klappide ülekate. Turbomootori puhul kehtib reegel mida vähem, seda parem. Kes aegluubis mootoritööd filmituna otse põlemiskambris näinud on, saab väga hästi aru, miks turbomootoril võimalikult väike ülekate ehk overlap vajalik on.

Ja "vihaste" nukkvõllidega väheneb alumise otsa pöördemoment paratamatult.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11