TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Turbo rõhu tõstmine?
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=27
4. leht 4-st

Autor:  av [ 23.05.2005 16:33 ]
Teema pealkiri: 

Selge, Silwer.
Ei taha mootorile halba, kuid tõesti võiks see fuel cutoff veidi "kõrgemal" olla. Aga kindlasti mõistlikult ja eeldades seda, et see max. pressure, mis kütte muidu välja lüliks, kestaks vaid väga lühikest aega.
Muidugi veel mõistlikum oleks wastegate varrast veidi tagasi ehk siis "normaalsemaks" keerata, poleks vaja MAP-i puutuda.

Autor:  ferdinand [ 23.05.2005 16:45 ]
Teema pealkiri: 

GM`i MAP on samuti lineaarse skaalaga ja 5V toitega ja kui panna sinna kasvõi 3,5bar. MAP,ei muutu ju midagi,pump suletakse ikka seal 5V lähedal,ehk siis 1,3-1,4 bar. juures ja seda piiri tahaks kaugemale viia.Trionicu puhul erilist detonatsiooniohtu ei ole,kuna det.anduritena
kasutatakse süüteküünlaid ja det.mõõdetakse igas silindris eraldi ning igasuguse det.alge puhul keeratakse antud silindris eraldi süüdet hilisemaks ja segu rikkamaks.Loomulikult üritatakse ka boosti maha kruvida,kuid selle vastu saab kavalusi kasutada.Jääbki see neetud pumbateema.Ei kujuta hästi ette,kuidas stabikate abil seda PWM signaali,mis MAP`si tuleb nii ära petta ecu jaoks,et ainult max.signaali piirata.Kindlasti on ka mingeid targemaid lahendusi,mida kahjuks pole
avastanud.
Kahjuks ei kesta need Saabi sünnipärased Garrett`id pikalt selliste rõhkudega sõitmist.Abiks oleks Mitsubishi TD-04 HL-15G,mida kasutatakse Aero mudelitel,aga ei eestist,ei rootsist pole leidnud,isegi katkist mitte.Seega tuleb igal aastal jälle riiulist järgmine Garrett külge kruvida. ;)

Autor:  Silwer [ 23.05.2005 16:58 ]
Teema pealkiri: 

MAP ei ole ainult selleks et "fuel cut"-i tekitada. MAP on mootori koormuse andur, vastavalt MAP-i näidule reguleeritakse ka kütet ja süüdet.

Ning detonatsiooniandur ei registreeri väikest detonatsiooni.
Vabalthingava autoga võib küll mängida detonatsiooniga, turbomootoriga autoga seda teha ei soovita.

Autor:  Silwer [ 23.05.2005 17:00 ]
Teema pealkiri: 

ferdinand kirjutas:
GM`i MAP on samuti lineaarse skaalaga ja 5V toitega ja kui panna sinna kasvõi 3,5bar. MAP,ei muutu ju midagi,pump suletakse ikka seal 5V lähedal,ehk siis 1,3-1,4 bar. juures ja seda piiri tahaks kaugemale viia.


3,5bar MAP annab 5v 2,5bar ülerõhu juures.

Autor:  av [ 23.05.2005 17:11 ]
Teema pealkiri: 

Fuel Cut Defender: http://www.teamfc3s.org/info/articles/fcd/diy_fcd.htm

edit: uurisin veidi asja - 4,3 voldine zener pannakse lihtsalt MAP ja ECU vahele ja ECU ei "näegi" kõrgemat pinget s.t. ka mitte rõhku. Ei tea kas Saabil ka funkkab... Paha see, et fuel cut lülitakse nii üldse välja.
Very dangerous peaks ütlema :shock: .

Autor:  ferdinand [ 23.05.2005 22:19 ]
Teema pealkiri: 

to Silwer:õhul väsinud peaga ei suuda adekvaatselt mõtelda,kuhu viib
näiteks see 3,5 bar. MAP mul segukoostise.Trionic arvutab õhukoguse MAP`i , TPS`i ja õhutemperatuuri anduri andmete põhjal.Ega ma sel teel
MAP`i asendades segukoostist ohtlikult lahjaks ei tee?Või...
Kuna ma olen üle 10 aasta nende turboSaabidega seal noateral mänginud
ja purustanud olen ainult ühe mootori 9.a. tagasi(tegu oli classic 900-ga,millel mootorit toitis K-Jetronic ja süüdet tavaline Hall-anduriga jagaja-võimendi ja tüdrukutele kunni mängides unustasin labida sekund kauemaks põrandasse ning plokikaas lõhkes sõna otseses mõttes)siis ei karda ma seda cut off`i kadumist üldse ja kuna mul on ehitatud 60 tuh.km. sõitnud plokile uutest orig.detailidest mootor ümber,siis mootori poolt ma üllatusi eriti ei oota ja automaatkasti kriitiline väändepiir on
400Nm.,millele ma olen juba ohtlikult lähedal(dünos mõõdetud 388,6Nm.
4242rpm.juures ja 179,7 kW),seega ei üritakski selle autoga üle 1,2-1,4bar. punnida.Lihtsalt ei tahaks jahedate ilmadega pumpa tagant ära saada.
Jube mölaks kiskus jutu vist...

ps: ega ma pole arvanudki,et MAP ainult cut offi jaoks on ja Saabi DI süütekassett koostöös trionic mootorijuhtimisega,kus tänu süüteküünalde ümber tekkiva õhuionisatsiooni mõõtmisele igas silindris eraldi -tuvastatakse ka algav detonatsioon.
Loomulikult on lolli peaga ka sellest kõigest võimalik mööda minna ja mootor purustada :roll:

Autor:  aljoga [ 24.05.2005 9:41 ]
Teema pealkiri: 

ferdinand kirjutas:
Abiks oleks Mitsubishi TD-04 HL-15G,mida kasutatakse Aero mudelitel,aga ei eestist,ei rootsist pole leidnud,isegi katkist mitte.

kõva papi eest saab kõike - nt Rootsist Speedpartsist ;)

Autor:  ferdinand [ 27.06.2005 23:03 ]
Teema pealkiri: 

Tegelikult lõppesid loomkatsetused saksamaal mootorile fataalselt.Saab suutis küll pikalt sõita 240 km/h.(+/- 5),aga lõpp oli veidi inetu.Suurel koormusel kostus mingi ebamäärane undamine,kuna bahnil seisma ei saanud jääda,andsin täiega edasi,kuni mingi rekkade peatuskohani.Seal käis juba
mootoris mõnus kolin.Auto tuli maha jätta.Siia saabunud(2 nädalat hiljem treileril) veel kuidagi ise liikuva Saabi mootori tõmbasin molekulideks.Ise
kahtlustasin detonats.kahjustusi,kolbide sulamist jne.Tegelikult olid mingil
seniteadmata põhjusel hävinud 1 cyl. kepsusaaled+ keps+ väntvõlli 1 kepsu
pind(kahjuks taastamatu).Isegi kõrgeltharitud mootorijumal Jürka Nurmes
(Lauri Kuriksi mootorite autor)ei suutnud tuvastada põhjust,miks 30 tuh.km.
sõitnud kone nii hävis.Kiirtee oli vist millegi tagajärg(dynos toimunud metsik
jumakas,kui cut off ja pööretepiiraja hetkeks kohtusid-näiteks ja meetrine tulelkeel sumpast välja keevitas).
Igatahes polnud pistmist detonatsiooniga,ega liigse "boostiga",kuigi sõitsin
ligi 1,3 bar. rõhuga ja tänu pidevalt kollitavale "cut off"-le pinnagaasiga.

4. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/