Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 22:24

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 53 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Turbo rõhu tõstmine?
PostitusPostitatud: 29.11.2004 22:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 19:59
Postitusi: 17
Pikemat aega siis vaevanud mind küsimus kas/ja kuidas (kas üldse) on
võimalik tõsta turbo rõhku sellisel autol nagu audi 200T, mootoriks tal siis
2,2T (134kW). Äkki keegi vähe kompetentsem isik oskab öelda mida siis oleks vaja ära vahetada/teha...

Rait.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.11.2004 22:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Väline audi wastegate ju lihtsalt kruviga reguleeritav pealt, või eksin :oops:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.11.2004 22:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 19:59
Postitusi: 17
Ei oskagi nagu kohe öelda :oops:, turbodega suhteliselt "Teie" peal alles,
kuulnud aga sellist asja et rõhu tõstmiseks peaks kindlasti muretsema
suurema cooleri... :?:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.11.2004 22:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Ma kah üsna juhm aga see jutt tundub nüüd küll vale... cooleri suurus nüüd küll rõhku ei tõsta :D ikkage wastegate, mis osa rõhust sumpsi lööb


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.11.2004 23:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:24
Postitusi: 273
ei ole vaja. Audi välisel wastgate-l on peal kruviga reguleerimis võimalus. Kui seda kunagi tehtud ei ole siis on augul kate peal. Wasgate saab ka kapsli maha võtta mis on kinni 8 või 10 kaheksase või kuuese mutriga. Kui kapsel maas siis saab augu "ummistaja" eemaldada. Rõhku keerad peale kuuskant võtmega. Kui põhja keerad siis 20V 2.2 turbol tõusis rõhk 1.5 bar peale. 1.7 saad kätte kui eemaldad wastgate küljest vaakum vooliku ja keerad rõhu põhja. Välja laske kollektorisse tekib päris suur rõhk mis siis hakkab läbipääsemiseks wastgate klappi ise lahti suruma.

Jõudu!

_________________
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.11.2004 0:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 18:41
Postitusi: 1533
Asukoht: Tallinn
Väike soovitus, et enne rõhu tõstmist võiks veenduda mootori ja turbo korrasolekus, et midagi laiali ei lendaks ja hiljem ei kahetseks.

_________________
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.11.2004 9:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
iga turboka boosti tõstmisele peab lähenema ettevaatlikult ja täiesti individuaalselt. Boosti tõstmine pole tõesti teab mis teadus kuid alustuseks tasub uurida kui tugev on mootori sisu, kas aju oskab anda lisakütust, kas IC on piisav jahutama, kas kütusesüsteem toimib laitmatult jpm.
Mõned praktilised näpunäited. Enne rõhu tõstmist hangi endale A/F-meter (segukell, iga turbomasina kohustuslik näidik!). Rõhku keera juurde väikse sammuga, mitte kohe maksimumile. Seadistamiseks vali head teeolud - endal turvalisem ja boost ei ole õige kui ratas käib ringi.

Sam@lõhkumata ühtegi turbomootorit

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.11.2004 14:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:24
Postitusi: 273
mul tulevad nädala lõpus kohale AutoMeter Pro-Comp segukellad. Võin ühe 1300.- ära müüa

_________________
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.11.2004 18:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 19:59
Postitusi: 17
Ega mõelnudki et naksti rõhk põhja keerata ja asi korras... :oops:
Mootori tehniline seisund aga tubli keskmine (seal juba väga hea poole peal :p ), samas turbo korrasoleku koha pealt kommenteerida ei oska,
pole autot väga kaua omanud ka aga senimaani töötab kõik väga
laitmatult jne jne... Plaan mul nagu võimsust juurde saada,
soovitati et alustada tuleks turbo rõhu tõstmisest (kuhu edasi tüürida veel seni teadmata aga ehitamis plaan päris aktuaalne).
Kui kellegil häid soovitusi/näpunäiteid siis kuulaks hea meelega. Käesoleva nädalaga tahaks aga ära käia mootori diagnostikas/rõhku
nati peale keerata :)


Viimati muutis rait008, 30.11.2004 22:34, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 30.11.2004 18:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 19:59
Postitusi: 17
Kpt. Trumm kirjutas:
mul tulevad nädala lõpus kohale AutoMeter Pro-Comp segukellad. Võin ühe 1300.- ära müüa

oleks isegi huvitatud kui viitsiksid mulle seletada kuda ta ka tööle panna... :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.12.2004 0:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
a/f kell on tglt voltmeeter mis näitab pinget 0-1V vahel Ühendatakse lambda külge yht otsa pidi ja teist otsa pidi maasse...tahab ka 12V toidet saada.
Peale turbo rõhu või vaadata väljalaset...uus roostevabast torust väljalase ntx! Ette võid panna suurema intercooleri kui selleks vajadus tuleb...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.12.2004 0:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 19:59
Postitusi: 17
panter kirjutas:
Ühendatakse lambda külge yht otsa pidi ja teist otsa pidi maasse...

Lamba-anduri kohta küll midagi ütelda ei oska, ise pole teda küll veel kohanud... :shock: ,või siis lihtsalt pime :? keegi viitsiks äkki turbo-võhikule
seletada et mis eesmärgiga suuremat coolerit üldse paigaldatakse, nagu point?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.12.2004 0:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 18:41
Postitusi: 1533
Asukoht: Tallinn
Intercooler jahutab turbost tulevat õhku, mida külmem õhk seda rohkem hapnikku, seda paremini põleb segu = parem minek ! Suurem cooler suudab suuremat õhu kogust kiiremini jahutada.

_________________
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.12.2004 0:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
kui turbo rõhk on väike siis ei lähe õhu temp väga kuumaks aga suuremate rõhkude korral suureneb temp ja väike intercooler kaotab oma efektiivsuse!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.12.2004 0:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.11.2004 23:24
Postitusi: 14
Asukoht: Tallinn, Estonia
alustaks siis üldiselt otsast...kuna turbo on kompressor, mis surub õhku kokku siis kokkusurutav õhk kuumeneb kui ta turbiini poolt kokku surutakse :) Turbomootorite puhul on aga rusikareegel see, et mida külmem on kokkusurutud õhk seda suurem on mootori poolt toodetav võimsus (külma õhku mahub silindritesse rohkem kui kuuma). Liialt kuum õhk ehk ka küttesegu, põhjustavad detonatsiooni e. küttesegu iseeneslikku süttimist, mis on mootorile surm, kuna segu plahvatab liiga vara. Et sellist situatsiooni vältida on paigaldatud autole intercooler. Stock intercooler on sobilik sõitmiseks stock rõhuga, kui aga tõsta rõhku kasvab ka kokkusurutud õhu temperatuur, seega on vajadus suurema e. efektiivsema intercooleri järele. Samuti ei tee paha ka stock rõhu puhul suurem intercooler, sest kuumadel suvepäevadel võib aju ise alandada puhutavat rõhku, et vältida detonatsiooni, kuid see sõltub masinast....ongi nagu kõik esialgu


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 53 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11