TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Racing- ja aviobensiinid
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=243
2. leht 6-st

Autor:  unoturbo [ 29.04.2005 12:26 ]
Teema pealkiri: 

Kui F1 läbiks selle 400 meetrit konstantselt 300 km/h, siis kuluks aega ~4,8 sekundit :) ehk 83,3 m/s, aga kuna sirgel lõppkiirused ka kasvavad olenevalt rajast, siis... pakuks sellest veel kiiremat aega :)

Autor:  Raceboy [ 29.04.2005 12:27 ]
Teema pealkiri: 

See on sul veidi vägivaldne võrdlus: F1 kiirendust takistavad üüratu surujõuga tiivad, mis peavad kurvis pudama. Kui need oleksid samuti nagu dragsteril vaid niipaljukest, et sirgel lendu ei tõuseks, oleksid kiirused hoopis teised. nii et võrdleks õunu siiski vaid õuntega :lol:

Autor:  henri [ 29.04.2005 18:20 ]
Teema pealkiri: 

Tekitasin natuke segadust. Mina ei tahtnud et keegi F1-ga dragrace´le tuleb. Ma tahtsin õelda et need 8 liitrise hiigelkompressoriga masinad võiksid kasutada tolueeni millel ei ole nii suurt järelpõlemist ja mootor kestaks kauem samas oleks jälle tehniliselt keerulisem saada seda hobusekarja tekitada. Nitrometaan on ikkagi metaan ja nitro ehk CH4 (arv peaks väike olema) ja N2O. Põmst juba nt vabalthingavale seda keemiat bensiini asemel sisse lasta on võimalik saavutada imevõimsusi. Tolueeni puhul on vaja saada 4bari ülerõhku (et sama palju hobuseid saada mis hetkel nitrometaaniga) mida ei ole just kerge saavutada. Ja need kompressorid on kah ajast ja arust. Tänapäeval ruulivad turbod.

Tõsine OT, sellise asja eest võib juba bänni saada :-D .

Autor:  Red [ 03.05.2005 13:33 ]
Teema pealkiri: 

Kui tagasi teemadesse tulla, siis racingu jaoks (ok, vbl mitte kõik, vaid tavaliselt) kasutataxe 90% 102 oktaani + 5% tolueeni ja 5% nitrometaani.
See nimetataxe Soft TNT, eho Pehme dünamiit. Ma olen seda ka proovinud (ikkagi paagi siseselt) ja ütlen, et see kokteil päris lahe.

Aga seda tuleb igale mootorile eraldi teha, kas 95/2,5/2,5 või hoopis 80/10/10% :lol:

Tolueeni ja nitrometaani saab soetada kas Kaimo käest või keemipoes Vana-Narva mnt. Seal suts odavaim..Kaimo käest 100 eek liiter :(

Autor:  henri [ 10.05.2005 19:44 ]
Teema pealkiri: 

Red kirjutas:
....
See nimetataxe Soft TNT, eho Pehme dünamiit. Ma olen seda ka proovinud (ikkagi paagi siseselt) ja ütlen, et see kokteil päris lahe.
...


Kui keegi veel siinsetest ei tea siis TNT = trinitrotolueen, ehk siis trinitrometüülbenseen. Põmst tolueen kus on ka nitrot :-D .

Edit: Rahvakeeles on TNT - trotüül

Autor:  faca [ 25.02.2006 15:51 ]
Teema pealkiri: 

Kas keegi Eestis miskit ägedamat bensiini ka müüb veel?
Neste lehel on kirjas - Neste Futura Green Racing - mis oktaaniarvuga see bensiin on?
Tahaks proovida oma ST-l - inglased rääkisid, et võimsus pidi väikse hüppe tegema ja 225 hj asemel kaar 237 peale minema?
See oleks ju päris bueno - :evil:

Autor:  Ragnar [ 25.02.2006 16:40 ]
Teema pealkiri: 

faca kirjutas:
Kas keegi Eestis miskit ägedamat bensiini ka müüb veel?
Neste lehel on kirjas - Neste Futura Green Racing - mis oktaaniarvuga see bensiin on?
Tahaks proovida oma ST-l - inglased rääkisid, et võimsus pidi väikse hüppe tegema ja 225 hj asemel kaar 237 peale minema?
See oleks ju päris bueno - :evil:


237hj lubatakse 100 oktaanarvuga bensiiniga.

Autor:  faca [ 25.02.2006 18:20 ]
Teema pealkiri: 

Ise küsin ise vastan. :)
Paistab, et see Neste bensiin ongi see mida vaja (RON 100 MON 90) - ainuke murelaps vist hind.
Soomes maksab 42 krooni liiter (kuupäev ?) ja lätis 33 krooni liiter (eelmisel suvel) (Riias - Ulmana tänav 84 tanklas vist) - streetrace'i eelmise aasta andmetel eestis 35.-
- kas keegi siinolijatest seda on ostnud - ostaks kah - kui ilm soemaks läheb?

P.S Kahju, et Shell ära läks - V-Power/Optimax oleks kah vist asja ära ajanud (RON 99) ja hinnalt oli see küll märksa odavam (ca 5-6 krooni kallim kui 98 ).

Autor:  CIS [ 25.02.2006 18:51 ]
Teema pealkiri: 

Aga kuidas selle tolueeniga ikkagi on? On siis kusagilt saada ja kas keegi ka proovinud on? Et 98-st 100 saada pole ju ültse palju vaja tolueeni juurde segada... Mis hinnaga tolueeni müüakse? Ise kahjuks eriti päälinna ei satu ja seega pole pädevamates poodides/kohtades uurimas käinud...

Autor:  henri [ 25.02.2006 19:01 ]
Teema pealkiri: 

Küsi mõnest keemiatarvete poest. Eks hulgi ostes ole odavam aga natukese kaupa ostes on hind ligi 25.- per liiter.

Soovitaks pigem turbo-autodele. Oma omaduste tõttu aitab ta ka spoolupi parandada ja ka detonatsiooni vastu aitab. Halba ta ei tee, kuid oota ennem suvi ära, tolueen on parajalt paks kraam. Külmalt on käivitamine raskendatud, eriti kui kangema segu teed

Autor:  CIS [ 25.02.2006 19:18 ]
Teema pealkiri: 

Mis mõttes "paks"? See tilk, mida mulle näidati, oli küll vedel nagu vesi. Või õigemini nagu lahusti. Ma ei usu, et see vedelik külmaga kuidagi hanguks vms... Pigem lihtsalt ta ei sütti eriti kergelt ja kui veel ka temperatuur on madal, siis süttib veel raskemini. Õigus?

Autor:  henri [ 25.02.2006 21:29 ]
Teema pealkiri: 

kustutatud

Autor:  Kristo [ 26.02.2006 23:47 ]
Teema pealkiri: 

Oskab keegi ka täpsemalt öelda, et palju mõjutab nt. 1/10 (või 1/5) tolueeni lisamine mõjutab oktaanarvu muutust?

Autor:  CIS [ 27.02.2006 21:46 ]
Teema pealkiri: 

Lisades 98-le 10% tolueeni, saad 100.3 oktaaniarvuga segu.

Autor:  jeff01 [ 22.03.2006 19:34 ]
Teema pealkiri: 

henri kirjutas:
CIS kirjutas:
Mis mõttes "paks"? See tilk, mida mulle näidati, oli küll vedel nagu vesi. Või õigemini nagu lahusti. Ma ei usu, et see vedelik külmaga kuidagi hanguks vms... Pigem lihtsalt ta ei sütti eriti kergelt ja kui veel ka temperatuur on madal, siis süttib veel raskemini. Õigus?


Bensiin on ikka kordades vedelam kui vesi.
Sorry kui asjast valesti aru saanud olen aga kas nn"vedelust" ei näita mitte mitte tihedus ja tihedust kaal ruumalaühiku kohta? Kas vee liiter mitte 1000g ja bensiini liiter 730g ei kaalu :roll: Kordades vahet ei taha seepärast nagu uskuda njh võibolla vaid minupoolne mõttetu närimine :)
On keegi siis tolueeni omandanud mingi raha eest mingites kogustes? :roll:

2. leht 6-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/