Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 15:37

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 84 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2010 9:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Keegi Ksüleeni vms ehituspoekraami pole proovinud? Ei tea kas üldse odavam tuleks kui võistluskütus, aga tulemusi loeks huviga.

Üle lombi foorumitest lugesin, et lisades USA bensiinile tolueeni (või toluooli) ja ksüleeni saabki Euroopa (Saksa, Prantsusmaa) bensiini :) et Euroopas pidi "aromaatide" sisaldus olema 10% suurem vms...

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2010 13:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Astrona kirjutas:
Keegi Ksüleeni vms ehituspoekraami pole proovinud? Ei tea kas üldse odavam tuleks kui võistluskütus, aga tulemusi loeks huviga.

Üle lombi foorumitest lugesin, et lisades USA bensiinile tolueeni (või toluooli) ja ksüleeni saabki Euroopa (Saksa, Prantsusmaa) bensiini :) et Euroopas pidi "aromaatide" sisaldus olema 10% suurem vms...

Mina eelmine aasta sõitsin sellise törlöndiga.
Segu oli 80% ksüleen, 20% etanool(white spirit)
Alguses läks see segu pooleks bensiiniga, viimastel võistlustel juba puhtalt.
Espakis vaadati küll juba sellise näoga, et mis narkot ma siis keedan :D

Edit: liitrihind tuli 50eek juurde sellel törlöndil.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.08.2010 15:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Fog kirjutas:
Mina eelmine aasta sõitsin sellise törlöndiga.
Segu oli 80% ksüleen, 20% etanool(white spirit)
Alguses läks see segu pooleks bensiiniga, viimastel võistlustel juba puhtalt.
Espakis vaadati küll juba sellise näoga, et mis narkot ma siis keedan :D

Edit: liitrihind tuli 50eek juurde sellel törlöndil.

Okeiiii, ja mis tulemus oli. Detopiir oli enne teada? Palju sama boostiga süüdet või sama süütega boosti peale said keerata? Või oli ka juba seadistust muutmata vahet tunda.

Ksüleen samas mahus teeb segu vist rikkamaks, 20% etanool selle segu aga lahjemaks - seega küttetabelit muutma ei pidanudki?
Selle seguga läks ka sulama?
Mingit ködi pärast mootorist ei leidnud?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.08.2010 11:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Astrona kirjutas:
Okeiiii, ja mis tulemus oli. Detopiir oli enne teada? Palju sama boostiga süüdet või sama süütega boosti peale said keerata? Või oli ka juba seadistust muutmata vahet tunda.

Ksüleen samas mahus teeb segu vist rikkamaks, 20% etanool selle segu aga lahjemaks - seega küttetabelit muutma ei pidanudki?
Selle seguga läks ka sulama?
Mingit ködi pärast mootorist ei leidnud?

Detonatsiooni ei saanudki kätte, v.a. ühe korra, kui bensiinipump lahjaks jäi tõstetud bensiinirõhule.
Segu oligi valitud nii, et stroih AF oleks sama mis bensiinil, ehk et ei peaks muutma tabeleid. Kui on lihtne muuta, siis puhas ksüleen oleks energiamahukam.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.08.2010 12:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Fog kirjutas:
Astrona kirjutas:
Okeiiii, ja mis tulemus oli. Detopiir oli enne teada? Palju sama boostiga süüdet või sama süütega boosti peale said keerata? Või oli ka juba seadistust muutmata vahet tunda.

Ksüleen samas mahus teeb segu vist rikkamaks, 20% etanool selle segu aga lahjemaks - seega küttetabelit muutma ei pidanudki?
Selle seguga läks ka sulama?
Mingit ködi pärast mootorist ei leidnud?

Detonatsiooni ei saanudki kätte, v.a. ühe korra, kui bensiinipump lahjaks jäi tõstetud bensiinirõhule.
Segu oligi valitud nii, et stroih AF oleks sama mis bensiinil, ehk et ei peaks muutma tabeleid. Kui on lihtne muuta, siis puhas ksüleen oleks energiamahukam.
Nojah, aga ega sellest energiamahukusest otseselt ju kasu pole, kui pihustid/pumbad on piisavalt suured.

Aga mis tulemused ja tagajärjed?

Samas erinevate kütuste segamise tekib see lisa-boonus-jahutuseffekt, et kõik aurustuvad ome-ette.
Näiteks kui etanooli kontsentratsioon on juba liiga kõrge, et ei aurustu sisselaskes (jahuta) enam hästi, siis metanooli võib veel juurde lisada ja jahutus veelgi kasvab.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.08.2010 14:20 
Eemal

Liitunud: 24.06.2007 11:05
Postitusi: 34
Asukoht: tallinn-saaremaa
Pean sulle (FOG) ütlema, et White spirit on oma olemuselt ainult puhastatud petroolium ja mitte mingit head efekti ta ei anna. Samas võid sa white spiriti asemel sissekallata hoopis diiselkütet. Etanool on aga meditsiiniline piiritus mida võib isegi vesilahusena "manustada" oma sisse.
Ole mees ja tee selgeks või tuleta oma koolipõlvest meelde mis olid etanool, metanool, butanool ja teised erinevad piirituste segud.

Kes tahab odavalt RACING Bentsu võtku ette teekond Riiga ja sealt on võimalik osta Neste Greeni mõistlikuma hinnaga kui soomest. Ise aga tarbin ja olen toonud poolast Shelli Racing Powerit ja seal on küte tõeliselt hea hinnaga . Oktaan arvuks on seal 100...101. Siiani pole olnud põhjust nuriseda. Olen ostnud ka saksast rajaäärest kütust aga seal oli hind juba 2,25 euri/liiter.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.08.2010 15:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
vibla kirjutas:
Pean sulle (FOG) ütlema, et White spirit on oma olemuselt ainult puhastatud petroolium ja mitte mingit head efekti ta ei anna. Samas võid sa white spiriti asemel sissekallata hoopis diiselkütet. Etanool on aga meditsiiniline piiritus mida võib isegi vesilahusena "manustada" oma sisse.
Ole mees ja tee selgeks või tuleta oma koolipõlvest meelde mis olid etanool, metanool, butanool ja teised erinevad piirituste segud.

See oli aasta tagasi, ning mul tõesti pole meeles mis seal pudelipeal täpselt oli, kuid sisaldas denatureeritud etanooli 9x.x%.
Ülejäänud jutt on puhas "ärapanemine", mille kasutegur antud situatsioonis on null.

Mis igasugu "racing" bensiini oktaanarvu puutub, siis paluks rääkida ikkagi korralikest kütustest (AKI 110+).

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.08.2010 20:39 
Eemal

Liitunud: 24.06.2007 11:05
Postitusi: 34
Asukoht: tallinn-saaremaa
Jäi tunne, et astusin kellelegi konnasilmale. Sorry.

Mis aga väga kurjadesse racing kütustesse puutub siis kunagi eelmisel sajandil aastate 70 ja 80 paiku sõideti hipokal söerada selliste tsiklitega mis kandsid nime ESO ja seal oli kütuseks metanool (puupiiritus). Nende suksude surveaste oli kuhugi 18 ja 20 vahel ja paak oli vast 5 liitrine.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.08.2010 2:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
vibla kirjutas:
Mis aga väga kurjadesse racing kütustesse puutub siis kunagi eelmisel sajandil aastate 70 ja 80 paiku sõideti hipokal söerada selliste tsiklitega mis kandsid nime ESO ja seal oli kütuseks metanool (puupiiritus). Nende suksude surveaste oli kuhugi 18 ja 20 vahel ja paak oli vast 5 liitrine.
F1'd jõid tolueeni ja hobused sõid kaera. Vibla võibolla ei tea, et kiiremad autod eestis sõidavad etanooliga.
Metnooli aurusid terve sõit sisse hingata võis päris huvitav olla... Mitte et "esimene saab auhinna", vaid "1. näeb finishit" - motiiv :).
Kui tegu ka tänavaautoga, siis nitrometaani või metanooli päris ei tarbiks, xyleeni ja eta või meta segamine võistlustel tõesti mõtekas, kuna kütte seadet ei pea näppima, hind u. sama mis racing kütusel ja oktaan isegi kõrgem. Kas tolueeni (või oli see õige kraam siiski toluool) kah jaemüügist saab?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.08.2010 19:16 
Eemal

Liitunud: 24.06.2007 11:05
Postitusi: 34
Asukoht: tallinn-saaremaa
Mina loen nagu teema pealkirja (Racing ja aviobensiinid) ning püüan teemas püsida. Teil on aga teemalõpuks "raketikütused" päevakorda tõusnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.08.2010 19:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Mis vahet seal on, teemaks on lihtsalt igasugused alternatiivid.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2011 22:31 
Eemal

Liitunud: 14.06.2006 22:57
Postitusi: 388
Kes ja kus praegusel ajal Eestis müüb E85?
Kas ka mõnes tanklas?
Ja mis hinnaga?

_________________
Volvopower @400+


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.07.2011 12:39 
Eemal

Liitunud: 12.10.2007 15:08
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
Esiteks seda, et white spirit ei ole mingil juhul etanool vaid mitmesuguste süsivesinike segu (enamuses üle 10 süsiniku aatomi).
E85 hetkel Eestis kusagilt osta ei saa. Ise olen toonud kas Lätist või Leedust. Lätis on asi kalliks läinud, sest Statoil üksi müüb ja tankimiskohti vähe. Leedus seevastu on asi kiiresti arenenud ja Lukoili ja Statoili konkurents hinnad madalamad hoidnud. Leedus on juba pea 20 tanklat kust E85 võimalik osta. Eelmisel nädalal sai Leedust E85 ostetud hinnaga 3,65 LTL/liiter.

_________________
Peugeot 406


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.01.2012 19:48 
Eemal

Liitunud: 12.10.2007 15:08
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
Soomes siis nüüd etanoolil baseeruv E85 kütus (EkoFlex E85) lailadaselt saadaval - http://www.abcasemat.fi/tankkaa/e-85.
Kas keegi Soomes viibija võiks seda informatsiooni ka kinnitada?

_________________
Peugeot 406


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.03.2012 9:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Soomes imo ju muudeti see aasta seaduseid mis _kohustab_ kõige sisse seda etanooli panema mis tanklates vähegi üldse on .
link http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=33575623

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 84 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11