Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 22:08

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 08.03.2005 10:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
Lugesin veidi ja hakkasin mõtlema et mis on tegelik vahe neil.
vabalthingaval ja turbo niukal on suurem lahtioleku aeg ja tõus aga kas nende suur erinevus on nurgas endas? et vabalthingava omad on vist varasemad ja turbol hilisemad?
lugesin kuskilt et väga vabalt võib panna vabalthingava performance nukkasid turbole kuid ise olen muud kuulnud varem...
:?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.03.2005 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 19:03
Postitusi: 236
Asukoht: Tallinn
vabalthingava stock nukk + vabalthingavale turbo peale on ok, performance nukka, mis on ikka mõeldud vabalthingavale pole mõtet turboautole toppida. Loe natuke kraadidest, nurkadest.

_________________
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.03.2005 11:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
no seda ma mõtlengi...lihtsalt sattusin yhte foorumi juttu lugema kus oli räägitud vastupidi.
küsingi kas on õige et vabalthingavalt on timing varasem? või hilisem :S


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.03.2005 12:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.02.2005 22:13
Postitusi: 14
Asukoht: Tln
NA nukk (eriti performance) ei tohiks turbo mootorile minna juba suure overlapi tõttu.

_________________
RedZone


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.03.2005 12:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
sellesmõttes et tavaline nukk sobib turbokale päris hästi! na performance jah mitte...nüüd leidsin endale ise vastuse kah vist....
http://www.turbochargedpower.com/Camshafts.htm
pms on suur asi vist sellest et sisselaske ja väljalaske klapid ei oleks korraga lahti(overlap) , sest kui väljalaskes on surve suurem siis tekib tagasisurve sisselaskesse...
selleks on vaja sisselakse klapi avanemist viivitada aga siis kui vaja et ta avaneks siis võimalikult kiiresti( suurem tõus? )


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.03.2005 18:22 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
Natuke omalt poolt ka siis:
See link mille panter andis räägib overlapist ja üleüldiselt nuka ajastamisest. DOCH mootoritel on ju nukad seatavad seega performance nukk ei tohiks valmistada probleemi, lihtsalt ei saa kasutada samu seadeid mis na mootori puhul. Performance nukk on eriline just oma durationi ehk lahtioleku aja poolest. Ja turbomootorile, juhul kui tegu ikkagi võimsuse mitte tänavasõidukõlblikkuse (on alles sõna :-D ) tagaajamisega siis osta aga. Nt olete märganud et võistlusautode (ka ülelaadimisega) pöörded on pikalt üle 1000, see sellest et nukk on karm. Samas on performance nukkadel suurem lift mis on ka suur pluss võimsusejahil. Ja vabalthingava mootori nukk on sisuliselt sama mis ülelaadimisega, ainult need kõige karmimad ei ole soovitavad.

Igatahes kui midagi segast siis küsida, võibolla suudan abiks olla :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.03.2005 10:34 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
Lisaks veel:
Kui on valida sama durationiga nukkasid erineva liftiga, siis na mootoril tuleb valida väike lift et takistused kõrgetel pööretel väga suureks ei lähe. Samas turbo konele valid hästi suure liftiga nukka. Muud erinevust ei olegi. Kui sul on nt celica 3SG turbo kone siis nuka valiku leiad siit, kus nt 288 durationiga nukkasid on nelja erineva liftiga


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.10.2005 8:12 
Eemal

Liitunud: 10.05.2005 12:17
Postitusi: 105
Kui paned NA performance nuka, siis tuleks eelistada suurema sisselaskenukiga kiireid tänavanukki.

Samas Oksaneni mossel on mosse stock nukk, mootor töötab 3 bar-iga ja võimsust arvake ise :roll:

Sellel A-soundi valgel turbo iX-il pidi olema see schricki tänavavõll.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2005 6:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.09.2005 23:13
Postitusi: 125
Asukoht: Tagadi getho.
Henri kirjutas:
Natuke omalt poolt ka siis:
DOCH mootoritel on ju nukad seatavad.
Igatahes kui midagi segast siis küsida, võibolla suudan abiks olla :roll:

Kas kõigil autodel :shock: Endal on auto motoks FE3N ja kohe kuidagi ei hakkanud mingit regullimis kohta silma :?

_________________
http://www.mazdasgarage.com/foorum/ Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2005 7:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
See tähendab seda, et on võimalik üht nukka teise suhtes reguleerida, aga ainult rihmahamba kaupa, mis võib paljuks osutuda.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.10.2005 0:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.09.2005 23:13
Postitusi: 125
Asukoht: Tagadi getho.
Ratta suurust vaadates kipub tösi olema :? aga katsetuseks, kummale poole ja kumba :help

_________________
http://www.mazdasgarage.com/foorum/ Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.10.2005 10:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
nukkade seadistamiseks on mõeldud sellised asjad nagu reguleeritavad nukarattad. Terve hammas "üle visata" ei ole mingi reguleerimine. Lisaks on vajalik ülitäpne dyno, mis suudab näidata ka väiksemat muutust - sellist aga Eestis veel pole.

Teooriat saab lugeda näiteks siit: http://www.muzzys.com/articles/lobe_centers.html

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.10.2005 13:39 
Eemal

Liitunud: 10.05.2005 12:17
Postitusi: 105
Turboautodel on vahelduva eduga kasutatud nn kiireid tänavavõlle - stockist vähe erinevaid.

Valgel A-soundi autol on peal see ebasümmeetriline Schricki võll - too töötab hästi ilmselt seepärast, et sisselaskenuka parameetrid on väheke suuremad kui väljalaskenuka omad.

Ilmselt on igal mootoril asi erinev ja sellist universaalset asja (ala +20 kraadi ja +0,5 tõusu) pole olemas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.10.2005 14:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.12.2004 20:27
Postitusi: 833
Asukoht: Tartu
Mitu kraadi on umbes ühe hammba võrra edasi keeramine?

tegelikult saab ka selle välja arvutada :)

NT:
100 hammast = 360 kraadi
1 hammas = x kraadi
x = 360/100
x = 3,6 kraadi

_________________
CA18DET best et 11.1s 205kmh


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.10.2005 19:01 
Eemal

Liitunud: 27.06.2005 10:11
Postitusi: 121
nu jah, endal siin nuka seadistusega jamad Volvol. Kas asi on pool hammast varajane või pool hammast hiline. Vajasega töötab moto väheke ebastabiilselt aga jõudu madalamatel pööretel rohkem ja jääb teatud piirist pidevalt püsima. Turbo kruvib kiiremalt käima. Hilisemaga aga jõud kõrgemal pööretel aga madalatel väiksem ning töötab rahulikumalt.

_________________
Volvo 740 kaubik - varsti fööniga.
Volvo S80 D5 - igapäeva liikur


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11