TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

M62b44 surveaste
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=18189
1. leht 2-st

Autor:  venom [ 02.03.2020 13:12 ]
Teema pealkiri:  M62b44 surveaste

M62b44 ehitus käsil hetkel ja tekkis võimalus lasta surveaste 7.5:1 orig 10:1, küsimus olekski, et kas tasub lasta nii madalaks või pigem jätta nii nagu on, sisu jääb kõik originaal, saab aint kap. hoolduse, auto tänava kasutuses mitte ainult rajal.

Autor:  onesuspect [ 03.03.2020 20:45 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Kas on plaanis turborõhku oluliselt tõsta?

Autor:  venom [ 03.03.2020 22:52 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Hetkel pole see mootor üldse rõhku saanud, hetkel see 10:1 surveaste on tehase antud, aga kuna kaane ja ploki tasapind lihvitud siis ta tiba tõusb kõrgemaks, pole alumine ots nii palju koos ka veel, et täpselt mõõta saaks.
500-600hp võiksid jõunumbrid jääda ja ei tahaks, et surveaste takistuseks jääks.

Autor:  onesuspect [ 04.03.2020 9:49 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

No siis on paar varianti: surveaste sama aga kütus teine, et detoma ei hakkaks, astet langetada ja kasutada 98 octaani. Kõrgem aste, parem pöördesse ajada, madalam aste nats uimasem, rohkem boosti turvaliselt lisada. Pead kogu kompoti läbi mõtlema ja sellest lähtuma. 300Hp per bank(pool v 8-st) ei nõua suurt (läägiga) turbot ka.

Autor:  venom [ 07.03.2020 0:44 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Tänud vastamast! Kütust tahaks siiski tanklast saada, seega ilmselt madal surveaste õige lähenemine, turbo ilmselt tuleb hx40 super.

Autor:  hents99 [ 07.03.2020 10:54 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Küsi mootori häälestaja käest, mis teha. Kui teed seda ise, siis vast ei peaks küsima.
Ligemale 100hp/silinder ei tohiks 4-klapi mootor küll 98 oktaaniga detoneerida, kui just voolavust turbiinikojaja ära ei puua...(väikse mahuga kollektor + turbiinikoda)...

Autor:  murjam [ 09.03.2020 0:41 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Liiga madalaks ei soovita lasta. 98ga sõitvat tänavaautot boostides on ideaalne surveaste minu hinnangul umbes 9.0:1. Just hiljuti seadistasin BMW 3.0 V8-t, mille täpset surveastet polnud arvutatud, kuid kuna kaant oli veidi lihvitud, oli vahetatud kolvid M50 omade vastu ja neid veel treitud ka. Long story short, surveaste oli ilmselt liiga madal - masin tundus väga lahja. Liikus normaalselt ainult 1.5+bar boostiga ja väga suure eelsüütenurgaga.

Kui ma ise valiks tänavaautole, valiks pigem 10:1 ja madalama boosti ja vähem jõudu, kuid erksama käitumise kui 7.5:1 ja kõrgema boosti (ja rohkem hp kokkuvõttes).

Autor:  venom [ 11.03.2020 21:49 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Kui David Visardi raamatu tabelit uskuda siis ei tohiks jõukadu üle 4% justkui olla, iseasi kui paika see peab. Kui 1.6mm tihendiga kokku panna asi siis peaks jääma 8:1 surveaste, peale ploki lihvi 2mm tihendiga jääb üle 10 juba kindlasti.
Paneks antud tabelist pildi ka, aga foorumi limiit täis.

Autor:  ahto10 [ 11.03.2020 22:36 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Tänapäeva mootorijuhtimisega on mõistlik kasutada kõrgemat surveastet. Alla 9 oleks juba ajast 30 aastat tagasi minna aega kus kasutati jagajat ja ebatäpset mootorijuhtimist.
Minu 4. silindriline 10.5 surveastmega mootor teeb üle 100hp silindrist ja seda sama süütenurgaga mida kasutati üheksakümnendate alguses 8.5 surveastmega.

Autor:  IvarR [ 14.03.2020 15:09 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Olen neid turbotanud ja seadistanud rohkem kui sõrmi ja varbaid kokku on.

Kui kaant jne lihvinud oled siis pane paksem kaanetihend lihtsalt (reinz pakub eri paksuses neid ja kindlasti teised tootjad ka.

Etanooliga on küll lihtsam kuid surveastme poolest mina ei muretseks, 98ga olen enda ettevalmistatud mootoritel (korralik rebuild ja õiged tolerantsid) keeranud hx50mfs-ga julgelt 1.3bari ja on kestnud ka orginaalsisuga aastaid motospordis kuigi turvalisuse huvides võiks kasvõi hiina sepiskepsu kasutada. Tugevama kepsuga kuid org kolviga ning arpi kaanetikkudega olen 1.55bari ka keeranud bensuga. Selliste rõhkude juures peab küll loomulikult väga ettevaatlik olema bensuga seadistades sest orginaalkolb on kindlasti hapram kui aftermarket.

IvarR

Autor:  Kaupo_K [ 14.03.2020 19:47 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Palju süüdet oli 1,3 bariga ja palju jõudu tegi?

Autor:  IvarR [ 17.03.2020 10:34 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Kaupo_K kirjutas:
Palju süüdet oli 1,3 bariga ja palju jõudu tegi?


Süütenurk mis hetkel ? tahaks sellise küsimuse peale küsida, iga mootor on erinev ning antud juhul on tegemist oma tiimi autoga mida ma olen seadistanud/kontrollinud seadet 4aastat iga võistlus ning vastavalt rajale/ilmale/rehvile ka korrektuure teinud vajadusel. Võrreldes klientide autodega on süütenurk 1bari juures 2-6kraadi rohkem. Jõunumber 1.1bariga oli 640hj ja 900nm rattast, 1.3 ja 1.55 seadet pole pinki jõudnud mõõtma.

Autor:  hents99 [ 17.03.2020 11:06 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

IvarR kirjutas:
Kaupo_K kirjutas:
Palju süüdet oli 1,3 bariga ja palju jõudu tegi?


Süütenurk mis hetkel ? tahaks sellise küsimuse peale küsida, iga mootor on erinev ning antud juhul on tegemist oma tiimi autoga mida ma olen seadistanud/kontrollinud seadet 4aastat iga võistlus ning vastavalt rajale/ilmale/rehvile ka korrektuure teinud vajadusel. Võrreldes klientide autodega on süütenurk 1bari juures 2-4kraadi rohkem. Jõunumber 1.1bariga oli 640hj ja 900nm rattast, 1.3 ja 1.55 seadet pole pinki jõudnud mõõtma.


Mis mõttes, mis hetkel....? Kas see muutub endateadmata? :)

Küsiti 230kPa juures süütenurka...näiteks 3000rpm ja edasi.
Pakuks tunde järgi, sest pole kokkupuudet olnud....14-17 kraadi....üle selle vast peaks oma kõrva ja silma kasutama hakkama.

Autor:  IvarR [ 17.03.2020 13:21 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

hents99 kirjutas:
Mis mõttes, mis hetkel....? Kas see muutub endateadmata? :)


Sa ju tead väga hästi ise ka ,et pole konstantne igal pöördel ja samuti ka IAT/CLT korrektsioon

hents99 kirjutas:
Küsiti 230kPa juures süütenurka...näiteks 3000rpm ja edasi.
Pakuks tunde järgi, sest pole kokkupuudet olnud....14-17 kraadi....üle selle vast peaks oma kõrva ja silma kasutama hakkama.


14-17 on palju
9.5kraadi on ideaaltingimustel max väände alas antud setupiga 230kpa juures õrna varuga.

Aga eri turbotega/kollede/cooleritega jne masinaid võrreldes hetkel on juba 200kpa (enamus juhtudel kõrgemat rõhku pole soovitud) juures (max väände alas) süütenurga erinevused 6kraadi 98ga näiteks.

IvarR

Autor:  hents99 [ 17.03.2020 17:12 ]
Teema pealkiri:  Re: M62b44 surveaste

Eks ma ikka siit targematelt õpin...mina sain aru, et korrektsioon ei puutu baastabelisse.

Suuresti flow vs põlemiskaber (nt silindri diameeter) paneb juba teoorias asjad paika. Mina olen alati kõrva/silma/ninaga “kaugust” proovind. Logi näitab paraku tagajärgi, aga hea abimees ennustamiseks enne uut tõmmet :)

Tavaliselt sõltub vabalthingava turbotamine ja limiit väljalaskest/turbost. Kui on väike , siis detoneerib. Aga kõike enivei korraga ei saa.

Kõige lihtsam proovida, mitte foorumites ehitada.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/