Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 22:40

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: WRC tehnika
PostitusPostitatud: 04.02.2005 11:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:25
Postitusi: 250
Asukoht: Tallinn
Keegi võiks lahti seletada, mis WRC autode mootoritege tehtud on, et võimsus on kusagil ~300hp, aga pöördemoment on ~600Nm (tavaliselt võiks sellise võimsuse juures pöördemoment kusagil 400Nm olla)

_________________
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: WRC autode p
PostitusPostitatud: 04.02.2005 18:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 20:23
Postitusi: 16
Asukoht: Keila
Subaru WRC mootorist natuke juttu:
http://64.119.173.9/forums/showthread.php?t=69783

Edit:
paar pilti lisaks:
pilt1
pilt2


Viimati muutis leg200, 04.02.2005 23:54, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.02.2005 18:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.12.2004 1:09
Postitusi: 236
Käimari ülekanded ja peaülekanne tavaliselt nii 4.3+
Need lisavad sama hobuste arvu juures tublisti väänet

Näiteks peaülekanne 3.6 ja 4.3 (erinevus 19% ehk 19% rohkem pöördemomenti ratastel)

Nii 100NM saab vabalt lühikse pea-ülekandega juurde (võrreldes 300hj 400nm tänava masinaga millel üldjuhul stock ülekanded)

Mootoris pole seal midagi erilist niiet sealt pole mõtet otsida


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.02.2005 18:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 20:23
Postitusi: 16
Asukoht: Keila
riceboy kirjutas:
Käimari ülekanded ja peaülekanne tavaliselt nii 4.3+
Need lisavad sama hobuste arvu juures tublisti väänet
Mootoris pole seal midagi erilist niiet sealt pole mõtet otsida


:shock: :roll: :lol:
standard Subaru tubo mootor samadega ülekannetega ikkagi päris nii ei liiguks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.02.2005 18:48 
Eemal

Liitunud: 01.12.2004 11:06
Postitusi: 70
Janno, lühidalt on neil piiratud turbosse mineva õhukanali läbimõõt, mis sisuliselt piirab ära tippvõimsuse, mis praeguse aja WRC masinatel on 370+ hj, aga ei sega neil madalamatel pööretel suure boosti abil hirmsat pöördemomenti arendamast (suurematel pööretel boost langeb, kuna 34 mm piirajaplaadist ei mahu lihtsalt piisavalt õhku läbi). Pikemalt võid lugeda siit threadist (skrolli natuke alla, ollo postituseni ja sealt edasi).

http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=7719&spid=76904

Riceboy, mõtle ka ikka enne natuke, kui kirjutad. :) Peaülekanne ei mõjuta mootori pöördemomenti, millest jk rääkis, kohe kuidagi. Ja WRC mootorid on tänava-STI mootoritest ikka üksjagu erinevad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.02.2005 20:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.12.2004 1:09
Postitusi: 236
:)

Njah my bad, ei lugend piisavalt tähelepanelikult. Kuna ma ei mõista kuidas ja miks lahutada mootori võimsust ja väänet sellest mis laheb üle ratta peale. Ratta võimsus/vääne üldjuhul liigutab autot

Kas keegi on dynonud 600nm wrc-l ja seda siis MOOTORI dynol? Või ratta? Mis siis WRC mootoris nii erilist peaks olema? Minu arust on hulga erilisem 600hj 700nm Le mansi mootor mis peab 24 tundi põrgut vastu

1. võimalik et tegelt neil siiski pole 300hj vaid rohkem. Reaalsuses võimatu täpselt kontrollida autode reaalset võimsust igal hetkel jne

2. väände number on täiesti lambist pandud
3. kõrge surveaste, mingi eriti haige küttesegu jne on need piiratud/kontrollitud?

leg200 ja devil: kes rääkis standard subarust? pidasin silmas sama lahjasi kui WRC-s sõidavad ikka. Sellistele annavad ülekanded rohkem väänet rattale küll võrreldes stock ülekandega sama võimsa masinaga. Ja teistmoodi liiguvad ka wrc autod tänu tihendile istme ja rooli vahel ;)

Kui võimsaid Subarusi tahate näha ja nende modifikatsioone siis vaadake siia...
http://www.junauto.co.jp/democar/gc8/index.html?en
http://www.junauto.co.jp/democar/gdb-le ... ex.html?en


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2005 2:35 
Eemal

Liitunud: 01.12.2004 11:06
Postitusi: 70
Loe seda teises postituses pandud linki, seal väga hästi kirjas, mis seal mootoris tegelikult toimub. 3 bari ülerõhku ja 300+ hj @ 3000 rpm...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.02.2005 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
väga huvitav teema tegelikult. Samuti vägevad tekstid Subaru tehnikast, tnx leg200.
Tegelikuses on asi suht lihtne ja loogiline. Mootoril suur surveaste, mis üheskoos Anti-Lagiga ja spetsiifilste parameetritega turboga võimaldab suure boosti juba väga madala pöördega, mis omakorda väänab. Samas suurema pöördega, kus õhuvajadus kasvab järjest suuremaks ei jaksa pump läbi ussim... augu (restrictori) piisavalt õhku läbi mahutada, mistõttu vääne langeb kõvasti ja seega võimsus ei kasva. Justnimelt ei kasva nagu tänavaautodel tavaliselt, aga ka ei lange. Täpselt parameetrid sobitades on saavutatud ühtlane võimsus väga laial pöördevahemikul, oli see üle 300hp vahemikus 3000-7500rpm. Ehk siis tehnilised piirangud on kujundanud sellised ekstreemsed aparaadid.
Täiesti vastasseinast näiteks võiks ilmselt võtta F1 tehnika, kus vastupidi vääne pole teab mis kummaline number. Samas mootor suudab hoida väänet ka väga suurtel pööretel, mis tagab suht suured võimsused. Kuna antud võimsused on kasutusel väga kõrgel pöördel, siis hoitakse mootorit just sellel alal "kitsaste" ülekannetega.

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.02.2005 11:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
F1 mootorite väändemoment 250-290lb-ft (alla 400Nm) @ 14,500rpm :!:

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.02.2005 11:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
pikema otsimise peale leidsin ka mõned WRC mootori pildid:
http://us1.webpublications.com.au/stati ... 84_2mg.jpg
http://www.rsportscars.com/foto/02/focu ... engine.jpg

Pange muidu tähele kuidas WRC TV-ülekannete ajal teenindusalal näidatakse ainult rehve ja autosid kaugemalt :roll:

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.02.2005 12:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 20:23
Postitusi: 16
Asukoht: Keila
Subaru WRC (vist '02) mootor ja natuke lähemalt intercooler:
http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.c ... 9;t=000288
WRC04:
http://www.swrt.com/cpimages/488511.jpg

Mitsu WRC05:
http://rally062004.free.fr/essaismitsu0 ... pera25.jpg

Lisasin millalgi paar pilti ka WRC mootori jutu juurde, vt ülevalt.

_________________
Subaru Legacy turbo


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.02.2005 0:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.02.2005 23:36
Postitusi: 45
Mõne mitsu pildi leiab ka siit: http://www.voltaauto.ee/index.php?lang=est&main_id=10&id=13

I.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.05.2005 12:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 20:23
Postitusi: 16
Asukoht: Keila
Subaru WRC05

Pilt

_________________
Subaru Legacy turbo


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.05.2005 17:58 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
FIA reeglid http://www.fia.com/resources/documents/ ... rt_254.pdf


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11