TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

K: pidurid paremaks
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=1271
3. leht 3-st

Autor:  Mihkel [ 09.01.2007 14:13 ]
Teema pealkiri: 

Süsteemi ruumala muutmisega olenevalt kas väiksemaks või suuremaks peaks muutuma pedaali nö "erksus".
Kui paned suurema kolviga supportid, siis pead rohkem tallama pärast pedaaali, et asja maksimaalselt ära kasutada.
Kui väiksema kolviga, siis vähem.
Vähemalt loogiliselt võttes peaks nii olema.

Peasilindrit vist peale läbimõõdu muud moodi eriti ei hinda, kuna tavaliselt kolvikäiku pole neil antud.

Autor:  Ar21 [ 09.01.2007 15:09 ]
Teema pealkiri: 

Suurema kolviga supportile valab ju kohe ka rohkem vedelikku sisse, et peasilindris vedeliku tase normis oleks ... ?

Kuidas Subaru nelja kolviga esisupportitel on, voolik tuleb ju ikka üks supportile külge nagu kahe kolvilisel. Ja voolik on vist veidi erinev varasema mudeli omast. Kuidas vedelik teise poole kahe kolvini jõuab ? Sadulas endas mingid kanalid ?

Ideejärgi peaks midagi sõltuma ka suppordikolvide ja peasilindri enda kolvikäigust, et kas need peaksid kuidagi vastavuses olema ?

Aga samas, kui kolvikäik on lühem, aga kolvi maht suurem, peaks idee järgi piduripedaalikäik lühenema. ABS-ita pidurite puhul kaob siis ära pidurite doseeritavus, kui pidurid liiga järsult võtavad.
Näiteks Legacyl, kui mu mälu ei peta, annavad kataloogid kolme erineva läbimõõduga piduri peasilindrit. Ongi vast siis erinevate pidurite jaoks, mis erinevate mootoritega peal on.
Ning ka vanal Legacy Turbol on tema tootmisaja (1998-1994) jooksul olnud kahe erineva läbimõõduga silindritega esimesed kahekolvilised sadulad. Ühel on 2x44 kolvid ja teisel 2x43 kolvid. Järgmisel Impreza GT-l on samuti 2x43 kolvid.
Aga peasilindrit pakkus kusagilt kataloogist vaadates neile ühte ja samat
23,81 mm läbimõõduga.
Nii, et segadust, kui palju.

Autor:  Jesper [ 10.01.2007 1:36 ]
Teema pealkiri: 

Väiksem rattakolbide kogupindala vähendab kõige muu samaks jäädes pedaali käiku, aga sama pidurdusjõu saamiseks peab kõvemini vajutama. Suurema pindalaga vastupidi.

Väiksem peasilindri läbimõõt suurendab kõige muu samaks jäädes pedaali käiku, aga sama pidurdusjõu saamiseks peab nõrgemini vajutama. Suurema läbimõõduga vastupidi.

See kõik on teooria. Praktikas läheb see peale mis parajasti käepärast on ja kui pedaal on pärast liiga raske, siis tuleb lihtsalt trenni teha :)

Autor:  wa666ou [ 17.01.2007 15:56 ]
Teema pealkiri: 

Avastasin, et minu autole, Volvo S40, sobivad Mitsubishi Evo III/Galant VR4 pidurid. Praktiliselt bolt-on.

Keegi oskab öelda, kust neid üldse saada oleks? Mõistliku hinna eest muidugi.

Autor:  kaur [ 11.10.2007 17:56 ]
Teema pealkiri: 

paluksin abi inimestelt kes on paigaldanud umbes-täpselt 2cm suuremad pidurikettad! nimelt, kas selline vahe on tuntav tavaliikluses vöi jääb see siiski peenhäälestuse pärusmaale ringrajaautodel? tegu oleks siis 262 mm välja vahetamisega 282 mm-sega + suuremad piduriklotsid. kas peaks ka tagumiste ketaste kallale minema, et asi nn. tasakaalu jääks?
ette tänades, Kaur.

Autor:  puna [ 11.10.2007 22:03 ]
Teema pealkiri: 

Ketta suurus ja klotsid siiski sõltub kuumenemisest.
Linnaliikluses seda ilmselt eriti ei tunne.
Teine teema on kuskil rajal.
Mis jamate selliste juradega.
pange kohe keraamilised kettad ja klotsid.
siis tahaks näha kes veel köhib, et üle kuumenevad.

Autor:  Miq [ 11.10.2007 23:22 ]
Teema pealkiri: 

ring keraamilisi makasab sama palju kui Dacia Logan.. selle raha eest on juramise ruumi küll 8)

Autor:  Raceboy [ 12.10.2007 8:43 ]
Teema pealkiri: 

puna kirjutas:
Ketta suurus ja klotsid siiski sõltub kuumenemisest.
Linnaliikluses seda ilmselt eriti ei tunne.
Teine teema on kuskil rajal.
Mis jamate selliste juradega.
pange kohe keraamilised kettad ja klotsid.
siis tahaks näha kes veel köhib, et üle kuumenevad.


Enne kui lahmima kukud võiks endale paar tõde selgeks teha ja lisaks veidi kogemusi omada.

Kuidas su esimesest lausest aru saada? Äkki peaks vastupidi olema? Ja vahet suurematest ketastest-klotsidest tunneb ka linnaliikluses.

Keraamilised ei ole nii üheselt head, ka neil on oma puudused ja mitte väikesed.

Autor:  SKY [ 12.10.2007 10:18 ]
Teema pealkiri: 

Jesper kirjutas:
Väiksem rattakolbide kogupindala vähendab kõige muu samaks jäädes pedaali käiku, aga sama pidurdusjõu saamiseks peab kõvemini vajutama. Suurema pindalaga vastupidi.

Väiksem peasilindri läbimõõt suurendab kõige muu samaks jäädes pedaali käiku, aga sama pidurdusjõu saamiseks peab nõrgemini vajutama. Suurema läbimõõduga vastupidi.

See kõik on teooria. Praktikas läheb see peale mis parajasti käepärast on ja kui pedaal on pärast liiga raske, siis tuleb lihtsalt trenni teha :)



Enda autole on paigaldatud ette 4 kolviga brempod ja taha kah suuremad sadulad ja kettad.Peasilinder jai mul originaal.
Tulemus on selline,et pedaali kaik muutus suts pikemaks,kuid,et saavutada maksimaale pidurdus joud(koik neli ratast plokki naiteks 60km/h) selleks tuleb nuud oluliselt vaiksema jouga pedaali vajutada ja pidurid on kovasti tundlikumad kui tava e30-ne pidurid.
Kokkuvottes mitte ukski asi ei muutunud halvemaks :)

Autor:  erik [ 12.10.2007 10:54 ]
Teema pealkiri: 

Ja kui sul on veel tavalised pidruvoolikud, siis need ümber vahetades turvisega kaetute vastu, läheb pedaali käik jälle natuke lühemaks.

Autor:  Moss [ 12.10.2007 17:40 ]
Teema pealkiri: 

SKY kirjutas:
pidurid on kovasti tundlikumad


Suudab rattaid blokeerumise piiril ka ikka hoida või?

Autor:  Moss [ 12.10.2007 17:43 ]
Teema pealkiri: 

Raceboy kirjutas:
Ja vahet suurematest ketastest-klotsidest tunneb ka linnaliikluses.


Ning mismoodi see avalduma peaks (kui väiksem pedaalile vajutamise jõud välja jätta)?

Autor:  Raceboy [ 12.10.2007 18:09 ]
Teema pealkiri: 

Tsiteeri:
kui väiksem pedaalile vajutamise jõud välja jätta


Täpselt sedasi avaldubki.

Autor:  SKY [ 12.10.2007 21:05 ]
Teema pealkiri: 

Moss kirjutas:
SKY kirjutas:
pidurid on kovasti tundlikumad


Suudab rattaid blokeerumise piiril ka ikka hoida või?


Muidugi saab see on ju ikka rohkem juhi teha ju.

3. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/