TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Sr20detile 500-600hj turbovalik....
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=12438
2. leht 2-st

Autor:  Raceboy [ 12.12.2013 13:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

Jaan kirjutas:
Mul on Garrett GTX3582r garaazis.
Mihkel räägib, et seegi on mõttetult suur 2,0 16v mootorile. Te räägite HX35 Superist. See on veel robustsem kolakas mis pole isegi kuullaagritel :roll:
Alla 4500 pööret ei juhtu ilmselt midagi.


Kodade füüsiline suurus ei määra kuidagi spoolimisomadusi, pigem ikka tiivikute suurus ja turbiini discharge ava.

DioX'i auto teemas ju HX35 Super spoolib kenasti 8cm2 kojaga, isegi 12cm2 divided kojaga oli alla 4000 rpm boost käes olnud.

Autor:  mitsu_manic [ 12.12.2013 19:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

Raceboy kirjutas:
Kodade füüsiline suurus ei määra kuidagi spoolimisomadusi, pigem ikka tiivikute suurus ja turbiini discharge ava.

DioX'i auto teemas ju HX35 Super spoolib kenasti 8cm2 kojaga, isegi 12cm2 divided kojaga oli alla 4000 rpm boost käes olnud.



Mis jutt??
Koja suurus määrab samuti suuresti spoolimise. Tema Super 12cm2 kojaga ei spoolinud kuidagi pidi samamoodi, nagu minu 8cm2 20G. Selleks ajaks, kui tal see boost positiivse skaala alasse jõudis, olin ma ammu läinud juba. Mul oli target 0.5 bari, temal 1.5 bari.
Nüüd oleneb, kust maalt hakata boosti lugema, ka 0.1bar on boost.
Suure tiiviku puhul tekib ikkagi ajalise faktori määravaks osaks tiiviku välisdiameetri joonkiirus. Väiksem tiivik kiirendab paremini. Suur koda = suur tiivik = spoolup time.

Minu meelest olgu pigem väiksem kuumkoda ja väline wastegate, kui röögatu suur kuumkoda, mida ajab pool päeva käima. Seda siis tänavasõiduks.

Autor:  DioX [ 12.12.2013 19:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

Jah 12 kojaga oli mul full boost ikka suht hilja 5k juures.
Super-iga 8cm kojaga on kuskil 4k juures. Minu custom kollektor kah veits valesti tehtud ja ei ole kõige parema voolavusega.
Super sobib suht häst tänavale hinna poolest on odavaim ja spoolup ei ole kah kõige hullem.

Autor:  maario123 [ 12.12.2013 20:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

Nagu täna Vkmis näha oli siis 2.0 toyota mootor 35superiga 4k pöörde juures ca 225hp ja max 6k peal. 375hp rattast ja seda 1.5 -1,7 bari juures e. ca 435 jõudu mootorist. Selline tulemus peaaegu rahuldaks ka mind :D Kui graafikut õigesti loen siis asi ärkab juba 2,5k peal ja puhub kenasti ühtlaselt ülesse.

Autor:  jeff01 [ 12.12.2013 22:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

mitsu_manic kirjutas:
Suur koda = suur tiivik
:roll:

Autor:  mitsu_manic [ 12.12.2013 22:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

jeff01 kirjutas:
mitsu_manic kirjutas:
Suur koda = suur tiivik
:roll:


Miks sa hakid teksti?
Võta 12cm2 ja 8cm2 kojad, pane nendesse täpselt sama suured tiivikud (ntx 8 oma) Kumb paremini spoolib 2.0 otsas?? Õige 8. Miks 12 ei spooli, kuna gaasidel on lihtsam suures kojas tiivikust mööda minna, kui tiivikut ringi hakata ajama. Paned 12 kotta suurema tiiviku, suurem takistus gaasidel, kiirem spoolup, kuid gaaside hulka on siiski rohkem tarvis, kuna lihtne füüsika ütleb, et suurema massi liigutamiseks on tarvis suuremat jõudu. Suurem jõud võrdub siinkohal rohkemate gaasidega. Isegi kui jätad sama 12cm2 koja suure tiiviku, ning tood koja 8 peale, siis antud vähesed gaasid suudavad rohkem toota.
Milleks siis on kasulik divided kojaga turbole quick spool valve?? Divided on enamus siis ju 12cm2 ja edasi.

Ühtegi laboratoorset testi mul ette näidata pole, kuid füüsika on hea.

Autor:  jeff01 [ 12.12.2013 22:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

Miks ma hakin? sest tahan viidata konkreetselt sellele lausele. Miks sa küsid kui ise kirjutad selgelt, et suur koda = suur tiivik
Veidi peegeldub ka see, et siis võiks justkui kõik väikseimat koda kasutada kui selles vaid plusse nähakse. Mina isiklikult valiksin 500 jõu puhul suurema kui 8"
Peep ju ütles, et discharge area määrab mitte koja füüsiline suurus. Lisaks tiivikute suurus, ehitus ja proportsioon.

Kõik on õige aga kui 1 hakkab kusagilt nokkima lähevad kõik seda teed.

Autor:  Raceboy [ 13.12.2013 11:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

DioX kirjutas:
Minu custom kollektor kah veits valesti tehtud ja ei ole kõige parema voolavusega.
Super sobib suht häst tänavale hinna poolest on odavaim ja spoolup ei ole kah kõige hullem.



Kui kollektor on valesti tehtud, siis divided kojaga spoolib kehvemini kui single kojaga eeldusel, et muud asjad on samad.

Siin näide HX40 2liitrise Saabi mootori peal, 1,5 bar'i @ 3200 rpm: http://www.youtube.com/watch?v=Jl_JjCl6PGY

Autor:  Jaan [ 13.12.2013 11:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

Tegelt on mingi lambi video, millel midagi näha pole või keegi rääkis, et tal oli silma järgi umbes nii ja naa. Tahaks ikka reaalset dynosheeti näha. Muidu ongi selline silmaga, tead küll mille mõõtmine.

Autor:  jeff01 [ 13.12.2013 19:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

Mis sest dynosheetist, kui tegelik elu on miskit muud kui vaid neljas käik ja dyno rampup.
Nii mõnigi jutt sitast spoolist saab alguse valest koldest, valest wg juhtumisest, mōnest lekkest, valest seadest, hiinaka võrdlusest originaaliga vms iganes ja kui kõike teiste tehtut või öeldut puhta kullana võtta ei julgekski midagi ehitada.
Olen ühel driftikal näinud vist nelja erinevat turbot ja samasugustel teistel mootoritel vast viit / kuut erinevat turbot ja kui ōige super ei spooli siis ma midagi muud ei oskaks küll enam kōrvale pakkuda. Isegi ilma superita ja 24ljase kojaga käib 2,5 liitrise peal fullboost 3500-4000 vahel HX40nega kui kōik muu on nii kui peab.

Autor:  IvarR [ 31.01.2014 12:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

jeff01 kirjutas:
hiinaka võrdlusest originaaliga vms iganes .


FYI Garrett R&D ja tootmine on kõik Hiinas. Parem oleks rääkida et hiinakal ja hiinakal on vahe :D

IvarR

Autor:  jeff01 [ 31.01.2014 12:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

jah rohkem seda silmas pidasingi, et noname kuid müügiparameetritelt justkui sama turbo pole kindlasti samamoodi käituv kui originaal...kogemus ühe "replicaga" olemas. Mitte just hea.

Autor:  kala [ 18.02.2014 13:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Sr20detile 500-600hj turbovalik....

Raceboy kirjutas:
DioX kirjutas:
Minu custom kollektor kah veits valesti tehtud ja ei ole kõige parema voolavusega.
Super sobib suht häst tänavale hinna poolest on odavaim ja spoolup ei ole kah kõige hullem.



Kui kollektor on valesti tehtud, siis divided kojaga spoolib kehvemini kui single kojaga eeldusel, et muud asjad on samad.

Siin näide HX40 2liitrise Saabi mootori peal, 1,5 bar'i @ 3200 rpm: http://www.youtube.com/watch?v=Jl_JjCl6PGY

Ei usu,et see reaalne on :D
Ja auto armatuur on fordi oma.
Mina valiksin ja valisin hx35 superi 8-se kojaga nagu tarzic rääkis. Kpt.Trumm ehk Andre Raud tegi kollektori ka väheke väiksemast torust kui peaks,et kiiremini spooliks. Kui nüüd progetav aju tuleb siis peaks teoreetiliselt veel varem selle spoolima saama, kuna originaal ajuga alguses segu jube rikkas praegu.
Kas väljalaske torude pikkus ja läbimõõt mõjutab spooli?
On keegi ise konkreetselt sellega kokku puutunud?
Rõhutan sõna ISE :-D
Teoriaat olen palju kuulnud ja väga erinevat,aga näidet elust enesest pole kuulnud ega näinud.
Ise arvan,et kollektor peaks ikka väheke suurema läbimõõduga olema,et mootor paremini hingaks, turbo koda võtab ju nagunii ühepalju gaase vastu ja ei teki nii palju tagasi survet mootorile.
Ise mõtlen,seda selle näol,et oma diisel auto peal vahetasin kollektori oluliselt suurma tüki vastu ja hx35e ka suurema vastu,ning kui sai suurele turbole väiksem kuumkoda siis spool on võrdväärdne originaalis oleva hx35ga.

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/