TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

väljalaske ja downpipe'i suurus
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=2&t=116
1. leht 1-st

Autor:  Ragnar [ 13.01.2005 22:23 ]
Teema pealkiri:  väljalaske ja downpipe'i suurus

Järgnevad andmed/arvamused võtsin ma Fiat Coupe foorumist ja küsimus ongi järgnev, et kas ka teiste autode puhul võib selline võrdlus kehtida. Antud auto siis Fiat Coupe 20v Turbo millel näide toodud...

1) Standard down pipe(2.25'') + 2.5" or greater exhaust = good for 280bhp.
2) 2.5" down pipe + 2.5" or greater exhaust = good for 350bhp.
3) 3" down pipe + 3" = good for 500bhp.

Autor:  devilc [ 14.01.2005 10:26 ]
Teema pealkiri: 

Puhtmatemaatiliselt tundub ristlõike pindala suurenemine küll klappivat hj suurenemisega.

2.5 on 23% suurema pindalaga kui 2.25
3.0 on 44% suurema pindalaga kui 2.5

Autor:  jk [ 14.01.2005 14:46 ]
Teema pealkiri: 

Maximum Boostis ütleb, et väljalaskegaaside kiirus summutis ei tohiks olla suurem, kui 250 ft/sec.

Vmax = airflow rate / area

airflow rate = (cid x rpm x 0.5 x Ev) / 1728

Ev - mootori effektiivsus (VE volumetric efficency)

Minu auto näitel mootor 1809cc, mis on 110 cid ja Ev võiks umbes olla 85% pööretel 7000, siis

airflow rate = (110 * 7000 * 0.5 * 0.85) / 1728 = 189

kuna turbo puhub pragu 1 bar (pressure ratio 2.0), siis on airflow rate 378 (ühik peaks olema ft3/min)

Vmax näites võtan toru läbimõõduks 2" (lihtne arvutada)
Kood:

              378 ft3/min                     1/60 min/sec
Vmax = ---------------          x   ----------------------- = 288 ft/sec
              Pi (2/2) ruudus  in2          1 ft2 / 144 in2



ehk 2 tolline jääb liiga takistavaks, samas 2.5 tolline puhul oleks airflow rate 189, mis on enam kui piisav



lihtsamalt

Vmax = airflow / toru ristlõike pindala tollides x 2.4


kes ei viitsi nii palju arvutada, siis seal samas raamatus oli ka selline valem, et ligikaudselt power = cfm / 1.5 ehk cfm = power * 1.5

ehk auto, mille võimsus on 350 hp, peaks õhku tarbima 350*1.5 = ~525 ft3/min ja gaaside kiirus 2.5 toru puhul 256ft/sec, mis on enamvähem sama, mis raqz pakutud.


Oma märkmetest leidsin veel, et max V erinevates torudes on soovitavalt järgmised
intercooleri torudu puhul on Vmax 450ft/sec
throttle body 300ft/sec

Autor:  forsin [ 19.04.2005 19:29 ]
Teema pealkiri: 

[quote="jk"]Maximum Boost

Autor:  Miq [ 19.04.2005 20:58 ]
Teema pealkiri: 

forsin, loeks ehk teemat..
siin räägitakse väljalaskest, mitte sisselaskest.
..samas kirjavahemärgid tuleks kasuks.

Autor:  Hylas [ 19.04.2005 23:51 ]
Teema pealkiri: 

ma loen ja loen ja ei sa pihta FORSINi postist
mis on S-kolde ? ja selle jagunemine ?
Gooler ? ilmselt intercooler aga mida kiirendab enne mis radikat ?
füüsikareegel ka tiba paigast ära, nimelt kui õhku jahutatakse siis tema ruumala väheneb ja kui nüüd sama läbimõõduga torus oma liikumist jätkab siis ikka aeglasemalt kuna teda on ruumalalt vähem sama rõhu juures.

Autor:  Miki [ 24.09.2005 13:05 ]
Teema pealkiri: 

ehk siis peale IC'st väljumist peaks olema tiba kitsam toru kui IC'sse sisenedes? :roll:

Autor:  rookie [ 24.10.2005 9:38 ]
Teema pealkiri: 

downpipe suuruse määrab ju turbo väljalaskeava (exeducer bore)?

mis siin arutada? ei pane sa ju 64 mm borega 51 mm toru ja vastupidi???

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/