väljalaske ja downpipe'i suurus
väljalaske ja downpipe'i suurus
Järgnevad andmed/arvamused võtsin ma Fiat Coupe foorumist ja küsimus ongi järgnev, et kas ka teiste autode puhul võib selline võrdlus kehtida. Antud auto siis Fiat Coupe 20v Turbo millel näide toodud...
1) Standard down pipe(2.25'') + 2.5" or greater exhaust = good for 280bhp.
2) 2.5" down pipe + 2.5" or greater exhaust = good for 350bhp.
3) 3" down pipe + 3" = good for 500bhp.
1) Standard down pipe(2.25'') + 2.5" or greater exhaust = good for 280bhp.
2) 2.5" down pipe + 2.5" or greater exhaust = good for 350bhp.
3) 3" down pipe + 3" = good for 500bhp.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Maximum Boostis ütleb, et väljalaskegaaside kiirus summutis ei tohiks olla suurem, kui 250 ft/sec.
Vmax = airflow rate / area
airflow rate = (cid x rpm x 0.5 x Ev) / 1728
Ev - mootori effektiivsus (VE volumetric efficency)
Minu auto näitel mootor 1809cc, mis on 110 cid ja Ev võiks umbes olla 85% pööretel 7000, siis
airflow rate = (110 * 7000 * 0.5 * 0.85) / 1728 = 189
kuna turbo puhub pragu 1 bar (pressure ratio 2.0), siis on airflow rate 378 (ühik peaks olema ft3/min)
Vmax näites võtan toru läbimõõduks 2" (lihtne arvutada)
ehk 2 tolline jääb liiga takistavaks, samas 2.5 tolline puhul oleks airflow rate 189, mis on enam kui piisav
lihtsamalt
Vmax = airflow / toru ristlõike pindala tollides x 2.4
kes ei viitsi nii palju arvutada, siis seal samas raamatus oli ka selline valem, et ligikaudselt power = cfm / 1.5 ehk cfm = power * 1.5
ehk auto, mille võimsus on 350 hp, peaks õhku tarbima 350*1.5 = ~525 ft3/min ja gaaside kiirus 2.5 toru puhul 256ft/sec, mis on enamvähem sama, mis raqz pakutud.
Oma märkmetest leidsin veel, et max V erinevates torudes on soovitavalt järgmised
intercooleri torudu puhul on Vmax 450ft/sec
throttle body 300ft/sec
Vmax = airflow rate / area
airflow rate = (cid x rpm x 0.5 x Ev) / 1728
Ev - mootori effektiivsus (VE volumetric efficency)
Minu auto näitel mootor 1809cc, mis on 110 cid ja Ev võiks umbes olla 85% pööretel 7000, siis
airflow rate = (110 * 7000 * 0.5 * 0.85) / 1728 = 189
kuna turbo puhub pragu 1 bar (pressure ratio 2.0), siis on airflow rate 378 (ühik peaks olema ft3/min)
Vmax näites võtan toru läbimõõduks 2" (lihtne arvutada)
Kood: Vali kõik
378 ft3/min 1/60 min/sec
Vmax = --------------- x ----------------------- = 288 ft/sec
Pi (2/2) ruudus in2 1 ft2 / 144 in2
ehk 2 tolline jääb liiga takistavaks, samas 2.5 tolline puhul oleks airflow rate 189, mis on enam kui piisav
lihtsamalt
Vmax = airflow / toru ristlõike pindala tollides x 2.4
kes ei viitsi nii palju arvutada, siis seal samas raamatus oli ka selline valem, et ligikaudselt power = cfm / 1.5 ehk cfm = power * 1.5
ehk auto, mille võimsus on 350 hp, peaks õhku tarbima 350*1.5 = ~525 ft3/min ja gaaside kiirus 2.5 toru puhul 256ft/sec, mis on enamvähem sama, mis raqz pakutud.
Oma märkmetest leidsin veel, et max V erinevates torudes on soovitavalt järgmised
intercooleri torudu puhul on Vmax 450ft/sec
throttle body 300ft/sec
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
ma loen ja loen ja ei sa pihta FORSINi postist
mis on S-kolde ? ja selle jagunemine ?
Gooler ? ilmselt intercooler aga mida kiirendab enne mis radikat ?
füüsikareegel ka tiba paigast ära, nimelt kui õhku jahutatakse siis tema ruumala väheneb ja kui nüüd sama läbimõõduga torus oma liikumist jätkab siis ikka aeglasemalt kuna teda on ruumalalt vähem sama rõhu juures.
mis on S-kolde ? ja selle jagunemine ?
Gooler ? ilmselt intercooler aga mida kiirendab enne mis radikat ?
füüsikareegel ka tiba paigast ära, nimelt kui õhku jahutatakse siis tema ruumala väheneb ja kui nüüd sama läbimõõduga torus oma liikumist jätkab siis ikka aeglasemalt kuna teda on ruumalalt vähem sama rõhu juures.