väljalaske ja downpipe'i suurus

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

väljalaske ja downpipe'i suurus

Postitus Postitas Ragnar »

Järgnevad andmed/arvamused võtsin ma Fiat Coupe foorumist ja küsimus ongi järgnev, et kas ka teiste autode puhul võib selline võrdlus kehtida. Antud auto siis Fiat Coupe 20v Turbo millel näide toodud...

1) Standard down pipe(2.25'') + 2.5" or greater exhaust = good for 280bhp.
2) 2.5" down pipe + 2.5" or greater exhaust = good for 350bhp.
3) 3" down pipe + 3" = good for 500bhp.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
devilc
Postitusi: 70
Liitunud: 01.12.2004 11:06

Postitus Postitas devilc »

Puhtmatemaatiliselt tundub ristlõike pindala suurenemine küll klappivat hj suurenemisega.

2.5 on 23% suurema pindalaga kui 2.25
3.0 on 44% suurema pindalaga kui 2.5
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

Maximum Boostis ütleb, et väljalaskegaaside kiirus summutis ei tohiks olla suurem, kui 250 ft/sec.

Vmax = airflow rate / area

airflow rate = (cid x rpm x 0.5 x Ev) / 1728

Ev - mootori effektiivsus (VE volumetric efficency)

Minu auto näitel mootor 1809cc, mis on 110 cid ja Ev võiks umbes olla 85% pööretel 7000, siis

airflow rate = (110 * 7000 * 0.5 * 0.85) / 1728 = 189

kuna turbo puhub pragu 1 bar (pressure ratio 2.0), siis on airflow rate 378 (ühik peaks olema ft3/min)

Vmax näites võtan toru läbimõõduks 2" (lihtne arvutada)

Kood: Vali kõik


              378 ft3/min                     1/60 min/sec
Vmax = ---------------          x   ----------------------- = 288 ft/sec
              Pi (2/2) ruudus  in2          1 ft2 / 144 in2

ehk 2 tolline jääb liiga takistavaks, samas 2.5 tolline puhul oleks airflow rate 189, mis on enam kui piisav



lihtsamalt

Vmax = airflow / toru ristlõike pindala tollides x 2.4


kes ei viitsi nii palju arvutada, siis seal samas raamatus oli ka selline valem, et ligikaudselt power = cfm / 1.5 ehk cfm = power * 1.5

ehk auto, mille võimsus on 350 hp, peaks õhku tarbima 350*1.5 = ~525 ft3/min ja gaaside kiirus 2.5 toru puhul 256ft/sec, mis on enamvähem sama, mis raqz pakutud.


Oma märkmetest leidsin veel, et max V erinevates torudes on soovitavalt järgmised
intercooleri torudu puhul on Vmax 450ft/sec
throttle body 300ft/sec
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
forsin
Postitusi: 40
Liitunud: 05.03.2005 12:45
Asukoht: ---
Kontakt:

Postitus Postitas forsin »

[quote="jk"]Maximum Boost
Viimati muutis forsin, 29.04.2005 20:54, muudetud 2 korda kokku.
---
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

forsin, loeks ehk teemat..
siin räägitakse väljalaskest, mitte sisselaskest.
..samas kirjavahemärgid tuleks kasuks.
Hylas

Postitus Postitas Hylas »

ma loen ja loen ja ei sa pihta FORSINi postist
mis on S-kolde ? ja selle jagunemine ?
Gooler ? ilmselt intercooler aga mida kiirendab enne mis radikat ?
füüsikareegel ka tiba paigast ära, nimelt kui õhku jahutatakse siis tema ruumala väheneb ja kui nüüd sama läbimõõduga torus oma liikumist jätkab siis ikka aeglasemalt kuna teda on ruumalalt vähem sama rõhu juures.
Kasutaja avatar
Miki
Postitusi: 31
Liitunud: 08.02.2005 18:09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Miki »

ehk siis peale IC'st väljumist peaks olema tiba kitsam toru kui IC'sse sisenedes? :roll:
rookie
Postitusi: 105
Liitunud: 10.05.2005 12:17

Postitus Postitas rookie »

downpipe suuruse määrab ju turbo väljalaskeava (exeducer bore)?

mis siin arutada? ei pane sa ju 64 mm borega 51 mm toru ja vastupidi???
Vasta