Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 14:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 01.11.2012 21:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Antud alafoorumis on korra juba juttu olnud vesipritse süsteemist aga mõtlesin, et panen inimestele reaalselt Eestis dünostendis tehtud võrdluse ka üles, kui kellegil huvi peaks olema.

Antud dünograafikul on testautoks AAN mootoriga Audi S4 2.2 20VT, millele on lisatud Holset HX35 Super turbo ning ülelaaderõhuks on 1.35bar. Vesi-metanooli pritse antud juhul on kahe astmeline, millest esimene aste aktiveeritakse 0.15bar peal ning teine aste 0.8bar peal. Tänu vesi-metanooli pritsele saab süüdet boosti all 6 kraadi varasemaks seadistada, mis toob ka graafikul näha oleva vahe 38kw ning 45nm.

Pilt

Kui kellegil tekkis suurem huvi antud süsteemi vastu, siis JõuJaamast saate nii komplektse süsteemi kui selle paigalduse. Samuti pakume eraldi ka kõiki süsteemi üksikdetaile.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.11.2012 9:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kui ma paar aastat tagasi sellekohase teema tegin tambiti maatasa sest see on pointless, kontrollimatu, ohtlik ja jõulisa vaid mõne protsendiline. Hea, et nüüdki asja siinpool ohkem katsetatakse.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.11.2012 11:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Hm, otseselt seda ju ei kasutatagi jõulisaks vaid pigem safety seadmeks imo, corvettedele pannakse neid päris palju usas peale. Saab natuke parema hp peale tuunida ja mis põhiline - mootor ei lenda laiali.

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.11.2012 11:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Mul on RS4-l metanoolipritse peal ning ca 50-60hp tuli juurde (450->500).
Kogus on umbes 1100cc/min, mis täisrõhul lõpupoole peale tuleb ning juhitakse solenoidiga vastavalt pihustite avatuse %-le.

Samas, IMO on selle asja rõhuga juhtimine paras käkk. Juhtima peaks progressiivselt vastavalt voolavusele.
Ise kasutan Aquamist HFS-3, aga ma olen kindel, et progeaju saab konffida nii, et ei oleks "astmetega" mingi X koha pealt, vaid sujuvalt vastavalt pihustite avatusele pulseeritaks mingit solenoidi.

Miks? Lihtsam normaalselt seadistada ning ei ole hüppeid segus.
Kui asja tarbida suures koguses, peab ka kütust oluliselt maha keerama - mul ilma metanoolipritseta oli segu 12 boosti all ning met. pritsega 10.8 samas kohas - ehk siis päris oluliselt pidin kütust maha tõmbama.

Aquamist-l on ka failsafe, mis ei ole lihtsalt rõhuanduriga, vaid flow sensoriga ning selle põhjal on võimalik ajus kaarte ringi lülitada. Flow sensoriga failsafe tunneb ära nii selle, kui metanooli millegi pärast peale ei tule, kui ka selle, kui sensorist edasi kuskilt voolik saba andis ning kõik jookseb vabalt välja, mitte läbi düüside (min. ja max. setting).

Ma muidugi saan aru, et te tahate oma edasimüüdavat süsteemi turustada, aga IMO korraliku failsafe-ta süsteem, eriti autol, kus ei ole detokontrolli ning kui metanooli kasutada suures koguses ja kütust maha tõmmata/süüdet peale keerata on lihtsalt tiksuv ajapomm.
Piisab sellest, kui süsteemiga peaks midagi juhtuma samal ajal, kui auto pähe saab ning mootor sulab üsna kiirelt üles.
Snow performance muidugi pakub "SafeInjection"-t, minu arvates on see kohustuslik, kui metanoolipritset kasutatakse ka seadistamisel, mitte ainult väikeses koguses õhu jahutamiseks.

Hinnavahe on muidugi pea kahekordne Aquamisti kahjuks (Aquamist on 700+ eurot), samas kui ka SafeInjection lisada, siis väga olulist vahet enam ei ole.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.11.2012 9:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Saab ka SnowPerformance komplektile failsafe lisasid. Iga lisa muidugi kasvatab selle kit-i hinda.
Päris paljud Eestis on edukalt sõitnud ja sõidavad siiamaani ka ilma lisasensoriteta aga ega ta reaalsuses õige muidugi pole.
Õnneks saab süsteemi step-by-step täiustada, reaalse vahe annab juba baaskomplekt, lisad on vaid failsafe tarbeks.
90% juhul paneb Eestis paraku asja hind komplektsuse paika.

Mis osas PWM süsteemi eelis väljendub? Kahe astmelisena ei ole see segu järsk muutus väga näha.
Üks eelis on ilmselt vedeliku kulu vähenemine, kuid pole ise veel erinevate düüsi suurustega mänginud, kasutame ennast tõestanud düüse.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.11.2012 15:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Mihkel kirjutas:
Saab ka SnowPerformance komplektile failsafe lisasid. Iga lisa muidugi kasvatab selle kit-i hinda.
Päris paljud Eestis on edukalt sõitnud ja sõidavad siiamaani ka ilma lisasensoriteta aga ega ta reaalsuses õige muidugi pole.

Selles mõttes, et kindlustust pole ka vaja enne, kui pauku paned. Aga sa ilmselt mõistad seda isegi :)
Ükskõik mis võib juhtuda, nii, et ei saa arugi enne, kui liiga hilja...
Tsiteeri:
Mis osas PWM süsteemi eelis väljendub? Kahe astmelisena ei ole see segu järsk muutus väga näha.
Üks eelis on ilmselt vedeliku kulu vähenemine, kuid pole ise veel erinevate düüsi suurustega mänginud, kasutame ennast tõestanud düüse.

Düüse kasutan ma 2x1.0mm, mis tagavad voolavuse kuni 1100cc, kui rõhk taga on. Ma ei tea, kui suuri te kasutate, aga düüsi valik sõltub ka võimsusest.

PWM süsteemi eelis on see, et suure düüsiga ei kalla keskelt täiega täis. Eks sa võid ise arvata, mis juhtub, kui 1100cc keskelt peale läheb.
50/50 metanooli-vee segu puhul on see ca. 550cc puhast metanooli.
Kui nüüd arvestada, et minu autol on kogu pihustite voolavus ca 3000 cc 4 bari juures ja siis, kui keskel täis boost on, on pihustite kasutatuse protsent heal juhul 30-40%, siis suureneb peale antava kütuse hulk poolteist korda. Ehk siis, kui testi mõttes tegin korraks nii, et keskelt panin kõik pritsima oli segu nii rikas, et lairiba ei näidanud enam (alla 10-e) ja auto poos.
Lõpus on aga see jama, et kisub lahjaks ära. Ehk siis põhimõtteliselt ongi see, et kas paned väikesed düüsid või siis on seadistamine üsna porno (eriti ajul, kus juhtimine ei ole rõhu ja pöörete põhine) ning ikka on segu hüpped ja ka väga suur metanooli kulu, isegi kui korra linnas õrnalt gaasi vajutad.
Mul on kasutuses lihtsalt klaasipesu paak ning sellest piisab kaheks-kolmeks tankimiskorraks tavasõidus (ja kui just klaase julmalt ei pese).

PWM süsteemiga ei ole segu hüppeid üldse. Sirge joon põhimõtteliselt (kõikumine max. 0.2 afr) ning kütust võtsin maha kindla % võrra vastavalt pihustite duty cycle-le, ehk siis seadistamine oli väga lihtne.
Ning üldse, metanooli/kütust pannakse ju vastavalt õhu hulgale, mis mootorisse jõuab. Seega igasugused puhtalt rõhupõhised juhtimised, mis pöördeid ei arvesta on juba eos mõnes mõttes ebaõnnestunud, sest nad ei ole lihtsalt korrektsed ka teoreetilist sisepõlemismootori tööd arvestades.

Aga küsimus on - et kui te nagunii näiteks VEMS-i kasutate, siis miks üldse mingit metanooli kontrollerit, kui sellist vaja on? Kas aju ei saa panna PWM-iga juhtima? Kas siis otse pumpa (vajab võimsat FET-i) või solenoidi (siin pole olulist vahet)?

Hinnaga olen muide nõus. Kuigi see Aquamisti kit, mis mul, on väga hea, on see ikkagi ropult kallis ja saab oluliselt väiksema hinnaga efekti kätte.
Samas, ma ilma failsafe-ta ei tahtnud asja teha (mul mootori jupid pehmelt öeldes üsna kallid) ning kui ma hakkasin snow performance juppidest kokku panema, siis tuli lõpuks välja, et parem on kohe HFS-3 osta. Mis ma ka tähele panin on see, et enamus kitte kasutab "push-to-connect" fittinguid plastikust, mis ei ole pikas perspektiivis väga töökindlad.
Aquamisti komplektis olid aga spetsiaalsed "compression" keeratavad fittingud metallist. Jällegi, kui tahtsin neid saada, siis läks ükskõik mis teisel kitil hind ulmeliseks ära...

Ma ei ürita siin Aquamisti promoda - ma ei tegele nende süsteemide müügiga ega paigaldusega, lihtsalt räägin oma isiklikust kogemusest oma isikliku autoga, sest tegin väga põhjalikku uuringut, enne kui midagi soetada ja vaatasin enamuse pakkujate erinevad variandid läbi (Snow Performance, Aquamist, Devils own, Coolingmist jne).

P.S.
Graafik esimeses postituses on väga hea ning ehk näitab skeptikutele, kui palju metanoolist kasu on.
Mida suurem surveaste ja täituvus, seda dramaatilisemaks efekt muutub. Rääkimata sellest, et auto käib super hästi edasi ka 30-40C suvepäeval, kui asfalt sulab.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.11.2012 12:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Meil juhibki kogu vesi-metanooli pritset VEMS otse, mingit SnowPerformance controllerit vahel pole.
Kumbki düüs avatakse vastavalt ette antud parameetritele (rpm, tps, boost).
Kaks astet kokku on ka 1000cc kanti.
Nii palju, kui mina oma tuttavatelt kuulnud olen, kes on endal neid süsteeme proovinud, siis PWM ei anna programeeritava aju puhul reaalselt muud eelist, kui väiksem vesi-metanooli kulu.
Samas sõltub asja effekt omakorda doseerimise kogusest, seega ringiga jõuame samasse kohta tagasi.
Progeajul lähebki pihusti duty düüside avanedes väiksemaks aga kahe astmelisena saab segu aktiveerimise kohas hoida ühtlasena.
Antud autol on pihustid ~4000cc kokku ning lisaks ~1000cc vesi-metanooli kogust.

Tegeledes igapäevaselt igasugu performance osade ja teenuste müügiga näen enam-vähem ära, mis hinnaskaalas asju Eestis keskmiselt ostetakse.
See, et ma enda autole ka failsafe komponentidega 2x kallima komplekti ostaksin on üks asi aga tee seda selgeks teistele.
Eriti, kui mõned inimesed on juba aastaid sõitnud nii, et midagi pole juhtunud, mis ei tähenda, et kohe ei võiks juhtuda.
Ehk siis pikk jutt lühikeselt - asja hind versus effektiivsus versus töökindlus hakkab mingi hetk ringiratast käima ja võibki vaidlema jääda.

Eks meiegi üritame panna kogemuste põhjal lõppkasutajale kokku komplekti, mis oleks võimalikult töökindel, võimalikult effektiivne ning võimalikult soodne.
Antud teema eesmärk on siiski inimeste teadvustamine, et sellisest asjast on abi. Antud testi jaoks kulus meilgi enda tööaega, kütust ning dynoaega.
Mingi hetk saan ilmselt enda V8 Turbo projekti najal veel ühe võrdluse tuua, kuna kavatsen asja stock surveastmega kasutada ning seal väga suure tõenäosusega ilma vesipritseta läbi ei saa.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.11.2012 15:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
ootan huviga tulemusi :) ....et ei peaks enam kolbe treima :kill

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.11.2012 15:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Mihkel kirjutas:
Progeajul lähebki pihusti duty düüside avanedes väiksemaks aga kahe astmelisena saab segu aktiveerimise kohas hoida ühtlasena.
Antud autol on pihustid ~4000cc kokku ning lisaks ~1000cc vesi-metanooli kogust.

Ma arvan, et vahe pole niivõrd ajus, kui juhtimisstrateegias, mida kasutatakse. Kas siis speed density või mass flow.
Samas, ma kujutan ette, milline kütusekaart välja näeb kui igal pool asi ära seadistada korrektselt ega ta väga fun ei ole :)

Tsiteeri:
Mingi hetk saan ilmselt enda V8 Turbo projekti najal veel ühe võrdluse tuua, kuna kavatsen asja stock surveastmega kasutada ning seal väga suure tõenäosusega ilma vesipritseta läbi ei saa.

Väga hea, seal peaks vahe juba väga suur olema.

Üldjoontes ma olen nõus jah, et ei kiputa neid failsafe-e ja kalleid kitte väga ostma, aga ma taotlesin lihtsalt seda, et inimestele seda varianti vähemalt pakutaks või teadvustataks, et kui ilma failsafe-ta midagi nihu läheb on üsna suur tõenäosus mootorile liiga teha.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.11.2012 15:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Ühe asja tahaks veel lisada.
Metanooliga saab ka suuremat laaderõhku kasutada, kuna IAT-ga probleeme ei teki ja EGT-d lähevad oluliselt madalamaks.

Kui auto raua piiri peale kaks korda seadistada ilma metanoolita ja metanooliga, siis on vahe oluliselt suurem, kui ainult süüdet keerates :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.11.2012 9:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Aga miks siiski mitte e85te kütusena kasutada?

EDIT: Meil soome ehitajaid rohkem kui hobiautode omanikke. Kütuseturism tuleb idapiirilt põhjapiirile tõugata :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Viimati muutis jeff01, 10.11.2012 18:13, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.11.2012 10:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
jeff01 kirjutas:
Aga miks siiski mitte e85te kütusena kasutada?

Sellepärast, et Eestis ei ole tanklaid, mis seda pakuvad.
Võistlusautol on muidugi savi, aga kui tahad autoga inimese moodi ringi sõita, siis selle võib kohe ära unustada siin riigis.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.04.2013 23:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Etanooli puhul pole vist vahet, saaks ka tavalise pihustiga lasta ja ilusti vastavalt õhule PWMiga juhtida, aga vee puhul soovitati nagu 10bar rõhku, et korralik udu tekiks, mille jaoks oleks juba ka kõvemat solenoidi vaja - sel juhul 2 eraldi pumpa 2 stage'iga oleks parem.
Ise keerasin selle elektor-mehhaanilise lüliti viimati 1.5bari peale. Ja düüs on mul ~10% võrreldes pihusti suurustega. 1bari spooli algul on masin alles umbes poole võimsuse peal, ja sel hetkel oleks see düüs juba 20% mis tundus nagu palju olevat, blowkarist tuli pärast tükk aega auru kui WI maha tõstsin :D

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11