Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 1:47

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 08.02.2011 13:21 
Eemal

Liitunud: 08.02.2011 12:43
Postitusi: 6
Siin targad inimesed koos, äkki oskate nõu anda.

Alustaks sellest, et autoks Opel Kadett.

Mure siis selline, et Kadetil oli peal 1.8 85kW GSI mootor (koodiga 18E), mille küttesüsteemi juhtis Le-Jetronic. Kahjuks aga see mootor lõppes otsa ja asendust väga võtta pole. Seevasti Opeli 2.0 liitriseid (C20NE) leidub, aga teps mitte ei tahaks oma autole seda panna. Miks? Sest ei taha katalüsaatorit ja lamda ka ei tundu eriti sümpaatne asjake oma hinna poolest (olen tudeng, keller raha napib :roll: ). Hoopis odavamalt saaks hakkama ,kui ligi võtta plank C20NE (ilma juhtmestiku ja ajuta) või siis ainult 2 liitrise alumine ots.

Mure ongi selles, et kui ma nüüd võtan endale ligi C20NE ja sinna peale panen Le-jetronicu, kas siis see asi tööle ka hakkab?
Seda lehte lugedes võiks nagu hakata. http://www.opeltuners.com/ --> Articles --> About Opel fuel injection systems

Segase sissejuhatuse jätkuks paar konkreetset küsimust ka
1. Kas ma saan õigesti aru, et aju annab kütet peale olenevalt ainult õhu hulgast? Seega 0,2 liitrit suurem kubatuur probleeme ei tekita?

2. Kuna pole C20NE hingeeluga väga kursis, siis ei tea täpselt, kuidas tal süüte juhtimine käib. Kas ma pean koos Jetronic'uga paigaldama ka 18E süütesüsteemi.

Vot selline jutt ja küsimused. Ehk saab keegi tarka nõu anda ja mina saan omale rattad alla.

Terv,
Siim


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.02.2011 14:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
18E ajuga C20NE töötaks, aga mitte hästi. C20NE töötab ilma lambda ja katita kah paremini oma vana Motronicuga (vist v1.5 vms). Jet'iga vahet niipalju, et on VR anduriga, süütevõim oli vist ajus, jagajakaas on vaid rootori pärast ja ajus on seadistus digi mitte aga "laseriga lõigatud takistiribad" jms. Mul endal läks kah kunagi 18E laiali ja võtsin 20NE Ascona pealt koos ajude jms'ga maksis kokku 200eur - kui õigest mäletan, siis tol ei käinudki katti ja lambdat. 120hj vms versioon oli ka Omegate peal ilma katita. Peale selle oli versioon 20SEH ~130hj, aga toda pole eriti saada.
Teoorias peaks võimsaim variant olema 20NE + 18E kaas, kuna tol aga seal tuleb nipet näpet ümber ehitada. Siis võiks juba jättagi 18E aju.
18E Jetronic töötas imo nii, et kui AFM läks põhja (~3500rpm) siis edasi pihustas ta ajju põletatud kaardi järgi kuni lõpuni teades, et tolle nukkvõlli max momenton on 4800 peal.
Kui afm läks näiteks 3200rpm peal põhja, ehk 10% varem, siis loomulikult suuremat õhku aimates pani ta ka rohkem kütet. Kusjuures peale AFM'i varakult põhja jõudmist - aju arvestas ka sellega, et nüüd edasi hingab kah mootor rohkem, ehk siis kuni lõpuni hoidis see 10% rohkem kütet. Ja lõpupöörded rikastas LE üle kuni 7100 vms oli piiraja (1 takisti vahetusega saab seda muuta).
Arvestades, et 20NE ongi vaid 10% suurem, võib see LE isegi toimetada, kui 18E kaas. Kui aga paned 20NE kaane, mil lahja nukk, siis vääne < 2500rpm on mingi 15-20% suurem ja LE võib hätta jääda, pealegi lõpus kui aju keerab 4800 peal juurde, siis 20NE nukk seal juba imeb ja peaks toimuma ülerikastamine. Ehk seadistus ikka vastavalt nukkvõllile.

LE võiks mõnusamalt töötada, kui AFM'i keerata mingi 4 tõksu jäigemaks, et ta liiga vara põhja ei läheks. Kõrvaleffektina tõmbab see segu mingi 5-10% lahjemaks. Mille kompenseeriks siis kütuse-rõhu tõstmisega 2,5 pealt 3.0bar peale. Siis võiks veel küünalde pealt vaadata või WB'iga jälgida ja benarõhuga veelgi täpsemaks keerata. Omal ajal panin ka salongi poteka, millega siis veetemp andurit lollitades segu sai regullida. Suht antiigi fänn peab ikka olema, et selline asi ette võtta :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.02.2011 14:43 
Eemal

Liitunud: 08.02.2011 12:43
Postitusi: 6
Põhimõtteliselt ei tasu asi jamaist ära. Selleks, et asi normaalselt tööle saada oleks vaja juurde soetada reguleeritav FPR, originaali minu mäletamist mööda timmida ei saa ju. Ja timmismist ikkagi ilma lamdata ei saa teha. Lõppkokkuvõttes on ikkagi mõtekam otsida C20NE juhtmestik ja aju koos lamdaga ja muu nodiga.

Nüüd siis ikkagi jääb katalüsaatori mure, teps mitte ei taha seda kat märget passi.

Igaks juhuks küsin üle, et ega kat otseselt mootori tööd ju ei mõjuta? See aint saaste vähendamiseks. Teoreetiliselt ei juhtu midagi, kui C20NE'le katti alla ei pane?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.02.2011 14:59 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
oden kirjutas:
Põhimõtteliselt ei tasu asi jamaist ära. Selleks, et asi normaalselt tööle saada oleks vaja juurde soetada reguleeritav FPR, originaali minu mäletamist mööda timmida ei saa ju. Ja timmismist ikkagi ilma lamdata ei saa teha. Lõppkokkuvõttes on ikkagi mõtekam otsida C20NE juhtmestik ja aju koos lamdaga ja muu nodiga.

Nüüd siis ikkagi jääb katalüsaatori mure, teps mitte ei taha seda kat märget passi.

Igaks juhuks küsin üle, et ega kat otseselt mootori tööd ju ei mõjuta? See aint saaste vähendamiseks. Teoreetiliselt ei juhtu midagi, kui C20NE'le katti alla ei pane?

Juhtub küll - tänu väljalaske väiksemale takistusele tuleb ilmselt võimu juurde.
Ega see FPR mingi imeasi ei ole - võib katsetada erineva rõhuga originaalregulaatoritega või mingi lihtsama regullitava asjaga.
Segu saab ka muuta piggy-back kontrolleriga: viewtopic.php?f=16&t=378

Segu mõõtmiseks saaks ilmselt kellegilt WB komplekti laenata või teha seda näiteks TTK dünos.
http://www.tktk.ee/?id=1853


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.02.2011 15:53 
Eemal

Liitunud: 08.02.2011 12:43
Postitusi: 6
Noh jah, võimalusi on kindlasti, aga hetkel olen ma sunnitud otsima lahendust, mis oleks tudengi rahakotile kõige vastuvõtlikum.

Lisa võimsus pole hetkel primaarne, muidugi paha ei tee see kunagi.

Eks paistab, mis komplektsuses mootor soetatud saab, siis on võimalik miskit tarka edasi mõelda ja parimaid lahendusi otsida.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.02.2011 20:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.01.2005 19:26
Postitusi: 246
Ma ei taha Sind küll halvale teele juhtida,aga välimuselt ei saa paljud arugi,et Sul 1.8 asemel 2.0. Ei näe pointi nagu passis asja muuta.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.02.2011 1:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
rosco kirjutas:
Ma ei taha Sind küll halvale teele juhtida,aga välimuselt ei saa paljud arugi,et Sul 1.8 asemel 2.0. Ei näe pointi nagu passis asja muuta.

Kui ma 85kw 18E 20NE vastu vahetasin, siis passi jäi ikka 35Kw 1.1karpa :lol: Kindlustust maksin ikka 3 auto pealt mingi 200kw jagu.
Need pealtnäha jah üsna sarnased. ja pakun, et motronicuga 2.0 annab ilma lambda ja katita ka ülevaatusel veel 18E normid välja.

Ot aga milles probleem. Ise ostsin mingi 6a tagasi 3K'ga mootori koos juhtmestiku ja ajuga. Ei tohiks nagu ühelegi autoomanikule üle jõu käia. Põhimõtteliselt mootor peale + ja - külge ning minekit.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.02.2011 12:12 
Eemal

Liitunud: 08.02.2011 12:43
Postitusi: 6
Eks ta vist nii kipub olemagi, et peab mingi 2 liitrise vaatama. Mõtlesin lihtsalt, et äkki on võimalik kuidagi 18E juhtmestikuga tööle saada. Tavaliselt kiputakse mootoreid ilma juhtmestiku ja ajuta müüma.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.02.2011 13:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
oden kirjutas:
Eks ta vist nii kipub olemagi, et peab mingi 2 liitrise vaatama. Mõtlesin lihtsalt, et äkki on võimalik kuidagi 18E juhtmestikuga tööle saada. Tavaliselt kiputakse mootoreid ilma juhtmestiku ja ajuta müüma.
No mis see mootori müüja selle vana juhtmestiku ja ajuga ikka peale hakkab.

http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?f=14&t=58430&p=620077&hilit=C20NE#p620077

Tsiteeri:
Pakkuda müügiks wsiis komplektne c20ne mootor 50EUR
Hinnad räägitavad
Viimane lause tähendab vist, et kui hästi rääkida saab ka ilma maksmata :lol:

See pole aga enam ei tehniline ega ka perfomance teema. Lõpetame OffTopic'u.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11