Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 29.03.2024 0:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Walbro kütusepumpade setup
PostitusPostitatud: 31.01.2011 22:23 
Eemal

Liitunud: 31.01.2011 21:48
Postitusi: 2
Tere, minu esimene postitus siinses foorumis. Paraku küll mitte-turbo alane mure, kuid ei tulnud ka paremat kohta pähe kuskohast nõu küsida.

Mure ise siis järgmine. Tarvis on ameerikamaa autole kütusesüsteem välja mõelda. Mootoriks saab olema vabalthingav karburaatoriga chevy bigblock, mis peaks arendama 800-900 jõudu. Hakkab sõitma nii tänaval kui kiirendusvõistlustel. Soovin säilitada originaalpaagi ja seepärast on probleem kütusepumbale asukoha leidmisega. Kuna suurem osa usakatele pakutavaid paagiväliseid elektrilisi pumpasid tahavad vaba pealevoolu ja peaksid asetsema paagist tagapool ja kütusepinnast allpool, siis jääksid ideaalis sellised pumbad nagu "kellad" rippuma auto taha, mis kohe kindlasti ei sobi. Ainukese lahendusena näen paagisiseseid pumpasid.

Välismaiseid foorumeid lugedes on silma jäänud Walbro 255HP ja Bosch 044 pumbad. Kuna kumbki üksiku pumbana hakkama ei saa või jääb väga piiri peale, siis on plaanis kasutada kahte pumpa paralleelselt paagisiseselt. Kuigi üldiselt on pilt silme ees mismoodi see lahendus välja hakkab nägema, siis on jäänud siiski mõned küsimused, millele ma pole veel vastust leidnud.

Kas antud pumbad tahavad samuti vaba pealevoolu või suudavad nad ise imeda? Kui suured peaksid olema pumbast väljuvad kütusetorud enne Y-blocki ja peale seda? Milline fuel-sock on kõige parem ja kuskohast seda osta? Kas neid pumpasid on võimalik kasutada niimoodi, et vajadusel töötaks ainult üks - tänaval ainult üks, võistlustel kaks?

Hetkel on plaanid sellised:
* Paaki sisse ehitada väike kastike kütuse loksumise vastu.
* Selle kastikese sisse 2 Walbro 255HP pumpa paralleelselt fuel sockidega. Pumbad oleksid paagi põhjas "kõhuli" ja fuel-sockid võimalikult paagi tagaosas, kuna kiirendades peaks seal kütust rohkem olema.
* Pumbast edasi -6AN kütusetorud Y-block'ni, paagis sees.
* Y-block'st edasi -10AN kütusetoru rõhuregulaatorini(spetsiaalne regulaator, mis teeb surve karpale sobilikuks, -10AN sisendiga ja tagasivooluga).
* Üks paagiväline -10AN otsadega kütusefilter.
* -10AN tagasivool regulaatorist paaki.

Tahan seda asja ainult ühe korra teha ja seda ohutult ja korralikult. Oodatud on kõik ettepanekud ja soovitused. Võibolla peaksin asjale üldse teistmoodi lähenema? Oluline on ka puhas ja viisakas lahendus, et ka auto alla vaadates midagi silma ei riivaks.

Ette tänades,
Madis


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.01.2011 22:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
camaro68 kirjutas:
Tere, minu esimene postitus siinses foorumis. Paraku küll mitte-turbo alane mure, kuid ei tulnud ka paremat kohta pähe kuskohast nõu küsida.

Mure ise siis järgmine. Tarvis on ameerikamaa autole kütusesüsteem välja mõelda. Mootoriks saab olema vabalthingav karburaatoriga chevy bigblock, mis peaks arendama 800-900 jõudu. Hakkab sõitma nii tänaval kui kiirendusvõistlustel. Soovin säilitada originaalpaagi ja seepärast on probleem kütusepumbale asukoha leidmisega. Kuna suurem osa usakatele pakutavaid paagiväliseid elektrilisi pumpasid tahavad vaba pealevoolu ja peaksid asetsema paagist tagapool ja kütusepinnast allpool, siis jääksid ideaalis sellised pumbad nagu "kellad" rippuma auto taha, mis kohe kindlasti ei sobi. Ainukese lahendusena näen paagisiseseid pumpasid.

Välismaiseid foorumeid lugedes on silma jäänud Walbro 255HP ja Bosch 044 pumbad. Kuna kumbki üksiku pumbana hakkama ei saa või jääb väga piiri peale, siis on plaanis kasutada kahte pumpa paralleelselt paagisiseselt. Kuigi üldiselt on pilt silme ees mismoodi see lahendus välja hakkab nägema, siis on jäänud siiski mõned küsimused, millele ma pole veel vastust leidnud.

Kas antud pumbad tahavad samuti vaba pealevoolu või suudavad nad ise imeda? Kui suured peaksid olema pumbast väljuvad kütusetorud enne Y-blocki ja peale seda? Milline fuel-sock on kõige parem ja kuskohast seda osta? Kas neid pumpasid on võimalik kasutada niimoodi, et vajadusel töötaks ainult üks - tänaval ainult üks, võistlustel kaks?

Hetkel on plaanid sellised:
* Paaki sisse ehitada väike kastike kütuse loksumise vastu.
* Selle kastikese sisse 2 Walbro 255HP pumpa paralleelselt fuel sockidega. Pumbad oleksid paagi põhjas "kõhuli" ja fuel-sockid võimalikult paagi tagaosas, kuna kiirendades peaks seal kütust rohkem olema.
* Pumbast edasi -6AN kütusetorud Y-block'ni, paagis sees.
* Y-block'st edasi -10AN kütusetoru rõhuregulaatorini(spetsiaalne regulaator, mis teeb surve karpale sobilikuks, -10AN sisendiga ja tagasivooluga).
* Üks paagiväline -10AN otsadega kütusefilter.
* -10AN tagasivool regulaatorist paaki.

Tahan seda asja ainult ühe korra teha ja seda ohutult ja korralikult. Oodatud on kõik ettepanekud ja soovitused. Võibolla peaksin asjale üldse teistmoodi lähenema? Oluline on ka puhas ja viisakas lahendus, et ka auto alla vaadates midagi silma ei riivaks.

Ette tänades,
Madis


1) Walbrod ja 044-d on valed selles rakenduses. Need on EFI pumbad tootmaks rõhku, ning tootlikus pole just kõige parem.
Sinul pole mitte midagi teha 70-90psi rõhuga kuna karpa tahab ~15-23psi rõhku ainult.

2) rõhu "madalus" aga vajab tõepoolest suuri voolikuid, ehk AN -10 on paras nii peale- kui ka tagasivoolule.

3) 1000hp(natukese varuga) eeldab bensiini puhul umbes 6L/min tootlikust pumbalt ehk ~360lph = ~100gph

4) Välise pumba pealevool EI PEA olema munandina taga, need pumbad peavad lihtsalt "kütust täis" olema, siis on kõik korras. Ehk kui paagi tagant 90 kraadise põlvega küljele lähed, sealt voolikuga juba ettepoole liikuma hakkad, ning paagi kõrvale pumba paned on juba kõik korras. Nad suudavad imeda ~0,2bar ehk ainult ~20cm kütust üles kuivalt. Ehk pole see asi nii drastiline.

5) Holley blue maksab koos regulaatoriga vaid 132$ summitis. 110gph, 15psi

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.01.2011 23:15 
Eemal

Liitunud: 31.01.2011 21:48
Postitusi: 2
Näedsa, tikutaku rahvast veel siin.. :)

1) Walbrod ja 044-d on valed selles rakenduses. Need on EFI pumbad tootmaks rõhku, ning tootlikus pole just kõige parem.
Sinul pole mitte midagi teha 70-90psi rõhuga kuna karpa tahab ~15-23psi rõhku ainult.


Tean, et sellist rõhku ei ole vaja. Selle mure lahendab karpa juures vastav regulaator, Aeromotive #13301 näiteks. Hetkel on küll karpa sõelale jäänud(Prosystems SV-1, lihtsalt tundub mõnusalt värdjas ja tahaks ära proovida), kuid olen tõsiselt mõelnud ka pritse(FAST või Bigstuff3) peale ja päris maha maetud pole see mõte siiani. Selline setup annaks võimaluse mõlemat kasutada, kas siis kohe või tulevikus karpa-EFI conversioni puhul.

2) rõhu "madalus" aga vajab tõepoolest suuri voolikuid, ehk AN -10 on paras nii peale- kui ka tagasivoolule.

3) 1000hp(natukese varuga) eeldab bensiini puhul umbes 6L/min tootlikust pumbalt ehk ~360lph = ~100gph


Mingist tabelist on meelde jäänud kahe paralleelse Walbro tootlikus 500lph@60psi. Ehk sisuliselt peaksid hakkama saama?

4) Välise pumba pealevool EI PEA olema munandina taga, need pumbad peavad lihtsalt "kütust täis" olema, siis on kõik korras. Ehk kui paagi tagant 90 kraadise põlvega küljele lähed, sealt voolikuga juba ettepoole liikuma hakkad, ning paagi kõrvale pumba paned on juba kõik korras. Nad suudavad imeda ~0,2bar ehk ainult ~20cm kütust üles kuivalt. Ehk pole see asi nii drastiline.

Auto on '68 Camaro ja see paak on väga hästi näha. Sellise lahenduse puhul peaks ikkagi sinna sump'i tegema ja need põlved-voolikud karjuvad kaugelt vastu juba. Kui vähegi võimalik, siis ei kasutaks sellist lahendust.

5) Holley blue maksab koos regulaatoriga vaid 132$ summitis. 110gph, 15psi.

Holley Black koos regulaatoriga on riiulis olemas. Ilus ja läikiv tükk on, kuid ei taha teda sinna tagumikku.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.01.2011 23:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
camaro68 kirjutas:
...kuid olen tõsiselt mõelnud ka pritse(FAST või Bigstuff3) peale ja päris maha maetud pole see mõte siiani. Selline setup annaks võimaluse mõlemat kasutada, kas siis kohe või tulevikus karpa-EFI conversioni puhul...

Sellest oleks tulnud alustada:)

Seljuhul on 2 x walbro omal kohal. USA-s kasutatakse "double pumper" lahendust küll, kuigi tavaliselt turboautodel ning rõhulüliti sisselaskes käivitab teise pumba. Minule selline süsteem ei meeldi, kuna tekib võimalus et gaas põhjas on 1 pump ja segu lahja.
Mina juhetaksin mõlemad sama relee alt sama plussiga jne, ehk kui midagi juhtub, siis auto seisab, mitte ei lähe lahjaks ja ei sulata kolbe. Mahub ka originaalsest luugist sisse.
Midagi sellist aga -AN'idega
Pilt

Mis FAST XFI-d ja BS3-e puudutab siis viimast ei soovita. Way liiga palju probleeme on sellega olnud. FAST on samuti Eestis tundmatu ning tegelikult välja mõeldud sama mehe poolt. Otseseid kogemusi siiski FAST-iga pole.
Soovitaksin just mõtelda ajule, mida siin ka tuunida osatakse. Autronic, Vems, Megasquirt jt.
Endal on BS3 vaid selleks, et see oli olemas, ilmselt viskan millalgi minema, ning kasvõi megasquirt asemele.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.02.2011 14:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.07.2005 11:09
Postitusi: 402
Fog kirjutas:
Nad suudavad imeda ~0,2bar ehk ainult ~20cm kütust üles kuivalt.

Hm kui täpne olla siis 1bar on 10m veesammast ja 0.2bar seega 2m veesammast.

IvarR

_________________
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.02.2011 15:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Olen ise ühe Firebird-i peal FAST-i näppinud ja vähemalt mina olen tema hinna ja optionite suhtes väga pettunud.
Konkreetne FAST oli sama hea kui arvutiga karpa düüse vahetada.
Lisaks tuntumate ajude kasutajale veidi ebamugav, vähemalt mulle.
Asjale lähenemine oli teistsugune kui paljudel muudel ajudel.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.02.2011 17:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2005 0:16
Postitusi: 589
Asukoht: Võru
IvarR kirjutas:
Fog kirjutas:
Nad suudavad imeda ~0,2bar ehk ainult ~20cm kütust üles kuivalt.

Hm kui täpne olla siis 1bar on 10m veesammast ja 0.2bar seega 2m veesammast.

IvarR


Fog läheneb pumbale teiselt poolt :bb
tegelikult on jutt hoopis negatiivsest bar'ist ehk vaakumist ;)

Fog kirjutas:
camaro68 kirjutas:
Kas antud pumbad tahavad samuti vaba pealevoolu või suudavad nad ise imeda?


4) Välise pumba pealevool EI PEA olema munandina taga, need pumbad peavad lihtsalt "kütust täis" olema, siis on kõik korras. Ehk kui paagi tagant 90 kraadise põlvega küljele lähed, sealt voolikuga juba ettepoole liikuma hakkad, ning paagi kõrvale pumba paned on juba kõik korras. Nad suudavad imeda ~0,2bar ehk ainult ~20cm kütust üles kuivalt.

_________________
- KKD Motorsport - EstPerformance -


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.02.2011 19:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.07.2005 11:09
Postitusi: 402
Mardo kirjutas:
IvarR kirjutas:
Fog kirjutas:
Nad suudavad imeda ~0,2bar ehk ainult ~20cm kütust üles kuivalt.

Hm kui täpne olla siis 1bar on 10m veesammast ja 0.2bar seega 2m veesammast.

IvarR


Fog läheneb pumbale teiselt poolt :bb
tegelikult on jutt hoopis negatiivsest bar'ist ehk vaakumist ;)


Hm vahet ikkagi pole. Kui on pumba imemisvõime 0.2bari siis ta on ka maksimaalselt võimeline tõstma ka 2meetrit veesammast (olenevalt pumbast ja laagritest jne mis kasutatakse pole see küll eluea mõttes kasulik kuid alati võimalus ka tagasilöögi klappe kasutada sellistes süsteemides et vedelik alla tagasi ei jookseks ja iga kord pump alguses tühja ei peaks imema).
Lihtsalt tegelen pumpadega igapäevaselt (küll mitte autode küljes aga muude seadmete küljes kus füüsika samamoodi kehtib).

IvarR

_________________
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.02.2011 20:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Kuipalju arutlust näpuveast väärtuse puhul mis on nagunii laest võetud.
Küsimus on tegelikkuses selles, et need pumbad on tundlikud sisendrõhu langusele täpselt nagu turbodki.
Ehk siis, kui on vaja kitsast torust imeda pumbal mingidkümned sentimeetrid üles kah veel, siis kokkuvõttes on sisendis 0.9bar absoluudis.
Oletame nüüd, et pumba tootlikus on 200LH @ 3bar(4bar absoluudis, 1bar absoluudis sisendis) siis tegelikkuses nagu turbol on pumbal "Pressure ratio" 4:1 puhul tootlikus 200LH
Kui nüüd sisendis on vaid 0.9bar, siis 200LH on tootlikust vaid 3.6bar absoluudi peal, ehk 2.6bar "üle tavarõhu".
Selle tulemusel võib netist otsitud tootlikuse numbrid või graafikud kohe nurka visata.

Ehk siis, Pumpi võib paigaldada kuidas iganes ja kuipeenete voolikute ja juhtmetega tahes, aga valmis süsteemi tootlikus tuleb vajalikul rõhul üle mõõta. Seda on nii kerge teha, et tegemata jätmine pole andestatav.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.02.2011 0:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.02.2009 15:18
Postitusi: 105
Asukoht: Rakvere
Absoluutselt OT aga viska oma auto teema ka tikutakusse ülesse ja usun, et ka seal ei olda kitsid nõuannetega, seda enam, et seal tõenäoliselt ka paar meest, kellel sarnaste setupitega kogemusi. Mina oma big blockil istutasin Holley Blue tagasilla kohale ja sealt ei paista midagi välja. Pump istub küll paagi alumisest äärel kõrgemal, kuid oma tööga sai ideaalselt hakkama. Teistpidi Holley Blue kindlasti ei ole pump, mida soovitaksin sinu masti mootorile. Pigem vaata vähe asjalikumate brandide poole (Weldon, magnafuel vmt).
Huvitav projekt sul, lase rahval veidi vesistada :)

_________________
Buick GN stage II


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11