Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Tere.
Olemas on kaks Mitsubishi mootorit - 4g63 2.0l ning 4g64 2.4l. Esimene on MPFI ja teine GDI süsteemiga. Väliselt mootorid põhimõtteliselt identsed ja mõõdud samad v.a kolvikäik mis on 4g64 suurem. Kuna GDI on kehva töökindlusega siis olen mõelnud selle eemaldamisele, st. asendanda 4g64 mootori plokikaan, sisselase, pihustid ja aju 4g63 mootori omaga. Kõik asjad sobivad täpselt. Mootori töömaht suureneb ca 350 cm3, st. iga silindri kohta 87.5 cm3 ning ,kui VE on kuskil 80% siis suureneb silindrisse jõudva õhu hulk umbes 70 cm3. Õhu erikaal 1226 gr/1000 cm3. 1226x0,07=85,82. 70 cm3 õhku kaalub 85,82gr. Kütuse õhu vahekord peaks olema 1:14,7. 85,82:14,7=5,84. Et töömahu suurenemise tõttu pihustatakse siis täiskoormusel ühte silindrisse 5,84gr kütust rohkem - loomulikult ,kui ma just arvutustega ei eksinud. Kuna ei ole ECU-de hingeeluga väga kursis siis kas on võimalik ,et 2.0 mootori aju saab sellisse lisanõudlusega hakkama või jääb täiskoormusel segu lahjaks? Pihusti 2.0 mootori puhul on 249cc (MDH249) ning 2.4 (USA MPFI variant) puhul 275cc (MDH275). Kütusesüsteemi rõhk on mõlema puhul sama.
Loomulikult oleks variant ebay-st tellida USA variandi ecu ja pihustid aga ehk saab ilma hakkama.
Olemas on kaks Mitsubishi mootorit - 4g63 2.0l ning 4g64 2.4l. Esimene on MPFI ja teine GDI süsteemiga. Väliselt mootorid põhimõtteliselt identsed ja mõõdud samad v.a kolvikäik mis on 4g64 suurem. Kuna GDI on kehva töökindlusega siis olen mõelnud selle eemaldamisele, st. asendanda 4g64 mootori plokikaan, sisselase, pihustid ja aju 4g63 mootori omaga. Kõik asjad sobivad täpselt. Mootori töömaht suureneb ca 350 cm3, st. iga silindri kohta 87.5 cm3 ning ,kui VE on kuskil 80% siis suureneb silindrisse jõudva õhu hulk umbes 70 cm3. Õhu erikaal 1226 gr/1000 cm3. 1226x0,07=85,82. 70 cm3 õhku kaalub 85,82gr. Kütuse õhu vahekord peaks olema 1:14,7. 85,82:14,7=5,84. Et töömahu suurenemise tõttu pihustatakse siis täiskoormusel ühte silindrisse 5,84gr kütust rohkem - loomulikult ,kui ma just arvutustega ei eksinud. Kuna ei ole ECU-de hingeeluga väga kursis siis kas on võimalik ,et 2.0 mootori aju saab sellisse lisanõudlusega hakkama või jääb täiskoormusel segu lahjaks? Pihusti 2.0 mootori puhul on 249cc (MDH249) ning 2.4 (USA MPFI variant) puhul 275cc (MDH275). Kütusesüsteemi rõhk on mõlema puhul sama.
Loomulikult oleks variant ebay-st tellida USA variandi ecu ja pihustid aga ehk saab ilma hakkama.
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Noh, vaid 1000 korda eksisid.Toivo295 kirjutas:Õhu erikaal 1226 gr/1000 cm3.
1226 gr / 1000 cm3 on pisut tihedam kui vesi....
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_density" onclick="window.open(this.href);return false;
2.4/2.0 = 1.2
275/249 = 1.10
Ja A/F ei ole mitte 14.7 WOTi all.
Kui palju kolbide vahetus maksab?
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Niikaua kui pihustite läbilaskevõimest puudu ei tule sõltub aju tüübist. Õhukulumõõtja põhised süsteemid peaks põhimõtselt õiget kütusekogust andma olenemata töömahust. MAP ja TPS põhised on jäigalt seotud mootori töömahu ja hingamisvõimekusega.Toivo295 kirjutas:Kuna ei ole ECU-de hingeeluga väga kursis siis kas on võimalik ,et 2.0 mootori aju saab sellisse lisanõudlusega hakkama või jääb täiskoormusel segu lahjaks?
Ehk siis on võimalik, kui autol on õhukulumõõtja.
20% töömahu kasv tähendab u 10% võimsuskasvu, kui muu raud jääb muutmata. Sama palju varu peaks olema ka pihustitel.
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Silmad maas, häbenen. Tõesti, millegipärast teisendasin valesti ümber ja ei pannud tähelegi. Endal ka nüüd naljakas vaadata.pr8 kirjutas:Noh, vaid 1000 korda eksisid.Toivo295 kirjutas:Õhu erikaal 1226 gr/1000 cm3.
1226 gr / 1000 cm3 on pisut tihedam kui vesi....
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_density" onclick="window.open(this.href);return false;
2.4/2.0 = 1.2
275/249 = 1.10
Ja A/F ei ole mitte 14.7 WOTi all.
Kui palju kolbide vahetus maksab?
Injector.com saidil oleva kalkulaatori abil peaks 249cc pihustite maksimum olema 115kw, seega ei tohiks probleeme tekkida.
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
4x172cc opeli peal andis küll kuni ~105kw.Toivo295 kirjutas:Injector.com saidil oleva kalkulaatori abil peaks 249cc pihustite maksimum olema 115kw, seega ei tohiks probleeme tekkida.
4x249cc peaks sama effektiivuse ja segu juures andma 150kw 100% DC.
115Kw tuleks siis safe ~75% DC'iga.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 03.12.2009 19:22
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Kaugel oma projektiga oled?
Mis aasta 4G63 tegu on? Kuna neid kõigest 30a juba toodetud, ja kõiksugu variante.
Mis aasta 4G63 tegu on? Kuna neid kõigest 30a juba toodetud, ja kõiksugu variante.
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Aga kui juba on muudetud, siis millega ja kuhumaani kannatab seda korrigeerida?MAP ja TPS põhised on jäigalt seotud mootori töömahu ja hingamisvõimekusega.
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Impreza STi `06
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Millega sa korrigeerid?junsu kirjutas:Aga kui juba on muudetud, siis millega ja kuhumaani kannatab seda korrigeerida?MAP ja TPS põhised on jäigalt seotud mootori töömahu ja hingamisvõimekusega.
Kui pihustus-aega saad muuta, siis lõpuks pihustite suurus jääb piirama, natuke saab "pihusteid suurendada" ka kütterõhu tõstmisega, ja siis kui pihusteid vahetad, võib mingi aeg piirata juba ka pump.
Ja siis piirab juba silindri maht lihtsalt 2L sisse ei mahu rohkem kütust kui 2L
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Pihustus aega muuta ei saa. Hetkel peal 22 "mingit USA ühikut" pihustid ja saadaval on ka 24 (jah, huumor, ma ei suuda seda andmete lehte hetkel leida). Kütuserõhuga mängimine on jama.
Ja töömahtu on mõned korrad rohkem kui 2L. Ma üritan MS installi edasi lükata veel natuke lihtsalt ... või peaks ka karpa panema
Ja töömahtu on mõned korrad rohkem kui 2L. Ma üritan MS installi edasi lükata veel natuke lihtsalt ... või peaks ka karpa panema
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Impreza STi `06
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Muutsid töömahtu?junsu kirjutas:Pihustus aega muuta ei saa.
Proovi uuesti. Milles on probleem? Milleks on vaja midagi muuta?
Võta parem MS ja juhi kasvõi ühte lisapihustit, aga ära hakka karpaga jamama.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Ei muutnud töömahtu, kül aga hingamist. Kõnealust mootorit (LT1) on paigaldatud erinevatele autodele kolme erineva võimsusreitinguga. Erinevus on sisse-väljalaske "pookimises" ja softis. Hetkel peaks ta siis hingama paremini, kui ükski tehasest välja tulnud nn "stage-3" aga soft on "st-2". Vbl peitub selles ka äkki kala, miks küünlad lumivalged ja õieti edasi ei käi. Äkki tekib mingis asendis mingi deto ja niigi tundlikud detoandurid krutivad süüte päris metsa ja jant ei olegi jagajas ... Peale aju reseti on mingi hetk sõidetav igatahes. Ja üleüldse on netipoed täis sellele mootorile kõikvõimalikku tuuningnänni, mida hindu vaadates tahaks lausa huupi ostuhullusest kokku kühveldada, a siis ei käiks ta ilmselt enam üldse.Astrona kirjutas:Muutsid töömahtu?junsu kirjutas:Pihustus aega muuta ei saa.
Proovi uuesti. Milles on probleem? Milleks on vaja midagi muuta?
Võta parem MS ja juhi kasvõi ühte lisapihustit, aga ära hakka karpaga jamama.
Lisapihusti mõte on huvitav, samas kas selle seadistamine väga lihtsam lugu on, kui kogu kupatusega MS peale üleminek ...
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Impreza STi `06
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Lihtsam, aga ebatäpsem, kõiki andureid sa ju autole topelt ei pane.junsu kirjutas:Lisapihusti mõte on huvitav, samas kas selle seadistamine väga lihtsam lugu on, kui kogu kupatusega MS peale üleminek ...
Peale resetti ajud hoiavadki turvalisemat rikkamat segu, ja sõitmisel peaks vastavalt lambdadele siis ökomaks ära minema.
Antud valge küünla vastu aitakski regullitav rõhu-regulaator. Keeraksid sealt a la 0.3bar juurde ja saad algatuseks 5% rohkem kütet, vajadusel võid ka 1bar ilma probleemita juurde kruttida, ja saad ca 15% rikastust, aga siis võib tühikäigu segu juba liiaks minna. Üks turvalisemaid ja lihtsamaid modimisi üldse.
Aga kui aju juba hea alg-segu lahjaks ära regullib, on võimalus, et krutib ka tolle ära.
Jäta lambdad lahti.
Võib jah ka süüdet keerama hakata, kui segu ikka lahja. Detoandurid süüte kruttimiseks üldiselt ongi. Ta sul universaalne, et võib 95/98 kasutada? Sportautol, millel turbo või CR 10+, tuleb ikka 98't heast tanklast võtta, audi TT peal testiti usas, ja parima tankla kütusega tõmbas süüdet räigelt maha.
Võibolla üldse pump minekul, segu tiba lahja, tõmbab süüte kah ala ja küünlad põlevad puhtaks?
Küünla pealt saab ka vaadata, kas on optimaalne süüte nurk - ära põlemise piir peaks elektroodi kurvi peal olema.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Re: Töömahu suurendamisega kaasnev seadistamine.
Arvatavsti ühikuks lb-hr ehk naela tunnis.junsu kirjutas:Pihustus aega muuta ei saa. Hetkel peal 22 "mingit USA ühikut" pihustid ja saadaval on ka 24 (jah, huumor, ma ei suuda seda andmete lehte hetkel leida).
LT-1
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=16370" onclick="window.open(this.href);return false;