Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 11:41

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 01.12.2009 22:10 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
On tekkinud paar küsimust seoses sisselaske kollektori valmistamisega. Alustaks sellest, et plaan on IZ 412 mootorile panna peale Honda CBR600 karburaatorid, aga hetkel seisab asi selle taga, kuidas valmistada kollektor. Probleem selles, et karburaatorid on suhteliselt kitsaste vahedega, sisselaske kanalid aga suhteliselt lahku. Illustreeriv pilt.
Endal oli mõte, et lihtsalt sirge toru kerge nurga all panna külge, aga kas see sobib? Või oleks kuidagi muudmoodi targem teha? Oma mõttest illustreeriv pilt. Ja toru läbimööt võiks olla samasuur kui sisselaske kanalid või tohib olla ka suurem natuke? Igasugune info on teretulnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.12.2009 22:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Osad sellised karpad käivad pulkadeks ja ku veidi treida ja nikerdada saab nende vahesid muuta aga ka viltuste torudega on võimalik kuid veidi erineva pikkusega tulevad runnerid, mida siin foorumis kindlasti ei soovitata.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.12.2009 22:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Pildilt paistavad üksikute karpade vahelised ühendused, ehk et see ilmselt käib laiali küll. Sellist käntsakat ju niikuinii ühes tükis pole valatud. Kohe esiplaanil paistab horisontaalselt üks pikk polt, mis ilmselt neid omavahel seob.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.12.2009 23:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
Ma arvan, et sellest pole midagi. Lada mootoril on vastupidine seis kui Weber karpadepaar peale panna aga ei ole kuulnud et keegi midagi kurdaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.12.2009 0:13 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
Ise mõtlesin ka sellele, et kui võtaks lahti ja paigutaks laiemate vahedega, aga siis peaks muutma ka muid asju nagu gaasimehhanism jms. Ja kui võttagi lahti need, kas siis oleks paremad lühikesed torud või pikad torud? Nagu olen lugenud, siis mõlemil omad eelised, aga kumba siin soovitate?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.12.2009 1:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
Ilma laiali lammutamata võiks ju keskmistele "runneritele" jõnksu sisse teha, et pikkus tuleks kokkuvõttes sama mis äärmistel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.12.2009 1:24 
Eemal

Liitunud: 21.05.2008 18:01
Postitusi: 10
Asukoht: garaažis
Kas fuel raili ribadeks saagimisega ei saa neid eraldada? Endalgi plaan sarnast asja (pritse ITBga) UZAM-412 mootoril teha.

_________________
powered by Iž Kombi MK2


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.12.2009 14:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Kõik oleneb minu arvates sellest, millist lõpptulemust ootad. Parima tulemuse annaksid kindlasti ühepikkused ja kanaliga sama laiad runner'id, kuid kas selle a la lisa 5% jõu pärast on mõistlik nii palju vaeva näha. Toimivad ka kanalitest veidi suuremad ja väikese pikkuse erinevusega runner'id.

Pikemad runner-id on üldjuhul paremad (rohkem momenti) madalatel pööretel ja lühemad kõrgematel pööretel (keskmised silindrid kõrgete pöörete jaoks ja äärmised madalate jaoks :-D). Samas, mida lühemad teed, seda suuremaks läheb liite-nurk kanalitega ning ka pikkuste erinevus - ma soovitaks antud olukorras pigem pikemaid.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02.12.2009 22:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
murjam kirjutas:
...kuid kas selle a la lisa 5% jõu pärast on mõistlik nii palju vaeva näha.

1 toru on hea ühel kiirusel, teine teisel kiirusel, ja max-võimsuse kadu 5% sealt ei tule, ja keskmine võimsus peaks jääma sama. Küll aga on küsimus pigem selles, mis segudest saab, kui ühte pütti jõuab pulss sisse, teise ei jõua. Pakun et kui 1 pütt on 5% lahjem teine samapalju rikkam, siis kui lambda näitab 13:1 on segud hoopis vastavalt 13.7:1 ja 12.4:1, siis tuleb vaid loota, et kaas, nukkvõll, ja väljalaske kollektor seda vahet veel suuremaks ei tee. Kindluse mõttes tuleks siis 13 asemel hakata sõitma 12.4:1 seguga.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.12.2009 2:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
segu peaks ikka sama jääma, üldine kogus võib varieeruda. Tõenäoliselt ei saa tühikäiku ühtlaseks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.12.2009 16:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Miq kirjutas:
Ilma laiali lammutamata võiks ju keskmistele "runneritele" jõnksu sisse teha, et pikkus tuleks kokkuvõttes sama mis äärmistel.


Tegu on ikka sisselaskega ja igasugused jõnksud on OUT. Sama maht on vähemtähtis näitaja kui sarnane voolavus (Torupikkus muudab voolavust oluliselt vähem kui igasugune jõnks)

Kui tahad lihtsalt siis tee sirged torud, kui tahad hästi siis lammuta need karpad pulkadeks ja tee kõik runnerid ühepikad.


Sirge toru voolavuse osas saan täpsemalt rääkida kevadel, kuna siis saab ehk käima 1 auto millel 2 silindrit ~5cm pikema toru taga kui teised 2 ....ehk küünlad räägivad sellest midagi. :) Not an ideal aga mis teha, kõik peab omal nahal proovima ja teiste vigadest oleks liiga odav õppida :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.12.2009 19:26 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
Äärmised silindrid saavad siis esialgu tõesti natuke pikemad, aga kui palju sellega kaotab jõus? Runnerite pikkuse erinevus ju ei ole suur.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.12.2009 3:30 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Pikema sisselaskega sellise mootori puhul peaks kaasnema ikka võimsuse tõus :)
Aga asjast ka nüüd,tehase karpamootoritel on veel rohkem ju erinevus runneritel!
Pole mõtet juuksekarva lõhki ajama hakata jälle,see systeem toimib täiesti normaalselt.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11