Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 0:04

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Sr20de ja nukad
PostitusPostitatud: 09.07.2008 0:58 
Eemal

Liitunud: 29.08.2005 19:56
Postitusi: 259
Tere,

Mootoriks sr20de.
1) Peale mootoriremonti ja kaane "modimist" ei taha auto mitte kuidagi edasi jalutada. Vb peaks põhjust otsima nyyd ajust?
Viiimati kui diagnostika progega mootori tööd vaadati siis vigu ei olnud, kuid süüde kõigub 5 ja 15 kraadi vahel?? ja tühikäik 1300-2000 pööret.

2) Nukkvõllid: Stockis ~240kraadi nukkvõllid, praegused tooted siis 272kraadi (IN top center 110kraadi / EX 115kraadi)
Kuulaks siinse rahva arvamused ka ära mis kraadidel tööle panna?
(IN/EX avaneb/sulgub before/after TDC)
Ise olen proovinud erinevaid variante mis oleks nagu loogilised, kuid...

Selline tagasihoidlik jutt siis.
Ootaks vähegi asjakohaseid arvamusi/soovitusi :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 7:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kas kaanes ka miskit omaloomingut sai teostatud?
Sisse ja väljalase samuti kaasa aidatud?
Ise selliseid teadmisi ei oma aga 1 tark mees arvutas mulle hiljaaegu, et vaid nukaga, st headerite ja parema sisselasketa ma hoopis kaotan jõude kui kangema nuka poole vaatan. :roll:

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 10:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2006 19:19
Postitusi: 65
Lihtsalt huvi pärast, palju on "lift at TDC"?

_________________
2,5-16v


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 11:16 
Eemal

Liitunud: 29.08.2005 19:56
Postitusi: 259
jeff01 kirjutas:
Kas kaanes ka miskit omaloomingut sai teostatud?
Sisse ja väljalase samuti kaasa aidatud?
Ise selliseid teadmisi ei oma aga 1 tark mees arvutas mulle hiljaaegu, et vaid nukaga, st headerite ja parema sisselasketa ma hoopis kaotan jõude kui kangema nuka poole vaatan. :roll:



Omaloomingut pole. Portimisega tegeles ES. Madalamaks ja klappidega tegeles üks teine mees.
Sisselaskekollektor originaal.. väljalase torukolle.



Tsiteeri:
Lihtsalt huvi pärast, palju on "lift at TDC"?


Nukkvõlli lift ? oleneb sellest mis kraadil avanema panna..aga üldiselt ei saanud hästi aru sellest küsimusest :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 11:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2006 19:19
Postitusi: 65
Kas sul nukkade kohta andmed on? Sinu küsimus oli kuidas paika saada, selle saad kõige lihtsamalt nukkatootja andmetest. Lift at TDC e. klapi avatus ülemises surnud seisus esimeses silindris. Näiteks IN 3,14 ja EX 3,45. Mõõdad kellaga ära millimeetrid palju klapp lahti on ülemises surnud seisus. On ka teisi võimalusi nukk paika saada kraadide järgi aga see eeldaks ikkagi rohkem andmeid kui ainult duration, samas mis hetkel see 272 mõõdetud on, kas 0,2mm.

_________________
2,5-16v


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 12:00 
Eemal

Liitunud: 29.08.2005 19:56
Postitusi: 259
python kirjutas:
Kas sul nukkade kohta andmed on? Sinu küsimus oli kuidas paika saada, selle saad kõige lihtsamalt nukkatootja andmetest. Lift at TDC e. klapi avatus ülemises surnud seisus esimeses silindris. Näiteks IN 3,14 ja EX 3,45. Mõõdad kellaga ära millimeetrid palju klapp lahti on ülemises surnud seisus. On ka teisi võimalusi nukk paika saada kraadide järgi aga see eeldaks ikkagi rohkem andmeid kui ainult duration, samas mis hetkel see 272 mõõdetud on, kas 0,2mm.



Nii.. sellised ongi tootja andmed, need pole ise mõõdetud: Duration 68 (272) Lift 11.5 ..et siis mis kraadidel tööle saada? Lihtsam neid seadistada nii, et millal hakkab IN avanema enne TDC´d.. ja mitu kraadi hiljem sulgub EX peale TDC´d ? See palju avaneb AT TDC on põhiline et vastu klappe ei käiks.. või olen ma millestki väga valesti aru saanud.. selleks ma siin olengi et abi saada :)
Tootja annab veel sellised andmed, et 21kraadi before TDC peaks hakkama sisselase avanema ja EX sulguma after TDC 26kraadi..aga vabalthingavat nii tööle ei pane.. nukkvõllid sobivad nii turbokale kui ka NA mootorile - täpsustuseks. Rohkem tootja paberitest välja ei loe kuna kõik ülejäänud Kilide keeles.

Ise olen proovinud erinevaid variante, milline oleks Teie arvates kõige parem lahendus.. siis saaksin võrrelda ja edasi rääkida..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 12:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2006 19:19
Postitusi: 65
Tähtis on ikkagi vastavalt tootja speci järgi paika saada.
Tootja annab veel sellised andmed, et 21kraadi before TDC peaks hakkama sisselase avanema ja EX sulguma after TDC 26kraadi..aga vabalthingavat nii tööle ei pane.. Miks nii ei saa?
Kas nii sisselase kui väljalase on sama durationiga ja maximum klapi tõusuga... see eeldaks, et turbokale see ei sobi?
Kui sa mõtled seda, et mootor ei tööta alla 2000rpm siis see on selliste võllide juures vabalthingaval täitsa ok. Teiseks saad mõõta kas sul sisselaskesse vaakumit tekkib ning millal tekib. Kui vaakum on ning klapp pähe ei käi siis võib viga mujalt vaadata.

Edit: see IN 21 kraadi TDC ja ex 26 kraadi pole minuarust väga suure tõusuga TDC.

_________________
2,5-16v


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 12:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2006 18:54
Postitusi: 272
Asukoht: Kuressaare
Dc85 kirjutas:
python kirjutas:
Kas sul nukkade kohta andmed on? Sinu küsimus oli kuidas paika saada, selle saad kõige lihtsamalt nukkatootja andmetest. Lift at TDC e. klapi avatus ülemises surnud seisus esimeses silindris. Näiteks IN 3,14 ja EX 3,45. Mõõdad kellaga ära millimeetrid palju klapp lahti on ülemises surnud seisus. On ka teisi võimalusi nukk paika saada kraadide järgi aga see eeldaks ikkagi rohkem andmeid kui ainult duration, samas mis hetkel see 272 mõõdetud on, kas 0,2mm.



Nii.. sellised ongi tootja andmed, need pole ise mõõdetud: Duration 68 (272) Lift 11.5 ..et siis mis kraadidel tööle saada? Lihtsam neid seadistada nii, et millal hakkab IN avanema enne TDC´d.. ja mitu kraadi hiljem sulgub EX peale TDC´d ? See palju avaneb AT TDC on põhiline et vastu klappe ei käiks.. või olen ma millestki väga valesti aru saanud.. selleks ma siin olengi et abi saada :)
Tootja annab veel sellised andmed, et 21kraadi before TDC peaks hakkama sisselase avanema ja EX sulguma after TDC 26kraadi..aga vabalthingavat nii tööle ei pane.. nukkvõllid sobivad nii turbokale kui ka NA mootorile - täpsustuseks. Rohkem tootja paberitest välja ei loe kuna kõik ülejäänud Kilide keeles.

Ise olen proovinud erinevaid variante, milline oleks Teie arvates kõige parem lahendus.. siis saaksin võrrelda ja edasi rääkida..



Kõige lihtsam on just TDC järgi paikka panna.
Küll aga saab ka sinu poolt antud andmete järgi, graadiratas väntvõlli otsa, indikaatoriga klapi tõusu lugedes.

_________________
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 12:58 
Eemal

Liitunud: 29.08.2005 19:56
Postitusi: 259
python kirjutas:
Tähtis on ikkagi vastavalt tootja speci järgi paika saada.
Tootja annab veel sellised andmed, et 21kraadi before TDC peaks hakkama sisselase avanema ja EX sulguma after TDC 26kraadi..aga vabalthingavat nii tööle ei pane.. Miks nii ei saa?
Kas nii sisselase kui väljalase on sama durationiga ja maximum klapi tõusuga... see eeldaks, et turbokale see ei sobi?
Kui sa mõtled seda, et mootor ei tööta alla 2000rpm siis see on selliste võllide juures vabalthingaval täitsa ok. Teiseks saad mõõta kas sul sisselaskesse vaakumit tekkib ning millal tekib. Kui vaakum on ning klapp pähe ei käi siis võib viga mujalt vaadata.


Mõlemad nukkvõllid samad. Kui nii tööle panna siis sisselase sulgub liiga hilja ja kolb surub õhku juba üles liikudes välja tagasi ning silindrisse ei jää eriti õhku. BTDC 21 - kraadiga tööle pannes on silindris surve kusagil ~9bar kanti. Ideaalne oleks 12,7 ja rohkem, mida võiks ka saavutada peale kaane madalamaks lihvimise, portimise jne tulemusena. Turbokal oleks ehk teine teema, seal surub õhku peale koguaeg. 9bar survega ei liigu see auto üldse, usun et isegi mitte 8k pöörde juures kui see võimalik oleks hetkel. Originaalis olen mõõtnud sinna ~13 kanti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2006 19:19
Postitusi: 65
Vabalhingavate nii öelda kangemate võllide eripära on see, et mõlemad klapid kauem lahti.
Neid barre mõõta on minuarust mõttetu ja ebatäpne sellise nukaga. Kui tahad kontrollida kas klapp peab peaks seda mõõtma sisse või väljalaskest.
See tekkitab selle efekti, et kõrgematel pööretel tõmmatakse väljaminevate gaasidega ka rohkem sisselaske gaase sisse. Madalametel võib aga juhtuda, et kuna ka sisselaske kauem ja pikemalt avatud, siis sattuvad ka väljalaske gaasid sisselaskesse. Mis tekitabki niru tühikaigu.
Kaant ei saa ka lõppmatuseni lihvida. Max survaste on 11,5 vist, kui kasutada 98 kütust.

_________________
2,5-16v


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 14:37 
Eemal

Liitunud: 29.08.2005 19:56
Postitusi: 259
Just mõlemad klapid kauem lahti.
Barre mõõtsin lihtsalt huvipärast, kuidas erinevad seaded käituvad... aga järelduse võib ka siit teha.. vähe barre = jõudu vähe.

Panen kirja siin mõned numbrid kuidas proovinud olen.
Kraaditud siis punktidest kus hakkab avanema/sulgub. (vaadatuna kraadimisrattalt väntvõllil)

In BTDC , EX ATDC , Overlap

10 .. 6 .. 16kraadi - Enam-vähem stock seade, nende nukkadega barre 7,5 - auto liikus nagu "mosse".
30 .. 15 .. 45kraadi - barre 10,5.. 6k pöörde juures nagu liiguks aga ei midagi erilist. Tunda mootoris kerget kõrinat suurtel pööretel
45 .. 17 .. 62kraadi - barre peaaegu 12, madalalt liigub. Iga käiguga kõrin - nii madalalt kui kõrgelt. Koha peal tuuritades/pööret hoides kõrin puudub. Selle seadega jäi ülevalt tiba tuimaks.. tuleks natukene väiksemaks keerata. Ühtlaselt sõites jätab vahele.
Järgmine mure oleks "kõrin"


Selline kurb lugu siis..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 15:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2006 19:19
Postitusi: 65
Niimoodi nukka keerates tasub muidugi ettevaatlik olla. Klapid võivad kokku käija ning teistpidi vastu kolbe.
Esiteks, kas tegu on uute poest ostetud nukkadega millel manual kaasas? Ega nukad pole vahetusse aetud, need võivad siiski erinevad olla kui sa just mainid, et sobivad ka turbole. Kas oled mõõtnud klapi ja kolbi vahet.. seda peaks tegema muidugi siis kui nukk täpselt tootja poolt antud kraadidega paigas. Ning veelkord: see bar-ide mõõtmine ei anna tulemust, kuna sul ülemises surnud seisus klapid ca 1,5-2,5mm avatud.
Palju sul on tõstetud surveastet?

_________________
2,5-16v


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 17:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2006 18:54
Postitusi: 272
Asukoht: Kuressaare
Kas nende erinevate nukkaasetuste puhul oled proovinud muuta süütenurka ja pihustusparameetreid ka?

_________________
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 18:52 
Eemal

Liitunud: 29.08.2005 19:56
Postitusi: 259
python kirjutas:
Niimoodi nukka keerates tasub muidugi ettevaatlik olla. Klapid võivad kokku käija ning teistpidi vastu kolbe.
Esiteks, kas tegu on uute poest ostetud nukkadega millel manual kaasas? Ega nukad pole vahetusse aetud, need võivad siiski erinevad olla kui sa just mainid, et sobivad ka turbole. Kas oled mõõtnud klapi ja kolbi vahet.. seda peaks tegema muidugi siis kui nukk täpselt tootja poolt antud kraadidega paigas. Ning veelkord: see bar-ide mõõtmine ei anna tulemust, kuna sul ülemises surnud seisus klapid ca 1,5-2,5mm avatud.
Palju sul on tõstetud surveastet?


Enamus Sr20de ja (T) nukkasid müüakse nii: Sr20de(T) sobivad mõlemile. Manuaal on jaapani keeles.
Baride mõõtmise kohta: Üks töötakt on ikka nii ka kus tekib surve, mil mõlemad klapid on kinni. kui sisselaskeklapi sulgemisega liiga hiljaks jääda seljuhul puudubki surve...
Surveastet on tõstetud täpselt nii palju, kui 1mm madalamaks (:



Tsiteeri:
Kas nende erinevate nukkaasetuste puhul oled proovinud muuta süütenurka ja pihustusparameetreid ka?


Süütenurka niipalju kui ilma vahendideta võimalik keerata on.. ei mingit erilist muutust, kui just veerad tiiru jagaja ei tee.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.07.2008 21:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2006 19:19
Postitusi: 65
Et silm sirkel ja nina vinkel 1mm. Kas koos selle uue ja suurema max klapitõusuga ning magalama kaanega mõõtsid ka klapi ja kolvi vahe?
Madalatel pööretel ei pruugi samuti "kangem" nukk töötada, samas pööretel
peaks seda vahe tunda olema kui kõik on paigas. See võib olla täiesti harjumatu, kuna ennem tavalise nukaga töötab rahulikult ja korrapäraselt.

_________________
2,5-16v


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11