süüteküünlad

Kogu jutt N/A autode dünaamika paremaks muutmisest.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

TõnuriCCE
Postitusi: 128
Liitunud: 05.05.2006 14:37
Asukoht: Tallinn, Vigala

süüteküünlad

Postitus Postitas TõnuriCCE »

Küsimus selline, et kas vabalhingavale moditud mootorile tasub ka panna need iridium küünlad või ajab tavalistega samahästi läbi?
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Miks ei tasu. Paljudele praegustele uutele Jaapani vabalthingavatele pannakse juba orginaalis Denso Iriidiume. Võibolla ka teistele.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Enda nahal katsetatud, et Iridium toimib nõrga süütesüsteemi puhul kordades tõhusamalt kui tavaküünal.

Näide siis selline, et sai soetatud 1.1mm sädevahega Iridiumid, autol stockis 0.8mm.
Süütepool on nii lahja, et ei suuda 1.1mm sädevahega segu süüdata.
Iridiumi ja 1.1mm sädevahega hakkas mootor vahele jätma alles 0.8bar ülerõhuga.
Tava NGK küünlaga 1.1mm sädevahega ei läinud mootor kohapeal käimagi.
Teise mootori süütepooliga käivitus ilusti aga originaaliga mitte.
Iridiumit testisin ainult originaal pooliga.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Marko_N
Postitusi: 151
Liitunud: 01.07.2005 11:48

Postitus Postitas Marko_N »

mihkel mis marki need küünlad sul täpselt olid?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

G60 mootoril kasutasin Denso Iridium IW20 ja sädevahe tuleb 0.7-0.8 peale panna.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

Tere. mul tekkis selline mure. Praegu mootoris on Denso Platinum K20PR-ZU11, mis on NGK järgi 6. Ja toimib väga hästi, täna ostsin Denso Iridium mis on sama hõõgumise(kas see on õige eesti keelne sõna?) numbriga 6 ja gaasi vajutamise ajal mootor hakkab jamama. Küsimus siis miks, kui sama numbriga platinum töötab ilusti?
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kuumusastet pead sa siis silmas.

Tegelikult on asi nii, et minu reaalne kogemus näitab, et Iridium küünlaga töötab mootor rasketes tingimustes paremini kui
tava küünlaga (ilmselt tänu tugevamale sädemele mis on tingitud Iridiumi ülipeenest keskelektroodist).
Ka peaks ta süütepooli ehk veidi vähem koormama.

Olen selle sinu juhtumiga kursis ja väga imelik tundub see asi.
Vaatasin, et tehasest pakub D15/D16 platvormile kahte eri kuumusastet Denso markeeringuga 20 ja 16 (vastavalt ngk 6 ja 5).
Võibolla tahab sinu konkreetne kompott veidi kuumemat küünalt, kuigi samas platinium 6-ega töötab ilusti nagu sa väidad.

Kas kõik silindrid puterdasid iridiumitega?
Küünlajuhtmete ühenduskontakt küünaldega oli korralik (õige juhtme pesa sellele küünlale)?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

Mihkel kirjutas:Kuumusastet pead sa siis silmas.

Tegelikult on asi nii, et minu reaalne kogemus näitab, et Iridium küünlaga töötab mootor rasketes tingimustes paremini kui
tava küünlaga (ilmselt tänu tugevamale sädemele mis on tingitud Iridiumi ülipeenest keskelektroodist).
Ka peaks ta süütepooli ehk veidi vähem koormama.

Olen selle sinu juhtumiga kursis ja väga imelik tundub see asi.
Vaatasin, et tehasest pakub D15/D16 platvormile kahte eri kuumusastet Denso markeeringuga 20 ja 16 (vastavalt ngk 6 ja 5).
Võibolla tahab sinu konkreetne kompott veidi kuumemat küünalt, kuigi samas platinium 6-ega töötab ilusti nagu sa väidad.

Kas kõik silindrid puterdasid iridiumitega?
Küünlajuhtmete ühenduskontakt küünaldega oli korralik (õige juhtme pesa sellele küünlale)?
Ma kohe peale seda panin vanad küünlad ja kõik oli tip-top!
Ma uurisin Denso leheküljel mulle tuleb panna kuumusaste nr 7, 6-a asemel, sest jah D16 jaoks oli originaalis 6 aste. Ma ei ole selline proff kes ütleb kas kõik silindrid puterdasid või ainult üks :roll:
Nii et homme vahetan ära ja loodan ek kõik saab korda!
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kui sa külmema küünla paned (ehk nr7, kuumem on nr 5), siis sa teed probleemi ainult hullemaks.
Kuumus aste peab ikka mootorile vastav olema ja seda saab vaadata külgelektroodi pealt.
Netist leiab selle kohta omajagu juttu. Külm küünal ei saavuta lihtsalt oma õiget töötemperatuuri ja ei süüta segu piisavalt hästi.
Bemmi peal läbikogetud nähtus.
Samas kui paned liiga kuuma küünla, eriti veel turbokale suureneb kohe detonatsioonioht/lävi.

Vaevalt nüüd elektroodi kuju/lõige nii palju mõjutab, et mootor korralikult ei käi.

Aa üks asi veel mille täiesti ära unustasin!
Palju selle IK20 küünla sädevahe on? Sellel sinu antud plaatina koodil peaks sädevahe tehasest 1.1mm olema?
Palju praegu reaalselt sädevahe on?
Turbo setupi puhul paneks ma sädevaheks ~0.9mm, kuna poosti all on segu raskem süüdata.

Mul oli enda IW20 Iridiumitega algselt sama häda, oli vist 1.1mm sädevahe ja teatud boostist alates hakkas katkuma.
Mootorile oli ette nähtud tehasest aga 0.7mm sädevahe.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

Alex@CRXil mootoriga B16 stockis peab olema 6 aste, pani turbo peale ja temale soobis 7 :shock:
Praegu helistasin uhele kogenud inimesele, ta ka utles et peale turbotamist tuleb kuunlad kulmemaks panna(oli 5 pane 6!). Keda siis uskuda?
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Seda kas PEAB näed sa küünaldelt ja osaliselt ka süütenurgast/detonatsioonist.
1 kraad külmemad turbokale on OK panna üldiselt nagu minu kogemus näitab.
Bemmile 2 astet külmem oli kööga, 2 päeva sain autoga juristada ja siis enam ei käivitunud, küünlad tuksis.
Praegu on 1 aste külmemad Iridiumid ja on OK, süütenurga saab ka boosti all ilusti hea hoida.
Muidugi kui palju reaalselt see kuumusaste nüüd detonatsiooni mõjutab ma oma kogemusest veel öelda ei oska.
Polole tundus 1 kraad külmem täpselt paras küünlalt vaadates.

USA-s Bemmi ehitajad soovitavad millegipärast kohe 3 kraadi külmemaid küünlaid, mida nad sellega saavutada üritavad, sellest pole ma veel aru saanud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Oskab keegi soovitada küünlaid bmw vabalthingavale m30 mootorile ehk siis 3,4L :roll: Iridiumite puhul väljaminek vist üsna suur...6x250.- ? Mille järgi neid ikkagi osta?
Odavama otsa küünaldel kah toime vahe tajutav?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

jeff01 kirjutas:Oskab keegi soovitada küünlaid bmw vabalthingavale m30 mootorile ehk siis 3,4L :roll: Iridiumite puhul väljaminek vist üsna suur...6x250.- ? Mille järgi neid ikkagi osta?
Odavama otsa küünaldel kah toime vahe tajutav?
Denso soovib Iridium power IW16 ja Iridium Tough VW16, sadevahe 0.7

http://www.globaldenso.com/PLUG/
P.S.
Vahetasin endale iridium ik20 ik22 vastu, ja koik hakkas ilusti toole :roll:
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kui IK20 pealt vahetus IK22 peale aitas siis on probleemi põhjus selge.

IK20 on sädevahe 1.1mm aga IK22 on sädevahe 0.8mm ;)
Ja mida ma sädevahe kohta PS-is soovitasin ;)

Nüüd tasuks vaadata millised küünlad välja näevad peale mõningast sõitu.
Et ega juhuslikult liiga külm küünal ei saanud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

Mihkel kirjutas:Kui IK20 pealt vahetus IK22 peale aitas siis on probleemi põhjus selge.

IK20 on sädevahe 1.1mm aga IK22 on sädevahe 0.8mm ;)
Ja mida ma sädevahe kohta PS-is soovitasin ;)
Seda ma ei teadnud et ik20 ja ik22 erinev sadevahe sellega tahtsin vaiksemaks muuta :)
Nüüd tasuks vaadata millised küünlad välja näevad peale mõningast sõitu.
Et ega juhuslikult liiga külm küünal ei saanud.
Arvan et see on oige number kuna olemas nii oelda kirjutamata reegel, kui sul stockis uhed kuunlad, peale turbotamist pane kraad kulmem. Kaudne toend ka see et mu mootor stockis 100hp, kui panin IK20 siis kuni 3500p/min tootasid ilusti, aga graafiku jargi 3500p/min mootor juba saavutab 100hp, ja kui voimsust tuli juurde kuunlad ei saanud hakkama ja auto hakkas puterdama :!:
Huvitav, kas nad annavad mingi hobuseke juurde? :-D
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
Vasta