Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 12:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 111 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: võimu juurde
PostitusPostitatud: 21.05.2007 16:26 
Eemal

Liitunud: 21.05.2007 15:20
Postitusi: 8
Asukoht: teenuse
tere...
kas keegi oskab nimetada lihtsamaid viise kuidas auto mootorit tuunida
nii et asi päris kalliks ei lähe...:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.05.2007 18:30 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
Iga auto juures on see odav erinev, mõnel juhul ei anna enam kusagilt kergelt neid hobujõude juurde saada.

Tihtilugu on takistuseks õhufilter, või selle korpus, väljalaske kollektor, kogu ülejäänu väljalase, paljudel juhtudel ka sisselaskekollektor (viimase vahetamine üldiselt vajab ka progetavat aju), mõnel autol on mõttetult raske hooratas.

Järgmine aste oleks juba portimine, nukad, klapid, vedrud. Erksuse huvides ITB-d. Kõrgem surveaste teiste kolbide abil ja ka kangemad kepsud. Ning kindlasti ka progetav aju, kui veel ei ole.

Edasi saab hõbujõude juurde ainult töömahu kasvatamise või ülelaade abil.


Ala SR20DE mootor esimesena modiks õhuvõtu korpust, viimasel on sisseminev auk väiksem kui pärast õhufiltrit õhulugejasse minev auk. Siis kui veel tehasest ei ole (enda kunagisel 3uksesel N14 GTI-l oli) RV väljalaske kollektor. Seejärel kogu ülejäänud väljalase vabamaks. Siis näiteks on probleemiks liigrikas segu (kohati on A/F 12.0, mis on N/A mootori jaoks liig). Seejärel võib mõelda nukkadele aga see on üldjuhul liig.


C20XE mootori puhul on probleemiks üliraske hooratas, joogikõrre jämedune väljalaske kollektor, sisselaske kollektor ja ka A/F ning süüde on seadistatud ökonoomsuse mitte võimsuse huvides.

jne jne


Need punktid ongi peamised mida tasub tänamootori puhul modifitseerida (kui üldse). Tunduvalt ratsionaalsem on osta võimsama mootoriga auto.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.05.2007 20:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 11:55
Postitusi: 229
kõige odavam viis(lausa tasuta) autot kiiremaks saada on kaalu vähendada...

_________________
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.05.2007 21:12 
Eemal

Liitunud: 21.05.2007 15:20
Postitusi: 8
Asukoht: teenuse
tnx...eks pean meeles...
mul endal mõttes plokikaane lifimine se peaks ka nats võimu juurde andma aga kas sellel on ka mingid tagajärjed...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.05.2007 23:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Tagajärg on omadest kogemustest see, et asjast suurt sittagi kasu pole ja asi võib väga kergelt detoneerima hakata.
Minul on vähemalt sellised kurvad kogemused, ilsmelt oli seda kaant keegi juba enne ka lihvinud.

IMO ei anna see kõrgem surveaste ilma nuka vahetuseta midagi juurde.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.05.2007 23:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2006 14:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tallinn, Vigala
ise kaant lihvisin, siis oli küll vahe sees.
Muidugi teema on ka selles, et vähemalt poole sellest lisast annab klappide sooveldamine...mis tuleks ka ära teha kui juba kaan maas on.
Peale lihvimist ja sooveldamist on auto muideks tunduvalt ökonoomsem.

Detoneerimisega tulid esimesed kogemused, kui surveaste oli 11,1 peale aetud ja paagis oli 95. Aga 98-ga probleeme pole tähendanud.

_________________
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.05.2007 11:15 
Eemal

Liitunud: 21.05.2007 15:20
Postitusi: 8
Asukoht: teenuse
ok...tnx...
lihvin siis plokikane ära ja sooveldan ka klapid. aga ega vist uue plokikaane tihendita hakkama ei saa?
:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.05.2007 11:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
pafo kirjutas:
ok...tnx...
lihvin siis plokikane ära ja sooveldan ka klapid. aga ega vist uue plokikaane tihendita hakkama ei saa?
:)


Kui sa nii asju mõtled, siis parem ära seda mootorit torgi.
Uus tihend ja uued poldid!

Tee enne ja pärast dyno ots ka, siis saad teada palju asjast reaalselt kasu oli.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.05.2007 14:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2006 14:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tallinn, Vigala
ja lihvimesga seoses olenevalt kui palju maha võtad oleks reguleeritavat nukaratast ka juba vaja.
vastasel juhul jääb pööretel alla 3000 suht uimaseks

_________________
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.05.2007 15:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.02.2006 23:40
Postitusi: 86
Enda eelmisel autol sai kah lastud kaant lihvida ja klappe teha, kasu ei täheldanud eriti.

Samas hiljem sai nukad peale pandud teised ja nukarattad ning sealt tuli kasu ca. 20 hobust ( mõõdetud laki dynos ). Ühesõnaga tegelt on kõik omavahel seotud ja näiteks nukad ja kaane lihvimine eraldi annavad vähem summaarselt kui näiteks mõlemad koos.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.05.2007 15:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Seda viimast ma üritasingi siin enne ka vihjata.
Et IMO kui sul on stock nukk ei ole mõtet seda raha kaane lihvimise ja hooldamise peale raisata, lisaks veel uued tihendid, poldid jne.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.05.2007 17:30 
Eemal

Liitunud: 21.05.2007 15:20
Postitusi: 8
Asukoht: teenuse
vaatan et asi läheb päris kalliks ära...uued poldid, tihend, nukad...peab selle tuunimise vist suvelõppu lükkama, siis nats rohkem eeku...aga tnx info eest...päris kasulik teine, igast sihukest infi võite siia veel lisada...teinekord hea vaadata...:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.05.2007 17:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2006 14:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tallinn, Vigala
JustMe kirjutas:
Enda eelmisel autol sai kah lastud kaant lihvida ja klappe teha, kasu ei täheldanud eriti.

Samas hiljem sai nukad peale pandud teised ja nukarattad ning sealt tuli kasu ca. 20 hobust ( mõõdetud laki dynos ). Ühesõnaga tegelt on kõik omavahel seotud ja näiteks nukad ja kaane lihvimine eraldi annavad vähem summaarselt kui näiteks mõlemad koos.


aga mina näiteks lihvitud kaane ja tehtud klappidele lisasin nuka hiljem ja ei saanud siis halligi aru...kuna dünaamiline surveaste langes 0,75 ühikut.

Tegelt on point ju selles, et mootorid ja nukad on erinevad :) kunagi ei tea mis konkreetselt erinevatel mootoritel piirama hakkab.
Minu omal oli hingamine kehv ja sellepärast ka nukast kasu polnud...port+sisselase muudavad asja...ja need kolm asja korraga juba mõjuvad.
Aga kaane lihvimine peab mõjuma igal juhul....kuna siis põlemiskambris toimub sama õhu ja küttega lihtsalt kõvem "pauk"....ja kõvem pauk liigutab mootorit ka kõvemini edasi.

_________________
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.07.2007 13:40 
Eemal

Liitunud: 10.05.2005 12:17
Postitusi: 105
Ja suurema "paugu" eelseks komprimeerimiseks kulub rohkem energiat. :)

Tasub märkida, et 1970ndatel oli nt bmw NA ringrajamootorite surveaste vahemikus 10,5-11,0. Need mootorid tootsid 2,0 liitrist 250-260 hj ca 9000 pöördel.

Igal juhul, kui kaanelihvimise käigus muutuv põlemiskambri kuju muudab mootori termiliselt väheefektiivsemaks, siis puudub nimetet tegevusel mõte, sest suurema surveastme korral on ka mootori sisekadu suurem, kuna mootorit on raske ringi ajada. Proovige diiselmootorit vändast ringi ajada!

Aga mismoodi mõõdetakse mootoril dünaamilist surveastet, seda tahaks isegi teada. Arvasin, et tean natuke, aga vat kus lops. Eriti täpne riist peab vist dünaamilise surveastme languse 0,75 mõõtmiseks olema :badgrin:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.07.2007 21:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2006 14:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tallinn, Vigala
mõned lingid siis sulle kalkulaatoritega ;) :
http://www.rbracing-rsr.com/comprAdvHD.htm
http://www.not2fast.com/turbo/compressi ... sure.shtml

_________________
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 111 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11