Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 22:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 111 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 01.05.2011 17:33 
Eemal

Liitunud: 21.05.2007 15:20
Postitusi: 8
Asukoht: teenuse
Ühele mootorile teise mooroti pihustid peale pannes ei pruugi mootor käivitudagi, või kui käivitub siis töötab ebaühtlaselt (kuigi on erandeid) kuna:
Pihusti avatudasend on varieeruv ja see arvutatakse välja väga paljude erinevate andmete põhjal, näiteks gaasiklapi asend, mootori ja sissevõetava õhu temperatuur, küttesüsteemi rõhk, mootori pöörded jne.

Sammuti on erinevad pihustite enda andmed: nõela tagastusvedru pingsus, elektromagneti tugevus ja reageerimisaeg, kütuseläbilaskevõime jne. Ja see kõik kodeeritakse ajusse, et aju teaks millega on pistmist ja kui info puudub võib aju minna avariireziimi mil ta küll töötab aga ebaefektiivselt.

Sama tehase poolt toodetud samadel pihustitel on komakohtades erinevad omadused ja iga pihusti testitakse eraldi, andmed kirjutatakse koodina pihusti peale mis sisestatakse ajju ja selle järgi arvutatakse välja mootori kõige sujuvam töö, muidugi seda rohkem diislitel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 01.05.2011 22:50 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
To Pafo:

Egas ta päris nii ka pole.

Toon näite mitsubishi GTI-de baasil, kuna nendega enam kokkupuuteid ja tegemisi olnud.

1.8 gti lancer 100kw, pihustiteks 240cc x 4 (R4), Eclipse 2.0 110kw, pihustiteks 275cc x 4 (R4).
ECU-d on erinevad, kubatuur teine, progred teised. Siiski Lancerile Eclipse pihustite peale panek või ECU vahetus (tehes ainult ühte neist) muudab Lanceri võimsamaks. Mitte olulist, kuid siiski. ECU vahetuse korral jääb WOTis segu lahjaks ja minek ei ole päris see tema meelest, mis võiks, kuid vahe on sees.

Siin näites küll pihustite ja KW erinevus pm olematu, kuid teine näide oleks.

2.0 110kw NA ja 2.0 147kw turbo Eclipse.
Pihustid siis vastavalt 275cc ja 450cc. Ütle mulle, kuidas tühikäigul nende töö peaks erinev olema, kuigi kubatuur sama? Lähevad paugust käima, andurid samad (usu mind, et on), ECU progre küll teine. Mis jällegi muutub, on WOT (miks mitte 50% või 75% gaasisiibri asendist, kuna see parem võrdlus). Suurem pihusti tuleb siin alles mängu, kui rakendub turbo ja segu hakkab lahjemaks jääma, lambda ja MAP signaalidest lähtuvalt. Aga, kui turbot järgi ei tuleks, jääks väiksemaks ka õhukogus, vastavalt sellele ka kütuse vajadus, ning kogu seda 450cc pihusti võimsust ei lähegi vaja. Sellest saab aju suht hästi aru.
Kütuselati rõhk on ka sama, muuseas.

Või võtame kütuse tarbivuse samadel mootoritel neliveduste korral. NA mootoril on keskmine kulu 10.5-12 tuuri. Turbokal aga 9-11 kanti. EVOdel aga olenevalt juhist min 8.5. Miks nii??? Turbokas jõuab ilmselgelt rohkem edasi minna ja oma 2 ratast ringi vedada, kui NA. Et sama kulu oleks, tuleks võtta a la 3.0 kone. Kuid sel juba väände peal minek. Et mitte valesti aru saada, siis turbo ise ei tee muidu ju mingit tööd, kui ei ole ka kütust juures. Niisama jõudu juurde ta ei puhu, kuid lahjema segu peal saab edukalt sõita.


Ei saa sellest matemaatikast aru, et kui on WOT ja 2x suurem pihusti, siis ka kohe pihusti läbilase peab olema 2x suurem ja ka kohe sellest ka küttekulu. Mis ECU on ainult siis lisakaal teil autodes w??? See kõik pigem peaks jääma sinna teoreetilise arvutuse kanti, kui on selline ja selline kubatuur, sellised parameetrid ja antud suurusega pihustid, mis oleks siis max kütuse läbilase ja milliseks kujuneb AF suhe. Arvestades ka kütuselati rõhku. Pihustitega konedel tekib tõrge juba alla 2.2 bari. keskmine töörõhk üldiselt 2.7-3.2 bari. Suuremate pihustite korral ka siis lati rõhku tarvis tõsta. Neid graafikuid siin foorumis küll, kus olenevalt kütuserõhust tuleneb pihusti optimaalne cc.

Jutt läks küll laiaks, kuid ehk mõistetav.

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 01.05.2011 23:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
mitsu_manic kirjutas:
2.0 110kw NA ja 2.0 147kw turbo Eclipse.
Pihustid siis vastavalt 275cc ja 450cc. Ütle mulle, kuidas tühikäigul nende töö peaks erinev olema, kuigi kubatuur sama?
Kindlasti on tehases (ECU tabeleid koostades) otseselt või kaudselt arvestatud ka nukkvõllide ja surveastmete erinevusi.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 02.05.2011 10:19 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
Spekuleerin, et tehaseseadistuses aju teeb suht palju korrektsioone kütuse ja süütekõveras lähtuvalt MAF/MAP-ist, detonatsiooni ja lambda andurist. Ehk, et olenemata pihusti suurusest peaks süsteem suht lollikindel olema. Lihtsalt väiksema pihustiga jääbi WOTil segu lahjaks.

_________________
rats


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 02.05.2011 12:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
plönn kirjutas:
Spekuleerin, et tehaseseadistuses aju teeb suht palju korrektsioone kütuse ja süütekõveras lähtuvalt MAF/MAP-ist, detonatsiooni ja lambda andurist. Ehk, et olenemata pihusti suurusest peaks süsteem suht lollikindel olema. Lihtsalt väiksema pihustiga jääbi WOTil segu lahjaks.

MAF/MAP baasil süüte või segu kruttimine pole korrektsioon, vaid see ongi seade.
Olen kuulnud, et CA aju üle 15% kütust ei korrigeeri. Oleneb konkreetsest ajust. WOT'i ajal minuteada lambdat ei vaadata, ja kasutatakse väiksematel koormustel leitud korrektsiooni.

Lahja segu WOT'il pole lollikindel - pigem vastupidi.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 02.05.2011 17:50 
Eemal

Liitunud: 21.05.2007 15:20
Postitusi: 8
Asukoht: teenuse
To mitsu-manic:

Jah ega su jutus on tõde, ma ei vaidlegi vastu. Oma teksti kirjutasin ma lähtudes eelnevale tekstile kui inimene tahtis lihtsalt pihustid ära vahetada. Mootoreid tehakse võimsamaks pihustivahetusteda üle maailma iga päev, et aga sealt ka märgatavalt võimsust juurde saada tuleks ka juba muuta aju seadeid, tõsta kõttesüsteemis rõhku ja kes teab mis pisiasju veel...ühesõnaga et asi toimiks ja omavahel sobiks

Sellele kuidas turbokatel kütusekulu väiksem saab olla vabalt hingavatega võrreldes...võibolla isegi oskan selgitada...aga seda teinekord...praegu pole aega


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 16.06.2011 23:18 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Kuna eelnevalt uuritud pihustite küsimusest tekkis korralik arutelu, siis seekord uuriks nukkvõllide kohta.

Kui nüüd tellida omale custom-nukkvõll mis on tehase omast erinevate tõusude ja kraadidega, siis mida see mootor peale hakkab sellega? Täispritsega mootor, kõike juhib aju, kas ajus on vaja mingi muutus teha(arvestades kui vähelevinud see aju maailma mastaabis on, siis odavam on progetav peale lükata), või oskab mootor niisama ka käia mingi kange nukaga?

Ja üleüldiselt, kui nüüd ka muid "tuuninguviise" arvestada, näiteks kõrgem surveaste, kergem hooratas, porditud plokikaas, näiteks ka ITB, siis kas ja mida tuleks kütusesüsteemis muuta/vahetada?

Mootoriks siis volvo 1.7 b18ep. :)

Uurin lihtsalt maad erinevate lahenduste kohta, kuna ei suuda otsustada kas hakata valmistuma turbotamiseks või teha vabalthingavana väheke püssimaks. Kuna mootoreid mul koos auto peal olevaga 3 tükki, siis on õppimisruumi küll :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 19.06.2011 10:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Minul kadus tühikäik täielikult ära uue nukaga kuna idle õhuvajadus oli niivõrd erinev... aga üle idle sõitis küll muidu ja suht hästi kohe.
auk siibrisse aitas ajutiselt

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 19.06.2011 10:42 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Probleem, ma avastasin et minu autol pole õhulugejat :D Kõik muud andurid on olemas, segusiibri andur, õhutemp andur, tühikäigumootor jne jne, aga õhulugejat pole :D
Kas see tähendaks teoreetiliselt seda, et kui teise nukaga tahab masin rohkem õhku, siis tõmbab segu lahjaks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 19.06.2011 12:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
vat is dhis?
http://www.probedistributors.co.uk/Part ... p%20Sensor

aga muidu üks lahe tsitaat
You need to go take a ride in a 500rwhp head/cam car and then go take a ride in a 500rwhp supercharged car. When you are finished with both, come let us know which supercharger you chose. It's a no-brainer.

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 19.06.2011 12:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Corrado kirjutas:
Probleem, ma avastasin et minu autol pole õhulugejat :D Kõik muud andurid on olemas, segusiibri andur, õhutemp andur, tühikäigumootor jne jne, aga õhulugejat pole :D
Kas see tähendaks teoreetiliselt seda, et kui teise nukaga tahab masin rohkem õhku, siis tõmbab segu lahjaks?

No sul on siis MAP andur (Speed-Density süsteem) - ja ajus on MAP x RPM tabel, mis määrab VE. Aga ka õhulugejaga ajudel on ju kütuse kaart, sest ega seegi ei tea täpselt palju õhku jäi sisselaskesse ja palju klapivahelt sisse puges, või et kui kuumaks see enne silindrisse jõudmist jõuab minna (loe: hõreneda).
Kuna SL-vaakum sama siibriasendi juures suurema nukiga madala pöördega halveneb, peaks MAP näitama kõrgemat rõhku ja segu tulema alt üle-rikas ja ülevalt poolt lahja. Igasugust tuunimist oleks soovitav alustada seadistamisvõimaluse tekitamisest (näiteks proge-aju).
Spetsid, kes teavad öelda, et antud nukk pole selle turboga sobilik ja et tekib vajadus sport-nuki järgi, üldiselt ei küsi selliseid küsimusi. Ega üldiselt nukk ei ole turbomootoril piirav faktor enne kui sul ikkagi 200-300hj/L. Seega saadki nuki-raha eest hoopis aju osta :)
See sportnuki teema ongi nagu hea näide, kui palju peab NA puhul vaeva nägema, et närused 5-15% powerit lisaks saada, mis oleks ok, kui 15% = 50-75hj (ehk eelnevalt turbotatud mootor), aga paraku enamused sportnukid lähevad aga <200hj masinatele ja võimu tuleb siis -10...30hj, mida sõltuvalt meelte tundlikusest ja istme mugavusest, ei pruugi tunnetadagi :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 19.06.2011 19:01 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Maik kirjutas:

Lahe vidin, aga minu autol küll sellist pole kusagil ja ka mitte neil kahel mootoril mis mul veel varuks on.

Astrona kirjutas:
No sul on siis MAP andur (Speed-Density süsteem) - ja ajus on MAP x RPM tabel, mis määrab VE. Aga ka õhulugejaga ajudel on ju kütuse kaart, sest ega seegi ei tea täpselt palju õhku jäi sisselaskesse ja palju klapivahelt sisse puges, või et kui kuumaks see enne silindrisse jõudmist jõuab minna (loe: hõreneda).
Kuna SL-vaakum sama siibriasendi juures suurema nukiga madala pöördega halveneb, peaks MAP näitama kõrgemat rõhku ja segu tulema alt üle-rikas ja ülevalt poolt lahja. Igasugust tuunimist oleks soovitav alustada seadistamisvõimaluse tekitamisest (näiteks proge-aju).
Spetsid, kes teavad öelda, et antud nukk pole selle turboga sobilik ja et tekib vajadus sport-nuki järgi, üldiselt ei küsi selliseid küsimusi. Ega üldiselt nukk ei ole turbomootoril piirav faktor enne kui sul ikkagi 200-300hj/L. Seega saadki nuki-raha eest hoopis aju osta :)
See sportnuki teema ongi nagu hea näide, kui palju peab NA puhul vaeva nägema, et närused 5-15% powerit lisaks saada, mis oleks ok, kui 15% = 50-75hj (ehk eelnevalt turbotatud mootor), aga paraku enamused sportnukid lähevad aga <200hj masinatele ja võimu tuleb siis -10...30hj, mida sõltuvalt meelte tundlikusest ja istme mugavusest, ei pruugi tunnetadagi :)


Nojah, siis pole see variant mõeldav kui progeaju tuleks panna niivõinaa, sest siis oleks lihtsam juba ära turbotada, kuna turbo + ic on olemas, muretseda veel muud kraami ka mõne saja rubla jagu ja ongi olemas. Mul lihtsalt oli mõte selline, et kui vabalthingavana modimisel aju vahetama ei peaks, siis oleks see variant kah mõeldav, aga nii pole erilist vahet.

Küll jõuab neid mootoreid kõrini ehitada elu jooksul :D

Igatahes tänud heade vastuste eest :)

EDIT: autodatast sain teada miks ma ei ole siiani map sensorit leidnud.. sellepärast et see asub mul üldse esiklaasi servas olevas kanalis, mitte mootori küljes :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 25.06.2011 13:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2005 0:16
Postitusi: 589
Asukoht: Võru
peaks ära mainima dc85 nissani mis algul oli vabalthingav aga turbo nukad olid peal (+overlap)
siis tühikäik oli ikka meeletult ebaühtlane aga väga vinge oli kuulata :-D

Enda auto mootor sai strokatud 2,5L pealt 2,8L peale ja ülevalt otsast läks segu
väga lahjaks, sellega kaasnes ka meeletu temperatuuri tõus. Vahetasin orig 178cc
pihustid 220cc pihustite vastu. Sellega saavutasin niipalju, et alla 3000rpm on
segu väga rikas, ime et asi üldse töötab + tühikäik lainetab 500-1200rpm.
Ülevalt otsast aga töötab mootor väga hästi. Muidugi jäi mainimata ka see, et
väljalaske nuka asemele läks sisselaske nukk mis andis kõvasti jõudu juurde.

Originaal aju polegi mõeldud sellise kooslusega mootori juhtimiseks.
WOT all aga toimis kenasti kõik ja rohkem mulle vaja polnudki arvestades,
et ma selle autoga vägapalju niisama kulgemist ei harrasta ;)

_________________
- KKD Motorsport - EstPerformance -


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 21.07.2011 1:39 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Leidsin ühe huvitava saidi kus kõikvõimalikud mootoriosad läbi võetud, milletaga võiks võimu leida.

http://www.custom-car.us

Infot on absoluutselt kõigest seal, kõik asjad on üksipulgi läbi võetud, alates pihustitest, kütusesurvest, süütest ja lõpetades nii sisse- kui väljalaske ehitamisega.
Endal pm läbi loetud kõik.. no enam targem ei oska olla :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: võimu juurde
PostitusPostitatud: 27.07.2011 16:41 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Taaskord mina.

Oskab keegi öelda, mis läbimõõduga trosselklapp oleks paras 2.2 kubatuuriga mootorile? Jutt opeli 22E CIH-ist. Avatasin, et sellel trosseli sisemõõt 55mm, samas mu 1.7 kubatuuriga volvol on kah 55mm. Tundub ebanormaalne, et pool liitrit suurem mootor sama palju õhku saab.. või see ongi tavaline?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 111 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11