Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 13:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 111 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2007 2:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
312 kraadi nukaga on tühikäik veel päris kena. Seda küll u. 1200rpm peal...

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2007 23:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2006 14:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tallinn, Vigala
tühikäik seisab praeguse 297´ nukaga 800 peal nagu kell.
sealjuures tasub märkida vast ka seda, et hooratas hetkel vaid 4,8 kg.

Nuka kraadid on sellised:
Cam timing:
IVO 28 BTDC
IVC 89 ABDC
EVO 72 BBDC
EVC 45 ATDC

_________________
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2007 0:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.12.2006 18:54
Postitusi: 272
Asukoht: Kuressaare
Mu 270 nukka kestvus on mõõdetud 0.10mm tõusult. Avanemisest-sulgumiseni on kestvust ca 290' . Hetkel ei ole paberit käepärast, kuid paigaldades sai teda kraaditud ja seal 28' BTDC avanes ja ca 68* ABDC sulgus, nii sisselase kui ka väljalase. Tühikäik oli selgelt arusaada, et ei ole tegemist stock masinaga. Kui jätta välja halvem response madalatel pööretel, siis võib öelda, et ainult nuka vahetusega mingit "persedynoga" tuntavat vahet ei olnud. Samas, turbo ja N/A masina võrdlus ei sobi eriti. Stock fööni turbiinikoda on sedavõrd ahistav, et pikemalt heitgaase andev nukk ei too mingit kasu, kuna backpressure kasvab, silindrisurve langeb.
Kui ka mõni tuuningukunn teab mis ja kuidas, siis reeglina nukkvõllide/kaane kohalt keegi naljalt infot ei jaga. Samas, eks ta on alati puhtalt kinni just konkreetse auto setupist ja parima lahenduse saab vaid katsetades.
Julgust, kannatust ja tahet soovides
mulk

_________________
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2007 1:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
Ei saa võrrelda erinevate mootorite nukkade kraade. BMW M20 mootoril oleks see 270 kraadi nukk praktiliselt stock...

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2007 11:32 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
Silwer kirjutas:
Ei saa võrrelda erinevate mootorite nukkade kraade. BMW M20 mootoril oleks see 270 kraadi nukk praktiliselt stock...


See meenutab et paljude tuuningfirmade nö sport nukad on kohati väiksema durationiga kui stockid, või väga ligilähedased. Ja inimesed ostavad :? .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2007 15:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
ma küll ei tea, mis mootoritest täpsemalt jutt... aga ega te 4-klapitehnikas ja 2-klapitehnikas mootorite nukkasid ei võrdle äkitse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.07.2007 15:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
mart154 kirjutas:
ma küll ei tea, mis mootoritest täpsemalt jutt... aga ega te 4-klapitehnikas ja 2-klapitehnikas mootorite nukkasid ei võrdle äkitse?


Jep ja vähe sellest, me võrdleme veel siin vabalthingava ja turbomootori nukkasid ja siis ka veel hüdrotõukuritega ja ilma mootorite nukkasid... :lol:

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.07.2007 12:18 
Eemal

Liitunud: 10.05.2005 12:17
Postitusi: 105
TõnuriCCE kirjutas:
aga siiski ei ole vastust saanud, MIKS nelja klapi kamber rohkem surveastet võimaldab.
"tänu" oma kujule (mitte täielikult silindri kujuline) 2 klapi kaaned hakkavad kergemini detoneerima seoses segu kokkusurumisel tekkivale keerisele. aga kui moto ei detoneeri siis miks ei ole mõtet surveastet tõsta 2 klapi mootoril???


Keerised nüüd küll detonatsiooni ei põhjusta. Vastupidi, detonatsiooni vältimiseks on vajalik õhu ja bensiini hea segunemine, milleks on keeristest abi. Tõsi, peamiselt on keerised sisselasketakti ajal ja ilma keeristeta ei pääse ka neljaklapiline mootor. Lihtsalt põhimõte on vähe teistmoodi.

Et ei ole mõtet tõsta, pole nagu keegi öelnud, lihtsalt üle pingutada ei ole tarvis sellega. Mootori võimsuse määrab kõigepealt ikkagi volumeetriline efektiivsus ehk VE.

Osad põlemiskambri disainid ei võimaldagi surveastet eriti tõsta käepäraste vahenditega.

Tsiteeri:
nukast rääkides on mul näiteks kasutusel 297 kraadine nukk. Mida see siis ütleb? Ülejäänud mootorist mis oleneb? ja mis see jne veel on?
Tahaks konkreetseid kogemusi või fakte, mitte huupi pakkumist. Siis oleks jutul sisu ka. Muidu pole midagi nagu teemast õppida ju. Saan teada ainult, et milline surveaste ühel või teisel autol on. Aga põhjust miks ei oska põhjendatult keegi öelda?


Sa ju alustasid ise üldist teemat ja vastusedki said üldised. 297 kraadine nukk iseenesest ei määra veel tühikäiku ega kasutatavaid pöördeid. Pannes selle lihtsalt seeriamootorisse sisse on võimalik, et ei juhtugi suurt midagi. Peale kraadide on samatähtsad (eelkõige) sisselaskepoole näitajad. Mulle isiklikult ei ütle see mootor tähis midagi, nuka kraadide järgi saan aru, et tegemist on vahest selle "lainelise kaanega" 8V 2.0 mootoriga (seerias 85 kW)???


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.07.2007 17:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.05.2007 20:48
Postitusi: 48
Asukoht: EST - GER
Seoses nukkvõllidega tekkis endal üks küsimus.
Teadupärast pannakse VW 1.8 turbo mootorile 1.8 vabalthingava mootori nukid.Kui suur on kasutegur või mida sellega saavutatakse?
Kahjuks pole mul nende nukkade andmeid ,et saaks neid võrrelda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.07.2007 19:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Lihtsam on boosti peale keerata, kui hakata nukkadega mängima. ;)

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.07.2007 23:01 
Eemal

Liitunud: 10.05.2005 12:17
Postitusi: 105
Karmimate turbomootorite jaoks on olemas ka turbomootorite nukad, mis küünivad 300 kraadi taha. Spets nukka on siiski vaja ainult ühe nukaga mootorile. Kahe nukaga mootoritel saab panna sobivate näitajatega vabahingava nuka ja neid keerates sättida sisse- ja väljalaske sobivasse asendisse. Ilmselt samasse kategooriasse läheb ka see Audi teema, vabahingava nukk siis ehk suurema durationiga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.07.2007 23:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.05.2006 14:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tallinn, Vigala
rookie kirjutas:
Keerised nüüd küll detonatsiooni ei põhjusta. Vastupidi, detonatsiooni vältimiseks on vajalik õhu ja bensiini hea segunemine, milleks on keeristest abi. Tõsi, peamiselt on keerised sisselasketakti ajal ja ilma keeristeta ei pääse ka neljaklapiline mootor. Lihtsalt põhimõte on vähe teistmoodi.

Et ei ole mõtet tõsta, pole nagu keegi öelnud, lihtsalt üle pingutada ei ole tarvis sellega. Mootori võimsuse määrab kõigepealt ikkagi volumeetriline efektiivsus ehk VE.

Osad põlemiskambri disainid ei võimaldagi surveastet eriti tõsta käepäraste vahenditega.

Sa ju alustasid ise üldist teemat ja vastusedki said üldised. 297 kraadine nukk iseenesest ei määra veel tühikäiku ega kasutatavaid pöördeid. Pannes selle lihtsalt seeriamootorisse sisse on võimalik, et ei juhtugi suurt midagi. Peale kraadide on samatähtsad (eelkõige) sisselaskepoole näitajad. Mulle isiklikult ei ütle see mootor tähis midagi, nuka kraadide järgi saan aru, et tegemist on vahest selle "lainelise kaanega" 8V 2.0 mootoriga (seerias 85 kW)???
J
a jutt on ikka veel ümmargune.
Viimased küsimused olid minu meelest väga otseselt küsitud ja neile pole konkreetset vastust saanud.
Keeristest rääkides, rääkisin keerisest kokkusurutud segu keerisest põlemiskambris...kui keeris just selle jaoks õige sõna on.

minu mootor on jah seeriast 85kw C20NE (originaal nukk muidu 274) sellest ka väike täituvus, kuna hetkel on ikka veel originaal sisselase küljes. VE 13.0 segu juures kõigest 84% ja seda kõigest 5100rpm. Nukk toetab ikka väheke kõrgemalt seda kupatust...st et veel ei saa nukast mingit kasu.

Aga jah siiski tahaksin mina ja ka paljud teised foorumi külastajad teada, millest sõltub see, kui palju on mõtet surveastet tõsta?

_________________
Calibra Club Estonia www.calibraklubi.ee
56 251 273


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.07.2007 9:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
VE on alati suurim maksimaalse pöördemomendi juures, mitte maksimaalse võimsuse juures.

Sinu auto juures on kõige parem bang for the buck modifikatsioon 16v mootori ostmine, mitte 8v kaanega jantimine. Liiati veel, kui neid saada on, mitte et ei toodeta vms. Osta see mootor (või kaas, kui annab praegusele plokile peale panna), osta komplekt ITB-sid, trompetid ja paigalda progetav aju (nt. MS, aga sul vist on juab see, kui tead VE-d öelda?).

Saad korraliku võimsuse vabalthingavast, sellise stupiga (+ veidi tõstetud surveaste ja teised nukad) on võetud üle 200hj ja tühikäik on kenasti 1000rpm, vaatamata ITB-dele ja vihasematele nukkadele.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.07.2007 14:27 
Eemal

Liitunud: 10.05.2005 12:17
Postitusi: 105
Antud juhul peab nõustuma eeskirjutaga, ehk Opelil on igati suurepärane 2.0 16V 110 kW pada olemas (kas mitte C20XE), vahest tuleks suhteliselt perspektiivitu mootoriga punnitamise asemel tegeleda mootori vahetusega?

Sellel 8v mootoril tänavakasutuseks ei ole IMHO mõtet üle 11,0 surveastmega punnitada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.07.2007 9:24 
Eemal

Liitunud: 01.06.2007 14:01
Postitusi: 452
Asukoht: Tallinn
terv.
ma suht võhik aga äkki keegi seletab mis on ITBd ja trompetid :D
ses suhtes et mul vectra vabalthingav 16v 110kw motoga ja tahaks ka võimu veidike juurde!

_________________
E36 322T r5>344T, E38 740 BIT, SAAB 9-5Aero, E36 320T, 2JZ, 328T


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 111 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11