Corrado kirjutas:
Probleem, ma avastasin et minu autol pole õhulugejat :D Kõik muud andurid on olemas, segusiibri andur, õhutemp andur, tühikäigumootor jne jne, aga õhulugejat pole :D
Kas see tähendaks teoreetiliselt seda, et kui teise nukaga tahab masin rohkem õhku, siis tõmbab segu lahjaks?
No sul on siis MAP andur (Speed-Density süsteem) - ja ajus on MAP x RPM tabel, mis määrab VE. Aga ka õhulugejaga ajudel on ju kütuse kaart, sest ega seegi ei tea täpselt palju õhku jäi sisselaskesse ja palju klapivahelt sisse puges, või et kui kuumaks see enne silindrisse jõudmist jõuab minna (loe: hõreneda).
Kuna SL-vaakum sama siibriasendi juures suurema nukiga madala pöördega halveneb, peaks MAP näitama kõrgemat rõhku ja segu tulema alt üle-rikas ja ülevalt poolt lahja. Igasugust tuunimist oleks soovitav alustada seadistamisvõimaluse tekitamisest (näiteks proge-aju).
Spetsid, kes teavad öelda, et antud nukk pole selle turboga sobilik ja et tekib vajadus sport-nuki järgi, üldiselt ei küsi selliseid küsimusi. Ega üldiselt nukk ei ole turbomootoril piirav faktor enne kui sul ikkagi 200-300hj/L. Seega saadki nuki-raha eest hoopis aju osta
See sportnuki teema ongi nagu hea näide, kui palju peab NA puhul vaeva nägema, et närused 5-15% powerit lisaks saada, mis oleks ok, kui 15% = 50-75hj (ehk eelnevalt turbotatud mootor), aga paraku enamused sportnukid lähevad aga <200hj masinatele ja võimu tuleb siis -10...30hj, mida sõltuvalt meelte tundlikusest ja istme mugavusest, ei pruugi tunnetadagi