Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 10:17

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Manifold tuning
PostitusPostitatud: 26.01.2007 0:54 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
Jälle midagi head lugeda

http://www.eng.fsu.edu/~shih/eml4421/st ... Tuning.ppt

Puhas N/A võimsuse kasvatamise nipp, kuid jah võimsuse lisa ei ole nii märgatav kui näiteks boosti tõstmine. Õigete kolletega saab tekitada vajalikku pöördevahemikku väände spike.


Mõni huvitav fakt artiklist
Tsiteeri:
Exhaust temperature greatly affects header length


Kuumemad gaasid pikem kolle? Kahjuks pole siin artiklis viise kuidas seda õiget pikkust ja ristläbilõikepindala leida. Kõrgem pilotaaž.


Tsiteeri:
Intake and exhaust manifolds must be designed to complement each other


Kuivõrd tähtis see olla saab?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Manifold tuning
PostitusPostitatud: 26.01.2007 2:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
henri kirjutas:
Tsiteeri:
Intake and exhaust manifolds must be designed to complement each other


Kuivõrd tähtis see olla saab?


Sellest on kirjutatud ka raamatus "How to tune and modify engine management systems".
Seal väideti, et põhimõtteliselt summutiotsast kuni filtrini peab asi nö. harmoonias olema.
Et pulsatsioonid peavad ilusti ühtima läbi kaane summutisse ja tagurpidi tagasi.
Jumal teab kui palju see tegelikult loeb.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.01.2010 17:16 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
NA ju imeb. Ideaalis on silndrite täituvus (VE) 100%, kuid eriti kõvad mehed saavad üle selle.
Seda ka ainult kindlas pööretevahemikus (vähemalt niikaua, kuni pole muutuva pikkusega sisselasketrakte kasutusele võetud).

Põhimõtteliselt on küsimus n.ö lainetes, mis tekivad klappide avamisel/sulgumisel ja sellest tuleneval resonantsil gaaside liikumises.

Ehk, et sisselaske klapi sulgumisel katkeb õhuvool silindrisse ja gaasid, mis sinna poole teel olid, põrkuvad klapilt tagasi (liiguvad valele poole).
"Õige" sisselaseke traktiga koguneb niiviisi kusalegi trakti suurem õhusurve ja hästi tehtud mootoril läheb see surve järgmise töötsükliga silindrisse - võib juhtuda VE>100%

Väljalaskes peab olema parasjagu niipalju survet, et klappide samaaegse avatuse korral (overlap) ei toimuks kütusesegu väljalaskesse jooksmist.

Põmst on kõiksugu valemeid nii väljalaske kui sisselaske ehitamiseks. Kusjuures kahetaktilised mootorid on eriti valivad väljalaske suhtes (välimuselt ja mõõtudelt samasugune sumpa võib täiesti erinevaid tulemusi anda) Nii, et see on paljus ka katsetamise teema, paljalt valemite järgi ei saa ideaalseid trakte.

NA kohta võin soovitada raamatut: "Four-Stroke Performance Tuning" A.Bell (inglise keeles mõistagi). Kui valemite otsimisel abi on vaja, siis pean natuke tuhnima.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.01.2010 11:38 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
Mis antud lingil olevasse bufferkambrisse puutub, siis mina ei usu sellesse.
See klapp, mis seal ülerõhku peaks hoidma vajab ju mingit pidi energiat avamiseks/sulgemiseks. Peale selle tekivad õhu edasi andmisel viivitused vastavalt klapi avanemise ajale. Ütleme, et on 6000rpm töötav mootor, mis tähendab, et sisselaske klapp avaneb 3000 korda minutis e. 50 korda sekundis. (n kahe liitrine mootor tarbib 6000 pöörde ja VE100 juures 10 kuupmeetrit õhku sekundis (neljasilindriline = 2.5 liitrit silindri kohta)
Buffriklapp peaks siis samakiiresti töötama - see ei ole reaalne. Pealegi tekivad klapist möödumisel õhukeerised, mis kindlasti ei ole abiks silindri täitmisel.

Aerodünaamika on üldse kõige tähtsam NA sisselaske juures.

Samuti ei maksa arvata, et sisselaske poleerimine ilmtingimata hea tulemuse annab. Point on selles, et kui kusalgi on kasvõi väike kõrvalekalle õhu ideaalsest suunast - näiteks lohk traktis- siis õhk hakkab sealt põrkama. Selles mõttes on mõistlikum kanalile viimase peale läiget mitte anda, sest nii võib loota, et kui mingisugune lohk peaks kusalgi olema, siis sinna krobelise pinnaga lohu põhja tekib lihtsalt üks õhukott, millest ülejäänud õhk üle sõidab. Igatahes tasub isepoleerijatel käia oma kaane voolavust masinas mõõtmas. Minu teada saab seda teha Windorfis ja võibolla veel kusalgi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Manifold tuning
PostitusPostitatud: 07.01.2010 11:45 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
henri kirjutas:
Tsiteeri:
Exhaust temperature greatly affects header length



Keegi võiks mulle ka seda seletada. Ma olen arvanud, et väljalaskegaaside temperatuur (EGT) on nagunii 800 kraadi juures (olenemata kütusest). Mis moodi see siis veel kollektori pikkust peaks mõjutama?

_________________
rats


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.01.2010 13:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
plönn kirjutas:
Kui valemite otsimisel abi on vaja, siis pean natuke tuhnima.

Ole hea ja tuhni ning postita siia teemasse siis valemite linke ka.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Manifold tuning
PostitusPostitatud: 07.01.2010 15:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.07.2005 11:09
Postitusi: 402
plönn kirjutas:
henri kirjutas:
Tsiteeri:
Exhaust temperature greatly affects header length



Keegi võiks mulle ka seda seletada. Ma olen arvanud, et väljalaskegaaside temperatuur (EGT) on nagunii 800 kraadi juures (olenemata kütusest). Mis moodi see siis veel kollektori pikkust peaks mõjutama?


Pakun et jutt käib soojuspaisumisest.

IvarR

_________________
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.01.2010 16:28 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
nojah, siis jäi kontekstist väljarebituna sellest punktist vale mulje. Tänud selgitamast.

Pean tunnistama, et esimese hooga valemeid ei leidnud, küll aga kimbu igasuguseid kalkulaatoreid.

NA väljalaske kollektori toru pikkuste/jämeduste kalkulaator: http://www.mez.co.uk/mezporting/exhaust_length.html
NA sisselaske kolektori arvuti: http://www.rbracing-rsr.com/runnertorquecalc.html
Siin on veel väga palju erinevaid kalkulaatoreid ja (animeeritud) tööjooniseid: http://www.martindalecenter.com/Calculators1.html (tähelepanu peaks pöörama Internal Combustion Engine'ile)

Kui keegi ette ei jõua siis vaatan raamatust vastavad valemid järgi ja postitan siia.

_________________
rats


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.01.2010 17:01 
Eemal

Liitunud: 10.09.2005 21:47
Postitusi: 398
Asukoht: Harjumaa
Kolle pikkuse puhul käib jutt pigem temperatuuri mõjust helikiirusele.
Vaadake ikka kogu slaidi terviklikult, mitte üksikute lausetena.
EGT sõltub eelkõige mootori effektiivsusest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.01.2010 11:24 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
kas EGT pole siis A/F 14,68:1 puhul alati mingi kindel näitaja?

_________________
rats


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.01.2010 12:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
EGT sõltub ju mootori koormusest.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.01.2010 16:30 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
aga miks see on nii? Et kui võtame 14,68 osa õhku ja 1 osa kütust ja paneme selle põlema, siis miks saame erinevaid temperatuure?

_________________
rats


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.01.2010 16:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
plönn kirjutas:
aga miks see on nii? Et kui võtame 14,68 osa õhku ja 1 osa kütust ja paneme selle põlema, siis miks saame erinevaid temperatuure?


Loomulikult, sest (otto)mootoris on selline asi ka, nagu süütenurk.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.01.2010 16:40 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
ehk et osa pauku käib väljalaske kollektorisse?

_________________
rats


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.01.2010 17:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Üks asi on ju mingis kindlate parameetritega ruumis kütust põletada ja saadaksegi alati suht sama põlemistemperatuur. Kui aga keskkonna parameetrid muutuvad, avaldab see ka mõju põlemisele.
Teiseks, EGT tähendab "exhaust gas temperature", ehk siis väljaheitegaaside temp. See pole üldse sama, mis kütuse põlemistemperatuur. Üks asi on mõõta temperatuuri silindri keskel keset leeki. Teine asi on mõõta silindrist juba välja lastava põlemisjäägi temperatuuri. Viimane on suure osa oma energiast mootorisse ära andnud ja hoopis teiste näitajatega.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11