jeff01 kirjutas:
Korralik suhtumine...
Proge ajude paigaldajad on vandid ja nagu nad saaks sinu arvelt kohe tonni võrra rikkamaks. Keskmine paigaldaja ei teeniks su autole aju paigaldades ilmselt üle paari soti sest materjalid on kallid ja neid kulub omajagu.
Lisaks on su teadmine progeajudest veidi nigel sest miks peaks ma progeajule mitukümmend mappi tegema? põhikaart süüte jaoks, 1 põhikaart kütte jaoks ja muud on juba korrektsioonid..ei mingit keemiat ja viitekümmend mappi....milleks? Kuidas? Sa tahad näha seda venda kes viitsib? Milleks? Miks taandub miski viitsimisele?
Persedünoga sa 3-5-7 hp kasvu selgelt ei tunne ja vabalthingaval just sellistest väikestest jõuvahedest me räägimegi kui veidi süüdet ja kütet keerata. Igas alas piisavalt pikalt sõita ja siis küünlad maha keerata on kah narr...võtab lialt aega.
Ja sinu seadistamise variantidest saan aru...on mõni veel kuid siiski, mis sa peale hakkad kui näiteks segu on igas alas va. 4000-5500 2 ühikut AFRi liiga rikas? (Konkreetselton nii hetkel ühel originaal ajuga bemmil) Pole nagu emmigi teha nende vahenditega. Süüde pole konstantne number, et teda vaid nö nullpunkti nihutamisega igas alas ideaalseks saada. Variandid pihustid / kütterõhk on praktiliselt samad ja taaskord saad muuta vaid kogu ala rikkamaks või lahjemaks mitte nii nagu sul ilmselt vaja oleks.
Webereid seadistatakse tihti ikka gaasianalüsaatori või lambda abiga. Mootorid millel juba dualweberid peal on tavaliselt liiga kallid, et persedüno järgi timmida.
Kui sa kõike ise teed siis võta kasvõi MSi põhikomponendid (PCB /map / prose) ja otsi ülejäänu siit ning pane oma pill ise häälde, nett on knowhowd täis ja tulemus on vähemalt see mida ise soovid mitte see mida võimalused võimaldavad. Iseenesest võib ka PCB ise teha (Netis on fail olemas) mapi mõnelt autolt leida ja prose softi ise motorola kivile kirjutada kui raha alla panna ei taha. Widebandi olmasolu kasvõi laenatud kujul tuleks muidugi kasuks.
Minu pahameel ei ole nende inimeste peale, kes paigaldavad neid ajusid, vaid nende peale, kelle esimene soovitus on kohe orginaal aju võssa loopida ja proge aju peale pookida. JAH, kui mul oleks iga viimane kui hp arvel igal pöördemomendil, siis võib tekkida orginaal ajul probleeme selle juhtimisega - küll aga kui pääsed sellele ligi, siis saab ka orginaal aju sama moodi seadistada kui proge aju.
Ühe asja peale kulub otseselt 0 euri, teise peale 1000 euri. Jah mingil pöörde momendil on segu rikas ja süüde natike hiline, mis siis? 5hp mis juurde tuleb sellel pöörde momendil, ei ole minu jaoks 1K euri väärt.
Miks oleks vaja erinevaid map-e? No võtame siis äärmuslikud olukorrad. (ei ole ekspert, aga kirjutan välja siis enda arusaama asjast)
Tavaline setup on see, et õhulugeja visatakse võssa ja mapid koostatakse siis temp andurite põhjal.
Kas üks ja sama map toimib näiteks -30 kraadise ilmaga ja +30 kraadise ilmaga? Kahtlen et ideaalselt toimib (tehase aju lähtub siis aeg ajalt õhulugeja impulsist, sisselaske tembist, mootori tembist, lambdast jne ja korrigeerib, et mis mapi kasutada mis ilmaga.)
Olen ise näinud olukorda, kus polnud kasutusel proge ajul lambda andurit ega knock sensorit ja tünos sai masinal küte otsa, aga enne seda lendas kolb pilbasteks. Enda lollus? Rohkem nagu see, et proge aju pole lollikindel sellistele olukordadele. Tehase aju peaks aga lähtuma sellest, et kui knock sensor tunneb, et midagi on valesti lööb kohe kas safe mode (ehk siis kasutusel läheb safe map, millega pada laiali ei laseks), või lihtsalt muudab süüte hilisemaks (oleneb masinat, pole ekspert) (limp mode -safe mode)
Teine olukord näiteks rajal, sõidad mõne jääkamaka põhja alla, ja lööb kütte torustiku puruks. Kui tähele ei pane, et kütte näidik langeb meeletu kiirusega, siis vähemalt aju saab aru, et knock sensor tunneb jälle, et midagi on valesti ja keerab süüte vähemalt hiliseks (või lööb safe mode-i kohe). (läheb detoma, aga väga lühi ajaliselt)
Ma arvan, et neid näiteid võivad targemat inimesed veel välja tuua, kus on orginaal aju kasutamine kasulikum ja mõistlikum, kui kohe proge aju peale pookima.
Ütleme nii, et orginaal aju on lihtsalt lolli kindlam, kui proge aju - ja mina, täielik algaja, eelistan lollikindlust ennem, kui seda, et paigaldame uhke asja, millest ma mitte midagi põhimõtteliselt ei jaga ja asi pole enam lollikindel ka.
Hea meelega näpiks ise neid proge ajusid, aga hetkel olen liiga rumal, et asja ise kokku pookida ja seda seadistada.