Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 12:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 05.12.2013 11:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Sel juhul alustaks ma wideband lambda külge pookisest (Mitte originaali asendama vaid teiseks lambdaks) ~5-10hp võiks tulla WOT alas õige segu saavutamisest (Mis iganes moel seda siis originaal ajuga teha annab)
Vähemalt enda autol loodan sellist jõukasvu kui segu 10ne pealt 13 peale saan vabalthingaval.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2013 18:18 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Idee on hea, aga mul pole õrna aimugi, kuidas seda sellele isendile külge pookida, ja teisalt pole mul õrna aimugi, kuidas 7A ajule ligi pääseda. Kuna mul ei ole vaja ka mingeid ulme numbreid masinast välja pookida, siis pigem jätaks need peen häälestused kõrvale.

Täna proovisin siis käima boschi pihustitega - töötab paremini ja küünlad muutusid valgemaks. Kohapeal käies siis. Sõita veel ei saa. Vähemalt töötab boschi pihustitega, nüüd tuleb siis proovida tihvti liigutamist. Vaatab mis juhtub...


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2013 18:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Sa võid ju widebandi kasvõi laenata mingiks ajaks.....ehk kannatab vähemalt sulle sobivat ala veidi kütterõhuga "õigemaks" sättida. Tartus saaksid minult näiteks.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2013 21:21 
Eemal

Liitunud: 10.08.2012 18:21
Postitusi: 58
Pihusti adapterid tellisid ebayst või lasid teha?

Ajuga on selline jama, et Eestis on ainult üks vend kes selle ajuga midagi võimeline tegema on ning selleks on Prj Tartus.

Mine homme sõitma autoga ja siis tunned vahet pihustitega.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2013 23:06 
Eemal

Liitunud: 25.07.2007 19:58
Postitusi: 32
Asukoht: tartumaa
Prj on Tallinnas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2013 23:49 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Sõitma on veel raske minna, masinal pole kasti veel mida alla keerata - tegelikult homme lähen ühte kasti vaatama.
Adapterid on custom made, kasutan 3B kütuse latti ja vahe jupid on nii 5cm pikad. Orginaal latist on see kompott juba pool kilo kergem ja parema voolavusega.
Seda lambda värki peab vaatama. Häda rohkem selles, et masin pole eriti tänava legaalne enam, ja treilaga seda vedada on ka natuke nadi.

Hea teada, et keegi vähemalt on "sina" peal selle mootori juhtimisega.

Süüdet timmisin ka siis tihvti liigutamisega 3.9 kraadi varajasemaks. Töötab, halvemaks ei läinud, eks paneb veermiku lõplikult kokku, siis saab proovida, kas vahet on tunda ka või mitte.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.12.2013 19:36 
Eemal

Liitunud: 10.08.2012 18:21
Postitusi: 58
Igasugused mootori anomaaliad kaovad igatahes pihustite vahetusega ära, et kui endal sai lõpuks see tehtud siis see on parim ~200€ mis ma selle auto peale kulutanud olen. Siiamaani on raske uskuda, et kõik need fuel-cutid käiguvahetustel ja 10 muud probleemi kadusid täielikult ja minek on öö ja päev eelnevaga. Muidugi ta pole s2'ga võrdne aga kõik teised 20v'd millega ma sõitnud olen ei anna hetkel enda omaga võrrelda. Muidugi originaal pihusteid kontrollides selgus ka see, et kõik 5 kusesid nii kuis said, et ega midagi imestada ka pole. Küttekulu langes üle liitri võrra kompuutri järgi, täpselt saan teada, kui paak tühjaks saab sõidetud.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.12.2013 2:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Lihtsalt vahemärkusena, et originaalajuga pihusteid vahetades ei saa kindlasti enam kompuutri kütusekulu näitu uskuda. Mille põhjal kompuuter Sinu arvates kütusekulu arvutab? Just - ta täpselt teab, milliseid pihusteid ta stock-is juhib.

Üldiselt tundub mullegi originaalajuga millegi põhjalikum muutmine ikka väga umbes torkimisena. Õiget tagasisidet tulemusest ega võimalusi lihtsalt seadistada ei ole.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.12.2013 11:54 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Kolm põhilist seadistamise viisi on, A- keeran süüdet tihvtiga (lihtsalt ulli moodi palju tööd on), B-vahetan pihusteid (suuremate või väiksemate vastu), C- muudan kütuse rõhku.

Seda viimast varianti ma kasutan nüüd põhjalikumalt, kuna orginaal rõhu klapp sai väga lihtsate modifikatsioonidega muudetud reguleeritavaks ja latile sai külge pandud ventiili välja võte, et saaks manomeetriga rõhku mõõta.

Minul isiklikult on kütte kulust jumala savi, kuna WOT-i ajal õgib see masin kütet mõnuga (mis bensiini masin ei õgiks).

Kõiksugu näitudest, mis summutist väljuvad on mul ka jumala savi - seni kaua, kuni masinal on segu enam vähem paigas ja on orginaalist võimsam olen mina rahul.

Senikaua kuni orginaal aju toimetab normaalselt, ei ole mul tahtmist maksta mingile vandile 1K euri, et ta paigaldaks mulle uue aju, millega ma ei oska midagi teha, ja siis jookse nagu lits lapsega, kui masin jälle ei tööta.

Ma ei tea, palju map-e on audi orginaal ajul, aga arvan, et neid on vähemalt 50 kindlasti ja fail safe-e on ka kindlasti rohkem, kui proge aju meestel. Ma tahan näha seda venda, kes viitsib koostada ajule vähemat sama palju erinevaid map-e. (üle 10 küll keegi teha ei viitsi)

Saaks seda orginaal aju ka togida, aga kuna ma ei ole uurinud palju see värk maksab, ei kommenteeri ka seda. (mingi liht-labase chipi paigaldamise eest tahetakse 150 euri)

Masinat saab seadistada väga edukalt, küll aga on see pika ajaline protsess. Jälgid küünlate värvust ja tunnetad mis rooli taga toimub ja selle põhjal otsustad, mida veel muuta. (täpselt sama nagu weberite seadistamine, lihtsalt kui seade on olemas, siis rohkem näppima ei pea - küll aga karpa masinat saad iga hommik timmida)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.12.2013 13:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Korralik suhtumine...
Proge ajude paigaldajad on vandid ja nagu nad saaks sinu arvelt kohe tonni võrra rikkamaks. Keskmine paigaldaja ei teeniks su autole aju paigaldades ilmselt üle paari soti sest materjalid on kallid ja neid kulub omajagu.
Lisaks on su teadmine progeajudest veidi nigel sest miks peaks ma progeajule mitukümmend mappi tegema? põhikaart süüte jaoks, 1 põhikaart kütte jaoks ja muud on juba korrektsioonid..ei mingit keemiat ja viitekümmend mappi....milleks? Kuidas? Sa tahad näha seda venda kes viitsib? Milleks? Miks taandub miski viitsimisele?

Persedünoga sa 3-5-7 hp kasvu selgelt ei tunne ja vabalthingaval just sellistest väikestest jõuvahedest me räägimegi kui veidi süüdet ja kütet keerata. Igas alas piisavalt pikalt sõita ja siis küünlad maha keerata on kah narr...võtab lialt aega.

Ja sinu seadistamise variantidest saan aru...on mõni veel kuid siiski, mis sa peale hakkad kui näiteks segu on igas alas va. 4000-5500 2 ühikut AFRi liiga rikas? (Konkreetselton nii hetkel ühel originaal ajuga bemmil) Pole nagu emmigi teha nende vahenditega. Süüde pole konstantne number, et teda vaid nö nullpunkti nihutamisega igas alas ideaalseks saada. Variandid pihustid / kütterõhk on praktiliselt samad ja taaskord saad muuta vaid kogu ala rikkamaks või lahjemaks mitte nii nagu sul ilmselt vaja oleks.

Webereid seadistatakse tihti ikka gaasianalüsaatori või lambda abiga. Mootorid millel juba dualweberid peal on tavaliselt liiga kallid, et persedüno järgi timmida.

Kui sa kõike ise teed siis võta kasvõi MSi põhikomponendid (PCB /map / prose) ja otsi ülejäänu siit ning pane oma pill ise häälde, nett on knowhowd täis ja tulemus on vähemalt see mida ise soovid mitte see mida võimalused võimaldavad. Iseenesest võib ka PCB ise teha (Netis on fail olemas) mapi mõnelt autolt leida ja prose softi ise motorola kivile kirjutada kui raha alla panna ei taha. Widebandi olmasolu kasvõi laenatud kujul tuleks muidugi kasuks.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.12.2013 18:29 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
jeff01 kirjutas:
Korralik suhtumine...
Proge ajude paigaldajad on vandid ja nagu nad saaks sinu arvelt kohe tonni võrra rikkamaks. Keskmine paigaldaja ei teeniks su autole aju paigaldades ilmselt üle paari soti sest materjalid on kallid ja neid kulub omajagu.
Lisaks on su teadmine progeajudest veidi nigel sest miks peaks ma progeajule mitukümmend mappi tegema? põhikaart süüte jaoks, 1 põhikaart kütte jaoks ja muud on juba korrektsioonid..ei mingit keemiat ja viitekümmend mappi....milleks? Kuidas? Sa tahad näha seda venda kes viitsib? Milleks? Miks taandub miski viitsimisele?

Persedünoga sa 3-5-7 hp kasvu selgelt ei tunne ja vabalthingaval just sellistest väikestest jõuvahedest me räägimegi kui veidi süüdet ja kütet keerata. Igas alas piisavalt pikalt sõita ja siis küünlad maha keerata on kah narr...võtab lialt aega.

Ja sinu seadistamise variantidest saan aru...on mõni veel kuid siiski, mis sa peale hakkad kui näiteks segu on igas alas va. 4000-5500 2 ühikut AFRi liiga rikas? (Konkreetselton nii hetkel ühel originaal ajuga bemmil) Pole nagu emmigi teha nende vahenditega. Süüde pole konstantne number, et teda vaid nö nullpunkti nihutamisega igas alas ideaalseks saada. Variandid pihustid / kütterõhk on praktiliselt samad ja taaskord saad muuta vaid kogu ala rikkamaks või lahjemaks mitte nii nagu sul ilmselt vaja oleks.

Webereid seadistatakse tihti ikka gaasianalüsaatori või lambda abiga. Mootorid millel juba dualweberid peal on tavaliselt liiga kallid, et persedüno järgi timmida.

Kui sa kõike ise teed siis võta kasvõi MSi põhikomponendid (PCB /map / prose) ja otsi ülejäänu siit ning pane oma pill ise häälde, nett on knowhowd täis ja tulemus on vähemalt see mida ise soovid mitte see mida võimalused võimaldavad. Iseenesest võib ka PCB ise teha (Netis on fail olemas) mapi mõnelt autolt leida ja prose softi ise motorola kivile kirjutada kui raha alla panna ei taha. Widebandi olmasolu kasvõi laenatud kujul tuleks muidugi kasuks.


Minu pahameel ei ole nende inimeste peale, kes paigaldavad neid ajusid, vaid nende peale, kelle esimene soovitus on kohe orginaal aju võssa loopida ja proge aju peale pookida. JAH, kui mul oleks iga viimane kui hp arvel igal pöördemomendil, siis võib tekkida orginaal ajul probleeme selle juhtimisega - küll aga kui pääsed sellele ligi, siis saab ka orginaal aju sama moodi seadistada kui proge aju.

Ühe asja peale kulub otseselt 0 euri, teise peale 1000 euri. Jah mingil pöörde momendil on segu rikas ja süüde natike hiline, mis siis? 5hp mis juurde tuleb sellel pöörde momendil, ei ole minu jaoks 1K euri väärt.

Miks oleks vaja erinevaid map-e? No võtame siis äärmuslikud olukorrad. (ei ole ekspert, aga kirjutan välja siis enda arusaama asjast)
Tavaline setup on see, et õhulugeja visatakse võssa ja mapid koostatakse siis temp andurite põhjal.
Kas üks ja sama map toimib näiteks -30 kraadise ilmaga ja +30 kraadise ilmaga? Kahtlen et ideaalselt toimib (tehase aju lähtub siis aeg ajalt õhulugeja impulsist, sisselaske tembist, mootori tembist, lambdast jne ja korrigeerib, et mis mapi kasutada mis ilmaga.)

Olen ise näinud olukorda, kus polnud kasutusel proge ajul lambda andurit ega knock sensorit ja tünos sai masinal küte otsa, aga enne seda lendas kolb pilbasteks. Enda lollus? Rohkem nagu see, et proge aju pole lollikindel sellistele olukordadele. Tehase aju peaks aga lähtuma sellest, et kui knock sensor tunneb, et midagi on valesti lööb kohe kas safe mode (ehk siis kasutusel läheb safe map, millega pada laiali ei laseks), või lihtsalt muudab süüte hilisemaks (oleneb masinat, pole ekspert) (limp mode -safe mode)

Teine olukord näiteks rajal, sõidad mõne jääkamaka põhja alla, ja lööb kütte torustiku puruks. Kui tähele ei pane, et kütte näidik langeb meeletu kiirusega, siis vähemalt aju saab aru, et knock sensor tunneb jälle, et midagi on valesti ja keerab süüte vähemalt hiliseks (või lööb safe mode-i kohe). (läheb detoma, aga väga lühi ajaliselt)

Ma arvan, et neid näiteid võivad targemat inimesed veel välja tuua, kus on orginaal aju kasutamine kasulikum ja mõistlikum, kui kohe proge aju peale pookima.

Ütleme nii, et orginaal aju on lihtsalt lolli kindlam, kui proge aju - ja mina, täielik algaja, eelistan lollikindlust ennem, kui seda, et paigaldame uhke asja, millest ma mitte midagi põhimõtteliselt ei jaga ja asi pole enam lollikindel ka.

Hea meelega näpiks ise neid proge ajusid, aga hetkel olen liiga rumal, et asja ise kokku pookida ja seda seadistada.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.12.2013 22:00 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Pilt

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.12.2013 0:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Minu soovitus on originaalajuga edasi mässata - sel safe mode'i mõttel on väike mõttetera sees -, kuid samas soeta kas või niisama näppimiseks/enda harimiseks/lisaks originaalajule ka üks progeaju. Proovimiseks sobib vabalt ka Megasquirt 1 v2.2, mille võid kätte saada ca 200€ eest. Võta seda kui kooliraha :)

Ja samas on Megasquirt universaalne - sobib sama hästi ka turbomootori juhtimiseks, võid ta maha müüa, üldse mõnele teisele mootorile paigaldada jne.

Jaksu!

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.12.2013 14:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
phyl kirjutas:
Kõiksugu näitudest, mis summutist väljuvad on mul ka jumala savi - seni kaua, kuni masinal on segu enam vähem paigas ja on orginaalist võimsam olen mina rahul.

Senikaua kuni orginaal aju toimetab normaalselt, ei ole mul tahtmist maksta mingile vandile 1K euri, et ta paigaldaks mulle uue aju, millega ma ei oska midagi teha, ja siis jookse nagu lits lapsega, kui masin jälle ei tööta.

Ma tahan näha seda venda, kes viitsib koostada ajule vähemat sama palju erinevaid map-e. (üle 10 küll keegi teha ei viitsi)



Pilt

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.12.2013 18:22 
Eemal

Liitunud: 11.01.2010 15:55
Postitusi: 14
Asukoht: Tallinn
Ma olen üldiselt võhik siin foorumis ( ainult ühe turboka laiali lasknud), kuid progeaju MS2 olen oma vabalthingaval seadistanud juba hullumiseni ja lõppu ei paista, kuna praegu on vaja autoga igapäevaselt tänaval sõita ja tühikäik jätab soovida. Üldiselt võib öelda teemaalgatajale, et tõesti on tehaseajuga oluliselt mugavam sõita, kuid ilma elementaarse ligireaalajas tagasisideta (EGT, AFR) ja sellest arusaamisega pole mõtet rauda muuta. Aga eks tarkus tuleb ikka koos õppimisega. Eriti see, et vabalthingavale taguotsaga tuntava jõu juurde saamine on pisut keeruline ja mõõdetamatu- vähemalt siis, kui juba algmaterjal käib veermikust üle.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11