Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 18:18

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 27.11.2013 22:57 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Nii, kuna on jälle saabunud eestisse pikad ja pimedad talve õhtud, siis tekkis selline huvitav probleem garaasis. Nimelt, sai siis huvi pärast mõõdetud audi tehase toru kolde runnerite pikkuseid, tulemus oli kuidagi jahmatav - kõik runnerid on erineva pikkusega ja pikkus kõigub siis 21cm (kõige pikema ja lühema vahel siis).

Siit küsimus, et kas selle kolde runnerite ühe pikkuseks muutmine annab ka mingit tulemust?
Teada on see, et kokkuviik mis sellel koldel on on jama, kuskilt on isegi meelde jäänud, et väidetavalt pidi isegi mingit võimsuse kasvu olema tunda, kui kokkuviik teha "voolavaks".

Teine küsimus on see, et kas runnerite lühemaks muutmine muudab masinat siis lõpust jõulisemaks. (kõige pikem runner on siis 89cm +/-1cm).
R5 mootorile ja siis veel 20v-le pole nagu muid koldeid eriti mõtet külge pookida kui 5-1, siiski võiks siis masin olla lõpust jõulisem (kui alt ei vea, siis vedagu lõpust).

Kolmas küsimus on siis selline, et kuna tegemist on jääraja masinaga, siis ümber ehitused on teretulnud - küll aga mingi niruse 1kw pärast väga vaeva nägema ei hakkaks, kui kolde muutmisega võidaks nii 5kw juurde, siis oleks enda liigutamisel motivatsiooni.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.11.2013 0:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
viiesilindrilise võrdsete pikkustega õiges mõõdus väljalase on ikka way too much work mõne kw nimel ma leian. Eriti kui ta on nii hea nagu siin pildil:

Pilt

Sellisegi kolde tegemine on keeruline sest igas mõõdus õhukese seinaga põlvi pole just igaltpoolt saada. Selles osas on sul õigus, et viiesilindrilisel pole peale 5to1 kolde pmt mingit valikut.
Ehk on sel mootoril kitsamaid kohti....sisselase? ülejäänud väljalase? koos püsimisele ja kütusesäästule orienteeritud mootori juhtimine? Kehv nukkvõll või liiga madal staatiline surveaste arvestades tänapäeva kütuseid?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.11.2013 0:29 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Sääne jurakas näeb välja jah. Nii palju kui uurisin, siis V8 mootoritel annab equal lenght kolle juurde mõne kW - suuremad mootorid ka kui nirused 2,3L.

Minu probleem seisnes pigem selles, et kas selle 20cm-st vahet on tunda ka? Võttes näiteks mingisuguse subaru equal lenght kolde vs tavaline kolle, siis seal on vahe nagu suurem (mingi pool meetrit julgelt) - kas ka 20 cm annab tunda?

Eks muid asju modin ka sellel mootoril - küll aga laiali kakkuma ennem ei hakka, kui selleks põhjust ei ole.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.11.2013 2:38 
Eemal

Liitunud: 03.09.2013 16:04
Postitusi: 17
Kollektori (runnerite otsast atmosfäärini) pikkusega leiad ilmselt märgatavamaid muutusi võimsuses kui runnerite pikkusega.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.11.2013 12:41 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Igapäeva sõidukil jah, saab summuti toruga muuta masina võimsuse ja väände graafikut - küll aga masinal, mis enamus ajast on rajal WOT asendis, sellel ei ole tegelikuses summutit vajagi - korralik kollektor on tegelikult ainuke asi mida vaja on.

Eks ma teen täna pildi kollektori kokkuviigust seestpoolt.

Ega muu jutt ei olegi tähtis, küsimus on selles, et kas kollektori runnerite ühe pikaks muutmine ja korraliku kokkuviigu tegemine oleks võimeline masinale nii 5kw juurde andma? Tegelikult ega kW ei olegi nii tähtis, tähtsam on see, et masinal oleks gaasi pedaali "tunnetus" tundlikum, mitte ei oleks kaks asendit on/off.

Ülejäänud summuti on iseenesest lihtsa ehitusega - peale kollektort läheb edasi 60mm toru (pealt mõõtes siis) ja lõpus on lapik reso, ka siis 60mm läbimõõduga ja ise olles nii 500mm pikk. Üks aasta on sõidetud sellise setupiga - tahaks natuke asja muuta.

Hea võrdluse võin tuua runnerite diameetriga, et audil on seest mõõtes 36mm runnerid - sai siin abis käidud ühte LS mootorit ehitamas, ja sinna läksid ka sellise diameetriga runneritega kolded. Arvutades kubatuure, siis LS-i ühest silindrist tuleb ikka ligi kaks korda rohkem gaase, kui audi mootorist - siit ka probleem - äkki tehasest on tehtud asi liiga suure diameetriga - sellepärast ongi väände ja võimsuse graafik selline "imelik". Tehase jupp on tehase jupp - eriliselt jõu välja võtmiseks need mõeldud ei ole.

Uurides googlit, siis seal väidab iga teine foorum ja tjuuning sait, et liiga suure diameetriga kollektor kaotab madalatel ja keskpööretelt kordades rohkem jõudu, kui annab lõpu pöördel juurde.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.11.2013 21:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Veidi vastakas jutt.
Vahepeal soovid justkui 5kw juurde siis jälle muretsed, et kolle võiks olla selline, mis lõppu pärsiks ja jõukõvera madalamale tooks.

Mida sa temast täpsemalt ootad või eeldad ja näita siis seda "imelikku" jõugraafikut

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.11.2013 0:37 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Tobe on lihtsalt rääkida mingitest IHP ja OHP numbritest - sellepärast ongi olulisem tegelikult mootori tunnetus. Imelik jõu graafik on see, et sõidaks nagu mingi turbo pilliga, enne 4000 rpm-i on jõuetu ja 4000rpm-i juures käib mingi imelik nõks ja peale seda hakkab masin liikuma normaalselt.

Kindlasti on siin süüdlaseks ka orginaal juhtimine ja orginaal pihustid (hitatchi sitt), küll aga see nõks on veidike imelik. Juhtimist ma ei puutu, küll aga pihustid on juba boschi omad külge kruvitud (pole lihtsalt veel sõita saanud).

Probleem ongi selles, et kas kollektori ümber tegemisel, siis silmas pean rohkem korralikku kokkuviiku, mitte siis runnerite ühepikaks ajamist ja runnerite diameetri muutmist - kas selle kokkuviigu ümber tegemisega on tunda mootoril töö vahet või mitte?

Keegi võiks omast kogemusest seda mainid - mingeid kalkulaatoreid ja teooriaid ma võin ise ka välja otsida ja mõelda - küll aga kas ka praktikas on vahet või mitte?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.11.2013 9:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Mootor ei tunneta midagi....mootoritunnetuskõlab justkui miski sinu isiklik omadus vms.

Saan aru, et tahad keskosasse jõudu.
Selle kokkuviigu silumisega sa tuntavat vahet EI saavuta.

Reeglina on standardnukkvõllid just sellise durationiga, et neil on madalalt jõudu.

Minu arust on su variandid järgmised: Custom nukk / Stroker /Pikkade runneritega madala pöörde sisselase / reguleeritav nukaratas / peenemate runneritega väljalase.

Kas nüüd vägapalju alla otsa juurde tuleb, aga võid kindel olla, et ülevalt jääb vähemaks kui modid teda nii, et madalalt oleks jõulisem.

Sellised asjad ei tasu aga ära ja kui audi meeldib ja madalalt jõudu vaja sõidaksin V8saga

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.11.2013 0:49 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Selge, sellisel juhul ei hakka oma aega raiskama kokkuviigu silumisele, kui sellest tuntavat vahet ei tule.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.12.2013 23:07 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Peaksid ikka lugema targemate kirjutatud tekste ja endale selgeks tegema, miks mootori pöördemomendigraafik on just selline, nagu ta on.
Kui palju selles mängib rolli sisselase, kuipalju väljalase, kuipalju nukkvõll ja mootorijuhtimise elektrooniline pool.
Iga "külasepa" nõuanne pole kuld.

Kas sul on kuskilt võimalik leida antud mootori võimsus/pöördemomendigraafik ?
Sealt on põhimõtteliselt võimalik hakata tuletama kollektorite pikkuseid ja seda, kuhupoole neid muutma peaks.
Kui madalalt jõudu vähe, siis ilmselt peaks väljalaset pikemaks tegema jne.
Ka on võimalik enamusel juhtudel koduste vahenditega nukkvõlli ajastust korrigeerida.
Ideaaljuhul peaks ka enne ja pärast dünos käima ja tulemuse õiguses veenduma, kuna tagaotsatunnetus võib olla petlik.
Kui aega ja huvi on, siis tasub katsetada :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.12.2013 20:00 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Otseselt selle mootori düno graafikut ei ole, küll aga on netis leida audi 7A mootori düno graafikuid (orginaal seades siis).

Ütleme nii, et nukkasid ma vahetama ei hakka, kuna kui on laiema kraadiga nukk, siis veab ikka ladvast. Sisselase on tegelikuses orginaalist juba väga hea voolavusega, küll aga ei ole asi projekteeritud madala väände jaoks. Peensuskohad on trossel ja õhulugeja. Trosseli diameetri suurendamisega ei võida ka otseselt midagi. Õhulugeja vahetan juba lähematel päevadel suurema vastu.

Keeraks nuka ajastust natuke varajasemaks, kui oleks võimalik, ainuke viis on hammast tõsta rihmal, kuid hammas muudab liiga palju asja varajasemaks.

Väljalaske kolle, nägi minu jaoks välja selline, et mida võiks natuke modida (mõttes arvan siiani, et äkki ikka on vahe). Just kokkuviik on tehtud, minu jaoks ebaloogiliselt - kuid kui arvamus on see, et vahe on nii väike, et seda ei tunne - siis ei ole mõtet ka vaeva näha.

Järgmine modifikatsioon võiks olla tegelikult chippimine.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2013 12:04 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Kõige lihtsam chiptuning on hoorattal seda tihvti nihutada, millest aju süüte nullpunkti mõõdab.
Sel meetodil saab 98 oktaanisele kütusele üle minnes oma 10 hobujõudu juurde.
Sealt edasi pole midagi chippida, enne, kui "rauda" paika ei aja.
Tee see VL kolle ka ära ja on minimaalselt 20 hobujõudu ikka juures.
Kirjutad, et nukkvõlli ajastust ei saa muuta ? Kõike saab teha - sõltub tahtmisest, oskustest, ajast ja rahast.

Pilt
Audi coupe quattro 20v tubular header- This fits 7A code or any 5 cylinder 20 valve Audi engine- Rare early model made before the switch to cast Iron. Equal length Stainless Steel. Good condition- $700.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2013 12:27 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Inspiratsiooniks - vanema Audi torukolle.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2013 19:01 
Eemal

Liitunud: 07.10.2012 23:28
Postitusi: 29
Kui teemat algusest peale lugeda, siis ma olen maininud, et selline kolle, nagu siin piltidel näha on, on mul juba kaks tükki laual.

Jutt on ilus, aga kui mõõdad reaalselt seda kollet, siis 20 cm on runnerite pikkuse vahet (+- 1-2cm mõõtmis viga) - equal length my ass.

Kui nüüd hakata neid runnereid ühe pikaks rihtima, siis seal võib mingi 1-2 hp juurde saada, küll aga tööd on rohkem kui päev otsa keevitamist. (vastavat materjali on ka raske leida)

Küll aga võid infot jagada selle hooratta tihvti liigutamise osas. Praktikas peaks see siis liigutama kas süüdet varajasemaks või hilisemaks. Tavaliselt sõidan masinaga väikse etanoli koksiga ringi, seega varajasem süüde peaks nagu hea olema või mis? (10-15 prossa etanooli siis) Kuid varajasema süütega kas pill käib 7800 rpm-i välja, normaalselt ka. (aju katkestab seeria esimestel pillidel süüte 7600rpm-il ja kütte võtab 7800 rpm-il ära) (hilisematel pillidel katkestab süüte 7500 peal ära)

Kas ka mingeid reaalselt näiteid on tuua, et tihvti liigutamisega on saadud mingist masinast rohkem jõudu kätte?

Miks kasutan etanooli? Kuna kui segada etanooli ja bensiini omavahel, siis bensiini tihedus suureneb ja ka kütte väärtus suureneb + siis detonatsiooni kindlus ka suureneb.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2013 21:06 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Sorry :-D
Eksitus tuli ilmselt sellest, et need torud on siiski suhteliselt võrdse pikkusega ja ka kokkuviik on üsna viisakas - ei osanud kahtlustada et selles asi on.
Etanooli lisamisega detonatsioonikindlus võib tõusta, kuid etanool vaiab täielikuks põlemiseks vähem õhku - seega läheb lambda paigast ära ja segu läheb lahjaks.
Peaksid ka ilmselt kütuserõhku tõstma.
1kg bensiini põletamiseks läheb vaja 14,7 kg õhku, siis E85 on see kirjanduse järgi ca 9.8/1
http://ethanolpro.tripod.com/id213.html
St. pead kütusekogust kolmandiku võrra juurde keerama
Kui detonatsioonikindlus tõuseb, siis võib küll süüdet varasemaks keerata, aga kuula hoolega, et detoneerima ei hakka.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 61 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11