Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 20:27

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 22.11.2012 18:10 
Eemal

Liitunud: 02.01.2012 23:51
Postitusi: 10
Kuigi tegu on turbomootoritega masinate omanikke koondava ühendusega, pöördun ma siia siiski vabalthingava mootoriga seoses, kuna siinse seltskonna pädevus tundub mootorite valdkonnas kõige paremal tasemel.

Probleem seisneb selles, et on soov projekteerida ühele Ford N7A-tüüpi mootorile uus sisselaskekollektor, kuna antud mootor on paigaldatud rallispordiks mõeldud sõidukile. Plaanis on ehitada ITB-tüüpi sisselaskekollektor, kuid sellise kollektori arvutamiseks vajalikku informatsiooni napib.

Põhimõtteliselt kõigis seni loetud raamatutes on põhitõed kirjas, kuidas kollektori erinevate parameetrite muutmine mootori käitumisele mõjub, kuid konkreetseid valemeid arvutamiseks napib. Jääb mulje, et inimesed on suures osas katseliselt ning kõhutunde järgi miskit valmis ehitanud ja tulemuste põhjal enda järeldused teinud. Äkki keegi oskab viidata mõnele allikale, kust saaks väärt informatsiooni.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.11.2012 10:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Juhul kui sa pädevat abi ei saa, teeksin pordid segusiibriteni muudetava pikkusega, nö toru torus ja leiaksin sobiva pikkuse dünos, peale mida võib selle muudetava pikkuse likvideerida. Ei ole lihtsalt valemit kuhu saaks sisestada sinu mootori kõik olulised parameetrid (nukk, sisse ja väljalasete voolavused, cr, töömaht jne) + parameetrid sinu soovide kohta. Pmt on see nagu woofrile pordi arvutamine, et pole oluline kas leiad ideaalses mõõdus itb-d vaid, et sapordi pikkuse neile vastavaks teed ja siis oma soovide järgi pärasr üle kontrolid.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.11.2012 15:02 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
http://www.exx.se/techinfo/runners/runners.html

edit: vähem möla

_________________
rats


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.11.2012 20:09 
Eemal

Liitunud: 02.01.2012 23:51
Postitusi: 10
Seda ma ei lootnudki, et on mingine lihtne valem kõige selle arvutamiseks ning ilmselt olekski kõige mõistlikum teha muudetava pikkusega süsteem, hiljem saaks dünostendis parima seadistuse määrata.

Kalkulaatorite kohapealt olen ma pessimistlik, kuna olen neid mitmeid erinevaid kohanud ning igaüks annab samade algandmete korral erineva tulemuse. Mind isiklikult väga huvitaks, mis seoste alusel need arvutavad.

Igatahes silindrite täituvuse (VE) parandamiseks sooviksin ära kasutada selliseid "ülalaadimise" meetode nagu "Inertial ram cylinder charging" kui ka "Wave ram cylinder charging", kuna enamasti need esinevad kooskõlas. Heinz Heisleri raamatus "Advanced engine technology" on öeldud sisselaske süsteemi läbimõõdu kohta seda, et peaks olema läbimõõdu ja pikkuse suhe 1:10 kuni 1:20, mis on siiski üsna umbmäärane. Muidu näiteks raamatus "Four-stroke performance tuning" on soovituslik TB läbimõõt 45mm, juhul kui on soovitud võimsus ühe silindri kohta 43-56 hp.

Detailsemalt on seal Heisleri raamatus juttu "wave ram cylinder charging" arvutamisest ning seal on antud valem sobiliku sisselaske süsteemi pikkuse leidmiseks vastavalt eelistatud mootori pöörlemissagedusele.

Antud juhul iseloomustab sisselaske pikkust ja mootori pöörlemissagedust antud graafik:
Pilt

Selle põhjalt saab välja lugeda, mis pikkusega peaks sisselase olema, et saada mingitel kindlatel pööretel maksimaalne täiteaste(VE). Selle põhjal on tegu muidugi väga pikka süsteemiga.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.11.2012 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Ega sisselaset saagi teha 1. lainele, see tuleks mitu meetrit pikk, tehakse tavaliselt 3. või 4-le.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.11.2012 1:17 
Eemal

Liitunud: 06.01.2010 16:27
Postitusi: 56
Asukoht: Tartu
Edu ehitamisel! Anna katsetamiste tulemustest ka teada.

Muidu aga üks kalkulaator veel. S.t usun, et päris umbluud need ei aja.
http://www.bgsoflex.com/intakeln.html

tryku kirjutas:
Kalkulaatorite kohapealt olen ma pessimistlik, kuna olen neid mitmeid erinevaid kohanud ning igaüks annab samade algandmete korral erineva tulemuse. Mind isiklikult väga huvitaks, mis seoste alusel need arvutavad.


http://www.exx.se/techinfo/runners/runners.html lehel käib arvutamine JavaScripti abil. Kui leiad sõbraliku ITimehe, siis saad valemid kalkulaatorist välja võtta.

_________________
rats


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.11.2012 14:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
TB tootja Jenvey teh.artiklist:
A guide figure, from the face of the trumpet to the centre of the valve head is 350mm for a 9,000 RPM engine.
Ja üldse pole ise mõtet jalgratast ehitama hakata kui kunded on sellest mootorist suisa foorumi teinud. Eeldab regamist, et lugeda:
http://rs2000-16v.com/forum/index.php
Lisaks võid pöörduda Vineda garaazi poole http://www.facebook.com/vinedaracing , seal on ITB-dega sõitvad rinka pillid ja sama katuse all sellise fordi mootoriga rallit sõitvad kodanikud. Arvan, et kokku saad kogu info, mida otsid.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.01.2013 23:24 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Küsimus ka minu poolt, kuna pole veel siit kuskilt vastust leidnud.

Kus on pikad sisselaske runnerid rohkem kasuks- madalatel/kõrgetel pööretel?
Kus on lühikesed runnerid rohkem kasuks- madalatel/kõrgetel pööretel?

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.01.2013 1:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Üldiselt ikka nii, et pikad on kasulikud madala pöörde väände jaoks, lühikesed kõrge pöörde jaoks. Omaette teema on loomulikult veel runneri läbimõõduga.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.01.2013 11:18 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Tänud.

Seda ma tean, et kitsad runnerid annavad suurema õhukiiruse ja täituvuse madalamatel pööretel.
Jämedamad runnerid aeglasema õhukiiruse ja suurema lõppvõimsuse (kõrged pöörded).

Mingi leht, kust saab ka runnereid kalkuleerida. Kui tõene, ei tea.
http://www.wallaceracing.com/runnertorquecalc.php

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.01.2013 22:59 
Eemal

Liitunud: 02.01.2012 23:51
Postitusi: 10
Oskate mõnda sõidukit/mootorit soovitada, mille throttle bodies-id oleks mõistlik otsida sisselaskesüsteemi ehitamiseks?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.01.2013 0:54 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Kui jutt käis nüüd ITB`dest, siis ilmselt kõige soodsam oleks kasutada mõne tsikli omi. Näiteks Suzuki valikust mõni. Oleneb, mis sisediameetrit sa soovid. Suzuki omadest on mälu järgi kõige rohkem variante, millel on kõik segusiibrid üksteisest eraldatavad, st pole kokku valatud.
Eks neil on ka omad miinused....aga ilmselt soodne variant.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.01.2013 14:14 
Eemal

Liitunud: 02.01.2012 23:51
Postitusi: 10
hents99 kirjutas:
Kui jutt käis nüüd ITB`dest, siis ilmselt kõige soodsam oleks kasutada mõne tsikli omi. Näiteks Suzuki valikust mõni. Oleneb, mis sisediameetrit sa soovid. Suzuki omadest on mälu järgi kõige rohkem variante, millel on kõik segusiibrid üksteisest eraldatavad, st pole kokku valatud.
Eks neil on ka omad miinused....aga ilmselt soodne variant.


Just, ITB-sid pidasin silmas. Suur tänu vastuse eest, uurin mootorrataste omi. Kui juhuslikult kellelgi miskit pakkuda on, võib samuti ühendust võtta, siseläbimõõt võiks olla ~45mm, kuid võib ka teiste mõõtudega pakkuda.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.01.2013 17:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Reeglina imetakse need ebayst kohale 100-150€ 4ne komplekt....varsti omalgi vaja :)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.01.2013 23:23 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Gsxr 1300 ja 750 kuupi on 45mm siseava. Vaatan riiulist järgi.

Hinnad ebays 125usd kanti.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11