Sisselaskekollektori projekteerimine
Sisselaskekollektori projekteerimine
Kuigi tegu on turbomootoritega masinate omanikke koondava ühendusega, pöördun ma siia siiski vabalthingava mootoriga seoses, kuna siinse seltskonna pädevus tundub mootorite valdkonnas kõige paremal tasemel.
Probleem seisneb selles, et on soov projekteerida ühele Ford N7A-tüüpi mootorile uus sisselaskekollektor, kuna antud mootor on paigaldatud rallispordiks mõeldud sõidukile. Plaanis on ehitada ITB-tüüpi sisselaskekollektor, kuid sellise kollektori arvutamiseks vajalikku informatsiooni napib.
Põhimõtteliselt kõigis seni loetud raamatutes on põhitõed kirjas, kuidas kollektori erinevate parameetrite muutmine mootori käitumisele mõjub, kuid konkreetseid valemeid arvutamiseks napib. Jääb mulje, et inimesed on suures osas katseliselt ning kõhutunde järgi miskit valmis ehitanud ja tulemuste põhjal enda järeldused teinud. Äkki keegi oskab viidata mõnele allikale, kust saaks väärt informatsiooni.
Probleem seisneb selles, et on soov projekteerida ühele Ford N7A-tüüpi mootorile uus sisselaskekollektor, kuna antud mootor on paigaldatud rallispordiks mõeldud sõidukile. Plaanis on ehitada ITB-tüüpi sisselaskekollektor, kuid sellise kollektori arvutamiseks vajalikku informatsiooni napib.
Põhimõtteliselt kõigis seni loetud raamatutes on põhitõed kirjas, kuidas kollektori erinevate parameetrite muutmine mootori käitumisele mõjub, kuid konkreetseid valemeid arvutamiseks napib. Jääb mulje, et inimesed on suures osas katseliselt ning kõhutunde järgi miskit valmis ehitanud ja tulemuste põhjal enda järeldused teinud. Äkki keegi oskab viidata mõnele allikale, kust saaks väärt informatsiooni.
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Juhul kui sa pädevat abi ei saa, teeksin pordid segusiibriteni muudetava pikkusega, nö toru torus ja leiaksin sobiva pikkuse dünos, peale mida võib selle muudetava pikkuse likvideerida. Ei ole lihtsalt valemit kuhu saaks sisestada sinu mootori kõik olulised parameetrid (nukk, sisse ja väljalasete voolavused, cr, töömaht jne) + parameetrid sinu soovide kohta. Pmt on see nagu woofrile pordi arvutamine, et pole oluline kas leiad ideaalses mõõdus itb-d vaid, et sapordi pikkuse neile vastavaks teed ja siis oma soovide järgi pärasr üle kontrolid.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
http://www.exx.se/techinfo/runners/runners.html" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: vähem möla
edit: vähem möla
rats
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Seda ma ei lootnudki, et on mingine lihtne valem kõige selle arvutamiseks ning ilmselt olekski kõige mõistlikum teha muudetava pikkusega süsteem, hiljem saaks dünostendis parima seadistuse määrata.
Kalkulaatorite kohapealt olen ma pessimistlik, kuna olen neid mitmeid erinevaid kohanud ning igaüks annab samade algandmete korral erineva tulemuse. Mind isiklikult väga huvitaks, mis seoste alusel need arvutavad.
Igatahes silindrite täituvuse (VE) parandamiseks sooviksin ära kasutada selliseid "ülalaadimise" meetode nagu "Inertial ram cylinder charging" kui ka "Wave ram cylinder charging", kuna enamasti need esinevad kooskõlas. Heinz Heisleri raamatus "Advanced engine technology" on öeldud sisselaske süsteemi läbimõõdu kohta seda, et peaks olema läbimõõdu ja pikkuse suhe 1:10 kuni 1:20, mis on siiski üsna umbmäärane. Muidu näiteks raamatus "Four-stroke performance tuning" on soovituslik TB läbimõõt 45mm, juhul kui on soovitud võimsus ühe silindri kohta 43-56 hp.
Detailsemalt on seal Heisleri raamatus juttu "wave ram cylinder charging" arvutamisest ning seal on antud valem sobiliku sisselaske süsteemi pikkuse leidmiseks vastavalt eelistatud mootori pöörlemissagedusele.
Antud juhul iseloomustab sisselaske pikkust ja mootori pöörlemissagedust antud graafik:
Selle põhjalt saab välja lugeda, mis pikkusega peaks sisselase olema, et saada mingitel kindlatel pööretel maksimaalne täiteaste(VE). Selle põhjal on tegu muidugi väga pikka süsteemiga.
Kalkulaatorite kohapealt olen ma pessimistlik, kuna olen neid mitmeid erinevaid kohanud ning igaüks annab samade algandmete korral erineva tulemuse. Mind isiklikult väga huvitaks, mis seoste alusel need arvutavad.
Igatahes silindrite täituvuse (VE) parandamiseks sooviksin ära kasutada selliseid "ülalaadimise" meetode nagu "Inertial ram cylinder charging" kui ka "Wave ram cylinder charging", kuna enamasti need esinevad kooskõlas. Heinz Heisleri raamatus "Advanced engine technology" on öeldud sisselaske süsteemi läbimõõdu kohta seda, et peaks olema läbimõõdu ja pikkuse suhe 1:10 kuni 1:20, mis on siiski üsna umbmäärane. Muidu näiteks raamatus "Four-stroke performance tuning" on soovituslik TB läbimõõt 45mm, juhul kui on soovitud võimsus ühe silindri kohta 43-56 hp.
Detailsemalt on seal Heisleri raamatus juttu "wave ram cylinder charging" arvutamisest ning seal on antud valem sobiliku sisselaske süsteemi pikkuse leidmiseks vastavalt eelistatud mootori pöörlemissagedusele.
Antud juhul iseloomustab sisselaske pikkust ja mootori pöörlemissagedust antud graafik:
Selle põhjalt saab välja lugeda, mis pikkusega peaks sisselase olema, et saada mingitel kindlatel pööretel maksimaalne täiteaste(VE). Selle põhjal on tegu muidugi väga pikka süsteemiga.
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Ega sisselaset saagi teha 1. lainele, see tuleks mitu meetrit pikk, tehakse tavaliselt 3. või 4-le.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Edu ehitamisel! Anna katsetamiste tulemustest ka teada.
Muidu aga üks kalkulaator veel. S.t usun, et päris umbluud need ei aja.
http://www.bgsoflex.com/intakeln.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Muidu aga üks kalkulaator veel. S.t usun, et päris umbluud need ei aja.
http://www.bgsoflex.com/intakeln.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.exx.se/techinfo/runners/runners.html" onclick="window.open(this.href);return false; lehel käib arvutamine JavaScripti abil. Kui leiad sõbraliku ITimehe, siis saad valemid kalkulaatorist välja võtta.tryku kirjutas:Kalkulaatorite kohapealt olen ma pessimistlik, kuna olen neid mitmeid erinevaid kohanud ning igaüks annab samade algandmete korral erineva tulemuse. Mind isiklikult väga huvitaks, mis seoste alusel need arvutavad.
rats
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
TB tootja Jenvey teh.artiklist:
A guide figure, from the face of the trumpet to the centre of the valve head is 350mm for a 9,000 RPM engine.
Ja üldse pole ise mõtet jalgratast ehitama hakata kui kunded on sellest mootorist suisa foorumi teinud. Eeldab regamist, et lugeda:
http://rs2000-16v.com/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisaks võid pöörduda Vineda garaazi poole http://www.facebook.com/vinedaracing" onclick="window.open(this.href);return false; , seal on ITB-dega sõitvad rinka pillid ja sama katuse all sellise fordi mootoriga rallit sõitvad kodanikud. Arvan, et kokku saad kogu info, mida otsid.
A guide figure, from the face of the trumpet to the centre of the valve head is 350mm for a 9,000 RPM engine.
Ja üldse pole ise mõtet jalgratast ehitama hakata kui kunded on sellest mootorist suisa foorumi teinud. Eeldab regamist, et lugeda:
http://rs2000-16v.com/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisaks võid pöörduda Vineda garaazi poole http://www.facebook.com/vinedaracing" onclick="window.open(this.href);return false; , seal on ITB-dega sõitvad rinka pillid ja sama katuse all sellise fordi mootoriga rallit sõitvad kodanikud. Arvan, et kokku saad kogu info, mida otsid.
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 03.12.2009 19:22
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Küsimus ka minu poolt, kuna pole veel siit kuskilt vastust leidnud.
Kus on pikad sisselaske runnerid rohkem kasuks- madalatel/kõrgetel pööretel?
Kus on lühikesed runnerid rohkem kasuks- madalatel/kõrgetel pööretel?
Kus on pikad sisselaske runnerid rohkem kasuks- madalatel/kõrgetel pööretel?
Kus on lühikesed runnerid rohkem kasuks- madalatel/kõrgetel pööretel?
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Üldiselt ikka nii, et pikad on kasulikud madala pöörde väände jaoks, lühikesed kõrge pöörde jaoks. Omaette teema on loomulikult veel runneri läbimõõduga.
Lauda nitro
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 03.12.2009 19:22
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Tänud.
Seda ma tean, et kitsad runnerid annavad suurema õhukiiruse ja täituvuse madalamatel pööretel.
Jämedamad runnerid aeglasema õhukiiruse ja suurema lõppvõimsuse (kõrged pöörded).
Mingi leht, kust saab ka runnereid kalkuleerida. Kui tõene, ei tea.
http://www.wallaceracing.com/runnertorquecalc.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Seda ma tean, et kitsad runnerid annavad suurema õhukiiruse ja täituvuse madalamatel pööretel.
Jämedamad runnerid aeglasema õhukiiruse ja suurema lõppvõimsuse (kõrged pöörded).
Mingi leht, kust saab ka runnereid kalkuleerida. Kui tõene, ei tea.
http://www.wallaceracing.com/runnertorquecalc.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Oskate mõnda sõidukit/mootorit soovitada, mille throttle bodies-id oleks mõistlik otsida sisselaskesüsteemi ehitamiseks?
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Kui jutt käis nüüd ITB`dest, siis ilmselt kõige soodsam oleks kasutada mõne tsikli omi. Näiteks Suzuki valikust mõni. Oleneb, mis sisediameetrit sa soovid. Suzuki omadest on mälu järgi kõige rohkem variante, millel on kõik segusiibrid üksteisest eraldatavad, st pole kokku valatud.
Eks neil on ka omad miinused....aga ilmselt soodne variant.
Eks neil on ka omad miinused....aga ilmselt soodne variant.
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Just, ITB-sid pidasin silmas. Suur tänu vastuse eest, uurin mootorrataste omi. Kui juhuslikult kellelgi miskit pakkuda on, võib samuti ühendust võtta, siseläbimõõt võiks olla ~45mm, kuid võib ka teiste mõõtudega pakkuda.hents99 kirjutas:Kui jutt käis nüüd ITB`dest, siis ilmselt kõige soodsam oleks kasutada mõne tsikli omi. Näiteks Suzuki valikust mõni. Oleneb, mis sisediameetrit sa soovid. Suzuki omadest on mälu järgi kõige rohkem variante, millel on kõik segusiibrid üksteisest eraldatavad, st pole kokku valatud.
Eks neil on ka omad miinused....aga ilmselt soodne variant.
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Reeglina imetakse need ebayst kohale 100-150€ 4ne komplekt....varsti omalgi vaja
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: Sisselaskekollektori projekteerimine
Gsxr 1300 ja 750 kuupi on 45mm siseava. Vaatan riiulist järgi.
Hinnad ebays 125usd kanti.
Hinnad ebays 125usd kanti.