TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Nissani RB + Megasquirt
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=15&t=9525
1. leht 2-st

Autor:  mart154 [ 13.09.2011 5:56 ]
Teema pealkiri:  Nissani RB + Megasquirt

Kas keegi on n2inud h2id lahendusi, mida selle jubeda Nissani CASiga ette v6etakse, et progeaju kasutada?

Kiire otsinguga ei suutnud leida ka yhtki tootjat kes pakuks korralikku valmis trigger wheeli ega ka yhtki muud viisakat lahendust CASist k6rvale hiilimiseks.

Selge on see, et k6ike saab ise teha, aga yritaks leida esimese hooga mingi kindlalt t88tava valmislahenduse.

edit: Praegu just leidsin selle. http://www.diyautotune.com/catalog/opti ... 7234e2171b

Aga seal nad v2idavad, et see ei istu RB mootoritele. Kas keegi teab nende kahe CAS'i erinevustest r22kida?

Autor:  Dc85 [ 13.09.2011 8:34 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

Sõidan ka ju Cas´i kasutades, tehakse jep uus uur trigger sinna sisse...

Autor:  Mihkel [ 13.09.2011 9:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

Selle lingitud lahendusega istud sa ikka oma triggeri lugemisega nukkvõlli otsas, mis ei ole just väga täpne lahendus.
MS suudab seda triggerit vast niisama ka lugeda? Pole endal veel vajadust uurida olnud, kuna Nnissani vennad eelistavad muid ajulahendusi.
Põhiline eelis tekib siis, kui saad triggeri ikkagi väntvõllile viia.
Mazda MX5-el on sarnane CAS nagu neil Nissanitel ja süüde sõidab gaasiga mängides omajagu kraade edasi tagasi, nagu jagaja.

Autor:  mart154 [ 13.09.2011 11:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

Jah, seda ma tean isegi, et nuka otsas see lahendus on igal juhul natuke nüri :)

Aga pole leidnud valmistoodet, mida harmonic balanceri külge kruvida. Rääkimata uuest balancerist koos trigeriga.


Originaalne CAS on MS mõistes jube. seal on 2 andurit, üks loeb "hammasratast" millel on 360 hammast. Teine on 6cyl puhul siis 6 auguga. Iga auk ise pikkuses.

Järgneval pildil siis on näha 6cyl originaalset ketast. No mina küll ei pane MS-i seda lugema :D
http://ljracing.co.nz/wp-content/upload ... 00x225.jpg

Autor:  Fog [ 13.09.2011 17:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

mart154 kirjutas:
Jah, seda ma tean isegi, et nuka otsas see lahendus on igal juhul natuke nüri :)

Aga pole leidnud valmistoodet, mida harmonic balanceri külge kruvida. Rääkimata uuest balancerist koos trigeriga.


Originaalne CAS on MS mõistes jube. seal on 2 andurit, üks loeb "hammasratast" millel on 360 hammast. Teine on 6cyl puhul siis 6 auguga. Iga auk ise pikkuses.

Järgneval pildil siis on näha 6cyl originaalset ketast. No mina küll ei pane MS-i seda lugema :D
http://ljracing.co.nz/wp-content/upload ... 00x225.jpg


Milles probleem, kõik "erineva pikkusega" augud "algavad" õigel kraadil, lõpp on venitatud olenevalt silindrist.

Autor:  tynt [ 30.09.2011 16:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

Ma saan aru, et MS3 peal on asi ikka planeeritud. Testimine ja arendus paistab et käib:
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 25&t=36586
http://www.msextra.com/doc/ms3/nissancas.html
http://www.msextra.com/feature-xref.html

Aga kui hammasrihma venimise tõttu näit liiga palju mängib ning selle vastast tarkvaralist kompenseerimst juurde ei progeta siis ei ole asi ootamist väärt.

Autor:  IvarR [ 04.10.2011 18:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

tynt kirjutas:
Aga kui hammasrihma venimise tõttu näit liiga palju mängib


Gatesil on olemas jäigemad (sinist värvi) rihmad btw. Olen ise usa kataloogist tootekoodi võtnud ja eestist tellinud ning toimib ilusti.

http://www.gatesracing.com/timing.cfm

IvarR

Autor:  Fog [ 04.10.2011 19:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

tynt kirjutas:
...Aga kui hammasrihma venimise tõttu näit liiga palju mängib ning selle vastast tarkvaralist kompenseerimst juurde ei progeta siis ei ole asi ootamist väärt.


Mida seal kompenseerida on? Jah, võtmega nukka ringi ajades tahab see kord vastu punnida ja kord eest ära minna, kuid reaalselt mootori töötades tuleb teda ka "edasi minemise" peal vedada. Seega võib ütelda, et kuna ratta ringiajamine on konstantse jõuga, siis ratta kiiruse kasvades venib rihm lineaarselt.
Seega kui rihm venib 0rpm=0deg kuni 10000rpm=10deg siis reaalselt on süütenurga tabelis tuunitud väärtused küll numbriliselt mööda, kuid mootorile täiesti söödavad. Ehk siis vajades 20deg nurka, tuleb 1000rpm sammuga tabelise kirjutada 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Ehk siis ma ei näe mitte ühtegi põhjust, miks sellist triggerit niivõrd kartma peaks. Lisaboonusena saab tabeli täita algselt originaalajust võetud numbritega.

Autor:  Raceboy [ 04.10.2011 21:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

Fog kirjutas:

Ehk siis ma ei näe mitte ühtegi põhjust, miks sellist triggerit niivõrd kartma peaks. Lisaboonusena saab tabeli täita algselt originaalajust võetud numbritega.



See on teoorias ilus, aga praktikas on reaalse süütenurga kõikumine nukkvõllilt ringiajades päriselt juhtuv asi ja seda suurusjärgus 6-7 kraadi. Ma ütleks, et selline kõikumine on viisakalt ülelaetud pillil vägagi ohtlik ja seda kinnitavad ka nende probleemidega põrkunud tegelased.

Autor:  OKS [ 04.10.2011 21:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

VKM-i nissan töötab originaal nuka anduri pealt Autronicu taga.

Autor:  Raceboy [ 05.10.2011 8:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

OKS kirjutas:
VKM-i nissan töötab originaal nuka anduri pealt Autronicu taga.



Väga paljud töötavad ja paljude jaoks pole süüte kõikumine probleem. Kui race-kütusega sõita, siis saab mootori häälestada praktiliselt mistahes rõhul MBT-ni, kuid tavabensiiniga sõites on turbomasinad knock-limited ja süütenurga kõikumine võib väga valusalt kätte maksta.

Siin on nt väike arutelu triggerite ja timing drift'i teemal: http://www.efi101.com/forum/viewtopic.php?t=7458

Autor:  hents99 [ 05.10.2011 8:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

Küsimus ongi aju valikus, kasutage Autronicut ja rihma venimist ei teki, MS`iga jääb siiski rihm venima. :-D

Kasutajal Dc85 oli mälu järgi probleeme orignaal nuka triggeri ja detonatsiooni aeg-ajalt ilmumisega.

Rihm+nuka triggeriga ei sätiks vast süütenurka kõige teravama koha peale.

Autor:  RICE BURNER [ 05.10.2011 9:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

Tsiteeri:
Väga paljud töötavad ja paljude jaoks pole süüte kõikumine probleem. Kui race-kütusega sõita, siis saab mootori häälestada praktiliselt mistahes rõhul MBT-ni, kuid tavabensiiniga sõites on turbomasinad knock-limited ja süütenurga kõikumine võib väga valusalt kätte maksta.


Palju teised teavad meie autost rohkem, kui me isegi. :D
Kuid meie autol ei kõigu süüde isegi mitte 1 kraad ja kui kõiguks, siis oleks selle süsteemi minema visanud ;)
Ainuke probleem on see, kui otsustad näiteks nukkasid reguleerida, siis tuleb ka süüde paika panna ja kui kasutad tugevaid klapivedrusid ja suure tõusuga nukkasid, siis võib kehvem rihm venida ja mingi aja tagant süüdet korrigeerima, kuid nissani puhul pole probleemi märganud.
Cas, i sees on meil kasutuses lihtsalt uus ratas, mida saab sullegi tellida.

Jõudu ehitamisel

Autor:  KaroK [ 05.10.2011 20:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

Mõned mehed ja seadmed ei suuda isegi 5 kraadist kõikumist diagnoosida. Ja mõnel juhul ei huvita see ka kedagi.
Kuidas saab teada, et süüde ei kõigu, kui väntvõllil asendiandurit, ega stroboga vaatamiseks märkigi pole ?
Eriti hea on surmkindlalt väita, et seda isegi 9000 p/min juures ja koormuse all ei toimu.

See võib küll olla, et seadistades ujub õnneks samas suunas ja samapalju kraade, kui hiljem sõites - joppamise värk.

Autor:  Raceboy [ 07.10.2011 9:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissani RB + Megasquirt

Lihtsalt infoks, et nt alates firmware versioonist 1.1.97 toetab VEMS Nissani 360pulse triggerit otse, ilma CAS ratta vahetuseta.

Kuigi ausaltöeldes ei näe mingit mõistlikku põhjendust selle kasutamiseks progeajuga kui väntvõllile paigaldatav korralik mistahes hammaste arvuga triggerwheel ülisoodne on (nt hents99 käest).

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/