Süüte- ja kütusetabelid

Arutelu erinevate standalone ajude üle

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Süüte- ja kütusetabelid

Postitus Postitas murjam »

Tere!

Minu arvates võiks selles alafoorumis olla üks teema, kuhu koondada kõik info, nõuanded, küsimused ja näited kütuse- ning süütetabelitest.
Selle info kasutamisest tingitud probleemid/kordaminekud tuleb samuti siia teemasse postitada, kuid kellelgi ei teki vastutust kellegi teise kokkulastud mootori ees!

Oodatud on kõikide standalone'ga sõitvate mootorite tabelite postitused (võiksid eeskätt olla piltidena, võib panna lisaks ka .vex formaadis, näiteks).

Kindlasti kirjutada põgusalt juurde ka millise mootori tabeliga on tegu, millised muudatused on mootori juures tehtud, mis ajuga mootorit juhtiakse ja kui hästi mootor konkreetsete tabelitega käib.

Sharing is caring!
Lauda nitro
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Nissan CA18DET

Postitus Postitas murjam »

Teen ise kohe otsa lahti:

Tegemist minu igapäevaliikuri enamjaolt stock 1.8l Nissan CA18DET mootoriga, Megasquirt-II v3.0 ajuga. Tabelid on koostatud põhimõtteliselt suurema tagasisideta (pole käinud dünopingis, ei ole pingsalt kuulanud detonatsiooni), mistõttu on kohati kindlasti kuni 10 kraadi süütenurka "puudu", segu mitteideaalne jms. Üldiselt töötab mootor igast asendist küllaltki hästi ning talve jooksul kepsu näidanud ei ole (ptui-ptui-ptui; tuleb tänada ka gaasipedaaliga mõistlikku ümberkäimist).
See on mu esimene mootor, mida standalone'ga seadistan, niiet vajaka-jäämisi esineb kindlasti.

Mulle teeks rõõmu, kui keegi mõnda kohta tabelites kommenteeriks või mõne sarnase mootori tabelid võrdluseks lisaks.

Süütenurga tabel:
Pilt
AFR kütusetabel (VE tabel on timmitud välja TunerStudio autotune funktsiooni ning MegaLogViewer-iga):
Pilt
Vasakus servas on toodud mootori koormus kPa ning all servas mootori pöörded.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

5 teemat all pool, juba kunagi üritasin teemat algatada...
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=6132
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

See teema ei vea end välja kuna Seadistajad ei saa omal leiba käest ära anda. Loomulikult pole mootorid identsed ja iga auto on vaja erldi seadistada aga väga suur osa oleks juba tehtud kui oleks kusagilt samale mootorile tehtud mappe võtta.
Minul poleks kahju kuna seadistaja ma pole aga pean ennem tund aega meelde tultamisega tegelema et paarikümnest mapist mis vast 4-5le autole tehtud mõne välja sobran mida töötavaks pean.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kuna sul 12x12 tabel, ja boostida väga ei taha, siis paneks ülemised loadid pigem 100-125-150-175-200-250. siis saab normaalse over-boosti seadistada 200 peal, ja kui WG probleem vms, siis 250'le paneks üli-safe-no-power seade.
180KPa 1000-2000 ronib stock süüde 16 pealt 26 peale. 2500 on juba 28 ja 4250 on 23.5 ja 7500 juba 29 kraadi. Ja sul on 16 18 20. Mul 16-20 sobib rohkem 280KPa peale.

Süüde 183KPa peal
1. ST3 (stockis on load skaala vähe nihkes, nii et see võib olla vabalt 145KPa)
2. custom stock aju (oli parema minekuga kui ST2 ST3)
3. oma KMS'ist leitud
4. kms'i vähe moditud, liikus juba okeilt
5. Minu viimane (ei deto aga on vist tiba varajane)

Kood: Vali kõik

	     1	2	3	4	5
500_	22	18	8	14	13
800_	21	17	8	15	14
1000	21	17	8	16	15
1250	20	17	9	17	17
1500	18	21	9	17	19
1750	18	23	9	20	22
2000	18	26	9	21	25
2250	19	27	10	22	27
2500	21	28	10	23	28
2750	22	27	10	22	28
3000	22	26	11	22	28
3250	23	25	11	21	28
3500	29	24	12	21	28
3750	31	24	14	20	27
4000	32	24	14	20	27
4250	31	24	15	20	27
4500	30	24	16	20	27
5000	30	26	17	21	28
5500	30	26	17	21	29
6000	29	27	18	22	29
6500	29	27	18	22	30
7000	30	28	19	22	30
7500	31	29	19	23	30
8000	31	29	0	23	31
8500	32	30	0	23	31
Külmaga ei maksa eriti süüdet timmida :) Aga kui nüüd varasemaks hakkad keerama (klapid peas jne), siis kui sa muud ei saa, siis müra läheb vähemalt vaiksemaks :)
jeff01 kirjutas:See teema ei vea end välja kuna Seadistajad ei saa omal leiba käest ära anda. Loomulikult pole mootorid identsed ja iga auto on vaja erldi seadistada aga väga suur osa oleks juba tehtud kui oleks kusagilt samale mootorile tehtud mappe võtta.
Minul poleks kahju kuna seadistaja ma pole aga pean ennem tund aega meelde tultamisega tegelema et paarikümnest mapist mis vast 4-5le autole tehtud mõne välja sobran mida töötavaks pean.
Suht sama seis.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Väga hea info, Astrona. Kui saaksid samasuguse tabeli teha või lisada ka 100kPa kohta, oleks väga abiks. Kas stock aju kraadide teisendus on vettpidav? Ei ole nihkes midagi?

Mis põhjusel stock aju 4000 rpm (max moment) ümbruses süüdet hilisemaks keerab?
Lauda nitro
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Miskit leidsin....

Mu 335ele (m30b34) timmitud VE millega sai isegi üsna ökonoomselt sõita kuid samas kiirendades oli segu 13,0-13,3
Pilt
Samal 2 klapi tehnikas kaanele meeldis suht selline süüde:
Pilt

10v turbo audi millel miski muu nukk ja k24 turbo....... mis vaid detoneeris üle 0,7 bari:
Pilt Samas laiali ei käinud ka 1,5 bariga :-D

Peale nuka stocki vastu vahetamist ja vene kütte tankla oma vastu vahetamist oli kerge deto vahetult enne käiguvahetust siiski kuulda:
Pilt
Selle audiga oli igavene jama....vahepeal sai justkui detovabalt käima ja mõni hetk hiljem sama ala detos salongi kuuldavalt mis iganes süütenurga korral.....Kui ma enam miskit teha ei osanud keerasime boosti alla tagasi ja autot kasutati väiksema boostiga igapäevaselt.....kuni benapump saba andis nii et viga ilmselt teada miks ennem jamas :)

Corradole tehtud süütemap mille puhul erilist liikumist ei täheldanud:
Pilt
...sest peale pandud 16v kaanega oli eksikombel surveaste langenud "6" kanti. Kui prooviks 5 kraadi kaupa juurde panime ei tulnud ka 45 kraadi advanceiga detonatsiooni kuuldavale :-D Mõningane mineku lisa siiski tuli. Enne korralikku seade tegemist võeti aga auto taas laiali ja sai omale surveastet tõstvad kolvid.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

murjam kirjutas:Väga hea info, Astrona. Kui saaksid samasuguse tabeli teha või lisada ka 100kPa kohta, oleks väga abiks. Kas stock aju kraadide teisendus on vettpidav? Ei ole nihkes midagi?

Mis põhjusel stock aju 4000 rpm (max moment) ümbruses süüdet hilisemaks keerab?
Kraadide teisenduseks pean õigeks tabelis olev väärtus -16. Kasutatakse ka väärtus/2 teisendust. Keegi nagu ei tea, kumb on õigem. Pole viitsin ise kah ära mõõta - nende teisenduste vahe on üldiselt üsna väike aga võib kohati olla kuni 6 kraadi.
Load on Nissani ajus ju arvutatud MAF järgi (MAPi ju pole), ja iga maf on kuni 10% erinev (lambda korrigeeribki põhiliselt seda).
Kontreetsete valmite järgi arvutades MAF ümber boostiks, on stock ign-map kuni 0.2bar - praktikas ei võtab ta aga 0.2bariga sealt viimaselt realt. Seepärast custom chipi tegemisel tuleb seal kõige pealt skaalad õigeks ajada (näiteks Janno aka "jk" chipis vastasid loadid tegelikkusele),

Eks tal 4000 peal teeb nukk juba korralikult tööd, sisslaskes tekib resonants, turbo hakkab sooja andma, cas vibreerima ja maf valetama :)

Süüde 104KPa peal
1. ST3 (stockis on load skaala vähe nihkes, nii et see võib olla vabalt 145KPa)
2. custom stock aju (oli parema minekuga kui ST2 ST3)
3. oma KMS'ist leitud
4. Minu viimane

Kood: Vali kõik

500_	22	19	21	13
800_	21	18	21	17
1000	22	18	21	20
1250	23	17	21	23
1500	24	19	21	27
1750	26	24	24	30
2000	28	31	25	34
2250	28	32	25	36
2500	29	33	25	37
2750	30	34	26	37
3000	30	34	26	37
3250	31	34	26	37
3500	32	34	27	37
3750	34	35	27	37
4000	36	35	28	37
4250	38	35	28	37
4500	39	36	28	37
5000	39	37	28	37
5500	39	37	29	37
6000	39	37	29	38
6500	39	37	28	38
7000	40	38	29	38
7500	41	38	30	39
8000	42	39	0	39
8500	43	40	0	40
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta