Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 12:16

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 08.04.2012 22:16 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Sai kunagi tõstatatud see originaalaju teema, erilist vastukaja ei tulnud.
Prooviks siia koguda infot originaalajude näppimise/mäppimise kohta.
Järjest popimaks läheb originaalajude seadistuse muutmine, mõned ettevõtted teenivad sellega ka Eestis leiba.
Osadel autodel on seda võimalik teostada diagnostikapistiku kaudu, teistel tuleb aretada protsessori alla adapter ja mõnel juhul vahetada ka protsessor, kuna see ei väimalda ülekirjutamist.

Üks aparaat ja soft on:
AMT-Cartech MPPS
http://www.amtcartech.com/content.jsp?pname=Home
Ligipääsetavate ajude nimekiri on siin lehel:
http://www.amtcartech.com/HID/mpps.txt

Üks asi on originaalsofti ülekirjutamine, teiseks saaks ju kallite progeajude asemel hakata lammariajusid paigaldama, kui mõne hea aju ja softi leiaks - aju pinoudi ikka leiab või ajab ise juhtmetes järge.

Oma Saabiinfot ei leidnudki praegu üles.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.04.2012 2:42 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Elu on lihtsamaks muutunud,paar aastat tagasi polnud sellist riistvara veel olemas,saaks kuskil reaalselt seda süsteemi koos softiga testida.

Vaadates mis ajusi see toetab siis bemmide omad oleks vist enamlevinud turul saadaolevatest :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.04.2012 10:00 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Lugemist tükiks ajaks http://www.chiptuners.org

Saabi ajukirurgia :
http://trionic.mobixs.eu/
http://ecuproject.com/index.html


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.04.2012 18:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.12.2005 18:53
Postitusi: 114
http://www.ecuconnections.com/forum/index.php
vähe avatum keskkond

terv
erich

_________________
128 KW ja 415 NM @ Dynomax
171 km/h @Saabspeed2009
ET 17,13@130km/h by G-Tech


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.04.2012 22:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Minul oleva seadmega võimalik kirjutada selliseid autosid üle, tasuta see küll ei ole aga võimalus ikkagi.
Need vist kõik progetavad originaal ajud. Uuemad nendest toetavad ka live tunemist, vette puhul näiteks vist ala 2001? aastast.

http://www.hptuners.com/products/vcmsuite_vehicles.php

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Viimati muutis Maik, 14.04.2012 9:01, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.04.2012 22:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Kas nendel enamustel softidel saab teha LIVE tunemist?
Kui pead iga kord peale softi muutmist seda uuesti üle kirjutama, siis muutub see IMO suht tüütuks.

Kas nende stock ajude võimalused on võrreldavad aftermarket ajudega (launch, flat shift, maf-i kaotamine, jne.)?
Endale aretamiseks omab selliste asjade aretamine isegi ehk pointi aga teenusena seda enivei pakkuda ei kannata.
Lisaks puudub 99% ise aretajatel reaalne arusaam aju seadistamisest ning ka kõikide mootori süsteemide põhimõttest.
Kahjuks on viimasel ajal päris palju selliseid projekte näha, kus ehitaja pole päris täpselt aru saanud süsteemide tööpõhimõttest.

Teine asi on konkreetse auto ja mootori stock aju üle kirjutamine aga antud juhul on jutuks ikka mõne teise auto aju peale aretamine, kui õigesti aru saan.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.04.2012 5:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
Mitmed GM originaalajud võimaldavad ka live tuunimist peale kerget softimuutust ja kivi vahetust korduvkirjutatava vastu (RAM). Holden commodoridelt leiab neid kindlasti. Panen siia ka järgmine kord ajude koodid kirja. Ps. neid on nii õhulugejaga kui ka Map sensoriga. Toetavad vastavalt softile nii 4cyl kui ka 6.

Minu commodore boostis 493hp originaalajuga, õhulugejaga ja juurde häkitud map sensoriga.

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.04.2012 9:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
gm ajud toetavad kah live tunemist alates mingist aastat- ilma rommitagi. vette puhul ala 2001+ vist. Mingi seadete osa sisse kirjutamine on iseenesest 30-40 sek. mul preagu. Aga selliseid autosid see eest turboclubis eriti ei ole nii,et tühi jutt ikkagi.

maf kaotamist toetab. launci vist mitte.


Saabi ajude soft toetab vist enamusi su nõutuid asju (neid saab sinna kuidagi juurde kirjutada - tallinnas)

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.05.2012 17:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Iga tehaseaju on võimalik modifitseerida ning reaalajas seadistada.
Küsimus on kinni vaid inimese peas.

Igasugused MPPS-id jms on kõigest flashimise toolid, kui tahta reaalajas seadistada, siis on vaja ikkagi mälu emulaatoreid.
OLS300 oleks profivahend, Moates Roadrunner pigem DIY teema, seda siis 16 bit ajudele.
8 bitistega on lihtsam.

Mihkel kirjutas:
Kas nende stock ajude võimalused on võrreldavad aftermarket ajudega (launch, flat shift, maf-i kaotamine, jne.)?
Endale aretamiseks omab selliste asjade aretamine isegi ehk pointi aga teenusena seda enivei pakkuda ei kannata.
Lisaks puudub 99% ise aretajatel reaalne arusaam aju seadistamisest ning ka kõikide mootori süsteemide põhimõttest.
Kahjuks on viimasel ajal päris palju selliseid projekte näha, kus ehitaja pole päris täpselt aru saanud süsteemide tööpõhimõttest.


Tehaseajud on mõeldud ikka tänavaautole. MAF-i kaotamine tänavaautol on eriline huumor, kuna see on modernse tehnika puhul nagu endale jalga laskmine. Üldse, selline väljend, nagu "MAF-i kaotamine" näitab seda, et ei ole mass-flow ja speed-density süsteemidest aru saadud. Täiesti erinev loogika.
Igasuguseid ALS-e ja muud pornot annab sinna külge pookida ning olen seda ka teinud (lõpuks on tegemist vaid 16 bit mikrocontrolleriga), aga ma leian, et dragiprojekti peal ei oma tehaseaju mitte mingit mõtet.
Liiga palju igasuguseid andureid, emissioonitäitmise tööristu, turvalisuse süsteeme ning mida aeg edasi, seda rohkem seda kõike elektroonikat on. Dragiprojektil ei ole neid asju absoluutselt vaja, need teevad elu ainult mõttetult keeruliseks.

Kui tahta dragiprojekti jaoks lihtsalt seadistatavat aju, siis sobivad Delcod, Digifant ja osad General Motorsi speed-density ajud, aga parem oleks ikkagi universaalne progeaju - use the right tool for the job.
Samas progeaju ainus mõte tänavaautol on tahtmine ise midagi seadistada või pädeva seadistaja puudumine. Muudel juhtudel puudub seejuures igasugune finantsiline või loogiline mõttekus.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.05.2012 7:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
prj kirjutas:
Samas progeaju ainus mõte tänavaautol on tahtmine ise midagi seadistada või pädeva seadistaja puudumine. Muudel juhtudel puudub seejuures igasugune finantsiline või loogiline mõttekus.


Progeaju tänavaautol on paraku tihti finantsilises osas kordades mõistlikum, kui mingit originaalaju kümme korda häälestamas käia enne kui asi heaks saab. Nt vabalthingavast ülelaadimisega masinaks ehitamise puhul.
Samuti küsiks, et vanemate, originaalis CIS/karpat vms mehaanilist lahendust omavate autode efitamise peaks siis mingit originaalaju sinna aretama hakkama? Milleks seda veel vaja peaks olema? Progeaju saab ostes (mitte kokku jootes) kätte alates 400-500 eurost, see on enamasti ühe originaalaju seadistaja sessioonihind ja enamasti ei suudeta ühe korraga õiget tulemust saada.
Ma ole oma Porschega juba 6 aastat (2006. aasta algusest, al. 2007 ülelaetuna, sama mootor kahe eri kere peal) progeajuga sõitnud ja see on parim otsus selle auto puhul olnud.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.05.2012 20:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Raceboy kirjutas:
Progeaju tänavaautol on paraku tihti finantsilises osas kordades mõistlikum, kui mingit originaalaju kümme korda häälestamas käia enne kui asi heaks saab.

Originaalaju ei ole vaja kümme korda üle häälestada - seda peab tegema ainult siis, kui häälestaja oma tööd ei oska teha.
Tsiteeri:
Nt vabalthingavast ülelaadimisega masinaks ehitamise puhul.

Mis selles nii erilist on? Enamusele Boschi ajudele saab läheneda boost controlleri, kaartide reskaleerimise ning suurema õhulugeja paigaldamise meetodiga. BTDT.
Tsiteeri:
Samuti küsiks, et vanemate, originaalis CIS/karpat vms mehaanilist lahendust omavate autode efitamise peaks siis mingit originaalaju sinna aretama hakkama? Milleks seda veel vaja peaks olema? Progeaju saab ostes (mitte kokku jootes) kätte alates 400-500 eurost,

Ei olegi mõtet.
Tsiteeri:
see on enamasti ühe originaalaju seadistaja sessioonihind ja enamasti ei suudeta ühe korraga õiget tulemust saada.

Räägi iseenda eest. See, et keegi on äpu, ei tähenda, et kõik sellised on ;)
Samas mulle jääb müstiliseks, et kas progeaju siis ei olegi vaja seadistada? Või kui sa progeaju ostad, oled automaatselt superseadistaja?

Aju on lihtsalt vahend - mul pole erilist vahet, mida seadistada. Minu kliendid on tavalised inimesed, kes ise ei tahagi midagi seadistada, vaid tahavad sõitvat autot ning neil on jumala üks kõik, mis seal ajukarbis toimub, peaasi, et sellele mõtlema ei peaks ning masin edasi käiks.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.05.2012 8:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Ahh, see on tüüpiline jutt, kui keegi püüab midagi müüa. Ma ei viitsiks elusees jännata mingi 20a vana tehnoloogiaga ja selle eest sama raha või rohkemgi maksta kui progeaju eest ja ikka ilge jebimisega häälestada (kergeltöeldes küsitava kasutusmugavusega programmid jne), kui vabalt on saadaval palju etemaid lahendusi.

Ja see äpu jutt? Mingil põhjusel tuleb autosid ikkagi ümber häälestada ja pole mõtet demagoogiat ajada ja öelda, et alati läheb kõik nii kuidas plaanitud. Äkki värskendad mu mälu, kas kiireimad (tänavalegaalsed) efiga autod sõidavad progeajude või originaalajudega?

Millegipärast MAF'idega on alati jama kui sisselaset muudad ja/või karmimad nukad on paigaldatud. Taas üks asi, mis katki võib minna.

Originaal vs progeaju puhul imo taandub kõik siiski ühele asjale: üks pole konstrueeritud lõppkasutaja poolt häälestamiseks, teine on.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.05.2012 11:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Raceboy kirjutas:
Ahh, see on tüüpiline jutt, kui keegi püüab midagi müüa. Ma ei viitsiks elusees jännata mingi 20a vana tehnoloogiaga ja selle eest sama raha või rohkemgi maksta kui progeaju eest ja ikka ilge jebimisega häälestada (kergeltöeldes küsitava kasutusmugavusega programmid jne), kui vabalt on saadaval palju etemaid lahendusi.

10a vanad originaalajud pakuvad kordades rohkem võimalusi, kui pea ükskõik millised progeajud :)
20a vanad, seal peab natuke rohkem vaeva nägema. Programmidel pole küll midagi viga - tundub, et oled asjast väga kaugel. Mul on ka 20a vana aju puhul olemas kõikide parameetrite logimine 40 korda sekundis (ise kirjutasin ASM-s ja C++'s), rääkimata, siis uuematest ajudest, kust saab soovi korral minutiga megabaidi andmeid, mida uurida. 50 korda sekundis.
Tsiteeri:
Ja see äpu jutt? Mingil põhjusel tuleb autosid ikkagi ümber häälestada ja pole mõtet demagoogiat ajada ja öelda, et alati läheb kõik nii kuidas plaanitud. Äkki värskendad mu mälu, kas kiireimad (tänavalegaalsed) efiga autod sõidavad progeajude või originaalajudega?

Tänavalegaalsed? Eestis sellist asja nagunii ei eksisteeri. ME7-t saab vabalt seadistada toimima 1000hp ja üles ning sõidab piisavalt selliseid masinaid ka ringi :)
See, kas midagi on vaja ümber seadistada, sõltub ainult seadistajast, mitte ajust. Normaalne seadistaja, kui teeb mingi apsu, teeb selle tasuta korda ka.
Tsiteeri:
Millegipärast MAF'idega on alati jama kui sisselaset muudad ja/või karmimad nukad on paigaldatud. Taas üks asi, mis katki võib minna.

Ei ole MAF-dega jama. See on külatarkus, ehk mingisugustel 20 aastat vanadel autodel, millel on niidiga õhulugejad. Neid õhulugejaid saab ammu juba modernsetega asendada. Uuemad tehaseajud kasutavad nii lugejat, kui MAP-i, kui ka lairibasid, sest lugeja on MAP-st kõvasti täpsem ning Widebandist reageerib sada korda kiiremini. Tänavaauto jaoks ideaalne lahendus.
Muidugi sa pead arvestama ka, et päris kõik ei sõida vanarauaga ning viimase 10a jooksul tehtud bensiiniautole paigaldada progeaju pole triviaalne, kuna el. drosselklapi juhtimist enamusel progeajudest ei ole (mitte, et seda aju sinna vaja oleks nagunii). Otsepritsest ma ei hakka rääkimagi. Põhimõtteliselt kasutabki enamus progeajusid 20a vana tehnoloogiat külge poogitud lairiba anduriga.... Väändemudelit ei ole minu teada isegi motecil mitte.
Tsiteeri:
Originaal vs progeaju puhul imo taandub kõik siiski ühele asjale: üks pole konstrueeritud lõppkasutaja poolt häälestamiseks, teine on.

Taandubki, aga kui lõppkasutaja ise nagunii ei oska/ei taha häälestada, siis milleks talle progeaju? Ainult maha visatud raha.
See on üsna rumal vaatenurk, et iga asja peab üritama ise teha - astuda häälestamise esimesi samme tuhandeid eurosid maksva mootori peal on lauslollus. Inimene, kes selliseid mootoreid juba sadu häälestanud on, saab nagunii selle paremini ja turvalisemalt paika.
Lõppude lõpuks tasub just nimelt seadistaja käest küsida, millist aju kasutada. Kasutada tuleb seda aju, millega seadistaja kõige paremini kursis on. Kuid pada ajada, et tehase ajuga midagi ei tööta ei ole ka mõtet - lõpuks on kõik ajud vaid arvutid, mis töötlevad andmeid.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.05.2012 15:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Ma ei viitsi vaielda, kuna sellel pole mõtet. Ilmselt maailmas kasutatakse just seetõttu progeajusid, et see on raha mahaviskamine ja vale lähenemine.

Tehnoloogiast rääkides, näita mulle palun milliste originaalajudega saad nitrot tagasisidega kontrollida, millistel on sisemine vähemalt paasada mb logimisvõimalus, või võimalus ise selliste parameetritega sisend+väljund luua, nagu just parasjagu vaja on? Rääkimata paigalduse universaalsusest (andurid, erinevad süütelahendused, pihustid jne) juhuks kui vaja midagi muuta kuna enam ei sobi?

Palun too mulle mõni konkreetne näide 1000hp masinast, mis on tänavalegaalne ja sõidab originaalajuga? Ja pole mõtet seda mitte tänavalegaalsusest rääkima hakata Eestis, see on samamoodi demagoogia lihtsalt.

Ma ütleks selle peale, et eks need peavadki ennast kõige targemaks, kes alles asjaga tegelema hakanud on :)

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.05.2012 16:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Üks loll oskab rohkem küsida, kui kümme tarka vastata.

Küsime vastu.
Mitu "progeaju" oskab juhtida otsepritset FSI mootoritel?
Mitu "progeaju" oskab juhtida elektrilist drosselklappi?
Mitu "progeaju" omab väändemudelit, samuti veermikus ning mootoris tekkivate vibratsioonide summutamist süütenurga abil?
Mitu "progeaju" suudab juhtida Common Rail diislit?

Oled sa kunagi üldse mõne modernse võimsama autoga sõitnud? Oled tähele pannud, kui sujuvad nad on? Või baseerub kogu sinu loogika 20-30 aastasel tehnoloogial?

Fakt on see, et tehaseaju on loodud selliseid ressursse kasutades, millest progeajude tegijad ainult unistada võivad.
Asjad on täpselt pandud paika kindla mootoriga sobima, kui seadistajal pea tagumikus ei ole, siis saab asja toimima, nagu kellavärgi, suhteliselt väikese vaevaga.

Mis puutub igasugustesse anduritesse, siis kui trigger välja arvata (mida ma ei näe nii ehk naa põhjust muuta), siis on need kõik vabalt kalibreeritavad.
Igasuguseid tembi andureid, õhulugejaid, rõhuandureid, pihusteid võib sisuliselt ükskõik milliseid kasutada. Isegi 20a tehaseaju on suuteline liitriste pihustitega toime tulema.

Tuua näide sulle tänaval sõitvatest 1000hp masinatest?
Pilt
Muidugi nüüd hakatakse rääkima sitast dünost, võltsitud andmetest ja selles, et reaalelus loomulikult see masin ei liigu :lol:

Kas ma peaksin ka enda RS4-l ära kaotama elektrilise drosselklapi, varieeruva gaasijaotuse, väändemudeli, jne, et paigaldada mingi 20a vana speed sensity käkk sinna?
Think again ;)

Mis tarkusesse puutub - üle saja masina olen seadistanud. Suure osa neist üle 400hp ning mitte ühtegi mootorit pole laiali lasknud.
Saad sama öelda?


Viimati muutis prj, 18.05.2012 17:02, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11