TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Prototyp EMS
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=15&t=3150
3. leht 4-st

Autor:  KaroK [ 28.10.2007 13:16 ]
Teema pealkiri: 

Kõigepealt soovin edu.:)

Tegemist on väga huvitava projektiga.

Üritage siis ikka lisada kõik vähegi võimalikud funktsioonid.
Veojõukontroll , display, kuni ca. 20000 p/min kaardid, datalog, iseseadistumine, open/closed loop lambda jne.

Kui asi on korralikult toimiv, mõistlikult seadistatav ja töökindel, siis ma kujutan ette ühte viisi, kuidas sellega kodu- ja väljamaal tuntuks saada 8)

Autor:  Raceboy [ 28.10.2007 15:30 ]
Teema pealkiri: 

Pööretevahemikud ja ulatus peavad olema vabalt ise määratavad mistahes sammuga, maksimaalse pöörete arvu määrab ära vaid kasutatava pööreteanduri tüüp ja protsessori kiirus.

Autor:  KaroK [ 28.10.2007 16:24 ]
Teema pealkiri: 

ehk siis vastav soft, kuna protsessori taha asi ju ei jää antud juhul.

Autor:  Fos [ 29.10.2007 12:51 ]
Teema pealkiri: 

Raceboy kirjutas:
Pööretevahemikud ja ulatus peavad olema vabalt ise määratavad mistahes sammuga, maksimaalse pöörete arvu määrab ära vaid kasutatava pööreteanduri tüüp ja protsessori kiirus.


hm.. seega soovitad teha sellise VE tabel, kus oleks võimalik nn colum'eid nihutada suvaliselt? Et oleks võimalik mingi pöörede vahemik täpsemalt seadistada? Või lihtsalt kogu tabel sellise sammuga, nagu ise soovid?

Pilt
Selline oli su mõte umbes?

Max pöörded peaks ikkagi määrama konstandina, (lihtsustaks tööd), lihtsalt, et kõigile piisaks. Pöörete andur, kui on hall efekti põhimõttel, siis on võimeline lugema rohekm pööret, kui mooroti töö reguleerimiseks vaja on. (max sagedus on väga kõrge).

EDIT: mõtle, et rohelised punktikesed on tabeli väärtused tegelikult.
ja RPM sammu määrad lihtsalt nii, et 1:600rmp, 2:700, 3:800, ja kui tahad, siis 4:820, 5:830, 6:900, jne...

Autor:  Raceboy [ 29.10.2007 13:34 ]
Teema pealkiri: 

Sa ei saa praegu aru, mida ma silmas pean. Maksimaalset pööret ei määra mitte andur, vaid see, mida ta loeb.

Selline VE, süüte ja lambdaTarget tabel tuleb teha, kus võid igasse pöörde- või koormuse lahtrisse ise sobiva väärtuse kirjutada.

Nt. on sul 12x12 tabel, kus tahad, et ühe mootoriga algab 600 pöördest ja läheb mingi 7000rpm, ise valid sammu ja võid mõnes kohas kasvõi 1 pöörde või kPa kaupa panna.

Autor:  Fos [ 29.10.2007 14:46 ]
Teema pealkiri: 

Seda mõtlesin mina ka, aga seletasin kehvasti vist. Sa pead silmas standartset tabelit, resulutsiooniga 12x12. A-la selline:

Pilt

Kõik lahtrid on muudetavad.

Autor:  tynt [ 29.10.2007 16:00 ]
Teema pealkiri: 

Huvi pärast küsin, et kuidas lahtrite vahelisi väärtuseid mõistetakse? Kas eelneva tabeli põhjal näiteks MAP 120 puhul on saab seguks olema "13" või interpoleeritakse vahepealne variant?

Autor:  xjan [ 29.10.2007 16:13 ]
Teema pealkiri: 

Kindlasti interpoleerida, sama ka rpm-ga.

Tatechi vastavad näitajad on copy-pastega Tatech.fi lehelt n. "Internal 3D linearization by 10rpm and 100 points between every load point"

Autor:  Fos [ 30.10.2007 21:52 ]
Teema pealkiri: 

Progresiist natuke. Nimelt hetkel tegutsen pihustite lülitus skeemiga. Kui kergemat teed mindud lahendustes ühendatakse konde ja takisti lülitustransi ahelasse, et toimetada voolu kõikumistega, siis mina kasutan eraldi kivi, mis annab väga täpse lülitusvoolude juhtimise võimalusi ja garanteerib alati pihusti korraliku avanemise ja sulgemise.

Pilt

edit: sammuti lisafunktsioonina madala pingega käivitamise ajal reguleeritakse kohe pihusti lahtioleku aega, peaks andma kiire ja starterisõbraliku käivituse ka külmal talvehommikul :)

Autor:  Raceboy [ 30.10.2007 22:21 ]
Teema pealkiri: 

Fos kirjutas:
mina kasutan eraldi kivi, mis annab väga täpse lülitusvoolude juhtimise võimalusi ja garanteerib alati pihusti korraliku avanemise ja sulgemise.


Igal vähegi tõsisemaltvõetaval ajul on see nii.

Autor:  Fos [ 30.10.2007 22:31 ]
Teema pealkiri: 

noh ma loodan ka midagi tõsiselt võetavat teha. kui on veel funktsioone, ettepanekuid, tööpõhimõtteid, laske kõik tulla. Samas küsimus knock sensor input. Peate vajalikuks?

Autor:  KaroK [ 31.10.2007 11:09 ]
Teema pealkiri: 

Kuna meie koduriigis liigub üsna palju ebakvaliteetset kütust, siis võiks ikka olla detonatsiooni kuulamine ja süüte korrektsioon. Muidu seadistad korraliku küttega viimase piirini ja siis lased kehvema kvaliteediga kütust tankides mootori laiali.

Autor:  zipper [ 31.10.2007 20:03 ]
Teema pealkiri: 

Millal asi katsetamis staadiumisse jõuab....kannatan enda aju ostmisega natuke kauem ja äkki saab siis omamaa poistelt korraliku asja peale :-D

Autor:  Fos [ 01.11.2007 10:23 ]
Teema pealkiri: 

KaroK kirjutas:
Kuna meie koduriigis liigub üsna palju ebakvaliteetset kütust, siis võiks ikka olla detonatsiooni kuulamine ja süüte korrektsioon. Muidu seadistad korraliku küttega viimase piirini ja siis lased kehvema kvaliteediga kütust tankides mootori laiali.


Knock anduriga on sellised lood, et seda pole keeruline ega kallis lisada, aga see on nii kapriisne asi, et piisab sellest, kui pisut vale jõuga või valesse kohta andur paigaldatakse. Tekib selline turvatunne, et detonatsiooni pole ja lased mootor laiali.

zipper kirjutas:
Millal asi katsetamis staadiumisse jõuab....kannatan enda aju ostmisega natuke kauem ja äkki saab siis omamaa poistelt korraliku asja peale


Ma ei julge eriti ennustada, enda plaan näeb ette alles kevadel, samas ei tea, mis probleemid veel võivad ette tulla. Katsetamist ja eeltööd on väga palju. Mootorid ja nende andurid on ka erinevad. Samas võib libedalt ka minna, sõltub suhteliselt palju sellest, kuidas mul tööjuures aega on.
Kui sul ajuga kiiret pole, siis võid ju oodata, aga tähtaega ei oska öelda - tegu siiski hobi projektiga.

Autor:  Fos [ 05.11.2007 13:38 ]
Teema pealkiri: 

Planeeritud IO list:

Sisendid:
1) süüde
2) sisselaske õhu temperatuur
3) jahutusvedeliku temperatuur
4) EGT
5) Knock andur
6) Lambda (WB/NB)
7) Nukkvõlli andur
8 ) Väntvõlli andur
9) MAP andur
10) Drosselklapi positsiooni andur

Väljundid:
1) kütusepump
2) tühikäigu mootor
3) jahutusventilaator
4) turborõhu rõhuregulaator
5) pihusti 1
6) pihusti 2
7) pihusti 3
8 ) pihusti 4
9) (pihusti 5)
10) (pihusti 6)
11) ign. coil 1
12) ign. coil 2
13) ign. coil 3
14) ign. coil 4
15) (ign. coil 5)
16) (ign. coil 6)
....
17) shift-light
18 ) knock-light

Display: egt/segu/IAT/CTS

Edit: Esialgu oli mõte teha kõik seadistatavad parameetrid tavalise SD kaardi peale, kus olemas programm ja väike help ka.
Segaseks on jäänud siiani süüte juhtimine. Ehk oskab keegi öelda High Voltage Spark Coil hinda? või mis autolt neid otsida?

Kommentaarid teretulnud.

3. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/