TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

kas keegi aitaks megasquirti seadistada!!
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=15&t=2285
1. leht 2-st

Autor:  kummel [ 10.03.2007 15:52 ]
Teema pealkiri:  kas keegi aitaks megasquirti seadistada!!

Tallinnas abi vaja, kuna esimest korda tegelen sellega siis oleks igasugune abi teretulnud. Tegemist opeli mootoriga 24NE.
Harri
5088184

Autor:  rustang [ 12.03.2007 10:56 ]
Teema pealkiri: 

Kas MS1 või 2, kas emaplaat ver. 2.2 või 3, mis mureks konkreetsemalt on?

Autor:  kummel [ 12.03.2007 12:36 ]
Teema pealkiri: 

MS1 V2.2, ei saa tühikäiku ja külmkäivitust paika.
Kas on asi nukkas aga mootor lonkab päris palju tühikäigul?
Kui võimalik siis näitaks sulle garaazis seda?

Autor:  Raceboy [ 12.03.2007 12:41 ]
Teema pealkiri: 

Tühikäiku tuleb häälestades pane kõigepealt paika VE ja süüde. Häälestada tuleb maksimaalse vaakumi peale.

Autor:  henri [ 12.03.2007 13:01 ]
Teema pealkiri: 

Raceboy kirjutas:
Tühikäiku tuleb häälestades pane kõigepealt paika VE ja süüde. Häälestada tuleb maksimaalse vaakumi peale.


VE - volumetric efficiency?
Süüde? - Kas õige on egt järgi paika seada, otsida madalaim temperatuur?

Ole hea täpsusta, äkki saab jälle ühtteist selgemaks.

Autor:  Raceboy [ 12.03.2007 13:23 ]
Teema pealkiri: 

henri kirjutas:
Raceboy kirjutas:
Tühikäiku tuleb häälestades pane kõigepealt paika VE ja süüde. Häälestada tuleb maksimaalse vaakumi peale.


VE - volumetric efficiency?
Süüde? - Kas õige on egt järgi paika seada, otsida madalaim temperatuur?

Ole hea täpsusta, äkki saab jälle ühtteist selgemaks.


Jah, paljudel ajudel on kütuse häälestamine VE-põhine (VEMS, MS, Motec jt).

Noh, tühikäigul pole mina EGT-d kasutanud, enamasti ikka kõigepealt segu enam-vähem paika ja siis süütenurk samuti, mõlema puhul maksimaalset vaakumit ja ühtlasemat käiku taga ajades. Lambda näidu järgi näed kenasti ära kas jätab vahele või mitte, kõrvaga ei pruugi kuuldagi. Olenevalt mootorist (plokikaane efektiivsus, nukkvõllide tõus jm) on tühikäigusegud väga erinevad: mõni töötab kenasti ka 15:1 ringis, teine aga tahab 13:1- 13,5:1 segu. Olles paaril autol ka 5-gas analüsaatori abil häälestanud, leiad ka väikseima heitmete vahemiku, mida paljalt lambdaga ei pruugigi paika saada, kuna lahjema seguga kipuvad lämmastikoksiidid (NOx) lakke minema.
Kui soojalt on tühikäik ok, alles siis hakata tühikäigumootorit ja külmkäivitust sättima. Kui gaasiklapil tühikäigukruvi pole, siis hoida kasvõi niikaua jalga õrnalt gaasipedaalil, kuni mootor täiesti soe on. Võib ka kohapeal kõrgemate pöörete segu veidi häälestada (madalate koormuste omasid mõistetavail põhjustel), et mootor kiiremini soojeneks, aga see eeldab seda, et enne oled mingisugusegi süütetabeli kokku klõpsida jõudnud vastavalt mootorile. Selleks on olemas ka mõned exceli-põhised kalkulaatorid aga need "ehitavad" tihti liiga agressiivse tabeli, millest tuleks kohe eos paar kraadi alla võtta.

Üldiselt ikka kõik näitude ja tunde koostöö, mida hiljem sõidu ajal saad sõidetavuse osas siluda ja soovitavalt dünos maksimaalvõimsust häälestada. Samas annab suure rõhuga sõitvate turboautode kahekesi sõites häälestamine dünoga täiesti võrreldava tulemuse, kuna turboautode MBT ehk minimum best timing juba pärast detonatsiooniläve, ehk turboautod on knock-limited.
Vabalthingavatel jõuab sada korda üle MBT minna, enne kui detonatsioon ilmnema hakkab.

Autor:  Mihkel [ 12.03.2007 13:45 ]
Teema pealkiri: 

Mille tühikäigumootor sul on?

MS-il oli vanemate koodidega probleemiks just tühikäigumootori juhtimine.
Firmware polnud kõie parema koodiga.
Uuemaid pole proovida veel jõudnud.

Mis kood sul sees jookseb praegu?

Autor:  henri [ 12.03.2007 16:45 ]
Teema pealkiri: 

Suur tänu seletamast.

Kas keegi on ka 1000cc pihustitega autot seadistanud. Niipalju kui mina aru sain on see üks suur peavalu. Niipalju kui AEM-i puhul proovida sain siis 700-800 rpmi vahemikus on segu kas 12 või ühiku võrra väiksema koguse puhul 16 ja sureb kohe välja.

Kui ma õigesti aru sain siis hea tühikäigu saamiseks tasub maksimaalset vaakumit taga ajada?

Ning kas keegi ilma tühikäigu mootorita autodel on kasutanud süüte kompensatsiooni tühikäigupöörete hoidmiseks? See tuleb kasuks ka mootori väljasuretamise vähendamisel.

Just clues to the puzzle.

Autor:  Raceboy [ 12.03.2007 17:43 ]
Teema pealkiri: 

henri kirjutas:
Suur tänu seletamast.

Kas keegi on ka 1000cc pihustitega autot seadistanud. Niipalju kui mina aru sain on see üks suur peavalu. Niipalju kui AEM-i puhul proovida sain siis 700-800 rpmi vahemikus on segu kas 12 või ühiku võrra väiksema koguse puhul 16 ja sureb kohe välja.

Kui ma õigesti aru sain siis hea tühikäigu saamiseks tasub maksimaalset vaakumit taga ajada?

Ning kas keegi ilma tühikäigu mootorita autodel on kasutanud süüte kompensatsiooni tühikäigupöörete hoidmiseks? See tuleb kasuks ka mootori väljasuretamise vähendamisel.

Just clues to the puzzle.


See, kas 1000cc pihustitega auto hästi tühikäigul töötab, sõltub eelkõige aju pihustite juhtahela headusest ja flybacki efektiivsusest. Mõistagi ka silindrimahust. Olen häälestanud 960cc pihusteid 2liitrisel autol ja sai kenasti tööle, kuid selle eelduseks on pihustite avanemisaja ja muude parameetrite väga täpne teadmine (uS tasemel). Sellisel juhul ongi eelistatud ajud, mis lubavad seda manuaalselt muuta, mitte lihtsalt pihustite suurust määrata.

Paaril korral olen mänginud ka ignition idle controliga aga minu jaoks ei asenda ta täielikult tühikäigumootorit. Ta oleks pigem sellele täiustuseks. Kui tühikäigumootorit pole ja tahad tühikäiku madalamale tuua, võid seada overrun fuel cuti sobivalt madalale tasemele, fuel resume aga kõrgemale vältimaks väljasuremist.

EDIT: Nii suurte pihustite puhul tasuks required fuel constanti väiksemaks määrata suurendamaks seeläbi pihustite avanemisaja resolutsiooni. Toimib väga hästi suurte pihustite puhul.

Autor:  kummel [ 12.03.2007 18:07 ]
Teema pealkiri: 

hetkel ei ole kasutusel tühikäigu mootor vaid bi-metall klapp, pärit vanema rekordi pealt. Kuidas mõjutab TB võlli loks? loks on sees ja arvan, et selle pärast ta ka mängib.

Autor:  Mihkel [ 12.03.2007 19:03 ]
Teema pealkiri: 

Selle vanatüübi klapiga peaks ta sull ilusti töötama tühikäigul.
Klapile tuleb vool ka peale juhtimiseks?
Klapp ikka kindlalt töökorras?
Kuskilt jäi kunagi silma, et need klapid pidid kippuma ära väsima,
kuigi ei ole ühtegi klappi reaalselt lammutatuna näinud.

Autor:  kummel [ 18.03.2007 10:37 ]
Teema pealkiri: 

Nii tänu Jeff.-ile ja tema wb lambdale sain segud paika aga nüüd kui auto garaazist välja ajasin siis peale 5min töötamist pani mega pildi tasku, ise arvan et järsku vana lambda mis rippus põhja all lasi lühisesse midagi.
Oskab keegi öelda mis võis läbi minna plaadil. Megale tuleb vool ilusti peale ja mass ka korralik. Kui panen boot modi siis ütleb ,et expected this " ,but recived this ""
Oskab keegi aidata ,vaadata plaati? Endal elektroonikast teadmised väga nõrgad.
HArri

Autor:  Mihkel [ 18.03.2007 12:30 ]
Teema pealkiri: 

Mõni takisti võis näiteks otsad anda, kui talle koormus liiga suur oli.
Võta kodulehelt help lahti ja hakka asju üle kontrollima.
Kõigepealt tasuks kontrollida vast, kas RS232 ahel korras on.
Seda sai prose eemaldamise ja mingite pesa jalgades sildamisega proovida.

Juhendis ju ka kirjas, et kui auto käima panna, siis kontrollida mõned komponendid üle, et ega nad liiga kuumad pole töötades.

Autor:  kummel [ 23.03.2007 2:30 ]
Teema pealkiri: 

Prose oli läbi, vahetasin ära ja toimib jälle.

Autor:  Mihkel [ 23.03.2007 2:32 ]
Teema pealkiri: 

Millest see prose otsad andis?

Tellisid uue koos softiga või lasid Eestis softi sisse kirjutada?

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/