Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 29.03.2024 15:13

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 54 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 13:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
MS-ile saab panna lisaks LC-1 WB-ks, eelis on see, et saad ka teise auto peal LC-1te kasutada erinevalt VEMS-ist.
68 daalase lisakaardiga saab MS-ile:

Inputs
•Dual VR sensors
•Second oxygen sensor
•Table switching
•Exhaust gas temperature (EGT) sensor

Outputs
•Sequential shift lights
•Launch control
•Nitrous control
•Boost control
•Water injection control
•Four general purpose outputs
•Knock sensor circuit
•Space for second MAP sensor for continuous barometric pressure correction
•Connectors for all inputs and outputs, making it easier to connect to the MegaSquirt board

Kokku siis 450 daala (V3, lisakaart, LC-1)

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 13:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
palju teeb kokku MS + see lisakaart (450 taala siis kaart) ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 13:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Esiteks, MS pakub liiga vähe võimalusi piisavaks mootori juhtimiseks koos süütega. Tavalise MS 8x8 map on siiski vähevõitu nt turboauto jaoks. Vähemalt 8 loadsite'i on vaja vaakumi alas, ehk siis alas, kus mootor kõige sagedamini viibib. Lisaks ei paku MS kohe eso süütejuhtimise võimalust, ja hõlpsasti annab lisada vaid jagajasüüte juhtimise võimalus, kuid jagajasüüde ei käi kaasaegse EFI süsteemiga just eriti kokku. Märksõnadeks on otsesüüde koos täpse poolide laadeaja (dwell time) ja duty cycle'i seadistamisega. See välistab kõiksugu ebasoovitavad nähtused nagu kehv põlemine suurtel rõhkudel-pööretel jm.
Teiseks, MS saab süüdet juhtida ka wasted-spark abil, kuid seda kasutades Fordi EDIS süsteemi, mille suureks miinuseks on selle süütepooli suur laadeaeg, 4ms, sest EDIS moodul tahab iga mootori töötsükli kohta saada silindrite arvu süüteimpullse, mis teeb 6silindrilise mootori EDIS mooduliga juhtimise juba jamaks: alates ~5000 pöördest jääb laadeaega iga süüteimpulsi vahele vaid 2.87ms (sisse arvestatud ka 0.4ms coil-off aeg). Pole just eriti hea koht turboauto jaoks, mis?
Puudusi on kõigil, aga MS jaoks tuleb nende kõrvaldamiseks lisaplokke külge ehitada, mis jällegi viib hinna väga kõrgele (12x12 mapide saamiseks MS-II lisaprotsessorikaart, eri trigger wheelide jaoks eraldi dekooderkaart jne), see aga viib hinna VEMSiga ühele tasemele.
Ja kõige ilmsem vahe: VEMSil on juba sisseehitatud häälestaja jaoks elementaarsed asjad: WBo2 ja EGT kontrollerid (x2), mida Megasquirtil pole. Ja MS puhul ka arvuti pistikute kasutamine autos? Vähegi tõsisema auto puhul on ikka korralikke ühenduspesi tarvis.
MS sobib inimesele, kes elektroonikas väga kodus.

EDIT: Enamik võimalusi olen VEMSil juba kasutanud (pumpade, tühikäigumootorite ja ventikate juhtimine, coil-on-plug süüte kasutamine pidevalt jne). Enda igapäevaautol panin VEMSi full-sequential pritse ja süüte peale tööle ja ülimalt nauditav on iga päev sõita, sest madalamatel pööretel on mootori käik väga hea ja ühtlane.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Viimati muutis Raceboy, 22.11.2006 13:15, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 13:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
Tsiteeri:
Tsiteeri:
miks ma peaks ostma VEMS-i kui mulle piisab MS-st?
miks sa pead omama autot kui saad bussiga liikuda :x
äkki sellepärast, et buss ei ole piisav, ajaliselt, mugavuselt, seltskonnaliselt, tervislikkusest - halb võrdlus.

aga näed, on inimesi kes sõidavad bussiga ja ei näegi auto vajadust. Kellele piisab MS'ist ostab selle, kellele mitte.. sõidab autoga.. :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 13:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
Miq kirjutas:
Tsiteeri:
Tsiteeri:
miks ma peaks ostma VEMS-i kui mulle piisab MS-st?
miks sa pead omama autot kui saad bussiga liikuda :x
äkki sellepärast, et buss ei ole piisav, ajaliselt, mugavuselt, seltskonnaliselt, tervislikkusest - halb võrdlus.

aga näed, on inimesi kes sõidavad bussiga ja ei näegi auto vajadust. Kellele piisab MS'ist ostab selle, kellele mitte.. sõidab autoga.. :-D

jah kui selle võrdlusega jätkata siis 99% inimestest sõidavad ilmselt bussiga kuna ei ole muud võimalust ja sellepärast ilmselt ka kasutatakse MS'i kuna ta saadakse kätte odavamalt, aga ta ei sisalda kõiki mugavusi ja need juurde ostes teevad hinna samaks :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 13:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Unustasin lisada: MS riistvara jääb siiski kõvasti alla VEMSi omale, lisaks toetab VEMS ka nt otse Audi 2 VR ja 1 Hall sensoriga süsteemi, overlapping dwell funktsiooni, mis laseb mistahes süütesüsteemi IGA mootori peal kuni 18 000 p-ni kasutada, k.a. 12-16silindrilised mootorid.

Ja igasugu lisakaardid? Huvitav, kui kaua need kaartide jm ühendused autos (eriti meie kliimas) vastu peavad?

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 13:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
V3 plaadil saab ka ilma EDIS-ita kuni 12 silindrit wasted spark juhtida.
Ilmselt saab ka palju muudki teha, ma pole lihtsalt asjasse nii süvenendu, kuna mul pole selleks hetkel vajadust.
Kui tekib vajadus siis mõtlen edasi.

Kui MS-i jaoks peab elektroonik olema, siis VEMS-i jaoks peab arvuti süsteemitehnik olema,
kuna vaja suht kõrgeid teadmisi progemise teemal ja samas erineva elektroonika juhtimist progemisega.

Minu veendumus on see, et keskmisel inimesel on MS-i kergem confida kui VEMS-i.
Pealegi MegaTune-ist ei saa kõiki VEMSI funktsioone muuta.
Seadistamine on suht sama kuna proge on sama.

Sinu jaoks Peep on VEMS jah lihtne kuna oled sellega nii palju tegelenud aga algaja jaoks ei ole see kaugeltki lihtne.
Kui paljud reaalselt kõiki VEMS-i funktsioone kasutavad?

Palju VEMS-i nn. KIT versioon maksab?

Mina valisin MS-i sellepärast, et ma ei kasuta reaalselt VEMS-i kõiki võimalusi ära.
Seda vähemalt hetkel, ja see hoiab kokku ca 10k.
LC-1 on mul niikuinii vajalik kuna Subaru segu on vaja uue turbo jaoks paika panna.
VEMS-i puhul oleks see topelt väljaminek olnud.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 13:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
minu ver maksis 13k ja seal on kõik nii olemas mida ilmselt kasutama hakkan ja tulevikus puudu ei ole millestki :)
hinna sees on ka WB andur ise ntx!
aga nõustun mihkliga et Vemsi on keeruline panan inimesel kellel on vähesed teadmised arvutist ja tehnikast.
Esimene auto käivitmaine nullist võttis vist pms maks 2 päeva aega?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 13:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.12.2004 23:51
Postitusi: 88
Asukoht: tln
Raceboy kirjutas:
Unustasin lisada: MS riistvara jääb siiski kõvasti alla VEMSi omale, lisaks toetab VEMS ka nt otse Audi 2 VR ja 1 Hall sensoriga süsteemi, overlapping dwell funktsiooni, mis laseb mistahes süütesüsteemi IGA mootori peal kuni 18 000 p-ni kasutada, k.a. 12-16silindrilised mootorid.

Ja igasugu lisakaardid? Huvitav, kui kaua need kaartide jm ühendused autos (eriti meie kliimas) vastu peavad?


Ja eriti tihti läheb vaja 16 silindrilise mootori juhtimist 18K pöörde juures :P aga see selleks.

Reaalselt on MS-l olemas kõik asjad, mis peaks olema. Lisavõimalused samuti. Mul on 4syl auto, mis plaanis lasta kuskil 7000-7500RPM-ni. Seadistamiseks tõenäoliselt WB kas ajutiselt seadistamiseks või siis pidevalt külge. EGT-d ei kasuta, strippi ei sõida - launchimist vaja ei ole. Süüte juhtimine lahtine hetkel. Mul on vaja reaalselt ainult natukene dataloggimist ja võimalust keerata mõnda elementaarset asja - tegelikus elus rohkemaks ei ole ei aega, võimalust ega soovi. Mihkel oma eelmisel autol katsetas MS ära ja on rahul (piisav tõestus minujaoks) + see, et mul jääb forged kolbide raha üle.

Eks asjade vastupidavus oleneb sellest kuidas asi teha.

Seda ma oma eelmises postituses küsisingi, et kui palju REAALSELT on inimestel olnud situatsioone, kes mõne mootorijuhtimise võimalustest või riistvarast jääb väheks. Ma tahaks võimalikult vähe sebida autoga ja võimalikult palju sõita.. ei paelu pidev kannimine ja fancyde juppide (tuhande võimalusega aju, mille võimalustest sa kolme kasutad) külge keeramine autole, mis reaalselt sõitma ei jõua kunagi.

_________________
Pill tuleb pika ehitamise peale...
VW GOLF G60 / VW CORRADO VR6


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 15:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
Sogame veel siis seda teemat.

Ma ei ole küll VEMS'i ja MS'iga kokku puutunud aga natuke tean Tatechi kohta. Mõned asjad mis mulle Tatechi puhul meeldivad:

1) Aju kasutab korralikku autopistikut (peaks vist mingi Saabi pistik olema)
2) Aju mõõdud on analoogsed tavalise BOSCH / Siemens ajuga - minu E30-l läks Tatech täpselt originaali asemele. Isegi kruvi kohad sobisid
3) Loggitud andmeid saab näha graafiku kujul kus siis kõikide andurite signaalid on korraga silme ees - väga lihtne on vaadata mida kuskilt ja mille pärast täpselt napib või on liiast
4) Graafikut vaadates saab märkida ära puudulikud kohad. Kui nüüd võtta hiljem map-id lahti siis need puudulikud kohad on toodud map-i tulpades teise värviga

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 16:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.10.2006 20:58
Postitusi: 135
Ma teie asemel ei vaevaks oma pead niiväga parima raua välja valimisega, vaid olemasoleva seadistama õppimimisega. Ega see Vems vast päris nii ka ei ole, et paned karbi maha, vilistad ja asi kargab ise auto külge ning annab kohe 1000hp. Ma võin ju osta Michael Johnsoni tossud, aga see ei kaota õllekõhtu ja muuda fakti et mul pärast 50 meetri jooksmist keel vesti peal on :)

Aa ja mis puudutab võidusõitu, siis sealsed süsteemid ei pruugi featurede poolest üldse midagi nii erilist olla, lihtsalt seal on kõigi asjadega natuke teine teema - kui mina oma aparaadiga metsa vahele seisma jään siis maksimaalne kulu on paar tuhat krooni puksiirile, aga kui kellelgi Le Mansis kolm ringi enne lõppu mõni pistik lahti tuleb, siis on sisuliselt kogu aasta eelarve vastu taevast. Kõrged panused tingivad natuke teistsuguste lahenduste kasutamist. Ehk siis erikuradikalleid pistikuid ja asju kasutatakse :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 18:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Ükski asi ei hüppa ise auto külge.
VEMSi plaat, kus puudu driverid jm, maksab 247 eur, kui sinna juurde osta see, mida 4sil mootori juhtimiseks hädavajalik, LCD+PS2 mitte võtta, siis minimaalseks maksumuseks tuleb kogu kitil ~300-320 eur. Ja WB tugi on seal selle sees! Sensori hinda seal pole, see teeb 57 eur juurde.

Ja MS puhul soovitavalt elektroonikutele mõtlesin seda, et see odav ja mõistlik oleks ehitada. Paigaldamiseks ei pea olema ekspert.
Veel. VEMSi paigalduse jaoks ei pea olema ei-tea-mis-ekspert, mina polnud päris omapäi ühtki aju enne paigaldanud, kui Kerdi autot tegime. Küll kõrvalt vaadanud.
Aga häälestus? Viimane VEMSi MegaTune võimaldab pmst kõiki VEMSi võimalusi ära kasutada (firmwarega 1.1.0 kaasas olev) ja võrreldes MS MegaTune'ga on viimane ikka väga väheste seadistamisvõimalustega.

Kui ma tahan pihusteid maksimaalselt ära kasutada, siis pean ikka päris täpselt avanemis ja sulgumisajad paika panema.

Ja kinks: turboautol ei kavatse süüdet juhtima hakata? Säästad raha sepiskolbide jaoks? Pean kahjuks sulle ühe saladuse avaldama: turboautol annab süütemomendi täpse seadmisega kõige rohkem jõudu välja võtta.

EDIT: Viimane install oli Audi A4 1.8T, millel GT28RS turbo. Sellel on 2x knock sensorid, boost control solenoid, coil-on-plug jne. Huvitav, kuidas ma kõige soodsama hinnaga ja kõige väiksema vaevaga oleks saanud sinna asendusaju paigaldada, kui VEMSi poleks olnud? Asi läks originaalkohale, kasutas 90% originaaljuhtmestikku, ainukesed lisajuhtmed oli vaja vedada WB ja EGT jaoks. See oligi eeliseks, saada kvaliteetne ja korralik install, ja sellele kahjuks (tegelt õnneks?) VEMSile vastast eriti pole sama raha eest, ainult kallima.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 18:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.10.2006 20:58
Postitusi: 135
No point oli selles et sina saavutad Vemsiga selle pärast häid tulemusi, et sa:
1. oled selgeks teinud, mida aju sinu autos üldse tegema peab
2. oled selgeks teinud, mis moodi vemsi panna seda tegema mis vaja
Silwer saavutab Tatechiga selle pärast häid tulemusi et
1. ta on selgeks teinud, mida aju tema autos üldse tegema peab
2. ta on selgeks teinud, mis moodi tatechit panna seda tegema
Mihkel on Megasquirtiga saavutanud häid tulemusi, sest:
...

Küsimus ei ole selles, kelle mootoriaju on pikem, vaid selles kuidas keegi seda kasutada oskab :) See teema siin läheb samasse auku teemadega PC vs Mac, Opel vs Ford, Jaapan vs USA jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 19:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Heh, päris nii see ikka ei ole, adekvaatne võrdlus oleks vast selline: kui ühel on Pentium 1GHz, teisel Core Duo, mõlematega käid kenasti netis, kirjutad dokustaate jm, aga ühega saad sa sobiva videokaardiga ka uusimaid mänge hea graafikaga mängida, teisega aga mitte (isegi hea graafikaga jääb lahjaks). Küsimus on lihtsalt selles, kas sellele ühele sellest piisab? Kui ta ei taha mängida, siis vast küll, kui aga tahab, enam mitte niiväga.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22.11.2006 19:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Tõesti MS-ist VEMS-ile uute autode ja keerukate süsteemide puhul vastast pole,
kuna uutel autodel on juba originaalis väga palju lisavidinaid küljes (mitu konock sensorit, mitu egt-d jne.).
Vanema tüübi ja odavamate autode tehnika jaoks on ka MS piisav.
Kui MS nüüd NII SITT oleks kui siin välja tuleb, siis seda ju keegi ei kasutaks ja autod nendega ei sõidaks.

On vahe sees kas panna korraga magama 4k või 13k.
Jah funktsioone saad 13k eest 3x rohkem aga see 4k maksev asi teeb ka vajaliku töö ära.
Kallim teeb seda ehk lihtsalt turvalisemalt.

Eks ma järgmisena hakkan siis VEMS-i kokku jootma.
Täna olen paar tunnikest oma MS V3 boardi kokku ladunud ja pool on koos.
Kõik testid siiani veatult läbitud ka. Megatune juba suhtleb prosega.

Kui ma nüüd aus olen, siis Subaru jaoks aju valides valiksin VEMS-i,
kuna sellega saab standardpaketis asja turvalisemalt seadistada.
Lihtsalt tõesti ei taha hakata seda boxer mootorit maha kiskuma ja remontima.
Juba turbo vahetusega parajalt sitt keeb, ruumi vajalike kohtade peal vähe.
Enamus väiksed asjad ka ei klapi.
Proovige Imprezal küünlaid vahetada korra ja siis saate aru millest ma räägin.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 54 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11