BMW Vanose juhtimine arutelu

Arutelu erinevate standalone ajude üle

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
itemnotfound
Postitusi: 1
Liitunud: 15.06.2015 20:03

BMW Vanose juhtimine arutelu

Postitus Postitas itemnotfound »

Huvitaks arutelu kuidas juhite Vanost (Single / Double). Mis pöörde pealt sisse välja lülitate. Mis nüansse tuleks silmas pidada? Flyback diood jne. Kui keegi on seadistanud vanost siis ehk oskab lähemalt rääkida.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW Vanose juhtimine arutelu

Postitus Postitas murjam »

Single ja double vanos on juhtimise poolest väga erinevad. Double vanose puhul nimelt on mõlema nuka asendit võimalik kontrollida suuremas vahemikus kui on/off. Double vanose puhul tuleks jutu jätkuks esitada vähemalt 2 tabelit. Mul hetkel kahe vanose juhtimisega kogemus puutub - siiani on alati tehtud vanos lock või ühe vanose conversion. Samas, kindlasti on kahe nuka sujuv juhtimine õigem lahendus kui ainult sisselaset on/off.

Ühe vanose juhtimise puhul olen teinud dünos ühe tõmbe vanosega, ühe ilma ning siis ühe leitud pöörete järgi vanose lülitusega valideerimaks, et kõikjal on max moment. Lülitanud olen üldiselt koormuse ja pöörete järgi. Pöörete näitaja on olulisem. Tuleb arvestada ka sellega, et lülitus võtab natuke aega (pakun, et umbes 0.5s)

Konkreetsetest väärtustest: vanose lülitus sõltub 1000 parameetrist; kubatuurist, nukkade null-asendist jne jne. Ühe mitte-stock nukkadega pilli puhul oli vanos lülitatud nt 1500-6800rpm. Stockis on üldjuhul vanose lülitus õigustatud umbes 1800-3800rpm (suvaline keskmine väärtus peast öeldud). Sellist pilli veel pole näinud, mis tühikäigul vanose lülituse üle rõõmustaks.
Lauda nitro
flm
Postitusi: 63
Liitunud: 11.09.2009 19:34
Asukoht: Eesti

Re: BMW Vanose juhtimine arutelu

Postitus Postitas flm »

Vanosed on erinevad ja ajud samuti. 1 ja 2 solenoidiga "on/off" on lihtsam, aga 2 ja 4 solenoidiga "variable" vajab juba aru saamist. Esiteks juhtimisest ja teiseks seadistamisest. Kui mõttega ei lähene, võib mootori ära ka lõhkuda, sest annab keerata päris palju (60 sisselaset ja 40 väljalaset). Lisaks veel valvetronic uuematel mootoritel. Mõnel juhul on vanos-delete tõesti kaalumist väärt lahendus, aga kui nukk seda võimaldab ja osata seadistada, siis muudab ta ikkagi omajagu graafiku joone alust kasulikku ala.
Vasta