Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 19.08.2018 21:50

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 11.09.2014 9:04 
Eemal

Liitunud: 06.10.2009 16:04
Postitusi: 9
Asukoht: Tartu
Alustame algusest. Autoks on vana Audi V8 ning mootoriks 4.2 liitrine AEC mootor. Firmware versioon 1.2.10.
Auto käivitub ning seda päris ilusti. Lühike käivitus ning hoiab ilusti 600 pööret. Probleem on aga gaasipedaali vajutades. Kui sujuvalt vajutada ei ole probleeme, pöörded tõusevad muretult, kuid kui väheke järsemalt vajutada siis on hingest kinni. Segu läheb hirmlahjaks ning mootor hakkab puterdama. Millele peaksin tähelepanu pöörama. Kusjuures selline olukord on külma mootoriga. Sooja mootoriga ei teki sellist tühimikku järsul gaasivajutusel.
Samuti maadlen näidikutega. Sooviks tahhomeetri tööle saada, kuid enda mõistus seda läbi ei hammusta. Soovitusi kuidas ja mida tegema peaks.

Tänud ette.

_________________
If it isn't blown, it sucks ;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2014 2:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 664
Asukoht: Tallinn
Viga võib olla loomulikult ka milleski muus, aga üldiselt järsu gaasivajutuse peale peab aju segu enne rikkaks panema kui MAP (rõhuandur) või MAF (õhukulumõõtja) infot annab - seda tehakse TPS-i (gaasiklapi asendi anduri) näidu järgi.
Selle labase loogika põhjal võiks arvata, et viga on gaasiklapi asendi anduris. Kas on andur üldse tuksis, ei anna ühendust või kalibreerimata/vales asendis.

Kindlasti võib viga ka milleski muus olla, aga esimese pilguga vaataks gaasiklapi anduri üle.

EDIT: ei pannud esiti üldse tähele, et tegu VEMS-iga, mõtlesin, et masinal originaalaju. Sellisel puhul otseloomulikult seadistusviga.

_________________
Pemmil uued kummid


Viimati muutis murjam, 12.09.2014 10:40, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2014 7:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2239
Asukoht: Tartu
Kui soojalt seda probleemi ole, siis on asi pigem külmalt acceleration enrichment seades.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2014 8:27 
Eemal

Liitunud: 06.10.2009 16:04
Postitusi: 9
Asukoht: Tartu
Andur on kalibreeritud ning töötab ilusti. Pigem seadistuses viga.
Nüüd olekski küsimus, et kuhu suunas ning kui palju oleks vaja acceleration enrichmenti seada?

_________________
If it isn't blown, it sucks ;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2014 10:30 
Eemal

Liitunud: 11.01.2010 15:55
Postitusi: 14
Asukoht: Tallinn
Vaata widebandi logi järgi, kas turtsumine on liiga rikkast või liiga vaesest segust tingitud.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2014 13:00 
Eemal

Liitunud: 06.10.2009 16:04
Postitusi: 9
Asukoht: Tartu
Logi järgi läheb segu lahjaks, külma mootoriga isegi skaalast väljapoole (näitab logis millegipärast narrowband mõõtühikutes). Mootori temp 30 kraadi ning gaasivajutusel hüppab lambda näit 1,83 juurde. Mida soojemaks seda vähem hüppab.

_________________
If it isn't blown, it sucks ;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2014 16:27 
Eemal

Liitunud: 06.10.2009 16:04
Postitusi: 9
Asukoht: Tartu
Tööl tekkis diskussioon samal teemal ning pakuti välja, et kuna mul ei ole tühikäigumootor ühendatud siis sellest ongi mul see jant põhjustatud. On sellel mõttel tõepõhi all või mitte? Ei ole siiani näinud mõtet tühikäigumootorit ühendada, kuna tühikäik on üpriski ilusti 600 pöörde juures.

_________________
If it isn't blown, it sucks ;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2014 17:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2239
Asukoht: Tartu
Tühikäigumootor seda ei põhjusta, asi puhtalt külmalt acc seadetes.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2014 18:24 
Eemal

Liitunud: 06.10.2009 16:04
Postitusi: 9
Asukoht: Tartu
Nii aga nüüd olekski siis küsimus, et kuidas seadistada? Mis suunas liikuda? Näiteid kuidas oleks õige seade.

_________________
If it isn't blown, it sucks ;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.09.2014 3:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
keerad niipalju peale, et oleks rikas kui pedaali vajutad..
sealt võid lahjemaks tagasi timmida kui vaja..

katseeksitusmeetod peaks toimima antud juhul..

_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.09.2014 22:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 664
Asukoht: Tallinn
Ma üldiselt olen seadistanud sedasi, et järsu gaasivajutuse peale viskab lambda näidu korraks umbes 11:1-12:1 peale. Põhimõtteliselt jah, katse-eksitusmeetodiga vaadata, millise seguga kõige paremini pöördesse hüppab.

Ei saa välistada, et probleeme võib põhjustada ka kõrgema rõhuga madala pöörde süüte-ala (äkki on süüde ebasobiv 1000rpm/100kPa juures?). Enamasti on selles alas vaid paar kraadi varasem kui tühikäigul (tänavaautol tühikäik keskeltläbi 850rpm/35kPa ja süütenurk on tavapärane umbes 15 kraadi).

Üldiselt siiski sellised probleemid ikkagi segust. Küll aga võid süütega hakata mängima, kui segu rikastamine asja paremaks ei tee - kui segu ei sütti, näitab lambda lahjat.

_________________
Pemmil uued kummid


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.09.2014 16:19 
Eemal

Liitunud: 06.10.2009 16:04
Postitusi: 9
Asukoht: Tartu
Nii kasutaja rst käis mul seade üle ning nagu oleks eelmise probleemiga korras, kuid nüüd on uutmoodi probleem. Nimelt ei lähe enam mingi valemiga käima. Küünlaid maha võttes kõik tilguvad kütusest. Puhastan ära kõik ,uuesti tagasi ning sama pull. Kaks silindrit tahavad minna kuid ikka nagu uputab üle. Kas on nüüd võimalus, et mul on juba silindrites niivõrd palju kütust, et see kohe esimese tiiruga teeb küünlad märjaks või on mingi muu pull mul seal. :kill

_________________
If it isn't blown, it sucks ;)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.09.2014 22:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 664
Asukoht: Tallinn
Vabalt võib olla, et seadistuse käigus muudeti "req_fuel" konstanti ehk üldist kütusekoguse kordajat ning kuna seadistamine toimus töösooja mootoriga, ei saanud külmkäivitus (mida ei saanud testida) piisavalt hea.

Kas küünlad on ise muidu värsked? Vanad küünlad teevad käivituse raskemaks.

_________________
Pemmil uued kummid


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.09.2014 23:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2239
Asukoht: Tartu
Kui enne läks käima, siis on seade viga.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.09.2014 16:08 
Eemal

Liitunud: 06.10.2009 16:04
Postitusi: 9
Asukoht: Tartu
Küünlad on ehk kuskil 400km läbisõiduga. Enne läks käima, kuid pikapeale lühikest aega käia lastes hakkasid samamoodi silindrid tagant ära kukkuma. Nüüd aga uputab üle. Samas kui küünlad ära kuivatada ja puhastada nüüd, siis oleks vist mõtekas silindrid ka kuidagi ära puhastada? Praegu selline tunne, et silindrid on piisavalt niisked, et esimeste pööreteaga niisutab küünlad ära.

_________________
If it isn't blown, it sucks ;)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11